Jump to content
FAS Goran
radoznali

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - cena održavanja?

Recommended Posts

Zanimaju me redovni i vanredni troskovi. Koliko kosta (u ovlascenom ili ne ) mali servis? Na koliko se radi veliki servis? Koliko je (ne)udoban na duzim relacijama i autoputu? Kakva je potrosnja po gradu zimi i leti?

 

Bas ovaj Tipo mi je jedna od opcija za novi(ji) auto, pa skupljam informacije :)

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na 8.000km tako da još nisam stigao do servisa. Ne sećam se da li je neko od vlasnika stigao i pisao, ali to vidi na temi za 500l koliko je benzincima servis, isto će biti. Red veličina ako se sećam je 10-11-12.000. Što se tiče velikog nemam informacije, nisam se ni raspitivao jer dok je u garanciji sigurno neću preći tu kilometražu, posle ću videti... Ima na temi ''Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti'' okačena ponuda sa planom održavanja za karavan pa možeš tamo videti nešto. Ko prelazi više svakako da treba da proveri cene održavanja u ovlašćenom, ja za 4 god koliko je garancija pitanje da li ću stići do zamene diskova. 

 

Udobnost je po meni dobra. Nisam promenio puno auta da bih poredio, ali pošto se ne umorim posle vožnje znači da je dobra :) sa Stilom sam imao na dužim relacijama (do mora i sl.) neko trnjenje u levoj strani, sa Tipom ne. Daleko je to od preudobnog, ali korektno. Sa 15'' gumama je značajno udobniji, sa 16'' već ume da gekne preko neravnina, ležećeg.. sa 17'' ver još više ne znam.  Unutra je komotan svakako, dimenzije su mu za pohvalu. Jedino se sedišta uža, pa za korpulentnije može da bude problem i da se sedišta tj. rubovi slome. Ja sa 190cm 90 km nemam problema.  

 

Ne primećujem neku značajnu razliku potrošnje leti i zimi, mada i ova zima nije zima, svakako da je više snega više bi se vozilo nižim brzinama pa bi bilo više. Generalno, po bordu da naglasim, moj ukupan prosek je 7.2 ranije držalo na 7.1 pa povećalo, verovatno malo zima i u 7.1 je uticao put ne more. To je kombinovana vožnja. Moj ''grad'' tj. oslazak na posao je 5-6 km van grada tako da mu spušta prosek na 8-8,5, kad se samo vrtim po gradu to je 9-9,5. Ostalo je oko 6, magistrala nešto manje, auto put tu negde možda i više ako se brže vozi. Niže brzine, uspon, čist grad velika potrošnja. Kome treba auto samo po gradu da vozi, kreni stani nije preporuka jedino plin. Ako se to uproseči pola pola van grada onda je ok. 

 

Mislim da se sada i benzinci značajno kupuju za veće kilometraže zbog niže cene vozila, tako da pitanje ti noviji na oglasima da li su zaista malo prešli. 

 

 

Edited by neshaoct
skinut višak

Share this post


Link to post
Share on other sites

12.500 prvi servis Nikom Kg, svi filteri i ulje.... i ranije sam uvek menjao sve filtere, dal moze se preskače nem' pojma, u uputstvu je svakako preporučeno na 15.000 tako da mozda ko je presao 10.000 ili manje mozda moze se preskoci..... 

 

Uradjena i druga registracija, oko 23.500

Potrošeno nešto manje od 1l ulja za 11.000km 

Potrošnja benzina po bordu 7.4 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo95

 

To je baš, baš dobra cena za kasko polisu. :thumbup: 

Koliko je učešće u šteti....i jel' u pitanju full kasko, ili neki mini-kasko ili sl.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je full kasko tj.

  • Paket rizika D  – podrazumeva sve rizike iz paketa C ( saobraćajna nezgoda, požar, udar groma, oluja, grad (tuča), snežna lavina, pad ili udar nekog predmeta, iznenadno termičko ili hemijsko delovanje spolja, eksplozija, pad vazdušne letelice,  manifestacije ili demonstracije, zlonamerni postupci ili obesti trećih lica, oštećenja tapaciranih delova vozila nastalih prilikom pružanja pomoći licima koja su povređena u saobraćajnoj ili nekoj drugoj nezgodi, namerno prouzrokovanje štete na osiguranoj stvari u cilju sprečavanja veće štete na toj ili drugoj stvari ili licima, poplava, bujica i visoka voda, odron zemljišta ili obrušavanje zemljišta i stena, potapanje, štete nastale usled ugriza životinja na gumenim crevima, kablovima, tapaciranim delovma i materijalu za oblaganje i izolaciju), kao i rizike: neovlašćeno korišćenje vozila, krađa vozila, razbojnička krađa i razbojništvo

u drugoj godini izneo 28044 dinara.

Prvi servis u nikom kg je bio oko 8000dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sveza danasnja informacija o ceni drugog servisa

Stojanov: 14.910

Ulje motorno SHELL 5W40 3 litre    3000,00
Filter ulja    950,00
Filter vazduha    1200,00
Filter kabine    2900,00
Svećice    3500,00
Usluga    3360,00


Radulovic:  14.603,76

 

 

tipo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Stojanova ti menjaju svecice, a ne menjaju kociono, dok kod Radulovica obrnuto? :D Weird. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje godiste je Tipo? Na modelima do ~2020. godine, svecice su se menjale na 30.000km. Od toga pa na vamo svecice se menjaju na 60.000km. 

U cemu je fazon, to samo Fiat zna. Na 500L sa istim motorom, interval zamene je i dalje na 30.000km. Svaka sasija je prica za sebe. 

On 9/3/2020 at 10:47 AM, nenad_kg said:

Meni je full kasko tj.

  • Paket rizika D  – podrazumeva sve rizike iz paketa C ( saobraćajna nezgoda, požar, udar groma, oluja, grad (tuča), snežna lavina, pad ili udar nekog predmeta, iznenadno termičko ili hemijsko delovanje spolja, eksplozija, pad vazdušne letelice,  manifestacije ili demonstracije, zlonamerni postupci ili obesti trećih lica, oštećenja tapaciranih delova vozila nastalih prilikom pružanja pomoći licima koja su povređena u saobraćajnoj ili nekoj drugoj nezgodi, namerno prouzrokovanje štete na osiguranoj stvari u cilju sprečavanja veće štete na toj ili drugoj stvari ili licima, poplava, bujica i visoka voda, odron zemljišta ili obrušavanje zemljišta i stena, potapanje, štete nastale usled ugriza životinja na gumenim crevima, kablovima, tapaciranim delovma i materijalu za oblaganje i izolaciju), kao i rizike: neovlašćeno korišćenje vozila, krađa vozila, razbojnička krađa i razbojništvo

u drugoj godini izneo 28044 dinara.

Prvi servis u nikom kg je bio oko 8000dinara.

U toj cifri od 8000 dinara, filter vazduha i filter kabine su aftermarket, ili nesto od toga nije menjano. 

Po fiatovoj "tabeli" odrzavanja, na prvom servisu se menjaju samo ulje i filter ulja koji god motor da je u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena Nikom servisa Beograd....

Untitled.jpg

Cene izuvaju... Tipo je 2020 1.4 benzin presao 23.000 radjen prvi servis u Kompresoru na 14500 za nekih 12.000 din (cena sa rabatom za firme)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, sokratbg said:

Svećice    3500,00

Pretpostavljam NGK DCPR7E, cini mi se da su one preporucene za 1.4 atmo? Vidim da im cene saraju od 3500 do 4500 din (bas pre 10-ak dana menjah, doduse NGK IKR9J8 Iridium Laser za turbo motore, oko 6500 din).

4 hours ago, MiloshBg said:

Na modelima do ~2020. godine, svecice su se menjale na 30.000km. Od toga pa na vamo svecice se menjaju na 60.000km. 

U cemu je fazon, to samo Fiat zna. Na 500L sa istim motorom, interval zamene je i dalje na 30.000km.

Apropo ovoga sto napisah iznad - koji tip svecica, je li isti pa menjaju interval ili su promenili tipove svecica?

 

A lepo saraju i sa ostalim cenama, filter klime ide od 2800 do sumanutih 4000 din :blink: (za parce papira, eventualno sa aktivnim ugljem). Za cenu kod Stojanova, koliko pratim dobijes i svecice, pre neki dan je neko pisao da su ga negde na jugu za tih 120 EUR cepnuli samo za mali servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svim ponudama je 0,5lit(455gr) ulja za kočnice,u ceo sistem staje 0,74kg,nešto oko 0,85lit, verovatno samo izvuku ulje iz posude.Kako biti siguran da su zamenili kompletno ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servis treba da radim u martu 2022 ili na 30.000. Hteo sa cisto da uporedim cene i da vidim ima li smaisla ako odobre produziti garanciju na jos 3 godine. Za sad od odgovora koje sam dobio nema produzetka za tipa mozda bude posle nove godine.

Ugrubo jos cetiri servisa u ovlascenom (600e) plus cena produzetka garancije verovatno ne manje od (400e) izaci ce 1000e

Ako neksto skupno crkne cena je vise nego povoljna.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog tog šamaranja sa cenama uradio sam prvi redovan servis(4lit ulja+filter ulja,koji je neverovatnih 2080din) i platio 8600din kod Radulovica.Svi ostali su bili nenormalni sa ponudama,te sam rešio da batalim garanciju!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, sokratbg said:

Ugrubo jos cetiri servisa u ovlascenom (600e) plus cena produzetka garancije verovatno ne manje od (400e) izaci ce 1000e

Ako neksto skupno crkne cena je vise nego povoljna.....

Bas o ovome smo nedavno caskali u nekoj od tema. Sto kolega rece, ta vise nego dupla cena redovnih servisa kod ovlascenih mu dodje kao placanje na rate nekog "kaska" za eventualne probleme... Sa druge strane, pitam se sta na novom, a tehnicki jednostavnom autu moze da te "klepi" da se isplati, koja je verovatnoca da se to desi, ima ih vec i u "kobasicama"... Mozda su Fiati malo tanji sa kvalitetom, materijalima ili opremom, ali idu :) . Pogotovo 1368 ccm je stara, proverena, jednostavna, atmosferska motorizacija, pouzdani menjaci, jeftino odrzavanje, nema nekih skupih komponenti, masovnih opoziva i sl. Bas to mu je i najveca prednost (uz cenu).

1 hour ago, Drasko bgd said:

Svi ostali su bili nenormalni sa ponudama,te sam rešio da batalim garanciju!

Gubis kompletnu garanciju ili samo na neke komponente, kakva im je politika?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garancija mi sad važi do sledećeg servisa (10.2022)i ako se ništa ne desi,a verujem da neće,sve servise ću raditi samostalno(i jeftinije i kvalitetnije).Garancija se gubi kad se ne uradi u predvidjenom roku,ima neka tolerancija od 30dana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ste me zabrinuli. Auto ide 23.10. na četvrti redovan servis. Do sad su menjani samo filteri i ulje. 50K kilometara sad ravno. Prošli put, metlice brisača i prednje pločice na naš zahtev, gde je menjano i ulje (naplaćeno). Svećice idu na 60K. Kod 1.4 120ks na 30K? Bar tako piše u knjizi? Izgleda da tu uzima šta ko hoće?

 

Sad sam zvao da proverim. Cena je 12.000 sa Selenijom + svećice koje treba da menjamo, jer ulazimo u 60k km +  6.500 din.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi išao na četvrti servis kad ti svakako ističe garancija,bacanje para.Izgleda da je u upustvu za upotrebu došlo do greške u vezi svećica,iridiumske svećice na t-jetu ,po Denso katalogu,traju od 80000-100000km,a na atnosfercima oko 30000km!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pominjemo pouzdane menjače kod 1.4 atmo motorizacije, zar nije nekolicini kolega menjač menjan u garanciji?

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je tu menjano kvacilo, ne menjac. Na menjac su se zalili zbog neobicno teskog ubacivanja u 1.stepen prenosa i u 5.ti jer je nekako taj 5.ti dijagonalno i tu je sigurno set kvacila problem. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je u garanciji do 02. 2022. godine. Evo slika. Nismo valjda Avganistan??? Ovo je sa zvaničnog sajta fiata.

 

Untitled.png

Untitled1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...