n1k 29 Posted April 30, 2019 Jel zna neko da li tipo u gumama ima senzore za pritisak ili koristi onaj indirektni sistem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6631 Posted April 30, 2019 Trebalo bi da je 'pasivni sistem', tj preko ABS senzora da prati razlike pritiska u gumama, ali nisam 100% siguran 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
branik 107 Posted April 30, 2019 On 4/30/2019 at 9:37 PM, n1k said: Jel zna neko da li tipo u gumama ima senzore za pritisak ili koristi onaj indirektni sistem? Senzor na točku za ABS prati broj obrtaja točka. Kad opadne pritisak, smanjuje se prečnik i raste broj obrtaja. Računar upoređuje i javlja grešku. 3 Mix74, neshaoct and Skundra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
branik 107 Posted October 17, 2019 (edited) U subotu konačno naručio, danas preuzeo (stigle juče) felne čelične za tipa. Dogovor sa Peđom bio je brz i rekao je da su u solidnom stanju. Bio sam spreman da će biti lošije, ali zadovoljan sam. Spoljna strana jeste ofarbana, ali unutra i iznutra nije i nema rđe. Ivice su potpuno čiste i zdrave. 15" za 1500 po komadu. Za svaku preporuku! Da li je neko menjao gume? Pre negde se pričalo ovde o senzorima pritiska. Ubeđen sam, negde sam čitao da tipo nema senzore u ventilu, već da preko senzora abs upoređuje broj obrtaja točka koji se menja sa promenom prečnika. Sad me je kolega uplašio da ih ipak ima i da nisu ni malo jeftini. Edited October 17, 2019 by Ivan Sredjene slike 5 bane1321, horvat, Mix74 and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6631 Posted October 17, 2019 Preko ABS senzora se meri pritisak, tako da menjajte gume, felne slobodno... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
branik 107 Posted October 17, 2019 Tako i mislim. Kolega i ja smo istovremeno kupili kola - ja tipa, on golfa 7 starog 3 godine. Sad i on sprema zimski set i kuka što mora da da oko 60e za senzore. Zato je i mene preplašio, iako sam bio skoro siguran da ih nema. Ovo me je vodilo: https://www.magazinauto.com/test-fiat-tipo-16-mjet2-opening-edition-plus/ Probao sam malopre da stavim i mislim da ću morati da zamenim šrafove, jer mi se čini da je konus deblji na mojim od alu. Steže, ali je ostalo dosta izvan. Inače, ne daj bože da se na putu menja guma noću. Nema šanse da se pogodi brezon u rupu i započne navoj, jer ulazi duboko u felnu. 2 Mix74 and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
samo_da_pitam 30 Posted March 12 (edited) Da li neko zna oznake originalnih ili proverenih senzora pritiska u gumama bio bih zahvalan da podeli. Naime imam problem sa jednom gumom koju moram svakih mesec dana da dopumpavam. Vulkanizer proverio apsolutno sve u dva navrata i ostalo je fa je ventil problem. Kako je ventil zajedno sa senzorom pritiska, naručio nih pa da mi vulkanizer zameni. Da li ima smisla menjati smao taj jedan ili je smislenije sva 4 ventila/senzora zameniti? Edited March 14 by Ivan Prebaceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19055 Posted March 12 (edited) On 3/12/2024 at 10:49 PM, samo_da_pitam said: Da li neko zna oznake originalnih ili proverenih senzora pritiska u gumama bio bih zahvalan da podeli. Vulkanizer proverio apsolutno sve u dva navrata i ostalo je fa je ventil problem. Kako je ventil zajedno sa senzorom pritiska Zar Tipo nema iTPMS, tj. indirektni TPMS? Tj. onaj najjednostavniji sistem, koji nema ventile koji komuniciraju sa centralom i daju tacnu vrednost pritiska u svakom tocku, itd.? Vec se samo uporedjuje razlika sa senzora obrtaja tocka (ABS senzora)? Tj. radi tek kada se predje 15 km/h, samo indikuje problem sa jednim ili vise pneumatika zbog razlicite brzine obrtanja, na svaku promenu ga je potrebno resetovati (korigovanje pritiska, zamena tocka, rotiranje tockova), itd. S druge strane, prednost takvog sistema je jednostavnost i niska cena, lakoca implementacije, koriscenje obicnih ventila... Edited March 14 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 376 Posted March 13 Što se ventila na gumama tiče i meni rekoše da ima samo obični indirektni sistem i meni se par puta upalio greškom pa sam ga resetovao. To se radi na prekidaču s leve strane koji izgleda kao trozubac. Znači @StalnivozacFiata pogledaj levo od volana prekidače sad ću postaviti sliku. Ako imaš to onda su ti obični ventili na točkovima. Evo ja sam ga i obeležio strelicom. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4331 Posted March 13 20 hours ago, Ivan said: Zar Tipo nema iTPMS, tj. indirektni TPMS? Tj. onaj najjednostavniji sistem, koji nema ventile koji komuniciraju sa centralom i daju tacnu vrednost pritiska u svakom tocku, itd.? Vec se samo uporedjuje razlika sa senzora obrtaja tocka (ABS senzora)? Tj. radi tek kada se predje 15 km/h, samo indikuje problem sa jednim ili vise pneumatika zbog razlicite brzine obrtanja, na svaku promenu ga je potrebno resetovati (korigovanje pritiska, zamena tocka, rotiranje tockova), itd. S druge strane, prednost takvog sistema je jednostavnost i niska cena, lakoca implementacije, koriscenje obicnih ventila. 1 hour ago, nesa 169 said: Što se ventila na gumama tiče i meni rekoše da ima samo obični indirektni sistem i meni se par puta upalio greškom pa sam ga resetovao. Cek cek, na Bravu nisam nigde primetio da se negde 'resetuje' obavestenje za detekciju probusenog pneumatika. Pretpostavljam da se resetuje automatski (pricam za indirektni sistem, ne za aktivni tpms) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19055 Posted March 13 (edited) A koji Bravo ima TPMS ? Sistem je postao obavezan za sva vozila koja se prodaju u EU cini mi se od kraja 2014. Kada je Bravo vec prestao da se proizvodi. Kod budzet modela, najlaksa i najjeftinija implementacija je preko vec postojecih senzora ABS. Koji ne detektuju nista vise od razlike u obrtajima tocka. Za razliku od direktnog TPMS, sa senzorima u tockovima, koji prate svaki tocak pojedinacno, daje tacnu vrednost pritiska u svakom, itd... Ali je i takav sistem komplikovaniji i skuplji. Edited March 13 by Ivan 1 1 ISV_01 and nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted March 14 Meni se to čudo palilo u dva navrata oba puta sa razlogom. Svojevremeno kada se jedna guma probušila i pre izvesnog vremena ne dugo posle tehničkog. Jedna preduvana, jedna lako spuvana ostale dve u redu. Sistem daje samo upozorenje da treba da se proveri pritisak a kako je indirektan ne locira koji je sve točak u problemu. U svakom slučaju korisna stvarčica 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3614 Posted March 14 Nekad su vozači samo pogledo detektovali nedostatak "sadržaja" u pneumatiku "velikom" preciznošću. Neki drugi su preštelavali ventile na vr' Danilovgrada. Opet neki drugi štelovali paljenje negde na primorju. I tako redom... 1 city reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites