Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
djole81ar

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - cimanje pri prebacivanju u drugu brzinu?

Recommended Posts

On 6/19/2019 at 10:19 AM, Jim9 said:

Sve radi ok, jedino nikako da se naviknem na menjač pri šaltanju iz prve u drugu i iz druge u prvu bez da mi cimne.

Pozdrav, jedno pitanje, kako ti se manifestuje cimanje, negde sam video na formu da je neko pominje da se cimanje kad se malo auto razradi prestaje, ali ne mogu da nađem gde je to i ko pisao, a meni i dalje posle 500km kada treba iz prve da prebacim, naročitom na usponima kad je veće opterećenje, kao da ga izbacim iz prve bez kvačila takav utisak imam, onako čuje se izbacivanje ne toliko cimanje,  e sad nisam ni ja siguran da li se to dešava pri pritiskanju kvačila ili izbacivanju iz brzine, jedino da probam da prisnem kvačilo i vidim.. 

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam na 1800km i uspeo sam da smanjim to cimanje na minimum.

 

Pri promeni brzine papučicu gasa ne pustim do kraja već je zadržim na oko 20%, a kvačilo pritisnem skroz nakon toga, pri puštanju kvačila ravnomerno pritiskam gas s tim što je gas u prednosti za ovih 20% i nema cimanja ili je minimalno.

 

Na usponu dajem gas više od 20% da bih ublažio cimanje. I to je to. S tim što na usponu ne uspevam da eliminišem cimanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste ozbiljni? Na ganc novom autu imate udarce i cimanja, i primenjujete power shifting, umesto da oterate auto na reklamaciju i da im sve po spisku dok ne srede kvar? Jbt, pa to nisam imao ni na jednom autu, pa ni na Ladama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije kvar. Menjač ima kratke brzine, treba vremena dok se stekne navika, naročito ko je vozio deset godina dizel kao ja. U temi o 500L se već pričalo x puta o ovom "problemu".

 

Definitivno je bolja situacija nakon 2000km nego nakon 500km, ali nije stvar u razrađivanju već se stekne navika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas vala.
Da ne pominjemo koliko se kvacilo haba pri opisanoj proceduri. Posle ce da bude unistio kvacilo - nije znao da vozi.

 

Iskreno se nadam da to nije zaista 20% gasa i vise. 20% gasa je "doza" za kruziranje 100-110km/h u najvisem stepenu prenosa.

Ako toliko treba da se da gas da auto ne bi cimao, to je vise nego neprihvatljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bre? Pa onda ne umete da vozite. Vozio sam ja svakakve krševe, pa nije bilo toga. Doduše, ja i dizela ne mazim po gasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/26/2019 at 1:15 PM, Jim9 said:

Nije kvar. Menjač ima kratke brzine, treba vremena dok se stekne navika, naročito ko je vozio deset godina dizel kao ja. U temi o 500L se već pričalo x puta o ovom "problemu".

 

Definitivno je bolja situacija nakon 2000km nego nakon 500km, ali nije stvar u razrađivanju već se stekne navika.

1.4 16v sa 6brzina traži puno šaltanja. Ja po NS nekim bulevarima vozim i 6om brzinom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh ja da će vam trebati vremena da naviknete. Niste vozili  fićka, verovatno.:D

Meni je u početku jedino smetala toliko kratka prva brzina. Ona služi na Tipu da se krene iz mesta. Nizašta više. Odmah po kretanju , na malom gasu prebacite u drugu !!! Kao nekad na fićku.:wub:

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam cimanja pri prihvatanju veće brzine, naprotiv, promena je veoma glatka, čak i kad se vozi oštrije, nego kao što sam opisao pri izlasku iz prve u nekim situacijama izlaženje iz brzine deluje kao da nije kvačilo odvojilo, na to liči možda nije to, kao neko zatresnaje, ne znam kako bih opisao, možda jednostavno prerano sam prebacio, bez poleta dok je motor u nekom naponu...  ? Ako too ima neke veze. Nisam se nešto udubljivao u isprobavanje, video da sam pominju neko cimanje u početku... mogu da testiram par situacija, mislim da se na ravnom to nije desilo, osim kad sam ga baš odmah iz prve izbacio, i ja sam se u početku istripovao da su kao nešto kratke mnogo brzine, a izgleda treba puniti normalno po osećaju... Da ja njega opismenim par puta da oslobodim nogu biće bolje sigurno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, djole81ar said:

Kad zauji fića, uu uuu uuu uuu druga :)

Polako, bez brige, samo traži navikavanje. Prva je kratka i već 20 je za nju puno. Zato je najbolje da se koristi samo za pokretanje i nežan polazak. Verovatno ga raskvačite dok još razvija snagu i onda ponjuri. Drugi razlog nema, osim da kvačilo ne valja, a to bi se manifestovalo i u drugim brzinama, ili bi proizvodilo kakav zvuk, zapinjao menjač...

Kad se uspori, vraćanje u prvu izaziva cimanje i ako se imalo kreće, nastaviti drugom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, branik said:

Polako, bez brige, samo traži navikavanje. Prva je kratka i već 20 je za nju puno. Zato je najbolje da se koristi samo za pokretanje i nežan polazak. Verovatno ga raskvačite dok još razvija snagu i onda ponjuri. Drugi razlog nema, osim da kvačilo ne valja, a to bi se manifestovalo i u drugim brzinama, ili bi proizvodilo kakav zvuk, zapinjao menjač...

Kad se uspori, vraćanje u prvu izaziva cimanje i ako se imalo kreće, nastaviti drugom. 

Ama šta vam je? Kako 20 može da bude mnogo za prvu??? Evo kako ja regularno šaltam Idea 1.3mjet, prvom ide 35km/h bez problema. 

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde, snimiću sutra. Kratka je. Može on više, ali nikakve potrebe nema, jer će od tada druga odlično povući. To je kao najkrači prenos na bajsu: najmanji napred i najveći nazad - vrtiš kao lud, a jedva da ideš. 

Ne može se porediti nikakav mj i 1,4 16v. To su potpuno različite priče. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/27/2019 at 12:10 AM, marko.jovanovic said:
Kako ne mogu da se porede? Idea ima 70ks i 1250kg, što je vrlo jadno. 

Druže, voziš dizel..ta dva motora su babe i žabe... nigde veze
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je prva brzina jako kratka, onda treba bas vise da poterate u prvoj, kako bi kad prebacite u drugu, obrtaji bili taman brzina kojom se krecete. Nisam vozio Tipo 1.4 16v ali ovako je bilo na bukvalnom svim benziskim autima koje sam vozio i posedovao. Deluje malo "gadno" razvuci auto u prvoj do ~3000 obrtaja ali jedino tako mi se brzina i obrtaji (u drugoj) poklope savrseno. Bukvalno bude toliko glatko, kao da automatik menja. Sve manje od toga, moram polako da pustam kvacilo da ne bi cimnuo...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/27/2019 at 12:17 AM, Jim9 said:

Druže, voziš dizel..ta dva motora su babe i žabe... nigde veze

Druže, vozio sam i benzince. Ako ja mogu da poteram dizela u prvoj na 3500rpm, ne vidim zašto ti ne bi mogao benzinca, uostalom, Horvat je lepo objasnio. 

Aaaaa, znam o čemu se radi! Pa ne možete psihički da podnesete to, arčite nov auto, šatro skače potrošnja, jel tako? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas citam opisane situacije i nije mi jasno da li se to menja pri recimo 2000 (sto je za benzinca malo u totalu, za razliku od dizLa gde na tim obrtajima lagano se salta) pa stuca, cima jer je mala brzina (logicno, a i stil ranije/pocetne voznje utice takodje) ili je problem samog menjaca (u sta sumnjam, mada nije iskljuceno - fabricka falinka).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjač u Tipu je takav da kad prebacite na 1500o/min u drugu on ne trokira.  Nema  poređenja sa Bravom i Stilom.  Tek 3,4,5,6 su kao na tim automobilima. Lešeći policajci se sa 5 km/h prelaze u drugoj bez ikakvih problema.  Prima gas normalno u tim uslovima.  Jednostavno mu je tako koncipiran menjač.  Ko nije probao, teško je objasniti.  Inače kad se lepo uvoza van grada, dosta bolje ide posle 18k km.  Smanjila se i potrošnja ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, marko.jovanovic said:

Druže, vozio sam i benzince. Ako ja mogu da poteram dizela u prvoj na 3500rpm, ne vidim zašto ti ne bi mogao benzinca, uostalom, Horvat je lepo objasnio. 

Aaaaa, znam o čemu se radi! Pa ne možete psihički da podnesete to, arčite nov auto, šatro skače potrošnja, jel tako? 

Ako te ne mrzi, vrati se i prelistaj moje postove od ranije. Benzinski notor sa 16v je napravljen za cisoke obrtaje, i područje najvišeg obrtnog momenta mu je na visokih 4000. Ima i dijagram snage i om negde ranije, neko je postavljao. U normalnim putnim okilnostima, zadovoljiće se sa malo više od 2000, ali za brdo, za oštriju vožnju i preticanje, treba više. Dosta više. Ako daviš 16v, a gasom tražiš od njega snagu, dobičeš ogromnu potrošnju i nikakve performanse. Kratka, oštra ubrzanja su njegov teren. 

Na tipu su rešili problem nejakog motora skraćivanjem prenosa. Zato prva služi samo za start. Sve ostalo radi druga. Drugom krećem svuda gde se auto koliko bilo pomeri napred kad pustim kočnicu. I, neko napisa, lako stigne i po gradu do 5.i 6.

A 1,3mj i 1,416v imaju zajedničko da su SUS, pravi ih Fiat i imaju po 4 cilindra. 

12 minutes ago, spaad said:

Menjač u Tipu je takav da kad prebacite na 1500o/min u drugu on ne trokira.  Nema  poređenja sa Bravom i Stilom.  Tek 3,4,5,6 su kao na tim automobilima. Lešeći policajci se sa 5 km/h prelaze u drugoj bez ikakvih problema.  Prima gas normalno u tim uslovima.  Jednostavno mu je tako koncipiran menjač.  Ko nije probao, teško je objasniti.  Inače kad se lepo uvoza van grada, dosta bolje ide posle 18k km.  Smanjila se i potrošnja ulja.

Sve rečeno! Bukvalno osećam kako se motor sa svakim sledećim km bolje i lakše vrti, radije zalazi u visoke obrtaje, lakše preživi niske. 

Na 18k ću stići tek dogodine, ali i sa ovim što sad pokazuje, zadovoljan sam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam taj motor i menjac probao 2014. na sluzbenom putu od 2500km u L pa onda 2018. na nekih 400-500km kroz Nemacku u Tipu.

 

To sto vas muci meni nije trazilo navikavanje. Rekoh odavno da pri voznji po gradu moze da se koristi 1/3/5 brzina, a na otvorenom 2/4/6 jer su bas kratke brzine :)

 

Ali nikad nije bilo stucanja. Probao saltanje na 1500rpm i maltretira se motor. Probao i na 6500 i opet mu ne prija :)

 

Nekih 2500-2750rpm su bili ekvilibrijum za potrosnju i da se ne gasi.

 

inace, vrlo je slican petobrzinski 1.6 e-torq koji se nije bas proslavio koliko vidim

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/27/2019 at 12:25 AM, horvat said:

Ako je prva brzina jako kratka, onda treba bas vise da poterate u prvoj, kako bi kad prebacite u drugu, obrtaji bili taman brzina kojom se krecete. Nisam vozio Tipo 1.4 16v ali ovako je bilo na bukvalnom svim benziskim autima koje sam vozio i posedovao. Deluje malo "gadno" razvuci auto u prvoj do ~3000 obrtaja ali jedino tako mi se brzina i obrtaji (u drugoj) poklope savrseno. Bukvalno bude toliko glatko, kao da automatik menja. Sve manje od toga, moram polako da pustam kvacilo da ne bi cimnuo...

I ja sam zaključio da u prvoj, naročito uz brdo moram prilično da ga stisnem da bi druga uhvatila lepo, a i da mi se nebi čulo to caktanje pri stiskanju kvačila. Na ravnom moze kako hoce, al uz uspon malopre sam probao ako krenem bez dobrog zaleta i snisnem kvačilo čuje nešto cak cak, a kad ga napunim lepo ništa... ne znam uzrok, zvaću od ponedeljka servis da vidim šta kažu, ali mislim da nije neka falinka jednostavno u nekim situacijama, kao što kaže @branik  kad ga raskvači u nepovoljnom trenutku nešto mu nije po volji... videću, probaću još. 

 

Danas sam išao iz Ar za NS, u većini sutuacija prilično zadovoljavajuće išao, mada je gužva autoputu bila tolika sve u kolonama da se nije moglo adekvatno probati neke situacije, ali kad se udavi na neki od uspona od malog požarevca ka bg nema leka već strpljivo sa 70 do vrha, u povrataku posle naplatne rampe b.potoka sam rešio da probam nešto drugo da ga napunim petom max bez šeste i da vidim kako će da izadje do vrha, u brdo sam ušao sa 110kmh i nešto preko 4.000obrtaja i do pola brda nije gubio na brzini, e onda me je zeznuo neki polo 1.4 koji se udavio i vozio izmedju trece i druge trake i morao sam da se prestrojim... šteta ali imao sam utisak da bih izašao u petoj do vrha i sa 100kmh. probaću opet. i drugo auto po ravnom i manjim brzinama na magistrali troši smešno, za bezinca, tako da ga u brdu ne treba žaliti, uproseči on to posle lepo, u šestoj kad može... i potrošnja na primer kad se puni u petoj oko 4.000 nije astronomska, kad se zavrti lepo motor oko 10l što je ništa spram potrosnje u polasku ili nekim situacijama kad se udavi. Sve u svemu autoputom do potrovaradina, oko 300km kolona kroz bg, cetiri putnika, klima, pokušavanje na svim brdima da se vidi koliko može, bez velikih brzina na auto putu, nije bilo prilike,  ali zato često usporovanje u ubrzanje, po bordu 5.9 potrošnja. Naravno po gradu al ono gde je prva drga malo treća ubija... pa ko primarno to vozi nek traži nekog manjeg potrošača al ako se češće vozi magistrala uproseči lepo. Meni je sad prosek za 900km po bordu 6.7 od toga trećina grad koji ima dosta i odlaska na posao van grada nije špic, trećina magisteala ka valjevu, od kg, trećina danas ar-ns... mislim da ni bord ne odstupa mnogo, neka je 7 prosek, meni je to ok, a mislim da ne vara puno jer sam sipao do sada 70litara benz prešao 900neki km i evo sad se upalila rezerva, al kad sam ga uzeo u salonu bio je suv, tako da ima do tog nivoa min 5 litara ako ne i više, tj. verovatno bih isterao 1.000km sa 70l da ga ispraznim ko kad sam ga uzeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim te objasni mi kakva je nauka prebaciti iz prve u drugu? Da li je to slično kao kada voziš vozilo koje nema sinhronizovane brzine, kao na primer kamion Tam 5000 (Deutz)? 

78013_61109518_51 TAM 5000DV (21.09.2008.).jpg

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...