Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

  

18 hours ago, ortakov said:

Vozim ga isključivo preko 2500 obrtaja, trećom do 70 u konstantom režimu vožnje, 6. brzinu nije video, čak ni na AP. Jeste malo bučniji ali je potrošnja goriva zadovoljavajuća tj oko 7,5 litara - čep metod.

Mislim da je bolje da se malo više vrti :) 

Trecom ides do 70?

Ja na 60 vec u sestoj!

Trecom idem u kruznom toku i pri skretanju :lol:

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

Da, vrlo često.

Mnogo se lepo vozi.

Ali, ovako, recimo, vozim najčešće prema ograničenjima, te stoga, najčešće vozim oko 50 km/h. Tada vozim u III stepenu. Ako treba da obiđem nešto, ili da ubrzam, ne menjam brzinu, jer kada pustim gas, on ne usporava kao dizel, već vrlo dugo bude navijen, bukvalno, kao da nema kočenja motorm. Tako štedim gorivo a i uživam u vožnji, ima rezak zvuk, manje troši a pristojno ubrzava. 

A kako mi izgleda, manje i ulja troši :) 

Ista je priča i za magistralu, gde je 70 tu je konstatna IV brzina i vrlo često ga vozim do 90 - 100 ali, naravno, ne menjam brzinu... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2021 at 9:44 PM, italiano said:
Trecom ides do 70?
Ja na 60 vec u sestoj!
Trecom idem u kruznom toku i pri skretanju 

Isto.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

To za potrosnju je prosto nemoguce.

Voziti u trecoj na 3000 obrtaja ide sa trenutnom potrosnjom od preko 20 litara, i prosto vristi za cetvrtom pa i petom!

Da nije tvoj ipak 1.6 multijet? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2021 at 9:44 PM, italiano said:

Trecom idem u kruznom toku i pri skretanju :lol:

Baš tako, ja sam se u početku tripovao nešto da mora stalno da ga natežem, sad kad se razdradio što ti kažeš trećom se uključujem na sporedni put :) i vuče iako je na malim obrtajima, natezanje je ostalo samo kad mi je merak ili nužda - preticanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/16/2021 at 4:54 PM, italiano said:
To za potrosnju je prosto nemoguce.
Voziti u trecoj na 3000 obrtaja ide sa trenutnom potrosnjom od preko 20 litara, i prosto vristi za cetvrtom pa i petom!
Da nije tvoj ipak 1.6 multijet? :whistle:

Znam dosta ljudi, medju njima i svog oca koji tako vozi ceo zivot. Znaci brzine razvlaci ili vozi konstantmo lupam sad trecom 70 ladno 10km. I nikad nije imao problema sa motorima ili neke vece potrosnje. Moj kolega recimo vozi svoj kombi uz jedno blago brdo u gradu prvom na nekih 3-3500rpm, ja tu idem drugom na nekih 2000rpm. On sa tim kombijem presao 800hkm bez diranja motora a potrosnja nam je ista :D

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nemoguće, jedino što je "problematično" jeste osećaj cimanja i malo bučniji rad motora.

Cela je fora u puštanju gasa, jer tada ne troši ništa a nema usporavanja, kao kod dizela. 

Što je veći broj obrtaja bolje je hlađenje i podmazivanje :) 

Naravno, kada je neka ravnica, ona ga neću držati na 3500 obrtaja u trećoj i voziti 70 ali hoću u četvrtoj. Ide on tu i u šestoj bez problema, ali meni to izgleda kao mučenje motora. Istina, tiho je, ide i nema problema.

Totalno je drugačiji stil vožnje benzin i dizel.

Prost primer, dizel ne dižeš u velike obrtaje, već polako ubrzavaš, i menjaš brzine, kad dođeš do npr. pete brzine, onda ubrzaš do brzine kojom ćeš da voziš i to je to.

Kod benzinca, prva do 4500 - 5500, druga, treća, četvrta isto i ako ćeš da kruziraš, ubaciš u petu - šestu, on se vrati na 2500 obrtaja i tako voziš :) ali je obavezno da brzo ubrzaš do brzine kojom ćeš voziti. Zato je po gradu mnogo lepše voziti benzica, nema veze sa kubikažom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista ne sporim osim niske potrosnje, to ne ide sa visokim obrtajima

Evo bas sam juce obratio paznju: pri konst.brzini od 60km/h potrosnja je 5.9 lit u 4.brzini a u 5.pada na 4.9!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporim ja svasta :D

Bas je po gradu mnogo lepse voziti dizela jer lakse i tecnije krece iz mesta i ubrzava.

Takodje to ne mora da ima veze sa pogonskim gorivom, ali ce auto sa vise obrtnog momenta lakse kretati i ubrzavati.

Dizela dizes u obrtaje koji ti trebaju, ako ti nizi obrtaji zavrsavaju posao neces ga terati u blokadu, kao i kod jaceg benzinca, da vozis 2.0 turbobenzin koji ti sve zavrsava do 2500-3000rpm neces ga terati u vise obrtaje dok nemas potrebu za tim.

Takodje je kod dizela lepo, a i lagani izvodljivo da brzo postignes zeljenu brzinu pa makar to bilo 50-60kmh i da nastavis da kruziras.

Apsolutno ne vidim razlog da namerno sporo postizes zeljrnu brzinu ako jr motor sposoban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam rekao kako ja vozim, meni tako odgovara, to ne znači da svi treba tako da ga voze.

I potrošnja mi je relativno normalna, šta znam, po bordu je uvek oko 7,5 litara a čep metoda oko 8,1

Ne opterećuje me previše.

Možda to zvuči "nasilniči" ali nije, pa ne vozim ga konstatno na 5500 obrtaja da bi trošio ne znam koliko. Niti ga podišem na 5500 bez neke posebne potrebe, ali, da ga poteram do 4500 skoro svaki put, kada se zagreje, pa da, što da ne :) 

I ne troši više ili bar ne značajno više. 

Probajte i videćete.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/21/2021 at 11:24 PM, djole81ar said:

. Iz Bg, od rampe uz Begaljicu, podnožje uspona 130-135 i to bez natezanja normalno ubrzanje, do pola uspona je držao blizu 130 onda je počeo da usporava, rekoh aj neću ga šaltam da vidim može li u 6oj da izadje  i izađe, između 100-110 na vrhu

Update performansi, malo veće ubrzanje, podnožje 140kmh to je blizu 4.000 obrtaja, na vrhu najniža brzina 122kmh. Benzin 100 oktana. 

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ces kvacilo da zapalis tim usporrnjem :D

A i ne vidim poentu testa kada bi iz brzine nize bolje isao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa eto, neko nema 20.000 eur već 10.000 a želi nov auto, pa se pita kakve su realne perfomanse. već više puta sam naglašavao da su slabe tačke veći usponi na auto putu, pa zato to i dajem kao primer, a sad se update-ujem jer se auto razradio, malo sam se i ja privikao, pa su i rezultati nešto drugačiji nego ranije, bubanj botok svakako mora 5 da pređe sa 100kmh max, ali usponi kao što je begaljica mogu u 6 ako se ima valjaniji zalet. Ne vidim da to oprećuje kvačilo jer 120 kmh nije mali nivo obrtaja i nisam debil da primetim kad je auto potreba niža brzina. Opet pominjem zalet jer ako neko uđe na ovakav uspon u 6 na 2.500 obrtaja, vrlo brzo će biti u 5oj i izaći na vrh sa 90-100 kmh. TO su realno opisane perfomanse ovog auto sa 1.4 motoroom u njegovim slabim tačkama puta, na deonici koja je ošte poznata. 

 

Edited by Ivan
Skinut off

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče potrošnje ovog motora, ja sam u gradu smanjio potrošnju sigurno za 1-1.5l kako više ne gledam indikatore za šaltanje.

 

Poenta, ubrzati što pre, menjati brzine na na min. 3000 (i više ako nije po ravnici) obrtaja, a čim se postigne 50 km/h, onda "krstarenje" u 4. brzini. I lepši ugođaj u vožnji i štedljiviji :)  Ne voli on gušenje niskum obrtajima u tim niskim brzinama,

 

E sad, baš 70 km/h u 3. brzini mislim da je ipak malo previše ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, ivica su said:

kako više ne gledam indikatore za šaltanje.

To je, uz Stop&Start, jedna od prvih stvari za cupanje napolje :D . Vec i po zvuku motora (ili preko Ic na boardu) mozes da vidis koliko u stvari gresi, upravo ovo sto i ti pominjes. Cilj mu je uglavnom da samo sto pre isaltas u sto visu brzinu, a naravno da (kao i tempomat) ne moze da predvidja sta treba uraditi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta moje price je da test nema poente :D 

Ja nisam nikad terao auto pun gas uz Bubanj Potok jer mi ga je zao. A nije ni bezbedno.

 

Evo promenio sam, od kad sam na forumu, 6 prevoznih sredstava od kojih su poslednja 3 jos kod mene. I ni za jedan nisam pisao koliko ide uzbrdo, nizbrdo, u levo i slicno.

 

Zasto? Jer postoje tacna merenja i koga briga za moje uslove voznje koji su daleko od idealnih. Cak ni sa cipovanim kolima nisam nista iznosio jer je opet test vrlo netacan da se igram sa nekom stopericom.

 

Isto tako postoje i za taj 1.4 u svakoj od karoserija merenja koja pokazuju dosta lose vreme recimo na ubrzanju 60-100km/h i nikakav post ovde to nece promeniti.


Treba da razmenjujemo utiske i tacne podatke, a ne ko je koga obisao i kako. Zbog toga mi je i merenje bilo sprdanja zasto je nazvano ubzranjem stiskanje u brzini vise i pad brzine uzbrdo. 
 

I zaista ne kontam zasto mora toliko da se isteruje kako auto ide. Pa sebi ga kupujete i sta vas briga sta neki tamo forumas misli o tom motoru.

 

uzdravlje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/30/2021 at 2:16 PM, ivica su said:
Što se tiče potrošnje ovog motora, ja sam u gradu smanjio potrošnju sigurno za 1-1.5l kako više ne gledam indikatore za šaltanje.
 
Poenta, ubrzati što pre, menjati brzine na na min. 3000 (i više ako nije po ravnici) obrtaja, a čim se postigne 50 km/h, onda "krstarenje" u 4. brzini. I lepši ugođaj u vožnji i štedljiviji   Ne voli on gušenje niskum obrtajima u tim niskim brzinama,
 
E sad, baš 70 km/h u 3. brzini mislim da je ipak malo previše  

Ni jedan motor ne voli gusenje , u tom rezimu se muci, haba i naravno trosi vise i goriva. Najbolje je voziti motor tako da se uvek vrti u rasponu obrtaja gde ima najvise snage. Tu je svoj na svome, prosto receno. Najlakse dise :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, igor0511 said:

Poenta moje price je da test nema poente :D 

Prvo ovo nije test, ovo je normalna vožnja, i opis u normalnim uslovima vožnje na putu kojim svi mi vozimo, nekom je to možda opipljive nego da li mu treba 7,8,10 ili već koliko sekundi za pomenuto ubrzanje od 60-100, a i to je opet pitanje koliko je merodavno poređenje bez šaltanja atom i turbo motora, po meni nije, a sa šaltanjem.

15 hours ago, igor0511 said:

I zaista ne kontam zasto mora toliko da se isteruje kako auto ide. Pa sebi ga kupujete i sta vas briga sta neki tamo forumas misli o tom motoru

Ništa je ne isterujem, nisam odgovarao ni na čiji komentar, nego pisao svoje utiske u temi koja se bavi tom temom.

 

Opet kažem nije test nego normalna vožnja. Nisam išao odavno nigde, sad sam u dva dana išao dva puta za Bg pa mi bilo zanimljivo da ispraitm brojeve. Takođe smatram da je efektinije u 6, na kokretno ovom primeru, jer u 5 na 120kmh je previše kad već može u 6oj, a i nisam išao u 5oj pa da ostanem u toj brzini, išao sam u 6oj. Za ovaj motor u ovoj karoseriji mislim da su to solidne peromanse, malo da je ispod toga ni ja ne bih bio zadovoljan, zato i ne bih išao na plin varijantu jer dodanto smanjenje snage bi značilo da bi ove situacije i bile još slabije a to je već ....

15 hours ago, igor0511 said:

Ja nisam nikad terao auto pun gas uz Bubanj Potok jer mi ga je zao. A nije ni bezbedno.

Ne znam gde pročita pun gas, ja pričam ovde za bubanj potok ka Bg da je max 5. brzina 100kmh na oko 3.000 obrtaja, ako je to pun gas... 

Što se tiče potrošnje, išao sam dva dana za bg, jedan dan išao i na avalu, oko 320km, po bordu 6,2l potrošnja, od oka tu je neggde i realna, sipao prvi dan za 3.000 100ke benzina, potrošio sve :).

 

Edited by Ivan
Skinut off i nepotrebni visestruki citati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za neka poredjenja na istoj deonici, pored goriva, imaj u vidu da mogu da uticu i vetar, spoljna temperatura, razlicite gume ;)... 

34 minutes ago, jevta said:

Ja baš smatram da mu najviše prijaju obrtaji gde je najveći obrtni moment

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je trom i neelastičan, jeste. Da može pristojno da se vozi, kad se malo uhodaš s njim, može. Treba malo upoznati motor (i mjenajč) u smislu da u svakom momentu znaš koja brzina kretanja u kom stepenu prenosa daje koji broj obrtaja, tako da kad hoćeš naglije da ubrzaš, da znaš u koji stepen da šaltaš. I naravno, sa takvim motrorom u autu Tipove mase, nije loše malo se ušteliti sa izjednačavanjem broja obrtaja motora prije šaltanja u nižu (ili dvije niže :D ) jer to realno mora često da se radi.

 

Ono šta mene interesuje je podatak koji sam pročitao na ovom Topicu, a to je da ovi motori u Tipu kao crkavaju poslije 100-150k km. To sada prvi put čujem, a na dosta mjesta sam našao podatak da ovaj motor bez problema do otvaranja prelazi 300k km. Jel' ima neko realnog iskustva s tim? Znam da će sad odmah svi da kažu ma kao slab motor u teškoj karoseriji... Ovaj motor se ugrađivao i u Stilo i u novi Bravo, koji takođe nisu baš bili lagani automobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Skundra said:

Ono šta mene interesuje je podatak koji sam pročitao na ovom Topicu, a to je da ovi motori u Tipu kao crkavaju poslije 100-150k km. To sada prvi put čujem...

Gde je to napisano... može li citat tog posta?

Sad sam bacio pogled na prvih par strana teme na kojoj smo i piše baš obrnuto, tj. da Fiat nije imao promašaj sa motorima poslednjih jedno 20 godina.

 

Gomila modela pre Tipa imala je i ima takav motor.

Ako je u Puntu Sporting ili Pandi 100HP to nije ''lenj'' motor... a, ako je u Tipu ili ranije u Nuova Bravo ili Stilu, onda prosto zbog veličine tih modela valjalo bi da ima malo više snage. Međutim, i to je veoma subjektivna stvar jer dosta zavisi sa kog auta se dolazi na Tipo 1.4 atmosferac (o tome je takođe pisano u ovoj temi).

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Skundra said:

Ono šta mene interesuje je podatak koji sam pročitao na ovom Topicu, a to je da ovi motori u Tipu kao crkavaju poslije 100-150k km. To sada prvi put čujem

I ja :D .

Gde si to video napisano na ovoj temi, sta tacno masovno "kao crkava" na tako maloj kilometrazi, motor :blink: ?

Pa najveca prednost FIRE je sto su prosti, peri-deri motori, jednostavni i jeftini za odrzavanje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/29/2020 at 7:00 PM, igor0511 said:

Ja sam ocekivao da je taj 1.4 “stara skola”, ali kako cujem od majstora, nije bas briljirao.

Uglavnom se zale da je preslab za Tipa i L pa bude vec motorima izvadjena dusa na 100-150kkm.

 

Razmisljao sam o njemu kao nasledniku Delte za moje, ali izgleda da ce da saceka nesto drugo.

 

Ni onaj 1.6 e-torq mi se nije nesto dopao.

 

Sa druge strane 1.6mjet je odlican motor. Isto misljenje imam i o 1.3.

 

1.4 turbo nazalost nisam imao priliku dovoljno da probam za neki utisak.

E, evo, našao sam post... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skundra

 

Hvala na cimanju da pronađeš post. :thumbup: 

Znam i ja nešto majstora i nisam čuo do sada takve zaključke o 1.4 atmosfercu. :) Uostalom, nisu gabariti 500L/Nuova Tipo problem jer su i Stilo/Nuova Bravo sa tim istim motorom u 50 kg. razlike težine (lakši/teži). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...