Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

On 1/2/2021 at 9:04 PM, Ivan said:

Poredjenje medjuubrzanja 1.4 FIRE vs 1.3 MultiJet i na papiru. Tipo HB je u pitanju, posto ga ljudi vise kupuju u zadnje vreme u odnosu na sedan.

FIRE je laksi 95 kg i sa istom snagom ima power-weight od 12.6 kg/KS, naspram 13.6 kg/KS kod 1.3 MultiJet. Kao sto rekosmo i iz prakse, dizel ima primetno veci torque, elasticniji je, lakse se vozi - sto se najdrasticnije vidi u medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa.

1. od 60-100 km/h u 4. brzini, MultiJet je brzi za nepune 3 sec (12.2 vs 9.5 sec).

2. od 80-120 km/h u 5. brzini, brzi za vise od 4.5 sec (19.8 vs 15.2 sec)

 

Da bi FIRE parirao u preticanju, mora da se vozi upravo onako kako neki ovde kazu da se ne vozi. Overtaking faktori, tj. saltanje u najefektnijem opsegu obrtaja, sa max power na max torque (tj. kick-down za AT):

1. 60-100 km/h je 0.6 sec u korist FIRE (7.4 vs 8 sec)

2. 80-120 km/h, identicna razlika (10 vs 10.6 sec)

 

Za elasticnost i lakocu voznje, uvek je interesantno uporediti i razliku izmedju tacaka 1. i 2. iz obe grupe iznad.

Kod 1.3 MultiJet, razlika vremena 60-100 km/h izmedju saltanja kroz brzine (najefektnijeg) i "potapanja" gasa je samo 1.5 sec. Kod FIRE je to cak vise nego 3 puta duze, skoro 5 sec.

Ista razlika od 80-120 km/h kod 1.3 MultiJet je 4.6 sec, kod FIRE duplo vise - 9.8 sec.

 

Sto znaci da bi se FIRE iole priblizio dizelu, mora itekako da se radi menjacem i tera u obrtaje. Da neko opet ne bi spinovao, pricamo o uporednim parametrima snage, a ne o stalnoj voznji u tim rezimima.

Moje mišljenje je da nisu potpuno uporedivi podaci bez šaltanja za motor bez i sa turbo. Upravo kao što je rečeno motoru bez turbo potreban je niži prenos zbog obrtaja, ali to se ovde stavlja u negativan kontekst mora se šalta... pa mora... ako je agrument protiv 1.4 komfor vožnje u smislu da ne može da se potopi u višem stepenu prenosa i da se pretiče lagano to se apsolutno slažem. 

 

Onda, ako je režim sa šaltanjem, onda je 1.4 bolji od 1.3 mj ali ide u viskoke obrtaje... pa i 1.3 ide u visoke obrtaje?  Ali je to niže, pa niže jer je to dizel motor...  Potrošnja, slažem se, dizeli su efikasniji agregati, imaju snagu na nižem režimu radi, slažem se, plaćam kroz gorivo nižu cenu vozila i sl. 

 

Pored svega, da ne bude da je sve priča, evo probao sam 4. od 60-100, ovih 12sec se postiže, a 1.4 na Tipu u tom međuubrzanju ide od 2.100 obrtaja do 4.000 znači kreće sa niskih obrtaja za njegov rapored snage i veoma mirne vožnje, i ne ide u neke preterano visoke obrtaje, što znači da ako je neophodno iz treće tj. sa 3.000 obrtaja početnih u 4. brzini ovaj  rezultat  će da bude dosta bolji, i na kraju ne treba da bude brži od 1.3 mj neka je i blizu njega to nije za nipodaštavanje, i sigurno ulazi u grupu do 11 sec do 100 iz četvte, sa šaltanjem naranvo. A ako nije neophodno vraćanje, ravan je put, nema u susret niko, i sa ovim režimom nije večnost ovo ubrzanje.  Poređenje sa 1.6 i sličnim je tek bespredmetno koje su to cifre, pa sam zato i pitao da se ovo uporedi kao nešto sličnije, a opet iz drugih tehnologija, ili da se uporedi sa nekim drugim aotmobilima, ne znam šta bi bio reper. 

 

 

17 hours ago, Ivan said:

Apsolutno, upravo i pisu, vozimo ga i mi... A neki, hvala Bogu, time i odlicno pokazuju koliko poznaju to sto voze.

Da im je snaga na 3000 rpm na atmo motoru blizu maksimalne. Verovatno su tek u ovoj diskusiji saznali da je tu na celih 50 KS.

Bar jedno 5 puta si slično ponovio, da je razlog pisanja što je neko tj. ja rekao da je na 3.000 snaga blizu max. A ja sam se u postu posle toga ispravio da sam mislio na obrtni moment. I to si video, nije ti preskočio taj post, jer si odgovorio da pošto je mala snaga ne može da se osloni na obrtni, a ranije je pisano da je upravo obrtni problem... da ne slikam bezveze i gubim vreme. I čak nije bini bitno što sam se ispravio da sam napraivo lapsus, tema i dalje se bazira na tom pogrešnom što sam rekao. I kako onda da vidim svrhu celog pisanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/30/2020 at 12:14 AM, Ivan said:
On 12/29/2020 at 11:39 PM, djole81ar said:

Samo da se ispravim, hteo sam reći obrtni moment da na 3.000 nije značajno ispod max

Na 3000 rpm FIRE ima cca 115 Njutna, a max je 127 Njutna na 4500 rpm. Tu si apsolutno u pravu da je mala razlika, jer je i raspon obrtnog mali.

Jedino sto se za performanse gleda kombinacija krivih snage i torque, nisu u pitanju dizelasi sa 400 Njutna pa da se oslonis iskljucivo na torque i potapanje gasa. Zato sam te ovo iznad i pitao, cisto da kao ozbiljan forum budemo tehnicki precizni ;) .

Baš da budemo tehnički do kraja ispravni, da ne bude rekla kazala, ja se ispravio ali džaba.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, djole81ar said:

Moje mišljenje je da nisu potpuno uporedivi podaci bez šaltanja za motor bez i sa turbo.

Takođe da dodam da je uporedivost manja i zbog menjača sa 5 i 6 brzina, pa vožnja u jendoj brzini više prija 1.3mj sa 5 brz, a uz to je i turbo... 

3 hours ago, knezevic76 said:

Nego, koliko poteže taj 1.4 do stotke?
emoji1787.png

Brže nego 1.3 mj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja iskreno ne vidim cemu ova diskusija.

Hoce li Punto 1.2 u 1.brzini da vuce bolje od A6 3.2 u 6.brzini sa 80km/h? Verovatno da.

 

Da li to nesto znaci? Ne.

 

Sad treba neko da doda da i taj 1.3mjet ima brzinu nize gde ide jos bolje i sta cemo onda? :D 

 

Opet kazem, kome se svidja neka uziva i zelim mu svu srecu i bezbedne kilometre.

 

Opustite se ljudi, Nova Godina je, mozda vam deda Mraz donese neki turbo ako ne budete losi na forumu :lol:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Ja iskreno ne vidim cemu ova diskusija.

Dobra je fora za deda mraza al mislim da nisi u pravu. Ja bih baš voleo ako postoji neka klasifikacija po rangu automobila, normlani, slabi, jaki, ili bilo kakve pa da se rangira. Ako su to ovi pokazatelji ubranja ok, ne znam, ima smisla ovo sa 11sec od 60 do 100. I gde tu stoji 1.4 u Tipu, gde su ostlai modeli, Astra, Focus... mislim da ima i sporojih. A da ne pričam o slabijim i manjim autobilima, što kažem da ne može sa klimom da vuče, u koji i tek oni rang upali? A baš bi tako i trebalo da nebi bilo rekla kazala. Ja razumem da neko ne bi auto vozio koji nije turbo i jačih performansi, i da su to sve ljuibtelji autobilizma, ali ne možemo reći da je 1.6 mj za Tipo taman..... Ja mislim da je to iznad proseka, da auto ubrzava na uzbrdica skoro isto kao po ravnom i sl. performanse. Moje skromno mišljenje. Da li je TIpo 1.4 u nekoj ''normali'' pa tu je negde, po meni malo mu nedostaje da bi bio, ali da je dno nije, mislim da ima dosta sporijih. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/1/2021 at 9:00 PM, debelizmaj said:

Ja imam oba, 7 godina vozio 1.4 u 500L i sada 1.3 isto u 500L sto mi daje odlicnu referencu.
Po papiru i ubrzanjima moze da se zakljuci da nema velike razlike izmedju dva motora ali to nije istina.
Nebo i zemlja, sa 1.3 se solidno radi ono u cemu je 1.4 padao - autoput i usponi, preticanja na regionalnim putevima. Obrtni momenat koji ovaj 1.3 motor ima nosi karoseriju sasvim zadovoljavajuce da ne moram da saltam, drzim obrtaje kad se penjem na uzbrdici i izlazim iz beograda. Na primer, odlazak na staru planinu je bio konforniji, preticanja na uskim puteljcima dosta bolja, sve zbog boljeg obrtnog momenta.
Kada smo ove godine menjali auto u firmi, odustao sam od Tipo 1.4 samo zbog tog motora.
Inace, 1.4 motor je raga, trpi sve i nikad nisam imao probleme sa njim.
 

Hvala na mišljenju. Kaži mi, šta konkrento znači ''drzim obrtaje kad se penjem na uzbrdici i izlazim iz beograda'' interesuje me pošto sam ja uvek u ograničenjima 1.4 u Tipu ove situacije naglašavao, da se tu oseti slabost, i pisao sam ranije koliko izlazi na vrh Begaljice i sl. Kad ideš 130 u podnožju sa kojom brzinom si na vrhu? 

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, djole81ar said:

...ali ne možemo reći da je 1.6 mj za Tipo taman..... Ja mislim da je to iznad proseka, da auto ubrzava na uzbrdica skoro isto kao po ravnom i sl. performanse. Moje skromno mišljenje.

Takođe FCA, takođe C segment, u poslednjih 20 godina:

  • Fiat Stilo - od 80 do 170 konja.
  • Alfa Romeo 147 - od 100 do 250 konja.
  • Fiat Nuova Bravo - od 90 do 165 konja.
  • Lancia Nuova Delta - od 105 do 200 konja (nijedan atmosferac u ponudi).
  • Alfa Romeo Giulietta - od 105 do 240 konja (nijedan atmosferac u ponudi).
  • Fiat Nuova Tipo - od 95 do 120 konja.

Eto malo da se stekne šira (bolja) slika kako to obično biva u C segmentu. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za sad samo skontao da nemam pojma sto vozim 2.0 kada sam mogao da kupim 1.2 i vratim brzinu nize i da isto ide :lol:

 

Nego mene zanima gde je moj motor kada je 1.6 dizel vrh ponude, a postoji i 2.0 benzin sa 300ks :ermm: jel’ to onda uopste dozvoljeno.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/1/2021 at 9:01 PM, neshaoct said:

Kome je uobičajena vožnja strogo po propisima i pretiče ređe - njemu će svaki auto ovih gabarita sa atmosfercem 95-100 konja biti ok.

Subjektivni utisak dosta zavisi i od toga šta se vozilo pre, tj. sa kog auta se došlo na Tipo 1.4 16v. @djole81ar šta si vozio pre Tipa 1.4 16v? Možda si već pisao to, ali sam propustio...

Lepo se seća @Ivan da je to Stilo jtd od 100ks, ali ko kaže da ja neprimećujem razliku, dup_ i oko su, jeste slabija verzija ali je vukao dobro Stilo, svestan da se da je ovo sada skroz nešto drugo, da uz Begaljicu gde je Stilo izlazio sa 150 ovaj će sa 100... ali ti usponi svakako nisu naivni, i auto koji tu vuče ''kao po ravnom'' je nešto iznad proseka, nije standard.. gde je ova brzina od 100km/h ne znam, dno nije, ima sporijih dosta. Ali, utipismo ga previše, kažem svoje mišljenje, po meni objektivno za nekoga ko ne puca na jaka vozila, i to je to. 

5 minutes ago, igor0511 said:

Nego mene zanima gde je moj motor kada je 1.6 dizel vrh ponude, a postoji i 2.0 benzin sa 300ks :ermm: jel’ to onda uopste dozvoljeno.

Ima i jačih u WRCu.... nema smisla ova priča... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar ma kakav WRC, svakodnevni auto za po gradu :D 

 

To i zelim da kazem, za danasnje uslove tezine, zapremine i puteva je 95ks samo dno ponude u C klasi. Ne znaci da ne moze da se vozi taj auto, samo ga objektivno pozicioniramo. Kao forum je bitno da imamo realnu sliku, a ne da budemo L sekta i da buduci vozac zna sta da i ne ocekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 Ako izuzmemo najnovije verzije malih turbo benzinaca, kakvi su ostali atmo benzinci C klase, fokus 1.6 Astra1.4  Megan 1.6 po dijagramimam isti kao 1.4 Tipo, ne bih rekao da je nešto on iza, od dosta njih je i bolji, naročio ako gledamo njihove slabije vezije a ne jače od 100ks. I sad da kažemo sve je to slabo, pa sad... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar i koji od tih motora moze da se kupi u 2021.godini?

Ili mozda pricamo o ponudi od pre 3-5god?

 

Ali i da su dostupni to nista ne menja. I da BMW pravi 1.2 benzinjaru, Tipo 1.4 bi opet bio spor, ne znam kakve to veze ima.

 

Kao da ti neko kaze da kasnis i kazes znam jos 5 ljudi koji kasne. Opet to ne menja da si i ti zakasni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žena ima taj 1.4 u Musi, 95 KS. Kupljena je za švrćkanje po gradu i za to je odlična. Nekad kad sednem umesto nje pa izađemo na auto put tu u gradu dođem do 100 km/h i tu je za mene otprilike kraj normalne vožnje. Ali nisam merodavan jer je auto koji vozim mnogo jači. Kaže meni žena, to je to, jbg nisi navikao. I njoj je slab ali se ne žali često.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, igor0511 said:

 i koji od tih motora moze da se kupi u 2021.godini?

Ne može više ni 1.4 atmo :)

li to nije poenta. A nije ni da merimo subjetivna osećaj šta je ''spor'' 

Tako da upoređujemo i sa sa drugim modelima, a za koje se na primer kad neko kupuje polovan fokus 1.6 niko ne kaže spor nego pouzdan, solidno ide... A kad neko hoće da kupi nov 1.4 taj je budala, ne znam šta je poenta, ako je u novcu to je relativna stvar jer auto nov i star 10god mora da bude razlika, a motor je motor, ne znam što se komentariše drugačije polovan i nov auto... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato sto smo u 2021.godini. Pricamo o danasnjoj ponudi novih vozila.

 

Neozbiljni su ti argumenti. Da vratis tog Tipa u 1970e, verovatno bi bio trkaci auto. Ali to nema nikakve veze sa tim sta je danas. 
 

Nikola 3510i sa 4096 boja je bila hit. Zasto je danas ne bi nosio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trendovi svakako nisu izmišljeni da bi potrošačima bilo bolje... 

A što se tiče telefona svakako ne spadam u one ko bi dali stotine evra ili više za telefon, već nosim službeni koji daju... hvala bogu pa sam se tog troška oslobodio, a trendovi su svašta nametnuli, predplate, pakete, modele.... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije problem 95ks već mali obrtni moment sa kojim raspolaže i zapremina motora u odnosu na masu vozila i kad je pun, a realno pripada putničkoj limuzini za porodicu te ga tako i gledam.

Sećam se da je i moj Modus sa 86ks išao solidno, možda i sporije do 100 od tipa sa 95ks, al zato zbog obrtnog momenta su mu mnogi benzinci gledali u leđa po zavojima I uzbrdicama na planinama i to natovaren. Dakle, nekako je rastetećenije voziti auto sa više obrtnog momenta. Kapiram da je tako i sa 1.3 mjet. O potrošnji da ne pričamo.

I ne smarajte da se ovde priča da je 1. 4 loš motor, daleko od toga, al da je prava mera za taj auto, pa i nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, djole81ar said:

Bar jedno 5 puta si slično ponovio, da je razlog pisanja što je neko tj. ja rekao da je na 3.000 snaga blizu max. A ja sam se u postu posle toga ispravio da sam mislio na obrtni moment. I to si video

Naravno da sam video. Iznet je pogresan podatak, mi ga ispravili, ti to potvrdio u iducem postu i teramo dalje... Isto je bilo i za druge stvari.

Ponovio sam zato sto ima ljudi koji ocigledno ne shvataju da je cilj foruma (kakvog smo ga postavili) tacna informacija - a ne bilo kakva "kampanja" ili prica da nesto ne valja. Ali takodje nije ni nagadjanje ni frljanje sa cinjenicama. Bar u mom slucaju je to iskljucivo inzenjerski pristup i tehnika - a sta neko bira i da li mu odgovara apsolutno me ne tangira. Kao sto ni tog nekog apsolutno ne tangira sta cu ja izabrati.

Za deceniju i kusur postojanja foruma postavljeno je bukvalno na hiljade podataka, konkretnih radova, DIY, isecaka iz eLearn i ePer, kako bi pomogli ili dali odgovor ljudima. Pa me cudi kako se u toj gomili tehnickih podforuma niko ne zali (da mu npr. menjac ima odredjeni prenos) ili nesto slicno. Iako je takodje dobronamerno ponovljeno vise puta (jer ljude uglavnom mrzi da koriste Search), a nas pristup je svuda isti. Shvatam i da celu situaciju totalno drugacije percipira neko ko od celog foruma prati jedino par tema koje ga zanimaju, bez nekog aktivnijeg ucesca u kreiranju sadrzaja.

Cisto da ne ostane nedoreceno posto nisam stigao da se dopisem zbog posla, a stvarno mislim da je cela prica apsolutno bespredmetna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/4/2021 at 2:24 PM, debelizmaj said:

Gleda da mi obrtaji ne padnu ispod 3000, makar saltao u 4. Ukoliko uzmem zalet, tj niko me ispred mene ne uspori ispod 120, izadjem sa 130. Ali opet, citav ratni plan da bih dosao so toga.

Malo da update-ujemo poređenje, pošto posle dužeg vremena izađoh iz sela :) sigurno godinu dana nisam išao za Bg, korona, rad od kuće, ubi gradska vožnja, tako da je prijao i meni i Tipu odlazak do Bg. Ja bih rekao da se motor osetno razradio sad na 16.000km, lakše diže obrtaje i održava na usponu, čak mi je danas bila sipana 95ica benzin. Iz Bg, od rampe uz Begaljicu, podnožje uspona 130-135 i to bez natezanja normalno ubrzanje, do pola uspona je držao blizu 130 onda je počeo da usporava, rekoh aj neću ga šaltam da vidim može li u 6oj da izadje  i izađe, između 100-110 na vrhu je bio. I ostali usponi su išli lakše nego ranije koji su završavali ispod 100kmh sad su išli preko, između 100 i 110, Begaljicu iz bg u 6oj, ostali u 5oj. I nije to neko forsiranje auta, to je vožnja između 3-3.500 obrtaja. Potrošnja po bordu Ar bg Ar  5.8. Koliko je potrošnja benzinca veća  kad se pritisne pokaze to do bubanj potoka prosek je bio 5.5 i onda bubanj potok, rano šaltanja iz 6te i petom uzbrdo, 100 110, na vrhu brda prosek je izašao na 5.8 :))) 

 

Edited by Ivan
Prebacena ispravka iz dodatnog posta (obrisan post viska)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...