Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

23 minutes ago, neshaoct said:

Gomila modela pre Tipa imala je i ima takav motor.

Ako je u Puntu Sporting ili Pandi 100HP to nije ''lenj'' motor... a, ako je u Tipu ili ranije u Nuova Bravo ili Stilu, onda prosto zbog veličine tih modela valjalo bi da ima malo više snage. Međutim, i to je veoma subjektivna stvar jer dosta zavisi sa kog auta se dolazi na Tipo 1.4 atmosferac (o tome je takođe pisano u ovoj temi).

Ma pazi, treba biti realan, taj motor za Tipo jeste slab. U praksi, moraš da ga voziš tehnikama vožnje za trke da bi održavao iole pristojnu dinamiku vožnje :D Meni lično je najveći problem kad mi se na brdskoj krivudavoj cesti pojavi neko ko kilavi ispred mene, a ja nemam onog viška obrtnog momenta pod nogom da mogu bezbjedno da ga preteknem. Ali, s druge strane, u tom autu se jako udobno i prijatno putuje, auto odlično leži na cesti, ima više nego pristojnu opremu, lijep je i što je najvažnije, nov je. Ja sam svoj platio 12k€ i svakako da sam za taj novac mogao da kupim nekoliko godina star 1.6 JTDM sa 320 Nm, ali sam donio pragmatičnu odluku i umjesto da riskiram sa polovnim autom, kupio sam nov auto. I ne mogu reći da nisam zadovoljan, niti da mislim da sam pogriješio. Prešao sam s njim vrlo udobno i vrlo prijatno, a ne baš ni sporo već 24k km, a ako Bog da, planiram da pređem još 5 puta toliko :D Da ponovo treba da biram, opet bih ga kupio bez ikakvog razmišljanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Skundra said:

E, evo, našao sam post... 

Budala ce da sa'rani i najbolji motor. Ko ce od privatnih vlasnika da vadi dusu 500L ili Tipu atmosfercu, pa jos ako ga je kupio novog? Vozio sam jedno vreme sluzbeno naseg Sumadinca, jednostavno se switch-ujes na drugi mod voznje i sve OK.

Ako iole "zentas", pre ovog sr*nja od Corone za sebe sam gledao Citroen DS5 i Seat Leon FR (Mk3). Posto sam se interesovao i za benzince, jeste da su komplikovaniji turbo motori u pitanju - ali da vidis sta je tek prava zurkica sa 1.6 THP ili 1.4 TSI motorima. Da Italijani imaju serijski problem sa nekom motorizacijom, nemoj nista da brines, zvonilo bi na sva zvona. Za razliku od pojedinih izvikanih brendova, koji svoje teske propuste (maltene havarije) kriju kao zmija noge. A pricamo o koncepciji koja je za sve ove decenije ugradjena u desetine modela i prodata u desetinama miliona jedinica. 

Redovno i kvalitetno odrzavanje, obavezna kontrola i redovna zamena ulja posto zna da ga srkne - nakrivi kapu, teraj to i uzivaj u novom autu ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno!!!

Slao drugar iz Njemačke video otvorene glave motora svog Pasata 2.0 TSI nakon što mu je riknula pumpa ulja (usljed one genijalne VW-ove konstrukcije sa vratilima za uravnoteženje motora integrisanim u sklop uljne pumpe). Znači ležaji bregaste su bili do te mjere zbrušeni da se na nekima nije mogao vidjeti ni kanal za ulje. A, taj Pasat je imao svega 150k km "u točkovima". A, da crnjak bude veći, čovjeku se ni lampica ulja nije upalila...

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina ima svoje bisere, pisali smo detaljno u odgovarajucim temama, da ne off-ujemo ovde.

Bude zezanja sa nekim pratecim komponentama, ali sto rece Nesa, ne moze se reci da je Fiat zadnjih 20 godina imao neki "sistemski" fail sa motorima.

Mislim da je u FCA grupaciji cak najveca "Babaroga" MultiAir, sa svojom elektro-hidraulicnom jedinicom za varijabilnu kontrolu usisa (nadogradnja na T-Jet).

Koji u MA 140 verziji slatko vozim evo vec 5. godinu :D . A sam MA sistem je vec u svojoj 3. generaciji u novim FireFly motorima, koji od MY21 idu i u Tipo u T3 100 varijanti sa 190 Njutna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da samo dodam još jedan moj subjektivni utisak kada je u pitanju Tipo 1.4 16v. Mene taj automobil, barem koncepcijski gledano, neodoljivo podsjeća na nekadašnju Zastavu 101. Dakle, relativno pristupačan i jeftin za održavanje, a i dalje više nego korektan automobil iz C-segmenta, u kojem ćeš se komforno i pouzdano voziti vrlo slično kao i u drugim modelima iz tog segmenta, ali čija je cijena 50 do 100% viša od cijene Tipa 1.4. Barem ja to tako gledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se apsolutno, tako je model inicijalno i pozicioniran, takva mu je bila i cena. Fiat je cak i u Evropi prve 2 godine vrlo lepo "ubo" i profitirao sa takvim pristupom (za mene iskreno, pomalo neocekivano). Dok u maticnoj Turskoj, koncept koji je i razvijan pre svega za to trziste itekako pije vodu i dalje, pogotovo (Type 356) sedani sa dizel motorizacijama, pisali smo vec.

S druge strane, od starta se realno videla ta razlika u odnosu na "pravu" Compact klasu, u gomili stvari. Mislim da je mozda to najvise upalo u oko nama koji smo izmenjali generacije Fiata i koji znamo kako su svojevremeno bili pozicionirani i Tipo (Type 160), Bravo/Brava, Stilo, Nuova Bravo... Ali je svakako, za nase trziste, model bio u samom vrhu best-buy liste. Stvar su malo popravili sa MY21 verzijama, uskladivanjem opreme i motorizacija sa modernom konkurencijom.

A sto se te "prave" Compact klase tice, daleko od toga da su u oni cvecke - mislim da mi je najvece razocaranje, sto se izrade i onog ispod sminke tice, bila Astra K.

A posto je tema o motorizacijama, tu tek ima sta da se prica kod pojedinih :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ce ista da ti znaci, vozim 1.4 motor od 2013 u 500l. Ja nisam nezan vozac, dusu sam mu vadio. Ni jedan problem imao nisam. Eno ga kod caleta koji je geometar i koristi ga kao sluzbeno vozilo, ugradjen mu je i plin 2018...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pricao sa par majstora i bas su se zalili na to da motori budu izmaltretirani posle par godina jer im fali snage pa se surovo voze.

Inace motor kao motor mora da bude dobar, mislim nema tu sta da crkne :D

 

Tako da je bila poenta posta da se bira od koga se kupuje ako moze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam i ja shvatio, a ne da ti motori crkavaju posle 100-150.000 km :) .

Zato sam i napisao da ce budala da sa'rani i najbolji motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rajkovicbg

Jedna slika, 1000 reci...

Speed/RPM odnos za svaki stepen prenosa FPT-ovog C514.6 u Tipu.

Primer je za 1.4 atmo HB (posto nisi precizirao koja verzija te konkretno zanima):

 

 Untitled.thumb.png.d3e5a341b10c935e8ffb37a5cc424050.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cemo tako :D... Cisto da potvrdimo aproksimaciju iznad. 

 

IMG-9f2a3473ee6da8bbf8e2d3820a5c2a24-V.jpg.ea671bff42277ce08630a8df916e8c6e.thumb.jpg.805482c74d49dd253dadb03048c1b189.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim auto isto kao i sve pre njega, znači ubrzavam veoma lagano. U principu kad zatreba može solidno da povuče. Menjač s kratkim prenosnim odnosima je izuzetno koristan, ali mora se koristiti više nego kod drugih. Uvek se trudim do količina datog gasa bude u što većem skladu s obrtajima. Znači auto može bez napora ravnomerno održavati brzinu i na 1500 pri malom gasu, ali ako hoćete da ubrzate već i za malo treba stepen niže. Ako ćete oštrije onda i dva. Najgore je da pri malim obrtajima snažno date gas. Neće on trzati, ali neće ni biti srećan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/15/2022 at 6:45 PM, Ivan said:

Ako cemo tako :D... Cisto da potvrdimo aproksimaciju iznad. 

 

IMG-9f2a3473ee6da8bbf8e2d3820a5c2a24-V.jpg.ea671bff42277ce08630a8df916e8c6e.thumb.jpg.805482c74d49dd253dadb03048c1b189.jpg

 

Jel ovo tvoje iskustvo? Oseća li se razlika u performansama 500l i Tipa? Ako si vozio oba, ja nisam ali po brojevima bih rekao da ima razlike (pisalo se na tu temu sa kolegama koji voze 500l cross).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudima bude stresan prelazak iz turbo dizlo polovnjaka u novog atmosferca (iz iskustva znam), međutim ako je menjač dobar, sve se brzo zaboravi i čovek se prilagodi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, meni je tu lakše zato što mi je i prethodni auto bio atmosferac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2022 at 9:13 AM, bane1321 said:
Ljudima bude stresan prelazak iz turbo dizlo polovnjaka u novog atmosferca (iz iskustva znam), međutim ako je menjač dobar, sve se brzo zaboravi i čovek se prilagodi!

Upravo. Vozio JTD i HDI 15 godina, kad sam Tipa isterao iz salona do kuće sam razmišljao šta sam ovo kupio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Jim9 said:

Upravo. Vozio JTD i HDI 15 godina, kad sam Tipa isterao iz salona do kuće sam razmišljao šta sam ovo kupio.
 

Trebaće ti brate dosta vremena da se navikneš :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Jim9 said:

Ej nije strašno, imam ga već tri godine. Posle oko tri meseca sam se navikao, sad je sve ok.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
 

Ma fin je to autić skroz, samo ga treba često šaltati i dizati u obrtaje kad hoćeš da malo jače zagrize...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/15/2022 at 6:56 PM, knezevic76 said:

6 brzina i opet visoki obrtaji

NIje to druže za ovaj motor visok broj obrtaja. Pri toj brzini imaš veliku silu otpora vazduha, a njemu je maksimalni obrtni moment na 4500 obrta, a u 6oj nisi više u području velike redukcije, tako da bi se on, na iole nižem broju obrtaja, pri toj brzini gušio. Pa čak, kad sa 130 km/h pri 3500 obrta (u šestoj) naiđeš na malo jači uspon na autoputu, moraš da ga šaltaš u petu, jer počne da gubi obrtaje... Zato je bolje prići brdu sa 150 km/h ako nećeš da šaltaš :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...