Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

Hm, malo izvlacenje iz konteksta, nigde nije napisano da je taj motor los, da je za izbegavanje, pogotovo u smislu pouzdanosti i neke svoje svrsishodnosti (jeftin za kupovinu i odrzavanje), nego je prosto rec o njegovim performansama. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da ja vas ponosne vlasnike 1.4 trkalica pitam nesto :lol:

 

Jeste nekad otisli tim motorima na Zlatibor, Kopaonik, Divcibare, gde god?

Eto put za Divcibare od Mionice je dosta spor i uzbrdo. Bas bih voleo da procitam kojom brzinom ste isli uzbrdo. 
Iskreno ne verujem da je i 3.brzina bila u pitanju.

 

I isto tako napisite obrtaje tokom te voznje. Tu se za mene diskusija zavrsava :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, italiano said:

X puta je "savetovano" da je taj motor za izbegavanje, preslab i sl.nebuloze!

Ovo nije tačno. 

 

Motor nije ''preslab'' jer jednako (u 5 konja razlike) ima snage kao i u Puntu/Pandi/500/500L/Stilu/Bravu/Tipu/Ypsilon... Taj jednako snažan motor, stavljen pod haube auta različitih gabarita (težine/aerodinamike/menjača), daje performanse tog auta koje su isto tako različite. Razlikuj performanse motora i auta u celini.

Npr. u Puntu i Pandi sa pravom može da se kaže da verzije sa tim 1.4 16v motorom naginju ka sportskim performansama. Da Punto nije imao i HGT varijantu sa 1.8 16v, ovaj 1.4 16v bi bio najjača verzija Punta benzinca. Isti taj motor u težem/većem/nepovoljne aerodinamike autu (Stilo/Bravo/Tipo/500L) stavlja taj auto daleko od sportskih performansi.

 

Tipo sa 1.4 16v motorom je meni preslab. To je subjektivno, ne mora svako da misli tako i to je normalno.

Tipo sa 1.4 16v motorom je najslabiji motor koji ide u njega. To ga objektivno (tu nema ko šta da se slaže ili ne, to je prosto činjenica) stavlja na početak ponude modela Tipo. Svaka osnovna, bazna verzija postoji da zadovolji osnovne potrebe i to Tipo odlično radi. Kao što su i @Ivan i mnogi drugi rekli, Tipo 1.4 16v je najbolja kupovina kad se ima u vidu njegova cena, ljudi su bukvalno koristili pojam ''Best Buy.'' I, onda baš tom čoveku koji je napisao da je Tipo sa 1.4 16v best buy, ti napišeš da treba da napiše disertaciju kako smatra da je 1.4 16v loš motor. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije napisao da je motor los, sto se tesko moze reci i za bilo koji motor grupacije u zadnje dve decenije.

Naprotiv. FIRE je (ukupno kao tehnologija) za 35 godina postojanja proizveden u 23 miliona primeraka. Dovoljan podatak. Smenile su ga najvise novije tehnologije (downsize/turbo), stroge eko-norme, zahtevana manja potrosnja, tezina, itd.

Da li je odgovarajuci za neku tezinu karoserije, to je vec prilicno individualno.

Da se tvrdi da koriscenjem snage npr. 1.2 Punta sa 300 kg tereta nesto ide dobro - slozices se da je neozbiljno za jedan tehnicki forum.

Opet kazem, slobodno citiraj gde sam napisao bilo sta lose na zadnje 2-3 strane, tj. da nije konkretan tehnicki podatak. Za razliku od nekih koji se odokativno frljaju sa istim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Upravo to!

Bar deset puta je postavljao razne dijagrame u smislu da taj motor ima najlosije performanse, medjuubrzanja itd.

Kao da Fiat to ne zna pa ga je ostavio par decenija u ponudi!

Ja vozim 500L sa bas tim motorom i ja sam prezadovoljan.

Dosadne su price tipa: bolje imati stan od 150 kvadrata umesto 100, i slicno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano a zasto tebe dijagram pogadja?

Ako ti valja 1.4 u L-u super, napisi svoje iskustvo i uzivaj u kolima. Isto kao sto i @Ivan napisa svoje.

 

Cemu ta potreba da se tudje misljenje (da ne kazem cinjenica jer Ivan nije izneo misljenje) pobije samo zato sto ti se ne svidja?

 

Ima jedan naziv za grupe gde su cinjenice strogo zabranjene, ali da ne pocinjem...

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@Ivan

Iz tvojih postova se moze postaviti samo takav zakljucak!

I zaista razmisli o ideji da otvoris posebnu temu gde ces prebaciti sve postove o tom motoru jer uporno pises iste stvari, min.jednom nedeljno, a svaki put se neko nov upeca...

@igor0511

Detaljno sam objasnio, ponavlja se!

Ja sam svoje misljenje o tom motoru izneo.

Ajde da o njemu pisu oni koji ga voze, zar nisu oni najobjektivniji???

Uostalom zasto oni nikada nisu napisali nista lose o njemu?

Ja nicije misljenje ne pobijam, vec skrecem paznju da ga stalno iznosi!

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno, to mi je opsesija i pisem svakodnevno :D .

Predlazem te za urednika, pa slobodno ispravljaj tudje tehnicke greske i odgovaraj na pitanja ovog tipa:

On 1/1/2021 at 10:54 AM, bane1321 said:

Voleo bih da @Ivanponovo okači uporedne grafikone

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano nazalost ne jer bi se onda tema zvala “ciganin hvali svoga konja” :D

 

Opet je isto.:

 

Ako dozvolis samo onom ko ima L da ga komentarise, to je elitizam i L -lovers klub.

 

Ako zabranis svima lose da pisu, opet

nemas realnu sliku.

 

Ako..kontas vec gde ide :)

 

Ja sam vozio preko 100 razlicitih automobila u poslednjih 6 godina. Automatike, desni volan, kombije, dzipove, kabrie,... Da li me to dovoljno kvalifijuje da dam misljenje?

 

A nisi procitao nista lose od vlasnika L o istom jer je vecina presla u L kroz staro-za-novo pristup iz neceg dosta goreg. Ne kazem nista lose, ali takav smo narod da nece niko da kaze lose o svojim kolima.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, igor0511 said:
A da ja vas ponosne vlasnike 1.4 trkalica pitam nesto 
 
Jeste nekad otisli tim motorima na Zlatibor, Kopaonik, Divcibare, gde god?
Eto put za Divcibare od Mionice je dosta spor i uzbrdo. Bas bih voleo da procitam kojom brzinom ste isli uzbrdo. 
Iskreno ne verujem da je i 3.brzina bila u pitanju.
 
I isto tako napisite obrtaje tokom te voznje. Tu se za mene diskusija zavrsava

Vozio ronilacku opremu na Taru vise puta, isao sa jednim putnikom na Staru Planinu vise puta... Da bi neke deonice po asfaltu popeo, moras u drugu i naravno, obrtaji iznad 3000.
Mnogo mi je sada smesno sa citroenom, ima 1000kila,100ks i 250 nm i ne oseca uzbrdice. Dijeta je cudo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim uglavnom teme vezane za 500L, Tipo, i Bravo nesto redje.

Svaki put kad udjem nailazim na blacenje baznog motora.

Dosta vise!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tom motoru je pocelo da se pise na veliko otprilike pojavom prvog 500l nacinale. Ljudi su krenuli da pisu kako mu fali snage za tu karoseriju, drugi da to moze prilicno da se nadoknadi cescim promenama brzine, treci da im je skroz ok, cetvrti da su se zeznuli prilikom kupovine itd..Nigde niko nije pisao da je motor los kako si shvatio, pisano je samo da je losiji izbor za neki model auta, opet u smislu performansi koje taj auto nudi sa tom motorizacijom. Znaci motor je dobar, isto koliko i 1.2 8v samo sto je mozda los izbor za neki konkretan model automobila, opet samo po pitanju performansi. Ista takva prica se vodila i za Grande Punto sa 1.2 motorom ispod haube.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, italiano said:

Ja vozim 500L sa bas tim motorom i ja sam prezadovoljan.

I to je skroz ok. Tvoj stav. Zašto misliš da drugi ne trebaju da imaju isti takav stav, ili drugačiji stav? Ili, misliš da je ok ali samo ako imaju isti stav kao ti?

 

10 minutes ago, italiano said:

Ajde da o njemu pisu oni koji ga voze, zar nisu oni najobjektivniji???

Evo, ja sam vozio Tipa hatchback sa tim 1.4 16v:

 

Tipo_hatch_14_16v.jpg

 

Nekoliko stotina kilometara i po autoputu, i magistrali, a bogami i po seoskom makadamu par kilometara.

Moj stav - slabo ide....a, sigurno je da takav Tipo ide bolje nego isti motor u mnogo manje aerodinamičnom 500L-u (takav je jer pripada MPV segmentu), a sa kojim si ti opet prezadovoljan. I, sve je to ok...i tvoj i moj stav su ok. Subjektivna stvar.

 

Kad se izađe iz terena subjektivnih utisaka i uđe u teren objektivnosti - onda su tu činjenice koje je Ivan postavljao. Nekome će se poklopiti subjektivni stav sa tim objektivnim podacima (npr. meni), a nekome neće (npr. tebi).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor nije los, niti za izbegavanje. Ima dovoljno snage da uopste moze da nosi tu karoseriju, logicno, cim se uopste ugradjuje. Subjektivni dojam njegovih performansi u velikoj meri zavisi sta je vlasnik vozio prethodno. Nekima je ok, nekima je slab. I to je u redu. 

 

Mali 'trn u oku' predstavljaju poredjenja, kada neko taj motor uporedi sa nekim drugim, jacim (bilo da govorimo jacim uopsteno, ili jacim u odredjenom rezimu rada). E to je vec nesto sto je vrlo merljivo, pa se onda nadju clanovi kao Ivan ili ko god drugi da je u pitanju, potpuno nebitno, koji okace dijagrame, kako bi pokazali da pomenuta poredjenja nisu tacna, i zasto nisu tacna, i zasto ne mogu biti posmatrana samo subjektivno. Znaci samo je stvar u poredjenjima sa drugim motorima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sto trazim je da otvorite posebnu temu za vase trkalice pa do mile volje iznosite utiske o sekundama, milisekundama, obrtajima i sl.

Posebno na deonicama gde su ogranicenja 50, 60, 80 km/h ...:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se izvinjavam što sam dodatno uneo konfuziju, tražeći poređenje sa 1.3 mJet! Iz neke moje računice, matematike da se možda pustim u avanturu sa 500l i tim motorom, a sve da bih uporedio 1.3 u L i 1.5dci u Scenicu. Recimo 1.5 u Meganu je vrh, a u Scenicu, pa recimo dovoljan. 

Bytheway ja sam rekao da mislim da je Tipo Best buy. A da li bih ga ja kupio to i nije bitno.

Eno ista rasprava je na b92.net gde su "novinari" ispisali hvalospeve za Corollu i naveli da je 1.6vvti elastičan motor, na konstataciju da bi trebalo da budu malo realniji, jer bez ulaska u niže brzine, taj motor ne pruža performanse, javili su se svi Toyotobotovi zemlje Srbije da objasne da sam glup. A za razliku od većine njih ja posedovao taj motor. Pri tom nikad nisam rekao da je taj motor loš, kao ni 1.4 fire koga imamo na službenim 500l-ovima i da je dobro što su nuđeni na našem tržištu, jer su modeli bili pristupačniji no sa turbacima.

Ne shvatam zašto toliko lično uzimate komentare? Još Ivanove koji nije iznosio lična, već argumentovana zapažanja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

Tebi nista ne zameram.

Tema se non stop ponavlja, i uvek je Ivan sa jedne i neko drugi sa kontra strane.

I zasto ne napise da se pregledaju prethodni postovi iako sam priznaje da uziva da pise o tome?

A kad sam ja pre nekoliko godina postavio pitanje o tehnickom problemu, napisano mi je "da koristim pretragu"???

Bas vam hvala :santa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, italiano said:

Ajde da o njemu pisu oni koji ga voze, zar nisu oni najobjektivniji???

Apsolutno, upravo i pisu, vozimo ga i mi... A neki, hvala Bogu, time i odlicno pokazuju koliko poznaju to sto voze.

Da im je snaga na 3000 rpm na atmo motoru blizu maksimalne. Verovatno su tek u ovoj diskusiji saznali da je tu na celih 50 KS.

 

Grafik snage/torque postavljen je da bi se objasnilo gde se gresi u tumacenju i ukljucilo se vise ljudi.

Pa je onda izneta tvrdnja da nista od toga ne postoji na forumu (a ponovljeno, slazem se, gomilu puta), pa smo opet napisali :D .

Pa je Bane trazio poredjenje sa 1.3, dodato i to...

Slazem se da je mnogo lakse sedeti sa "druge" strane, kritikovati i ne biti zaduzen za sadrzaj topica.

6 minutes ago, italiano said:

I zasto ne napise da se pregledaju prethodni postovi iako sam priznaje da uziva da pise o tome?

Naravno da sam bio ironican. Upravo kazem da sve stoji i moze da se pregleda, isto kao sto sam napisao sta je best-buy.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Nemam nista licno protiv tebe, moj predlog shvati kao konstruktivan.

Ajde da budemo realni, zamislite nekoga ko prvi put dolazi na ovaj forum jer zeli da kupi Tipo ili 500L, i ima novca za jeftiniju, citaj baznu, motorizaciju.

Sta ocekuje da ce naci? Kvarove, potrosnju, udobnost, prostranost, odrzavanje, ili dijagrame koji ga porede sa jacim verzijama???

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto pojedini vlasnici primaju k srcu kad neko napise da mu motor nema dovoljnu snagu? Jeste li pupcanom vrpcom vezani za Tipo i 1.4 motor?
Kao sto je vec receno, najbitnije je iz cega ste presli u Tipo. Meni je npr. 1.6 u Bravu (stari Bravo) bio spor i nedovoljnih performansi jer sam vozio Stila. Nakon toga sam uzeo A4 i Stilo mi je delovao kao puz u odnosu na njega. Da sada predjem u Tipa 1.4 sta mislite koji bi utisak bio?
Opaska oko ogranicenja od 50, 60 itd nije na mestu i nema mesta u diskusiji.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mog mišljenja na osnovu vožnje Tipa limuzine sa 1.4 motorom.
Nije džabe što je najjeftiniji model sa tim motorom, kakav motor takva cena.
Prednost je jeftino održavanje i dobro poznat motor.
Mana, ide tačno na granici da počneš da jedeš m**a što nisi kupio jači.
Deluje da nije veliki potrošač dok se vozi "ekonomično" al to ekonomično nestaje kad se iole optereti, teret, klima, malo žustrija vožnja...
Ume da potegne kad se spusti brzina niže i da se zavrti al nekako se oseća da je baš na granici.
Upravo i moj zet ima isto mišljenje, po gradu i nekako, al van grada sa decom i nešto prtljaga....već gleda da prevremeno otplati kredit i uzme nešto sa jačim agregatom. Samim Tipom je zadovoljan generalno, izrada itd al motor.


Meni lep auto, pogotovo HB varijanta al 1.4 je bukvalno granica, upotrebljiv al bez da se očekuju čuda od njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako su po meni je bitno procitate i utiske iz voznje i kako se odrzava / kvari.

 

Lepo neko gore napisa da test voznja ne traje bas dugo. Kod mene je npr bila 5-7km i posle su mi nudili dan sa kolima na Kosutnjaku, ali odbih jer je odluka vec bila doneta ( da nisam mozda bih uzeo DSG umesto manuelca). Ali u vecini slucajeva ta test voznja se zavrsava na 5km.

 

Dobro je imati neki utisak da vas “ne ponesu emocije”. 
 

Mnogo zavisi od vozaca i kako se auto koristi i za gde, ali misljenje 10-15 ljudi ce vam dati neku sliku.

 

Mene je to spasilo sa 1.6 e-torq u sta sam se i sam uverio godinu dana kasnije. 0-100 je sasvim dobar kada se nagazi sa semafora. Ali po Nemackoj mi je jedini auto koji je trazio brzinu nize na magistrali da bi drzao 100km/h na deonici gde 2.0tdi bukvalno ne oseca uspon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...