Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

Ja vozim hatchback-a 1.4 atmo benzinac lounge oprema nekih 5 meseci. Manje vise sve je ok. Svidja mi se i enterijer i exterijer, prostranost itd. Ono sto mi se ne svidja je tromost auta do 3k obrtaja. Tek posle toga zivne. Posle 4k vec fino ide ali ne znam koliko je pametno prziti ga preko 4k svaki dan po gradu. Vidim da je fiat ranije imao 1.4 atmo benzince sa 105 konja. Jel tu razlika samo u cipu ili ima jos nesto? Voleo bi da je malo jaci motor tj da je auto malo startniji.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prži ga slobodno, on kreće da vuče najbolje tek preko 4K ! Nemoj ga daviti na niskim obrtajima. Masa tipa nije uopšte zanemarljiva, da bi se sa njom izborio, taj motor jednostavno mora u više obrtaje. Uostalom, to si i sam zaključio ...  :)  

 

Za ovo drugo ne bih znao ... 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, n1k said:

Ono sto mi se ne svidja je tromost auta do 3k obrtaja. Tek posle toga zivne. Posle 4k vec fino ide ali ne znam koliko je pametno prziti ga preko 4k svaki dan po gradu. Vidim da je fiat ranije imao 1.4 atmo benzince sa 105 konja.

Najveci "problem" malih atmosferaca je nizak obrtni momenat, par KS ne bi primetno pomoglo na tu masu auta. Kod obicnog 1.4 FIRE to je 127Nm@4500 rpm, a najveca snaga je na oko 6000 rpm. Prevedeno, mora da se vrti u obrtaje za kakve-takve performanse, sto i sam vidis. A u takvoj duzoj voznji krece primetno da srce. Taj motor je napravljen da bude jednostavan i to mu je najveca prednost.

Iz tog razloga, Fiat je na istom bloku od 2006. ponudio T-Jet verziju (turbaci od 105 do 155KS). Konkretno, verzija 120 u Tipu ima 215Nm na oko 2500 rpm. Kao nadgradnja na T-Jet, od 2010. su dosli i MultiAir, koji uz turbo imaju i elektro-hidraulicki sistem varijabilnog otvaranja ventila (snage 130-170 KS i obrtnim do 250Nm).

Tipo je, nazalost, u startu pozicioniran tako kako jeste - iz tog razloga i ogranicena ponuda jacih motora. Cak i taj T-Jet je opet motor starije konstrukcije. Da podsetim, Fiat je 2017. izbacio nove GSE benzince, svi su turbo, 4 ventila po cilindru, sa MultiAir sistemom poslednje generacije. T3 varijanta (trocilindras) ima 120KS i 190Nm. T4 je cetvorocilindras u verzijama od 150KS/270Nm i 180 KS sa bukvalno dizelskih 320Nm obrtnog. Po mom skromnom misljenju, upravo T4 je masina dostojna jednog modernog benzinca u C klasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me kako je voziti Tipo 1.4 95ks na autoputu? Kad je ukrcan putnicima i prtljagom na kojoj brzini pocne da se gusi, tj. da motor postane dosta bucan ili preeesporo ubrzava ili slicno?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ti mogu odgovoriti za Kiu Ceed 1.4 109 ks, koja je verujem, negde slicna Tipu sa tim motorom. Autoput nije prirodno staniste za ovaj motor. Moze on to, daleko od toga, i to moze bez ikakvih problema, ali oseca se da mu to nije primarna namena. Buka u kabini pocinje da bude izrazenija od nekih 120 km/h pa na gore, a tako i potrosnja. Do 110-115 km/h je sve komotno. Da se razumemo, vozio sam ja njega 140+ cak i po nekoliko sati, ponekad i do maksimalnih 190 km/h, ali kazem, jako je 'out of the comfort zone' u tim situacijama...

 

Putnici i prtljag mozda jos i nisu toliko jako dodatno opterecenje (oseti ali se nosi sa tim), ali kad krene uzbrdica, onda je smrt... Po dalmaciji, grckoj i tako nekim predelima gde ima vecih uzbrdica na autoputu, izuzetno mucenje bude, ponekad toliko da ne mogu da idem preko ~100 na sat, uz gas potpuno zalepljen u patos... Takodje preticanja po planinskim magistralnim putevima, gde su ravne deonice (gde moze da se pretice) vrlo kratke - izuzetno je tesko, mora se pripremiti unapred, biti u nizem stepenu prenosa, i onda kao na trkama, cim se ukaze prilika - full attack, inace nista od preticanja. Po ravnici nema ovih problema... 

 

Mislim da je za auto-put idealan turbo motor, sa 'masnijom' krivuljom snage i proporcionalno duzim prenosnim odnosnom, da moze da ide tim malo vecim putnim brzinama (130-140 sto je sada vec ogranicenje jel), a da mu nije muka od toga... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni auto pri 130 km/h, sto je ogranicenje jel, stoji na ~4.000 rpm... Pri tolikim obrtajima, to nit je komforno, nit 'lezerno', a bome bas ni ekonomicno... Moj auto je apsurd koji vise trosi po autoputu (kad se vozi po ogranicenju) nego sto trosi po gradu (pricam za NS i SU)... 

 

Sto zbog tezine, sto zbog tih silnih katalizatora, egr-ova, varijabilno ovo, varijabilno ono - nije vise 100 konja, k'o sto je nekad bilo :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro 1300kg sa 95ks(138 Nm obrtnog momenta)....Nisu baš neke performanse....
Astra G sa 1.4 90ks ima 132Nm obrtnog momenta i 200kg manje,pa se tegli
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, horvat said:

Meni auto pri 130 km/h, sto je ogranicenje jel, stoji na ~4.000 rpm... Pri tolikim obrtajima, to nit je komforno, nit 'lezerno', a bome bas ni ekonomicno... Moj auto je apsurd koji vise trosi po autoputu (kad se vozi po ogranicenju) nego sto trosi po gradu (pricam za NS i SU)... 

 

Sto zbog tezine, sto zbog tih silnih katalizatora, egr-ova, varijabilno ovo, varijabilno ono - nije vise 100 konja, k'o sto je nekad bilo :D 

Tipo ima šestu brzinu. On se tu vrti oko 3500 rpm. Ništa strašno za jednog benzinca. Da, 100 ks nisu kao što su nekad bili. Ali i apetiti su porasli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, to bi sigurno resilo deo buke i nelagodnosti na AP...

 

edit:

 

Pomalo se osecam kao da sam preterano iskritikovao Tipo 1.4 95ks, a to mi svakako nije bila namera. Sve je stvar kompromisa, ako si vise po gradu i/ili magistralama, a autoput ti je samo povremena upotreba - onda je to sasvim razuman kompromis, imati prikladniji pogon za upotrebu koja je cesca jel... 

 

Moj utisak je posledica toga sto sam ja svoje vozilo totalno omasio, jer ja vozim 90% po autoputu, a vozilo totalno nije namenjeno za to...

 

Sto bi rekli, bitno je da 'pick the right tool for the job'  :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Ma, sve ok. Jasno je da si pisao o Ceedu prve generacije. Pretpostavljam da bi pogrešio i da si uzeo jačeg benzinca. Dizel najbolje. Dizeli imaju jači moment i što mogu da imaju dugačke prenose... čak mislim i da preteruju. E, tu nastaje problem, kad sve to isto očekuješ od benzinca i to atmosferskog. Pa 1.4 16v mora da ti bude slab i bučan.

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, za moju upotrebu je dizel optimalna masina, ali posto ja ne volim dizele, onda se tako vrtim okolo, ali to je vec druga tema, da ne kvarim ovu svojim zalopojkama :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Ideu sa istim motorom i menjačem i već preko 130kmh, nestaje komfor koji je do 120kmh odličan. Komfor u smislu odsustva veće buke i performansi pri menjanju traka. 

Tipo bih uzimao u razmatranje samo u varijanti 1.4T ili 1.6Mjtd. 

Što se tiče magistralnog ravničarskog puta, npr NS-BGD, pa to je pesma. :)

Još da ima panorama krov sa šiberom da mi jesenje lišće upada unutra dok vijugam od Karlovaca do Banstola....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si za Vojvodinu,pogotovo kod mene u Bačkoj...Više bi prijao terenac zbog stanja lokalnih puteva nego auto sa motorom od 2 litra i 150ks...čim malko zgaziš gas eto traktor ili rupe
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, identicno tako i ja vozim (~4k rpm i ~8L potrosnja) - samo sto idem 130 km/h lol :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se cimate oko težine iszbaciš sve što ti ne treba..Rezervni točak dizalicu katalizator itd..Jes videli da je Lauda tražio od ferari tima da mu skinu i podloške kako bi izgubio težinu..:D

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svuda preko za 1.4 kazu da je slab, samo kod je neko besomucno spinovanje pa ljudi koji ga kupe uglavnom kazu da ide odlicno, da ima obrtaje i nize brzine ako treba, da su drugi trkaci itd. tako se i za 500l naljute ako se nesto prokomentarise za kvalitet izrade itd. Treba prihvatiti realnost, slab pa je slab i to je cinjenica, ne treba nikog razapinjati.

 

Evo recimo za 500l

 

Quote

The quandary comes with engine choice, because the 1.4-litre base model car is frankly underpowered

 

Fiat tipo

 

Quote

The Fiat Tipo comes with a choice of three petrol and two diesel engines. The basic 1.4-litre, 95PS petrol is showing its age now and best avoided, as is the 1.6-litre 110PS petrol automatic. The 1.4-litre T-Jet petrol is a better bet, since it has a turbo, so develops a usefully punchy 215Nm of torque from 2500rpm. But the best choice of engine for the Tipo is the 1.6-litre 120PS MultiJet. Unfortunately it's also the most expensive, It does however manage to match the 1.3 MultiJet for fuel economy but with a much more potent 320Nm of torque.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teški su.Plus 500l sa tim nosom ima veliki otpor vazduha.
Moja alfa sa 120ks i 1.5t na granici a ima puno bolji obrtni momenat od 1.4.Dok varijator nije crkao
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao 1.2 GP i moje je potrebe zadovoljavao (nakon 1.4 Tipa) i slatko sam se navozao! Ali čim pređe 90-100km/h potrošnja dvocifrena!

Posle sam uzeo 1.9 Bravoa, turbo motor, dizel, manja potrošnja - veća snaga - dostupna na nižim obrtajima. I opet se sit navozao, priznajem više sam uživao od GP!

Posle opet atmosferac, Toyota od 132ks, opet mora teranje u više obrtaje, ali ipak više snage, tako da do 130km/h, ostaje u finom režimu potrošnje, nisam se sit navozao, jer sam ga prodao! :unsure: Ali najlepši deo su mi bile krivine i uzbrdice uz Debelo brdo i Taru letos.

Sad opet turbo dizel...

Poenta priče je, ili ćeš prilagoditi budžet ili ćeš prilagoditi sebe, nema druge! Svaki od mojih auta je imao i mane, što je sve proisteklo iz kompromisa i prilagođavanja!

Mislim da i oni koji kupuju auta od 100000 uvek mogu da kažu, e ovo sam žrtvovao zbog onoga...

Ali mislim da je vrlo bitno da vlasnici (posebno oni), a i drugi koji su bili u kontaktu sa autom, REALNO i POŠTENO iznesu utiske!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Nije motor slab, nego su performanse koje daje u nekim modelima automobila skroz ok (kad neko želi auto da vozi žustrije), a u nekom drugom autu (za istu takvu žustru vožnju) nisu ok.

Vlasnici koji su kupovali npr. Punta mk.2b sa tim 1.4 16v nisu imali utisak da je slab...ili, oni koji su kupovali Pandu 100HP sa tim motorom. Ali, kad se dođe u C segment, tih istih 100 atmosferskih konja više ne daje isti utisak zbog veličine/težine auta.

 

U svim varijantama (Punto/Panda/Grande/Bravo/Tipo) je istih oko 100 konja iz tog 1.4 16v motora, ali utisak tih 100 konja varira kako objektivno (veličina/aerodinamika auta), tako i subjektivo (šta je vlasnik vozio pre toga, i od stila vožnje).

 

48 minutes ago, vagenovac said:

Svuda preko za 1.4 kazu da je slab, samo kod je neko besomucno spinovanje pa ljudi koji ga kupe uglavnom kazu da ide odlicno, da ima obrtaje i nize brzine ako treba, da su drugi trkaci itd.

Nije to nikakav spin, nego je većina tih vlasnika u SRB prešla u 500L sa 1.4 16v motorom, ili u Tipa sa 1.4 16v, iz automobila koji su bili slabiji od toga.

Ne spinuju oni ništa, nego nisu ni vozili (osetili) npr. 150 turbo konja u tom istom segmentu, i zato oni porede sa onim što su pre toga vozili. U odnosu na to, 100 konja ide bolje, ide im dovoljno dobro.

Sa druge strane, u bogatom svetu kupuju auto imajući u vidu kakav im auto treba. Kupuju auto u skladu sa potrebama, i oni znaju da će auto C segmenta sa oko 100 atmosferskih konja (bez obzira na značku na haubi) ići kilavo, i ne kukaju...jer su to znali i pre nego su ga kupili. Nisu zahtevni vozači, ili kupuju prvi auto, ili gledaju najjeftiniji (svesni kompromisa, među kojima je i taj da ispod haube imaju početni nivo motora)...

 

28 minutes ago, bane1321 said:

Poenta priče je, ili ćeš prilagoditi budžet ili ćeš prilagoditi sebe, nema druge!

:thumbsup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2019 at 5:24 PM, bane1321 said:

Poenta priče je, ili ćeš prilagoditi budžet ili ćeš prilagoditi sebe, nema druge! Svaki od mojih auta je imao i mane, što je sve proisteklo iz kompromisa i prilagođavanja!

Evo jedan primer za to:

Moj starac vozio uvek nov Yugo. Par komada. Onda kupi par komada Golfova 2 iz uvoza. Posle prve 3-ojke TDI :) kupi CORSU C  1.0. Kraj, ko na samrti. Sad vozi Corsu D 1.2 :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...