Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

1 hour ago, Ivan said:

Opusti se i uzivaj, mislim da apsolutno nema potrebe da na svakih par meseci potezes pricu o nekakvoj nemogucnosti iznosenja misljenja, zakljucavanju foruma i sl. Koji btw postoji vec deceniju i kusur ;) .

Pa kad svaki put kad iznesem svoje mišljenje kaže se kako namećem svoj neki stav il šta već, pa normalno je da imam svoj stav...

Priča je pošla od drugog kolege koji je rekao da mora u obrtajr ba bi išao, ja sam na to rekao da i ne mora baš stalno da se nateže, pa normalno je da se misli na uobičajrnu vožnju, što je bitno nekome ko je možda zaintesovan za ovaj motor, ne piše se to svakako nekima ko voze jače mašine, ne znam što se takvi u upuštaju u neke teme... Al ti kažeš sad i to je individualno kako će ko da vozi, znači ni to nije vredan savet kakak je u svakodnevno vožnji...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam oba, 7 godina vozio 1.4 u 500L i sada 1.3 isto u 500L sto mi daje odlicnu referencu.
Po papiru i ubrzanjima moze da se zakljuci da nema velike razlike izmedju dva motora ali to nije istina.
Nebo i zemlja, sa 1.3 se solidno radi ono u cemu je 1.4 padao - autoput i usponi, preticanja na regionalnim putevima. Obrtni momenat koji ovaj 1.3 motor ima nosi karoseriju sasvim zadovoljavajuce da ne moram da saltam, drzim obrtaje kad se penjem na uzbrdici i izlazim iz beograda. Na primer, odlazak na staru planinu je bio konforniji, preticanja na uskim puteljcima dosta bolja, sve zbog boljeg obrtnog momenta.
Kada smo ove godine menjali auto u firmi, odustao sam od Tipo 1.4 samo zbog tog motora.
Inace, 1.4 motor je raga, trpi sve i nikad nisam imao probleme sa njim.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, djole81ar said:

Priča je pošla od drugog kolege koji je rekao da mora u obrtajr ba bi išao, ja sam na to rekao da i ne mora baš stalno da se nateže, pa normalno je da se misli na uobičajrnu vožnju, što je bitno nekome ko je možda zaintesovan za ovaj motor...

Da bi agilnije išao, brže preticao - mora u obrtaje.

Da bi se vozio uobičajeno/laganije/''penzionerski'' - ne mora u obrtaje.

 

Kome je uobičajena vožnja ustvari brža vožnja, kome je takav stil i ko je navikao da pretiče - njemu će svaki auto ovih gabarita sa atmosfercem od 95-100 konja biti nedovoljan.

Kome je uobičajena vožnja strogo po propisima i pretiče ređe - njemu će svaki auto ovih gabarita sa atmosfercem 95-100 konja biti ok.

Subjektivni utisak dosta zavisi i od toga šta se vozilo pre, tj. sa kog auta se došlo na Tipo 1.4 16v. @djole81ar šta si vozio pre Tipa 1.4 16v? Možda si već pisao to, ali sam propustio...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivse smo obojica kolege Stilisti traktoristi ;) , kuckali smo se godinama po tim temama. Samo sto je Djole, ako me staracko secanje ne vara, imao onu retku 100 KS varijantu. Koja je sem snage, mnogo vise bila ustrojena obrtnim od samo 200 Njutna (standardni 8v 115 je na 255 Njutna, 16v na 305 Njutna). Posto su neka poredjenja sa bivsim Stilo dizelom - jbg, uz to onda treba naglasiti da je ta retka i slabija varijanta u pitanju, cisto zbog ostalih ucesnika u diskusiji.

To je otprilike torque i snaga koju ima 1.3 MultiJet, samo iz manje kubikaze. Mozda je coveku zato i subjektivno dosta manja razlika kada se prebacio na FIRE. Cak i kada sednes iz obicnog 8v JTD, prilicna je razlika u tacno duplo manjem obrtnom (255 vs 127 Njutna). Ali da ne poredimo sad babe i zabe (turbo i atmo), niti je to tema.

46 minutes ago, djole81ar said:

Pa kad svaki put kad iznesem svoje mišljenje kaže se kako namećem svoj neki stav il šta već, pa normalno je da imam svoj stav

Pa naravno da ces i imati, cita se i postuje kao bilo ciji stav ovde. Hvala Bogu da smo svi razliciti, u tome je i bogatstvo foruma. Iz gomile razlicitih iskustava i misljenja ne moze da se ne izrodi dobar zakljucak. Ne vidim da ti bilo ko ista "nipodastava", nista nije brisano, prepravljano u celoj ovoj diskusiji... Nego kulturno i ljudski suprotstavljamo misljenja i iskustva, baratamo podacima, tumacimo grafikone... Sto svakako nije razlog za "gasenje foruma" i slicne price ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da, moj kolega je do skoro vozio Daciu Sandero sa 1.2 motorom i kupio Fiat Tipo Forte. Prezadovoljan je dobijenim, motorom, udobnoscu, svime. Opet dolazimo do referentne tacke i u odnosu na sta poredis performanse.
Ja sam svojim u svoj 500L sa 1.4 uleteo iz Clio 3 1.2 i bio prezadovoljan dok nisam krenuo na tasos i morao da saltam u cetvrtu na autoputu iznad Kavale da bi auto isao iole pristojno. Prokunuo sam ga tada i resio da menjam, onda smo dosli na ostrvo, auto je fenomenalno radio posao, lagani kruzing pored mora, veci klirens....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Clia 3 1.2 TCe ili 1.2 16v?

Pretpostavljam iz ovog drugog, jer meni deluje da uz malo jači čeoni vetar taj ne može ni da održava brzinu u petoj

 

Često imam priliku da ga vozim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/1/2021 at 10:39 PM, totti said:
Iz Clia 3 1.2 TCe ili 1.2 16v?
Pretpostavljam iz ovog drugog, jer meni deluje da uz malo jači čeoni vetar taj ne može ni da održava brzinu u petoj
 
Često imam priliku da ga vozim.

Ma da, isao sam ja u San Marino njime. Nesto sto ljudi ne kontaju, mozes ti tim automobilima, sa slabim motorima, da predjes i velike distance ali je uzasno naporno. Preticanja, usponi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome se radi, mada je i to receno vise puta u raznoj formi, ali dzaba kada se uzme spinovati do apsurda, ako kazes da je slab onda se odmah krene dokazivati kako nije neupotrebljiv, pa ako nije neupotrebljiv toboz znaci da nije ni slab.

 

Pritom se sve ovo pise iz dobre namere za buduce vlasnike, da obrate paznju, jer znam licno par ljudi koji su kupili automobile koji su im bili slabi, a cak imali i probnu voznju, posle bili nezadovoljni, nisu mnogo vozili, a izgubili mnogo na vrednosti.

 

Probas auto po gradu i kazes sebi, ne ide ovo lose, ok je, prihvatljivo, onda upalis klimu i sa 2 osobe + gepek krenes na autoput, magistralu, brdo i skapiras  kako stvari stoje.

 

Mozes ti napraviti i 1000km u danu sa neudobnim autom, pa to ne znaci da je taj auto udoban (ne mislim na tipa).

 

Kada tipo bude polovnjak od 2000e onda ce prost 1.4 biti prednost za jeftini gradski auto, niskog odrzavanja, smatram da za preko 12.000e u 2020 godini treba vise zahtevati/ocekivati i dobiti od automobila osim da nije neupotrebljiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

23 hours ago, djole81ar said:

I, kako sad tolike razlike daju iste rezultate u ubrzanju, čak mislim da je 1.4 brži, po ovom grafiku neko da gleda rekao bi ih kako poteže 1.3

 

On 1/1/2021 at 10:54 AM, bane1321 said:

Voleo bih da @Ivanponovo okači uporedne grafikone, ali ovako ugrubo, deluje da će prosečnom korisniku koji "ne tera u obrtaje" motor više odgovarati 1.3 jer isporučuje mnogo veći moment na skoro duplo manjem broju obrtaja (posebno nove varijante sa 95ks).

Stize, samo nemojte kasnije da opet da kazete da ne postoji :D .

 

Poredjenje medjuubrzanja 1.4 FIRE vs 1.3 MultiJet i na papiru. Tipo HB je u pitanju, posto ga ljudi vise kupuju u zadnje vreme u odnosu na sedan.

FIRE je laksi 95 kg i sa istom snagom ima power-weight od 12.6 kg/KS, naspram 13.6 kg/KS kod 1.3 MultiJet. Kao sto rekosmo i iz prakse, dizel ima primetno veci torque, elasticniji je, lakse se vozi - sto se najdrasticnije vidi u medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa.

1. od 60-100 km/h u 4. brzini, MultiJet je brzi za nepune 3 sec (12.2 vs 9.5 sec).

2. od 80-120 km/h u 5. brzini, brzi za vise od 4.5 sec (19.8 vs 15.2 sec)

 

Da bi FIRE parirao u preticanju, mora da se vozi upravo onako kako neki ovde kazu da se ne vozi. Overtaking faktori, tj. saltanje u najefektnijem opsegu obrtaja, sa max power na max torque (tj. kick-down za AT):

1. 60-100 km/h je 0.6 sec u korist FIRE (7.4 vs 8 sec)

2. 80-120 km/h, identicna razlika (10 vs 10.6 sec)

 

Za elasticnost i lakocu voznje, uvek je interesantno uporediti i razliku izmedju tacaka 1. i 2. iz obe grupe iznad.

Kod 1.3 MultiJet, razlika vremena 60-100 km/h izmedju saltanja kroz brzine (najefektnijeg) i "potapanja" gasa je samo 1.5 sec. Kod FIRE je to cak vise nego 3 puta duze, skoro 5 sec.

Ista razlika od 80-120 km/h kod 1.3 MultiJet je 4.6 sec, kod FIRE duplo vise - 9.8 sec.

 

Sto znaci da bi se FIRE iole priblizio dizelu, mora itekako da se radi menjacem i tera u obrtaje. Da neko opet ne bi spinovao, pricamo o uporednim parametrima snage, a ne o stalnoj voznji u tim rezimima.

 

Samim tim, ukupna (kombinovana) potrosnja je prilicno na strani malog dizela, podaci variraju oko 3l manje (+/-), zavisno od tipa merenja. Sa cime dizelas sa rezervoarem prelazi 300-400 km vise. Evo i dela ovih interesantnijih podataka ispod:

 

comp.png.a665d92de9b13e46d37fbeedf02f834c.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naknadno se setih, kada vec detaljisemo. Ako neko nije u materiji, da vec po svom iskustvu ili power/torque grafikonima sa prethodne strane zakljuci - cisto jedno laicko pojasnjenje za ovo:

15 hours ago, Ivan said:

Kao sto rekosmo i iz prakse, dizel ima primetno veci torque, elasticniji je, lakse se vozi - sto se najdrasticnije vidi u medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa.

1. od 60-100 km/h u 4. brzini, MultiJet je brzi za nepune 3 sec (12.2 vs 9.5 sec).

2. od 80-120 km/h u 5. brzini, brzi za vise od 4.5 sec (19.8 vs 15.2 sec)

Tumacenje ispod je naravno vrlo rastegljivo za shvatanje svakog od nas (nekome ce biti i smesno) - ali recimo da je primenjivo na dobar deo proseka. A cisto opisno govori kakve se okvirno performanse mogu ocekivati, na osnovu zabelezenih medjuubrzanja u istom stepenu prenosa. Kao neku "granicu tromosti", za 60-100 km/h opseg postavlja se 11 sec, a za 80-120 km/h 15 sec. Pa uporedite sa vremenima motorizacija koja vas vec zanimaju. Da ne kopiram tekst, stavicu samo PrintScreen:

 

Untitledzx.png.b6f7a9c9b4eb72e39e461e2661a3d71e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicno si izdvojio i naglasio taj deo.

Bas sam pogledao medjuubrzanja za punta sa 1.2 i 60ks, on je 60-100 13.2s u 4oj brzini i 22.7s 80-120kmh u 5oj brzini, dakle slicno jako medjuubrzanje kao tipo 1.4 95ks.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo što si napisao veze nema sa realnošću i Tipom 1.4 95KS.  Papiri su jedno i poštujem. Kao neko ko vozi Tipa i Bravo  baš se u potpunosti ne slažem oko konstatacija. Prvo, razlika u težini motora je preko 120kg u bilo kojoj opremi. Lounge 1.4 95ks je težak 1230kg sa rezervnim točkom. Zavisi kako je auto razrađen, ako već gledamo total papirologiju. Razlika u ovim automobilima koje ja vozim je u 1000 o/min i to u 4,5,6 brzini. Buka iz motora je na strani Bravo , u svakom aspektu korišćenja. Razlika u snazi se oseti, ali je nekako drugačija u odnosu na Tipov menjač.  Znam da je Ivan kačio odnose menjača. ali u praksi je to skroz drugačije verovali ili ne.  Vozim ovo, a vozio sam i Stila 1.6. Tipo ima totalno drugačiji menjač  po osećaju iz vožnje od Stila i Brava.  Subjektivni osećaj je jedino što se može porediti, sve ostalo je ... Bez obzira koji automobil ili motorizacija je u pitanju.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovne, ali ok. B)  Baš ću probati i snimiti ova ubrzanja koje je Ivan citirao sa Tipom da se razuverim.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postujem naravno svacije misljenje, za to forum i sluzi da procaskamo ;) . Euro 6 atmo (u sluzbenom) sam vozio paralelno i sa svojim bivsim JTD u Stilu i sa sadasnjim MA Turbo u restyle Sportu (upravo nadogradnja na taj 1368 ccm). Bar sto se tice Fiata poprilicno dugo uporedno.

36 minutes ago, spaad said:

Subjektivni osećaj je jedino što se može porediti, sve ostalo je ... Bez obzira koji automobil ili motorizacija je u pitanju.

A bas se trudimo da izbacimo subjektivno i pricamo u brojkama. Vec sam vise puta napisao da i dalje imam utisak da zbog "naglijeg" udara u ledja, JTD ubrzava bolje od MA. Dok ne bacim pogled na cajgere ili izmerim vreme koje je poprilicno na strani benzinca (i preko 2 sec) koji linearnije ubrzava, tisi je, ususkaniji, bolje izolovan.

Niko ne tvrdi da su brojke iznad u desetu tacne, ali daju neku okvirnu sliku sta koja motorizacija moze. A ne da (ne po prvi put) ovde slusamo o snazi atmosferca na 3-4.000 rpm. Na tim obrtajima se ne koristi cak ni snaga tog 1.2 Puntica (kog Vagenovac pomenu), u autu tezem 300 kg (od istog tog Puntica) - i tvrdi se da u tom opsegu dobro ide :blink:. Vozio sam taj motor desetinama hiljada km, niko ne spori da je model itekako upotrebljiv, ali daj da unesemo realnosti u pricu ;) . Jedino na ovo iz poslednjeg pasusa sam ja iz svoje prakse u startu reagovao kao netacno, otuda i malo potkrepio "teorijom" u zadnjim postovima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam drugaru napomenuo da mi Auris u krivinama mnogo bolje leži od Bravoa. On mi je rekao jednu pametnu stvar - normalno da bolje leži, prosto jer je nov, svaki zavrtanj je na svom mestu!

Recimo u novom Grande Puntu 1.2 sam imao bolji osećaj ubrzanja i svega ostalog nego u Tipou 1.4, jednostavno - nov auto.

U principu smatram da je dobro što je Fiat zadržao 1.4 motor, isto kao i Toyota 1.6 vvti, makar za naše tržište, zbog dostupnosti i cene. Na žalost novi turbak će podići cenu.

Elem, da me ne shvatite pogrešno, a verujem ni druge koji su iznosili zapažanja i dijagrame, ne mislim da je 1.4 đubre ili tako nešto, ali ljudi koji kupuju bi trebalo da pogledaju i objektivne i subjektivne komentare i da probaju što duže motorizacije koja im odgovara. Kakvi su, takvi su, komentari ovde su korektni i iskreni, za razliku od testova raznih "novinara"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, zadnje je i poenta, a dodao bih i dobronamerni, uz drugarsko caskanje i razmenu iskustava.

Pa upravo sve te motorizacije u Fiatima mi sami vozimo godinama, ko ce ih bolje poznavati :) ?

Da neko prica o FireFly, koji vecina nas ovde nije ni videla a kamoli probala, pa da razumem... Sve su ovo motori, uz svoje izmene, bukvalno decenijama u upotrebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Slobodno citiraj gde sam napisao bilo sta u tom smislu (za cuvenu peri-deri motorizaciju grupacije) ili nesto sto nije konkretan tehnicki podatak.

Cela prica se razvila upravo zbog totalno pogresno prezentovanih podataka, a vise ljudi se ukljucilo da pojasni zasto to nije tako. Sve napisano je neko bazicno tehnicko znanje, primenjivo u bilo kom slucaju. Sem ako to neko ne dozivljava licno. Onda se u pricu (opet metodom "odokativne sacometrije") ukljucilo poredjenje sa 1.3, pa su se javili ljudi koji su vozili/posedovali oba, a i dokumentovano je na zahtev kolega. Sve stoji i moze se procitati ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

Onda nisi detaljno čitao.

X puta je "savetovano" da je taj motor za izbegavanje, preslab i sl.nebuloze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

 

Nije tačno.

Taj motor je prvi put ubačen u Fiat još od Punta mk.2b 2003. godine, pa Stilo 2004. godine...pa eto sve do danas. Ako se ''savetovalo'' (kako kažeš) da je taj motor loš, i ako je to stvarno tako...onda sigurno niko nije morao da čeka pojavu novog Tipa za tu konstataciju jer se pre Tipa taj motor ugradio u pitaj Boga koliko miliona Fiat/Lancia/Alfa Romeo modela. Što bi neko morao da čeka Tipo za tu konstataciju ako je već motor stvarno takav... ;) 

Baš zato što se pre Tipa taj motor našao ispod haube miliona automobila, svima nam je jasno da je to skroz ok motor jer se kao takav dokazao/pokazao u svim tim automobilima. Ne treba nam Tipo da bi formirali mišljenje kakav je to motor.

 

Taj motor u laganom Puntu = odlične performanse auta. Punto sa njim je nosio oznaku ''Sporting'' (što takođe govori kakve su mu performanse bile).

Taj motor u laganoj Pandi = Panda 100HP, takođe je to bila njena sportska edicija sa drugačijim felnama i svašta nešto...što opet govori kakve su joj performanse sa tim motorom bile.

Taj motor u Stilu/Bravu = početni nivo, što znači najjeftinije opcije za kupiti i održavati...ni fabrika ih nije kitila sportskim epitetima.

Taj motor u 500L ili novom Tipu = ista priča kao i kod Stila/Brava = početni nivo, pravljen da bude najjeftiniji za kupiti i održavati.

 

14. 16v atmosferac je odličan.

Staviti taj motor u aute različitih gabarita dovodi do toga da negde ili predstavlja skoro pa vrh ponude tog modela i takav auto ima sportske performanse (Punto/Panda)....a, negde (Stilo/Bravo/Tipo) predstavlja ulaznu varijantu, baznu.

 

 

Edited by neshaoct
slovna greška

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Ne razumem, sta nije tacno???

Ako mi nadjes da je Ivan samo jednom pohvalio taj motor, u 500L ili Tipu (ne u Puntu!) povlačim reč! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...