Jump to content
FAS Goran
Jim9

Fiat Nuova Tipo - nivo antifriza

Recommended Posts

Jedno tehničko pitanje. Pre dva dana odradio prvi servis na oko 8000km (godinu dana gradske vožnje) i rekoh danas da proverim koliko su mi ulja nasuli i bacim pogled na antifriz. Vidim da je na minimumu a pri kupovini je čini mi se bio negde između max i min.
Zamolio bih vlasnike Tipa da bace pogled na koliko je kod njih nivo tečnosti ukoliko nisu menjali/dolivali od kupovine.
Inače, ne curi nigde, sve suvo i na autu i ispod auta.

Untitled1.thumb.png.39ba257d03951f4397d2d070f0088ec8.png

 

Edited by Ivan
Prebaceno i sredjena slika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto je bilo i kod mene. Dosuo sam do polovine između min i max i stoji i dan danas tako, posle više od godinu dana. Jel to nešto zamućena tečnost kod tebe ili samo tako deluje na slici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. To sam i mislio.

Nije zamućena, tako ispalo.

Sinoć sam dok je bio hladan dodao destilovanu vodu, negde malo ispod maksimuma i sad kad je zagrejan ode preko maksimuma za malo. Ima li potrebe da izvučem ovaj višak ili nije opasno?

 

Untitled1.thumb.png.5bf485ec5c5bb80d47e255999833ebd5.png

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i sredjena slika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun gas ;) .

Jedino sada kada znas inicijalni nivo - s vremena na vreme baci pogled kako se nivo ponasa nadalje (ako sumnjas da postoji neki problemcic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao drugari, opet ja i nivo antifriza.
Juna posle godinu dana vožnje sam dosipao 300ml destilovane vode posle 8500km pređenih od kupovine jer mi je nivo pao na minimum. Ne znam koliko je bio pri kupovini, nisam proveravao.
Sada posle skoro šest meseci i 4000km od tada nivo je kao na slici ispod. Ako je recimo max crta 1 a minimum crta 4, sada je na 3 a kad sam dosipao bio je na 2. Sve ovo je kad je hladan.
Čini mi se da troši malo ali ne vidim gde, a možda i ne troši nego se tripujem.
Jedino što sam našao sumnjivo je jedan spoj gde se kad je auto vruć na spoju primećuje nešto kao tovatna mast kad obrišem rukom. Bojom asocira na antifriz ali više je nešto kao zaptivna mast jer je tu spoj gumenog creva i metalne cevi.
Jel može neko da proveri na svom Tipu kako mu izgleda taj deo i jel ima ove masti kad rukom obriše ispod spoja.
Ne bih da vozim u servis i budem kao onaj napinjač iz Majstorske radionice ako je ovo sve ok. :)
Hvala unapred

 

193318e00ff23a72713fb67f6fa195ef.thumb.jpg.0bd9b836d0ab07416b4f0ae43d680fbd.jpg 382c23637466410ad995caa1c85c7397.thumb.jpg.bba32fb8c21ba54a543a430d4403fc9d.jpg 66da477b5f2f7f6b5151f3e087a4d3fa.thumb.jpg.a687794824e27a7a73d4158c4045335d.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i formatiran tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva, normalno je da nivo antifriza reaguje malo na drasticniju promenu spoljne temperature, slicno kao i pritisak u gumama :) . Ako ti je to oseglo u poredjenju sa letos, isprati s vremena na vreme i sada na ovim nizim temperaturama, a sve kada je motor hladan. Kada je vruc, verujem da ce biti blizu MAX pozicije.

Curenje (ako ga tu uopste ima) tesko da ne mozes da ne primetis, crvenkasta tecnost, a vlazenje bi primetio i pod prstima. Pre mi deluje da se "tripujes" ;) , ali cisto zbog sebe isprati sada kada se spoljna temperatura malo ustali na ovim nizim ili posle nekog duzeg puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da ipak ne paranoišem. Na koleginom Tipu je ovde potpuno suvo. Danas ponovo obrisah papirnom maramicom i primetan je trag crvene tecnosti.

 

4c634f0247a33c47e772b437ca88bced.jpg

 

Sutra zovem AutoMig da zakažem servis.

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas do MIG Auta. Nisu videli ništa ali na osnovu mojih slika zaključili da nije u pitanju šelna već da curi kroz crevo i da treba crevo da se zameni. Poslaće upit za zamenu Fiatu pa će me obavestiti.

A sad klasično čekanje na ostvarenje garancije u Srbiji. 

 

skj01.jpg skj02.jpg skj03.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

I j sam mislljenja da je to dovoljno ali u servisu misle da curi iz creva i da se treba zameniti. Nadam se samo da ne bude natezanja oko garancije i da se reši u razumnom roku.

 

Vidi se da je na mestima gde kaplje, metalna cev malo oksidirala. To nisam video odmah, ne znam da li ima smisla da im tražim i njega da zamene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas zamenili crevo u servisu, stavili novo. Deluje ok za sada.

Sve ukupno trajalo nešto manje od mesec dana. Nije bilo napinjanja oko ostvarenja garancije.

Generalno ok iskustvo za sada sa MIG Autom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam do sada vozio nov auto ali bi meni cekanje od mesec dana za zamenu jednog creva bilo sve samo ne ok. 

Kazem nisam vozio nov auto ali je po meni to predugacko cekanje. Sta bi bilo da ti ne daj boze treba neka ozbiljnija intervencija, a neophodan ti je automobil? 

Zamensko vozilo i dva meseca? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,
Prošle godine u ovo vreme zamenjeno crevo na moju inicijativu zbog pojave kapljica na spoju.

Za tih nepunih godinu dana nivo antifriza opet opao sa max na min.

Ovog puta ne vidim vidljivo curenje.

Razmišljam se da li da opet reklamiram ili je ovo normalno da izgubi za godinu dana vožnje i 10k pređenih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jim9

 

Takva razlika može da bude i lažna, odnosno da si gledao na potpuno hladnom motoru i video da je na MIN. :thumbup: 

Kad motor radi, kad se zagreje, kao što znamo podigne se blago nivo u boci i/ili kad se otvori čep na posudi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivanaksentijevic

 

Sve je ok, ne moraš ništa da proveravaš (osim što povremeno pogledaš njegov nivo). Nećeš morati ni sledeće zime da proveravaš.

Treće zime ćeš proveriti na kojoj temperaturi se mrzne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/9/2021 at 12:01 PM, Jim9 said:

Pozdrav ljudi,
Prošle godine u ovo vreme zamenjeno crevo na moju inicijativu zbog pojave kapljica na spoju.

Za tih nepunih godinu dana nivo antifriza opet opao sa max na min.

Ovog puta ne vidim vidljivo curenje.

Razmišljam se da li da opet reklamiram ili je ovo normalno da izgubi za godinu dana vožnje i 10k pređenih.

Cao,

 

Sta si uradio povodom ovoga?

 

Posto i ja sam primetio isti problem (Fiat Tipo 1.4 2018). 

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa za sad, juna mi je redovan servis pa ću tad da ih napnem da pogledaju ako ne padne nivo mnogo u međuvremenu.

Sad ako odem ima da me motaju, s obzirom da je verovatno neko sitno curenje jer je 300-400ml za godinu dana. (Od max do min)

Javi ti ako budeš vozio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nekim autima je mozda tako normalno... 

Meni se desavalo, doduse na autu starom 15ak godina, AR 156 1.9jtd, da nivo rashladne tecnosti padne na minimum. 

U pocetku sam se stresirao i dolivao, ali sam vremenom pustio...tj. shvatio da nivo uvek padne na minimum i da na tome i ostane. 

Bitno je pratiti da ne daj Boze ne padne ispod minimuma. Sa tim autom sam presao skoro 80k km i nikada problem sa tim nisam imao. 

Poslednje 3 godine od kako AR nije kod mene ( kod drugara je ) potpuno se isto ponasa i nikakav problem sa tim nema, tecnost je na minimumu i tako radi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slikano na brzinu, nije najbolji ugao ali nakon godinu dana nivo je sa uključenim grejanjem ovakav:

 

IMG_20220206_122108.thumb.jpg.818f92a2ccb0a07b6b56ed90aba43b4c.jpg

 

Tačno polovina između min. - max.  je sa isključenim grejanjem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako je kod mene. Sa grejanjem i bez grejanja.
Kad je hladan je tačno na minimumu.
Do sada sam posle godinu dana vožnje dva puta dodavao kad dođe na minimum kad je hladan. Sad neću ispratiću jedno vreme da vidim da li ide ispod toga ili ne.

 

13a843bcbf092c876c1092815dfdab7c.thumb.jpg.87c1020ab52c447f5e4e8ee71b4573e2.jpg 96fe3cb253d3e7db98813b77242a2498.thumb.jpg.0a290bbf0a8868e92e15b546f88687fb.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas primetih da pušta antifriz ispod ovog creva koje ide na hladnjak.

Pretpostavljam da je u pitanju šelna ili je možda problem na drugom mestu?

 

IMG20230206152242.jpg IMG20230206152239.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,
Opet je počeo da curi antifriz. Ovoga puta više. Prošle nedelje bio na minimumu sad opet na minimumu.

Sad se i vidi gde je.

Zamolio bih ko se razume da kaže mišljenje gde curi na osnovu snimka/slike

Hvala

ae7f1cf240f8d1ca515b011c517ad2ac.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...