Jump to content
FAS Goran
Jim9

Fiat Nuova Tipo - nivo antifriza

Recommended Posts

Ma zamenicu celo kućište.

Samo se nadam da se na tome završi i da je antifriz od termostata, preko bloka motora do menjaca…samo slivanje sa ove račve koja je na najvecoj visini.

Ako je otišao dihtung glave na 50k ide na oglase i nikad više Fiat.
Šansa da je dihtung glave je minimalna, a majstor ti je debil kad tako olako daje dijagnoze. Realno, takvi likovi zamene termostat a naplate ti obradu glave itd.


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, OMP said:

ovde u listi nema grande punto i tipo

Kolega je mozda dao cisto kao ilustraciju da postoji samo ulozak termostata. Ovaj sa slike je za 1.2 i treba obratiti paznju da otvara na 87C.

Dok je recimo pomenuti komplet Vernet po katalogu za 1.4 (samo turbo) i otvara na 80C.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, OMP said:

Treba proveriti senzor temperature da li je isti kao tvoj ako nije da se prebaci sa tvog kucista, gledajuci na google vecina je sa zelenim dzekom ali ima i sa braon kao kod tebe

Boja nema nikakve veze. OEM termostat koji je bio skinut (po zigu, potrajao nepunih 12 godina) bio je sa zelenim dzekom termodavaca.

A kupljeni aftermarket Vernet (sa slika iznad) bio je sa braon dzekom.

Oba otvarali na 80C. I u teoriji i po ocitanoj dijagnostici (laicki naravno moze da se isprati manje precizno i kazaljkom temperature na tabli). 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad je boja imala veze, za alfu 155 kad sam kupovao bio je plavi i to su me pitali u radnji i narucili isti takav jer su imali neki druge boje koji se po broju nije slagao sa mojim i ne znam koji jos senzor sam jednom kupovao i boja je bila bitna ali dobro da ne palamudim

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen termostat.

Po majstoru, dihtung ok, creva ok, čep rezervoara ok.

 

Radio kod njega sat vremena (vožnja + garaža), ja prešao 12km do kuće ne vidim curenje.

Tečnost na polovini dok radi.

 

Jedino sto primećujemo češću promenu inteziteta rada ventilatora kad sam otvorio haubu. Mada možda je i paranoja jer sad obraćam pažnju na sve.

 

Ispratiću.

 

Edit:

Obracajte pažnju na ovu plastičnu cev. Na Fiat Egea Turskoj FB grupi ima preko 30 tema sa 50+ komentara u vezi problema sa ovom cevčicom. Izgleda da je fabrički defekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da problem ne želi tako lako da ode.

 

Auto inače od kupovine izgubi oko 100-150ml na godinu dana bez vidljivog curenja.

 

Ovo kad je procurio termostat je bilo sa vidljivim tragovima i bilo je mnogo više oko 400ml za nedelju dana.

 

Nakon zamene termostata i kompletne tečnosti nivo je opet pao, nije ispod minimuma ali jeste pao u odnosu na jutro posle zamene termostata. (Uvek merim ujutru pre startovanja)

 

Auto ide normalno, temperatura normalna, nikad od kad ga imam nije temperatura mrdnula od polovine, oko novog termostata nema kapljice antifriza, po motoru takođe nema tragova. Čep posude deluje ok, čep motora takođe čist bez naslaga, antifriz bistar. Čak sam i oko radijatora kabine proverio isto suvo, nema tragova.

 

7df7b47160ef4ae20f6908975e203d33.jpg

 

 

5d0e7491c29bce57e9ecb3b3e7679295.jpg

7a1cc0b5c75bcb4932687b7e3d10d498.jpg

011620c0228d7fb19bfb6f3c58a2e150.jpg

 

Videh na jednom crevo kao neke tragove, staviću dodatnu selnu mada sumnjam da tu ide.

 

8c3c968ead285e1c930e45de1628857c.jpg

 

 

Stvarno ne znam gde da gledam više, gubim strpljenje polako i sve sam bliži odluci da ga stavim na oglase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel si dosipao nesto posle zamene termostata?  Mozda sada samo treba da dolijes ono sto je povukao sistem?

Odzracio sistem posle zamene?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozračio je majstor, bar mi je tako rekao.
Kad sam ga isterao iz servisa (upaljen) bio je oko sredine.
Ujutru kada se ohladio bio je kao na ovoj slici.
29064c9b8c656cbdfd7b29570e0da31a.jpg

Onda sam dosipao ovoliko.
58e1c266c42b67e9713ee3ca1eda131c.jpg

I sada pet dana kasnije je toliko ali kada je upaljen, kada je ugašen je niže.

Nisam primetio nigde curenje, vozio sam ga sad pola sata po brdima kod mene, temperatura na pola. Po očitavanju ne prelazi 93C.

Jedino sto sam video je da na plastici ispod pipka za ispustanje je bilo malo antifriza…obrisan, vozio malo i posle nisam primetio da se opet pojavilo.

dfe42dd57d5532c24e0ea04ddd577df5.jpg


Da li možda izbaci visak tu ili se možda još nije iscedilo od zamene, ili pa možda nije zategao dobro nakon zamene?

Nisam pametan više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se doliva antifriz, motor treba biti hladan i antifriz na pola posude. Kad se zagreje na radnu temperaturu onda je nivo do MAX. U najgorem slučaju je na MIN kad je motor hladan.
Tsko najbolje možeš da utbrdiš stanje.


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas do majstora, zamenio selnu na onoj račvi jer se videli mali tragovi zapeklog antifriza. Reče ako opet pokaze da proveri račvu.

Inače, on misli da gubitak tečnosti nije taj trag na račvi, nego da ga pustim da ostane na minimumu nivo antifriza dok je motor hladan i da vidim da li će vremenom da padne još. On misli da mu je tu nivo koji mu odgovara, jer ako dosipam on to izbacuje na spojevima, slavinama dok opet ne dodje do svog nivoa..kaže da mu nije prvi Fiat kome je “normalan” nivo antifriza kad je motor hladan na MIN. Kaže da ima par Puntića gde su ljudi konstantno dosipali i žalili se na potrošnju a onda ga ostavili na MIN i godinu dana nije spuštao ispod toga.

Inače, nije skidao crevo samo selnu promenio i otvorio čep posude da proveri tečnost…sad primećujem da dok motor radi nivo ode skoro do MAX. Obično bude negde oko polovine kad se zagreje. Ne znam da li je ušao vazduh dok je menjao selnu možda ili samo nisam nikad pustio da se zagreje do kraja pa da proverim nivo.

Ako je stvarno tako onda ima smisla logika da sa MIN na hladnom ode na skoro na MAX na vrucem motoru i da ako se doda više izbacuje.

Ispraticu svakako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da izbacuje može i mora samo na čep koji je kalibrisan na određeni pritisak upravo iz razloga da ne bi nabijao protisak u posudi i crevima, tj sistemu, da ne bi dolazilo do pucanja itd .

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Idea radila na minimumu kao sto ti je majstor i rekao za te Puntice.. Dosipavao i dosipavao i na kraju je ostavio. Ona zakuca minimum, kada se zagreje dolazila do pola boce i to je bilo to. Odzracio je milion puta misleci da ima neki vazduh ali jok.. Na minimum kada je hladna i posle podigne.. Vozi pa ces videti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nova šelna pomogla ništa, oteraću kod nekog majstora koji hoće da se posveti da proveri račvu ili crevo…minorno je curenje ali se vidi crvena kapljica na maramici.

Jel ima neko kontakt nekog korektnog majstora u Nišu za Fiate s kojim ne moram da se jurim telefonom, podsećam za termine i presrećem po garaži da bi mi pogledao auto, ispoštuje termin, naplati koliko treba i reši stvar?

Majstor koji mi održava auto je stvarno dobar ali ima previše posla, prepustio je posao šegrtima i sve je više situacija kad ne dovrši posao i moram da se vraćam da ispravi. Da ne pominjem sto je dobijanje termina moguće samo ako banem na vrata servisa sa autom…ne treba mi to više.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Jim9 said:

Nije nova šelna pomogla ništa, oteraću kod nekog majstora koji hoće da se posveti da proveri račvu ili crevo…minorno je curenje ali se vidi crvena kapljica na maramici.

Jel ima neko kontakt nekog korektnog majstora u Nišu za Fiate s kojim ne moram da se jurim telefonom, podsećam za termine i presrećem po garaži da bi mi pogledao auto, ispoštuje termin, naplati koliko treba i reši stvar?

Majstor koji mi održava auto je stvarno dobar ali ima previše posla, prepustio je posao šegrtima i sve je više situacija kad ne dovrši posao i moram da se vraćam da ispravi. Da ne pominjem sto je dobijanje termina moguće samo ako banem na vrata servisa sa autom…ne treba mi to više.

Hvala

Takavi majstori su ti kao neki sveti gral ako ih uopste nadjes. Ja do sada nisam upoznao takvog ali verujem da postoje. Gorana mnogi hvale ali on je u Beogradu. Kao i Desu ( valjda se tako zove gospodin za Alfe ) Ako takav postoji u Nisu ili okolini, javice se vec neko pa ce ti reci.

Bas zbog toga sam ja polako kupovao alat i sada skoro sve radim sam. Mada da budem iskren i nije samo zbog toga vec sto i kada se desi nesto meni treba auto za juce, a ko sam ja da bi me ubacivali preko reda? A zivim od automobila, to mi je profesija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki iole normalan majstor ima alat za proveru sistema hlađenja na pritisak,napumpa se sistem na 1,2-1,4 bara i mora da pokaže gde curi.Bez pritiska je sviranje k...u,tapkanje u mraku.Moguće da je račva napukla,skini crevo pa ako jeste napravi od bakrnog teštika za grejanje i nikad više neće pući,plastika vremenom postaje krta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...