Jump to content
FAS Goran
radoznali

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - cena održavanja?

Recommended Posts

2 minutes ago, ISV_01 said:

Mislim da je tu menjano kvacilo, ne menjac. Na menjac su se zalili zbog neobicno teskog ubacivanja u 1.stepen prenosa i u 5.ti jer je nekako taj 5.ti dijagonalno. 

Meni u original uputstvu pise da je zamena svecica na 60.000 km (Tipo 1.4 95 KS Euro6).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

4 hours ago, Ivan said:

Pretpostavljam NGK DCPR7E, cini mi se da su one preporucene za 1.4 atmo? Vidim da im cene saraju od 3500 do 4500 din (bas pre 10-ak dana menjah, doduse NGK IKR9J8 Iridium Laser za turbo motore, oko 6500 din).

@totti

Kvacila ;) , menjaci su FPT-ovi C514.6, deklarisani na 147 Njutna, idu vec 100 godina u njihove atmo benzince :) .

Identican menjac je isao i na 500L sa tom motorizacijom. Jedina razlika je sto Sumadinac ima kracu prvu od Tipa, cak 4.1 ako se dobro secam (kraca nego rikverc :)).

 

g1.jpg.a554326aa0cff313ae0985eea6922bb6.thumb.jpg.3106ec01da3192db3630376e665c5132.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nešto u glavi da su nekima i menjač menjali u garanciji (možda i grešim), dok sam za letve volana siguran da su menjane.
U svakom slučaju, ne vidim razlog "kockanju"

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

Pretpostavljam NGK DCPR7E, cini mi se da su one preporucene za 1.4 atmo? Vidim da im cene saraju od 3500 do 4500 din (bas pre 10-ak dana menjah, doduse NGK IKR9J8 Iridium Laser za turbo motore, oko 6500 din).

Apropo ovoga sto napisah iznad - koji tip svecica, je li isti pa menjaju interval ili su promenili tipove svecica?

 

A lepo saraju i sa ostalim cenama, filter klime ide od 2800 do sumanutih 4000 din :blink: (za parce papira, eventualno sa aktivnim ugljem). Za cenu kod Stojanova, koliko pratim dobijes i svecice, pre neki dan je neko pisao da su ga negde na jugu za tih 120 EUR cepnuli samo za mali servis.

Jos uvek su te, NGK DCPR7E. 

6 hours ago, Drasko bgd said:

U svim ponudama je 0,5lit(455gr) ulja za kočnice,u ceo sistem staje 0,74kg,nešto oko 0,85lit, verovatno samo izvuku ulje iz posude.Kako biti siguran da su zamenili kompletno ulje?

Po Fiat preporuci, toliko ide, 0,5l Tutele top 4s. Tu kolicinu zamene, osveze...kako god. 

 

6 hours ago, Drasko bgd said:

Zbog tog šamaranja sa cenama uradio sam prvi redovan servis(4lit ulja+filter ulja,koji je neverovatnih 2080din) i platio 8600din kod Radulovica.Svi ostali su bili nenormalni sa ponudama,te sam rešio da batalim garanciju!

Svi fiat ovlasceni servisi imaju takozvanu kombinaciju gde mozete traziti jeftiniju varijantu filtera, osim filtera ulja, jer ostali filteri ne mogu direktno uticati na rad i vek motora. Zato negde cene filtera variraju jer u sustini u originalnom pakovanju cesto ide filter koji proizvodi recimo UFI.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MiloshBg said:

Zato negde cene filtera variraju jer u sustini u originalnom pakovanju cesto ide filter koji proizvodi recimo UFI.

Upravo bas to pisem za UFI pre neki dan. Predstavljanje koleginog Tipa je bilo u pitanju, pa evo da ponovim i na opstoj tehnickoj temi.

Npr. sa nasim klupskim popustom u Euroautu, komplet UFI filtera (ulja, vazduha i klime) za 1.4 ne bi izasao ni 2.000 din :D . Sa 3l KPE ili ECT 5-40 ulja cca 5.000 din samo za delove za mali servis. Ili delovi u solidnom kvalitetu sve zajedno kao pis*ivi filter klime kod pojedinih ovlascenih.

On 10/15/2021 at 11:25 AM, Ivan said:

4000 din polen filter, preterase, ali bas ga preterase :blink: . Evo gledam konkretno za Tipo - odlicni UFI (da ne gledas najjeftinije), malo jace od 800 din:

 

Untitled.thumb.png.014d453f4af1acb2b54b9d3d78baa6fc.png

 

Ispade da je cena parceta papira sa (mozda) karbonom ista kao za 3l ulja, koje je jos i korektno sa cenom, oko 10 EUR je litar KPE ovako.

Filter ulja 4 puta skuplji od UFI-ja, filter vazduha 2.5 puta:

 

Untitled.thumb.png.68247bd20951c01b1d44d444ef0913a7.png Untitled.thumb.png.5dab5f9c76713fa070a553cb5e548816.png

 

Summa summarum, ulje i ruke korektno za ovlasceni. Filteri dranje :) - 2.5, 4 i 5 puta skuplje od dobrog aftermarketa.

Ne navode na fakturi, a ne bi bilo lose sacnuti i sta ovlasceni guraju pod OEM znackom ;) , neki put zna da bude i ista stvar .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne reklamiram ni ja :D, nego kod ovih imamo benefit da nam daju i po 15% klupskog popusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene iz Kompresor-a sa porezom za tipa 1.4 servis na 30.000:

servis 1,4sat 4032
fil vazduh 1938
fil.ulje 780
fil.klime 3872
ulje 5w40  c3 3060

Interesantno da nema promene svecica i nema naziva ulja?

 
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko koja je razlika izmedju 1.4 E4 i 1.4 E6  motora?

Ne verujem da je u euro standardu jer kad je tipo poceo da se pravi vec je bio aktuelan euro 6 (2014-2015)

U knjizici odrzavanja pise da se na E4 svecice menjaju na 30.000 a na E6 na 60.000

Kako saznati koji je model? Imaju iste svecice?

 

svecice.jpg

svecice 2.jpg

Edited by sokratbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Novi član Da budem iskren nisam ni gledao. Pogledacu sutra. Zbunjuje sto su sve specifikacije iste samo postoji razlika E4 ili E6 a interval zamene svecica duplo duzi. Nebi ni obratio paznju nego u ponudama za mali sevis negde pise zamena svecica a negde ne.

Deluje da ni oni u servisima ne znaju

Edited by sokratbg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/19/2021 at 3:58 PM, Drasko bgd said:

Isto to piše i kod mene,al je malo čudno da se obične svećice menjaju na 60000 a iridiumske koje su kvalitetnije,onoliko,menjaju na 30000.

Temperature u T-Jetu (turbo) su mnogo vece nego u atmosfercu, pa je zbog toga ta razlika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto mali off :) , posto se pominju istrosenost elektroda i zazor... Secam se kao klinac, uz matorog tamo 80-ih... Kao dobar dan je bilo da se s vremena na vreme prekontrolise zazor svecica, malo ociste celicnom cetkom... Maltene svaki tehnicki pismen entuzijasta po komsiluku, imao je tzv. "spijunku" i duboki kljuc za svecice:

 

Spijuni-za-stelovanje-zazora-svecica-i-ventila_slika_XL_82989357.thumb.jpg.be05c89b911e5f2c3cbf9b303c2e1cd5.jpg 17110851_185_2600772_1024.thumb.jpg.565fd182bbfea9559cf4e5c3b3cbf62e.jpg

 

Takodje se s vremena na vreme kontrolisao i zazor usisnih/izduvnih ventila, ko zna koliko desetina puta sam "asistirao" matorom i dodavao spijunku kao dete... I sa njim i zavoleo "prckanje" oko bilo kakve tehnike, ne samo auta.

I sam sam bas menjao skoro, ali je i meni malo nelogicno da se bolje i skuplje iridijumske svecice na turbaku menjaju na svakom 2. malom servisu (po Fiatovoj specifikaciji).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gand

Prica o cenama malog servisa za T-Jet Nuova Bravo, prebacena je u odgovarajucu temu:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sutra zakazan termin za mali servis u AK Kompesoru po akcijskoj ceni od 10000 rsd sa PDV.

 

Javljam kako je prošlo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicna cifra za ovlasceni servis, pogotovo u svetlu ovih sveopstih poskupljenja.

Napisi bas sta su stavljali, tj. od kog brenda, koristice informacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni poslali predračun za drugi servis i piše da menjaju svećice !? 1,4 atmo 95 ks

Koliko se sećam, pisalo je da se svećice menjaju na 60 000 km, al aj sad, neka menjaju, kad već to kao treba.

Ja to ništa ne bi menjao, sve radi kako treba, samo mogu nešto da sj...u.

Sve što je fabrički stavljeno, duže će da traje, nego ovo što oni stave... 

Baš ću da pogledam u onu servisnu knjigu, ako je nađem negde ... 

Ukupno, svi filteri, servis, ulje... 20350 din sa PDV om.

Kompresor

p.s. stvarno mi nije žao tih 50 ak evrova za svećice + zamena, samo mi je bezveze da menjam nešto što je OK i što možda i ne treba da se menja ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se dok sam radio u AKK, zamena svecica (po uputstvu Fiata) je bila na 30k km. Ali od prosle godine, zanimljivost ili ne, na Tipu 1.4 16v svecice se menjaju na 60k, a na 500l sa istim motorom je ostao period za zamenu na 30k km. Svecice iste, motor isti... a cemu razlicit interval, niko ne zna. Takodje to su sve informacije iz servisnih intervala iz Eper-a za doticnu sasiju, a naucili smo tako sto smo jednom Tipu zamenili svecice na 30k km a Fiat je odbio da plati jer je odrzavanje bilo na njihov racun - takozvani Easy care

 

PS. Svecice ces dobiti iste koje je i fabrika stavila ni bolje ni losije, a mozes traziti da ti stare svecice odvoje i spakuju u gepek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg

Ah, 10 ak dana posle servisa treba da putujem ... a kada god neko nešto popravlja što već radi, onda je veća šansa da nešto pokvare nego da ostane isto :( 

Šta da se radi, neka menjaju ...

Prošle godine na servisu su mi zaboravili da zavrnu neki šraf, što drži usisnik vazduha :( zveči nešto, povadio sam sve iz kaseta, fioka, polica, tek na kraju sam otvorio haubu i zavrnuo šraf :)

 

Nema to veze sa servisom, svaki, ovlašćeni, neovlašćeni, Žika u garaži, svi su isti ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema vise pravih majstora po ovlascenim servisima, mahom su sve obicni monteri, cast izuzecima... 

Dodju nauce nesto, zarade neke parice ( a moze se zaraditi-lepe su plate ) i odlaze, osamostaljuju se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ubacim crva ( što bi rekli da dosolim ): zamena svećica na 30000  ili 60000 hiljada isto im,  ionako ih ne menjaju.;) Vlasnici Tipa nemo se ljutite, šala mala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...