Skundra 46 Posted April 19, 2022 23 minutes ago, neshaoct said: Gomila modela pre Tipa imala je i ima takav motor. Ako je u Puntu Sporting ili Pandi 100HP to nije ''lenj'' motor... a, ako je u Tipu ili ranije u Nuova Bravo ili Stilu, onda prosto zbog veličine tih modela valjalo bi da ima malo više snage. Međutim, i to je veoma subjektivna stvar jer dosta zavisi sa kog auta se dolazi na Tipo 1.4 atmosferac (o tome je takođe pisano u ovoj temi). Ma pazi, treba biti realan, taj motor za Tipo jeste slab. U praksi, moraš da ga voziš tehnikama vožnje za trke da bi održavao iole pristojnu dinamiku vožnje Meni lično je najveći problem kad mi se na brdskoj krivudavoj cesti pojavi neko ko kilavi ispred mene, a ja nemam onog viška obrtnog momenta pod nogom da mogu bezbjedno da ga preteknem. Ali, s druge strane, u tom autu se jako udobno i prijatno putuje, auto odlično leži na cesti, ima više nego pristojnu opremu, lijep je i što je najvažnije, nov je. Ja sam svoj platio 12k€ i svakako da sam za taj novac mogao da kupim nekoliko godina star 1.6 JTDM sa 320 Nm, ali sam donio pragmatičnu odluku i umjesto da riskiram sa polovnim autom, kupio sam nov auto. I ne mogu reći da nisam zadovoljan, niti da mislim da sam pogriješio. Prešao sam s njim vrlo udobno i vrlo prijatno, a ne baš ni sporo već 24k km, a ako Bog da, planiram da pređem još 5 puta toliko Da ponovo treba da biram, opet bih ga kupio bez ikakvog razmišljanja... 2 Novi član and python reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 19, 2022 29 minutes ago, Skundra said: E, evo, našao sam post... Budala ce da sa'rani i najbolji motor. Ko ce od privatnih vlasnika da vadi dusu 500L ili Tipu atmosfercu, pa jos ako ga je kupio novog? Vozio sam jedno vreme sluzbeno naseg Sumadinca, jednostavno se switch-ujes na drugi mod voznje i sve OK. Ako iole "zentas", pre ovog sr*nja od Corone za sebe sam gledao Citroen DS5 i Seat Leon FR (Mk3). Posto sam se interesovao i za benzince, jeste da su komplikovaniji turbo motori u pitanju - ali da vidis sta je tek prava zurkica sa 1.6 THP ili 1.4 TSI motorima. Da Italijani imaju serijski problem sa nekom motorizacijom, nemoj nista da brines, zvonilo bi na sva zvona. Za razliku od pojedinih izvikanih brendova, koji svoje teske propuste (maltene havarije) kriju kao zmija noge. A pricamo o koncepciji koja je za sve ove decenije ugradjena u desetine modela i prodata u desetinama miliona jedinica. Redovno i kvalitetno odrzavanje, obavezna kontrola i redovna zamena ulja posto zna da ga srkne - nakrivi kapu, teraj to i uzivaj u novom autu . 2 Grafit and Skundra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skundra 46 Posted April 19, 2022 (edited) Apsolutno!!! Slao drugar iz Njemačke video otvorene glave motora svog Pasata 2.0 TSI nakon što mu je riknula pumpa ulja (usljed one genijalne VW-ove konstrukcije sa vratilima za uravnoteženje motora integrisanim u sklop uljne pumpe). Znači ležaji bregaste su bili do te mjere zbrušeni da se na nekima nije mogao vidjeti ni kanal za ulje. A, taj Pasat je imao svega 150k km "u točkovima". A, da crnjak bude veći, čovjeku se ni lampica ulja nije upalila... Edited April 19, 2022 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 19, 2022 Vecina ima svoje bisere, pisali smo detaljno u odgovarajucim temama, da ne off-ujemo ovde. Bude zezanja sa nekim pratecim komponentama, ali sto rece Nesa, ne moze se reci da je Fiat zadnjih 20 godina imao neki "sistemski" fail sa motorima. Mislim da je u FCA grupaciji cak najveca "Babaroga" MultiAir, sa svojom elektro-hidraulicnom jedinicom za varijabilnu kontrolu usisa (nadogradnja na T-Jet). Koji u MA 140 verziji slatko vozim evo vec 5. godinu . A sam MA sistem je vec u svojoj 3. generaciji u novim FireFly motorima, koji od MY21 idu i u Tipo u T3 100 varijanti sa 190 Njutna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skundra 46 Posted April 20, 2022 Da samo dodam još jedan moj subjektivni utisak kada je u pitanju Tipo 1.4 16v. Mene taj automobil, barem koncepcijski gledano, neodoljivo podsjeća na nekadašnju Zastavu 101. Dakle, relativno pristupačan i jeftin za održavanje, a i dalje više nego korektan automobil iz C-segmenta, u kojem ćeš se komforno i pouzdano voziti vrlo slično kao i u drugim modelima iz tog segmenta, ali čija je cijena 50 do 100% viša od cijene Tipa 1.4. Barem ja to tako gledam. 5 python, Ivan, ISV_01 and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 20, 2022 Slazem se apsolutno, tako je model inicijalno i pozicioniran, takva mu je bila i cena. Fiat je cak i u Evropi prve 2 godine vrlo lepo "ubo" i profitirao sa takvim pristupom (za mene iskreno, pomalo neocekivano). Dok u maticnoj Turskoj, koncept koji je i razvijan pre svega za to trziste itekako pije vodu i dalje, pogotovo (Type 356) sedani sa dizel motorizacijama, pisali smo vec. S druge strane, od starta se realno videla ta razlika u odnosu na "pravu" Compact klasu, u gomili stvari. Mislim da je mozda to najvise upalo u oko nama koji smo izmenjali generacije Fiata i koji znamo kako su svojevremeno bili pozicionirani i Tipo (Type 160), Bravo/Brava, Stilo, Nuova Bravo... Ali je svakako, za nase trziste, model bio u samom vrhu best-buy liste. Stvar su malo popravili sa MY21 verzijama, uskladivanjem opreme i motorizacija sa modernom konkurencijom. A sto se te "prave" Compact klase tice, daleko od toga da su u oni cvecke - mislim da mi je najvece razocaranje, sto se izrade i onog ispod sminke tice, bila Astra K. A posto je tema o motorizacijama, tu tek ima sta da se prica kod pojedinih ... 2 Skundra and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted April 20, 2022 Ako ce ista da ti znaci, vozim 1.4 motor od 2013 u 500l. Ja nisam nezan vozac, dusu sam mu vadio. Ni jedan problem imao nisam. Eno ga kod caleta koji je geometar i koristi ga kao sluzbeno vozilo, ugradjen mu je i plin 2018... 3 Skundra, italiano and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 21, 2022 Ja sam pricao sa par majstora i bas su se zalili na to da motori budu izmaltretirani posle par godina jer im fali snage pa se surovo voze. Inace motor kao motor mora da bude dobar, mislim nema tu sta da crkne Tako da je bila poenta posta da se bira od koga se kupuje ako moze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 21, 2022 Tako sam i ja shvatio, a ne da ti motori crkavaju posle 100-150.000 km . Zato sam i napisao da ce budala da sa'rani i najbolji motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rajkovicbg 5 Posted July 14, 2022 Pozdrav, Razmatramo kupovinu tipa 1.4 pa me interesuje na koliko se obrtaja vrti motor u V i VI stepenu prenosa na 120km/h? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted July 15, 2022 (edited) @Rajkovicbg Jedna slika, 1000 reci... Speed/RPM odnos za svaki stepen prenosa FPT-ovog C514.6 u Tipu. Primer je za 1.4 atmo HB (posto nisi precizirao koja verzija te konkretno zanima): Edited July 15, 2022 by Ivan 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted July 15, 2022 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted July 15, 2022 (edited) Ako cemo tako ... Cisto da potvrdimo aproksimaciju iznad. Edited July 15, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6885 Posted July 15, 2022 6 brzina i opet visoki obrtaji 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted August 4, 2022 Vozim auto isto kao i sve pre njega, znači ubrzavam veoma lagano. U principu kad zatreba može solidno da povuče. Menjač s kratkim prenosnim odnosima je izuzetno koristan, ali mora se koristiti više nego kod drugih. Uvek se trudim do količina datog gasa bude u što većem skladu s obrtajima. Znači auto može bez napora ravnomerno održavati brzinu i na 1500 pri malom gasu, ali ako hoćete da ubrzate već i za malo treba stepen niže. Ako ćete oštrije onda i dva. Najgore je da pri malim obrtajima snažno date gas. Neće on trzati, ali neće ni biti srećan. 2 Skundra and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6885 Posted August 4, 2022 Za atmosferaca tačno Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted August 5, 2022 On 7/15/2022 at 6:45 PM, Ivan said: Ako cemo tako ... Cisto da potvrdimo aproksimaciju iznad. Jel ovo tvoje iskustvo? Oseća li se razlika u performansama 500l i Tipa? Ako si vozio oba, ja nisam ali po brojevima bih rekao da ima razlike (pisalo se na tu temu sa kolegama koji voze 500l cross). Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted August 6, 2022 Ljudima bude stresan prelazak iz turbo dizlo polovnjaka u novog atmosferca (iz iskustva znam), međutim ako je menjač dobar, sve se brzo zaboravi i čovek se prilagodi! 2 Loon123 and Jim9 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted August 6, 2022 Da, meni je tu lakše zato što mi je i prethodni auto bio atmosferac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 79 Posted August 9, 2022 On 8/6/2022 at 9:13 AM, bane1321 said: Ljudima bude stresan prelazak iz turbo dizlo polovnjaka u novog atmosferca (iz iskustva znam), međutim ako je menjač dobar, sve se brzo zaboravi i čovek se prilagodi! Upravo. Vozio JTD i HDI 15 godina, kad sam Tipa isterao iz salona do kuće sam razmišljao šta sam ovo kupio. 3 3 Loon123, Skundra, bane1321 and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skundra 46 Posted August 9, 2022 2 hours ago, Jim9 said: Upravo. Vozio JTD i HDI 15 godina, kad sam Tipa isterao iz salona do kuće sam razmišljao šta sam ovo kupio. Trebaće ti brate dosta vremena da se navikneš Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 79 Posted August 9, 2022 Ej nije strašno, imam ga već tri godine. Posle oko tri meseca sam se navikao, sad je sve ok.Sent from my M2007J3SG using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skundra 46 Posted August 9, 2022 41 minutes ago, Jim9 said: Ej nije strašno, imam ga već tri godine. Posle oko tri meseca sam se navikao, sad je sve ok. Sent from my M2007J3SG using Tapatalk Ma fin je to autić skroz, samo ga treba često šaltati i dizati u obrtaje kad hoćeš da malo jače zagrize... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted August 10, 2022 Juče sam ga prvi put jače pritisnuo, trebalo mi je nešto. Ostale su iza mene mnogo jače i ugledniji mašine. 2 djole81ar and Skundra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skundra 46 Posted August 10, 2022 On 7/15/2022 at 6:56 PM, knezevic76 said: 6 brzina i opet visoki obrtaji NIje to druže za ovaj motor visok broj obrtaja. Pri toj brzini imaš veliku silu otpora vazduha, a njemu je maksimalni obrtni moment na 4500 obrta, a u 6oj nisi više u području velike redukcije, tako da bi se on, na iole nižem broju obrtaja, pri toj brzini gušio. Pa čak, kad sa 130 km/h pri 3500 obrta (u šestoj) naiđeš na malo jači uspon na autoputu, moraš da ga šaltaš u petu, jer počne da gubi obrtaje... Zato je bolje prići brdu sa 150 km/h ako nećeš da šaltaš Quote Share this post Link to post Share on other sites