Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo - kako mu radi TPMS?

Recommended Posts

Jel zna neko da li tipo u gumama ima senzore za pritisak ili koristi onaj indirektni sistem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da je 'pasivni sistem', tj preko ABS senzora da prati razlike pritiska u gumama, ali nisam 100% siguran :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/30/2019 at 9:37 PM, n1k said:

Jel zna neko da li tipo u gumama ima senzore za pritisak ili koristi onaj indirektni sistem?

Senzor na točku za ABS prati broj obrtaja točka. Kad opadne pritisak, smanjuje se prečnik i raste broj obrtaja. Računar upoređuje i javlja grešku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U subotu konačno naručio, danas preuzeo (stigle juče) felne čelične za tipa. 

Dogovor sa Peđom bio je brz i rekao je da su u solidnom stanju. Bio sam spreman da će biti lošije, ali zadovoljan sam. Spoljna strana jeste ofarbana, ali unutra i iznutra nije i nema rđe. Ivice su potpuno čiste i zdrave. 15" za 1500 po komadu. Za svaku preporuku! 

 

IMG_20191017_160418.jpg IMG_20191017_160410.jpg

 

Da li je neko menjao gume? 

Pre negde se pričalo ovde o senzorima pritiska. Ubeđen sam, negde sam čitao da tipo nema senzore u ventilu, već da preko senzora abs upoređuje broj obrtaja točka koji se menja sa promenom prečnika. 

Sad me je kolega uplašio da ih ipak ima i da nisu ni malo jeftini. 

 

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i mislim.

Kolega i ja smo istovremeno kupili kola - ja tipa, on golfa 7 starog 3 godine. Sad i on sprema zimski set i kuka što  mora da da oko 60e za senzore. Zato je i mene preplašio, iako sam bio skoro siguran da ih nema. Ovo me je vodilo:

https://www.magazinauto.com/test-fiat-tipo-16-mjet2-opening-edition-plus/

Probao sam malopre da stavim i mislim da ću morati da zamenim šrafove, jer mi se čini da je konus deblji na mojim od alu. Steže, ali je ostalo dosta izvan. 

Inače, ne daj bože da se na putu menja guma noću. Nema šanse da se pogodi brezon u rupu i započne navoj, jer ulazi duboko u felnu. 

Screenshot_20191017-212354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da li neko zna oznake originalnih ili proverenih senzora pritiska u gumama bio bih zahvalan da podeli.

Naime imam problem sa jednom gumom koju moram svakih mesec dana da dopumpavam. Vulkanizer proverio apsolutno sve u dva navrata i ostalo je fa je ventil problem. Kako je ventil zajedno sa senzorom pritiska, naručio nih pa da mi vulkanizer zameni. Da li ima smisla menjati smao taj jedan ili je smislenije sva 4 ventila/senzora zameniti?
 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 3/12/2024 at 10:49 PM, samo_da_pitam said:

Da li neko zna oznake originalnih ili proverenih senzora pritiska u gumama bio bih zahvalan da podeli.
Vulkanizer proverio apsolutno sve u dva navrata i ostalo je fa je ventil problem. Kako je ventil zajedno sa senzorom pritiska

Zar Tipo nema iTPMS, tj. indirektni TPMS?

Tj. onaj najjednostavniji sistem, koji nema ventile koji komuniciraju sa centralom i daju tacnu vrednost pritiska u svakom tocku, itd.? Vec se samo uporedjuje razlika sa senzora obrtaja tocka (ABS senzora)? Tj. radi tek kada se predje 15 km/h, samo indikuje problem sa jednim ili vise pneumatika zbog razlicite brzine obrtanja, na svaku promenu ga je potrebno resetovati (korigovanje pritiska, zamena tocka, rotiranje tockova), itd. S druge strane, prednost takvog sistema je jednostavnost i niska cena, lakoca implementacije, koriscenje obicnih ventila...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se ventila na gumama tiče i meni rekoše da ima samo obični indirektni sistem i meni se par puta upalio greškom pa sam ga resetovao. To se radi na prekidaču s leve strane koji izgleda kao trozubac. 

Znači @StalnivozacFiata pogledaj levo od volana prekidače sad ću postaviti sliku. Ako imaš to onda su ti obični ventili na točkovima. Evo ja sam ga i obeležio strelicom. 

IMG_20240313_191513.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Ivan said:

Zar Tipo nema iTPMS, tj. indirektni TPMS?

Tj. onaj najjednostavniji sistem, koji nema ventile koji komuniciraju sa centralom i daju tacnu vrednost pritiska u svakom tocku, itd.? Vec se samo uporedjuje razlika sa senzora obrtaja tocka (ABS senzora)? Tj. radi tek kada se predje 15 km/h, samo indikuje problem sa jednim ili vise pneumatika zbog razlicite brzine obrtanja, na svaku promenu ga je potrebno resetovati (korigovanje pritiska, zamena tocka, rotiranje tockova), itd. S druge strane, prednost takvog sistema je jednostavnost i niska cena, lakoca implementacije, koriscenje obicnih ventila.

 

1 hour ago, nesa 169 said:

Što se ventila na gumama tiče i meni rekoše da ima samo obični indirektni sistem i meni se par puta upalio greškom pa sam ga resetovao.

Cek cek, na Bravu nisam nigde primetio da se negde 'resetuje' obavestenje za detekciju probusenog pneumatika. Pretpostavljam da se resetuje automatski (pricam za indirektni sistem, ne za aktivni tpms)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A koji Bravo ima TPMS :) ?

Sistem je postao obavezan za sva vozila koja se prodaju u EU cini mi se od kraja 2014. Kada je Bravo vec prestao da se proizvodi.

Kod budzet modela, najlaksa i najjeftinija implementacija je preko vec postojecih senzora ABS. Koji ne detektuju nista vise od razlike u obrtajima tocka.

Za razliku od direktnog TPMS, sa senzorima u tockovima, koji prate svaki tocak pojedinacno, daje tacnu vrednost pritiska u svakom, itd... Ali je i takav sistem komplikovaniji i skuplji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to čudo palilo u dva navrata oba puta sa razlogom. Svojevremeno kada se jedna guma probušila i pre izvesnog vremena ne dugo posle tehničkog. Jedna preduvana, jedna lako spuvana ostale dve u redu. Sistem daje samo upozorenje da treba da se proveri pritisak a kako je indirektan ne locira koji je sve točak u problemu. U svakom slučaju korisna stvarčica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad su vozači samo pogledo detektovali nedostatak "sadržaja" u pneumatiku "velikom" preciznošću.

Neki drugi su preštelavali ventile na vr' Danilovgrada.

Opet neki drugi štelovali paljenje negde na primorju.

I tako redom... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...