Jump to content
FAS Goran
Mračko

Fiat Nuova Tipo - Start&Stop greška

Recommended Posts

Pozdrav svima, moj tipuša je napunio 6 meseci. Prvi problem koji primećujem i koji se danas ponovio je problem sa Start-Stop sistemom. Upalila sam kola, vozila oko 1km do pumpe, stajala u redu i kada sam trebala da se pomerim auto nije mogao da se upali. Poruka na displeju: start&stop anavailable. Da li je ovo normalno jer auto nije bio dovoljno "zagrejan" ili je ipak nešto ozbiljnije? 

20200621_142343.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je auto u garanciji, najsigurnije je (da ne bi nagadjali) proveriti eventualne greske na dijagnostici. Meni pre deluje kao neki problem, ako se vec ponavlja vise puta.

Tacno je da bi sistem radio, da treba da se zadovolji vise uslova, tek u tom slucaju S&S gasi auto. Takodje imam S&S, npr. ako duze ne izlazim na otvoren put i akumulator je ispraznjen ili je auto hladan (itd.) - takodje ispisuje poruku "Stop&Start Unavailable", ali u trenutku kada bi trebao da ugasi motor (tj. kada neki od uslova nije zadovoljen, tada motor ostaje da radi). Deluje mi kao da je neki problem kod ponovnog pokretanja motora, a da je mozda zadovoljio sve uslove da udje u stanje za gasenje.

Imas li mozda tempomat? Proverio bih prekidace na pedali kvacila i kocnice (a to mozes i koriscenjem tempomata), senzor na menjacu. A na polovnjaku mozda banalno pokusao da resetujem i skinem/proverim kleme na accu (verzije sa S&S obicno imaju quick-release papucicu na minus klemi).

Nevezano za problem - uslovni refleks mi je da to go*no iskljucujem cim upalim auto :lol: , posto je uvek po default ukljucen. Samo "cima" ostale sklopove, za smesnu ustedu u gorivu. Bar je moje iskustvo takvo.

 

PS: Tema nije predvidjena za tehnicke probleme, vec za iskustva pri kupovini i utiske o modelu. Pa cemo je prebaciti u odgovarajuci tehnicki podforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Mračko said:

kada sam trebala da se pomerim auto nije mogao da se upali.

Verovatno mislite nije ponovnim pritiskom kvačila hteo da se upali? Možda i nije tehnički problem, možde ste ga nekom radnjom onemogućil, na primer kad auto stane i ugasi se automatski, ako otovrite vrata on neće posle ''sam'' da se upali, mora na ključ... , ne znam da li ga još neka druga radnja onemogućava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nije hteo da se upali ponovnim pritiskom kvačila. Nisam otvarala vrata. Sedela i čekala da se pomeri auto ispred mene. Bukvalno nisam nista radila. Prva dva puta kada se ovo desilo sam mislila da je problem do mene ali mi je sada jasno da ipak nije. I uvek se dešava kada je auto "hladan", tj kada nije dovoljno dugo vožen od momenta paljenja. 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U to kratko vremena sto sam koristio S&S, i meni se desila ta scena mozda 2-3 puta. Na kraju sam od panike, ugasio i upalio kljucem. Mislio sam ajde, polovan auto ko zna, ali eto izgleda da ima tih desavanja i na novim. No, svakako sam ga ugasio i nemam nameru da se bavim tom problematikom, ali eto, samo delim i to iskustvo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mračko said:

I uvek se dešava kada je auto "hladan", tj kada nije dovoljno dugo vožen od momenta paljenja. 

U tom slucaju, ne bi ni trebao da dodje u situaciju da S&S ugasi motor. Bar je moje iskustvo takvo.

Napisah gore sta sve moze da bude uzrok, a mozda i nesto sasvim drugo...

Svakako ce dijagnostika otkloniti svaku sumnju - iako obozavam :lol:, cak ni sam ne bih mnogo prckao posto je auto u garanciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala je verovatnoća, ali da dodam i alternator (oko njegove elektronike, drugačiji je od običnog) kao mogućnost kad neće da pali na pritiskanje kvačila, već samo na ključ.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/21/2020 at 3:28 PM, Mračko said:

Pozdrav svima, moj tipuša je napunio 6 meseci. Prvi problem koji primećujem i koji se danas ponovio je problem sa Start-Stop sistemom. Upalila sam kola, vozila oko 1km do pumpe, stajala u redu i kada sam trebala da se pomerim auto nije mogao da se upali. Poruka na displeju: start&stop anavailable. Da li je ovo normalno jer auto nije bio dovoljno "zagrejan" ili je ipak nešto ozbiljnije? 

Pazi, možda je a i ne mora da znači.Ja sam nedavno imao sličan problem na semaforima, raskrsnicama. Kada stanem i malo pričekam, pogotovo kada je neka muzika u kolima, nisam uopšte primećivao da se motor gasi u leru jer S&S isklučujem po navici. Nakon toga sam primećivao da motor malo zatrokira u leru malo nakon paljenja. Nečist benzin. Pogotovo ako si na rezervi ili ispod četvrtine rezervoara. Čim sam sipao novu količinu goriva problem je nestao. Evo skoro je Tipo bio i na prvom servisu i sve je OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo, nije ni to. Rezervoar je bio na pola. Ja krenula da sipam do vrha pred put. A benzin da je loš to je sigurno, sve je gori. Bila sam u servisu, kazu neki "senzor" vezan za akumulator. Poručili su nov. 

 

Molim te mi reci, da li se na tvojim kolima zaključava poklopac za rezervoar. Kada zaključaš auto na daljinac da li se i poklopac zatvara? Kod mene ne. 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema. Tj ne zaključava se i nemoj da brineš zbog toga. Ali ozbiljno.

Edited by Mix74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi forumaši, meni se jutros opet javio problem sa lampicom za stop&start sistem. 

 

Upalila sam motor, zvuk je bio drugaciji nego inače. Čulo se čudno brujanje. Istog momenta je krenula da treperi (da se pali i gasi) žuta lampica motora.  Klikom na S%S off istog momenta se pojavila i lampica sa greškom za SS. 

 

Nakon gašenja motora i novog paljenja motor se lepo čuo a lampice nisu ludovale. Zvala sam servis, rekli su mi da slobodno vozim. 

 

Da li ovo moze biti znak nekog ozbiljnog kvara u najavi? Uredno sam posle stigla sa zvezdare do nbga. Nije bilo problema. 

 

Brine me lampica za motor. Redovan servis je odradjen krajem decembra, tada je sve bilo ok. Ulje zamenjeno znaci da i njega ima. 

 

20230130_080745.thumb.jpg.7f1c4b80d6078d705828fe193fdde56f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da vam javim da mi je zbog check engine lampice zamenjen senzor kvačila. 

 

Kada se lampica prvi put upalila ista se ugasila nakon gasenja i ponovnog paljenja motora. Pre neki dan se lampica ponovo upalila i dva dana je sjajno sijala na tabli.  Treći dan se opet sama ugasila.  Nakon uradjene dijagnostike zamenili su senzor kvacila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 

Od momenta kada sam preuzela auto (juče)  imam problem kada dajem laganiji gas. Auto sada trza. U maloj brzini lagano pritiskanje gasa kao da krene da poskakuje/trza/štuca. Ne znam koja reč bi bila prava ali mislim da je trzanje najjasnija.  Ovo se dešava i kada menjam brzinu recimo iz treće u drugu. Mali obrtaji mala bzina.  Juče sam mislila da je problem u meni, pomerala sam sedište pa kao možda mi zapinje patika, ali ne, definitivno nisam ja problem.  Kada jako stisnem gas nema ovih problema. 

 

Drugo što sam malopre primetila je da sada ne radi ni indikator za sugerisanje brzine viša/niža.  

 

Ove probleme nisam imala do juče dok nije promenjen senzor kvačila tako da ću ih posetiti opet, ne gine nov servis. :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, forumaši. Odnedavno sam vlasnik polovnog Fiat Tipa, 1.6 multijet sa automatskim menjačem. Takođe mi se upalilo obaveštenje da je Start&Stop unavailable kao i ECO disconnected uz upaljenu Check engine lampicu. Nema nikakvih razlika u radu motora, fino vuče, samo što zbog isključenog ECO moda prebacuje brzine na višem broju obrtaja. Lampice se nisu gasile od trenutka pojavljivanja.

Nisam primetio da je neko sa dizel motorom i automatskim menjačem prijavljivao ovaj problem. Ako ima iskustava, dobro bi došlo, a ja ću, takođe, ako budem imao novosti da podelim sa vama. Videću da idem na neku dijagnostiku i proverim koju grešku prijavljuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, rešen problem sa Start&Stop unavailable problemom. U pitanju je bila remenica alternatora koja je proklizavala tako da akumulator nije imao dovoljno punjenje. Izgleda da prvo na šta treba sumnjati u ovom slučaju jeste slabija struja. Lako može da se proveri unimerom. Ako je sa upaljenim autom voltaža na akumulatoru ispod 13,5 - 14V treba videti šta je sa alternatorom.

Eto mog iskustva, nadam se da će nekome biti od koristi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene se upalila check engine i srart-stop unavialable lampica u vožnji po danu,bez velikih potrošača.Ugasim- upalim,ništa,sija i dalje.Dijagnostika pokaže factory code,šta god da je,obrišem i ugase se.Sve radi normalno,proveren akumulator na opterećenje i punjenje alternatora,sve ok! Inače akumulator za s-s je od 15900-18900.Verovatno je bio neki pad napona ili šta god,bitno da radi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo kod dimenzija akumulatora... plastika ispod njega ne dozvoljava da se stavi veći akumulator ali se to da rešiti fenom - istopi se plastika i poravna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...