Jump to content
FAS Goran
VicoBA

Stilo 1.6 16V - problem sa ventilatorom motora (2. brzina)

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Inače, moj 1. post i uopšte sam novi na forumima.

 

Imam problem sa Stilom. Kako u naslovu stoji, kada skeniram izbaci mi grešku: P0481 - Powertrain Cooling Fan 2 Control Circuit.

Problem je nastao kada sam primjetio "burljanje" u posudi za vodu nakon što je auto dobro zagrijan a ugasim ga. Ventilator bi nakon gašenja auta odradio a par sekundi nakon toga bi počeo na povrat u posudu da vraća mnogo vode pa se sticao utisak da ključa voda iako su crijeva mekana i bez pritiska u crijevima. Tada sam skinuo kablove sa ECU-a i vidio da su pinovi potonuli. Skinem sve, prelemim, ponovo upalim i neke greške koje sam ranije imao (a nisam obraćao na njih pažnju) su nestale ali ne i pomenuta P0481. Instalacije pregledane i sve je OK. Ventilator kada premostim imam obadvije brzine samo kada je u pitanju normalan rad, druga brzina se ne starta. Cijelo vrijeme, pokazivač temperature stoji kao zakucan na sredini i vidi se, u toku vožnje, kako se podigne malo pa vrati kada se ventilator (1. brzina) uključi. Posuda za vodu - bez "majoneza", šipka ulja - bez "majoneza".

 

Ako neko ima ideju, bio bih mu zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da si zamenio brzine, odnosno, kada kazaljka krene preko pola tada ECU daje komandu za drugu (2.) brzinu.
To je zaštita u slučaju pregrevanja ako prva (1.) brzina otkaže.
Do tada se prva (1.) brzina "pali" po potrebi a nju obezbeđuje reostat/otpornik koji se nalazi na hladnjaku.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istini za volju, skoro sam kupio Stila i ne znam šta su mu sve radili. Žice na konektoru ventilatora se vidi da nisu fabričke, tako da je moguće. 

Još jednom, 1. brzina radi ali drugoj skener izbacuje pomenutu grešku. Misliš da su brzine zamijenjene na ECU-u ili?

 

Zar ne bi trebalo da je reostat ispravan ako već prva brzina radi normalno. U radu je normalno pali i gasi. Kada klimu upalim, takodje prva brzina radi. Kod mene je problem druga brzina.

Edited by VicoBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok
U tom slučaju onaj veliki relej u motornom prostoru i osigurač proveriti.
Znači, strujni krug druge brzine...
Uglavnom, kada prva brzina ventilatora radi (ispravna), tada kazaljka ne mrda.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da

2 minutes ago, Mijailović P. said:

U tom slučaju onaj veliki relej u motornom prostoru i osigurač proveriti.

Provjereni - ispravni.

 

3 minutes ago, Mijailović P. said:

Uglavnom, kada prva brzina ventilatora radi (ispravna), tada kazaljka ne mrda.

Da. Kazaljka je uredna. Prva brzina uspijeva rashladiti osim kada ugasim auto. Ako je mnogo pregrijan, tada nakon gasenja, prva brzina odradi nekih 10ak sekundi i nakon gašenja, počinje temperatura rasti do te mjere da u posudu vraća vodu tako jako da se povratno crijevo trese. Još jednom, obadva crijeva su mekana. Pritiska nema u sistemu. Sistem odzračen 3x. Zamjenjena rashladna tečnost, prethodno ispran sistem. Nasuta mješavina G12 i destilovane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je dobro (instalacije,nivo ulja/rashladne tečnosti...) a auto se pregreva.
Obzirom da spoljna temperatura nije velika, zaključak je da je hladnjak zaprljan spolja.
Dijagnostikom ste proveravali pokretanje prve i druge brzine ventilatora?
Greška verovatno ima veze sa problematičnim pinovima u ECU-u.




tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacije - provjerene - uredne.

Nivo ulja -  provjeren - uredan. 

Nivo rashladne tečnosti - provjeren - uredan. 

Hladnjak - uredan.

Kod skeniranja mi izbaci grešku:  P0481 - Powertrain Cooling Fan 2 Control Circuit.

Direktnim spajanjem sa džeka ECU-a na ventilator prve a i druge brzine, ventilator se pokreće, znači ventilator radi. 

Pinovi na ECU - bilo ih je "potonulih" ali sam ih zalemio - uredno. 

Ostao sam bez ideje, zato se javljam ovdje. Svaka ideja je dobro došla. 

P.S. Hvala @Mijailović P.

 

Edited by Ivan
Sredjen format, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VicoBA

Da probam da pomognem ovako virtuelno, tj. teoretski, cisto da imas na papiru sta kaze fabrika.

Da ne prepricavam, na slici ispod imas bas detaljno kako sistem radi. Tj. funkcionalni opis - preko kojih releja (prva brzina relej T6, druga T7), preko kojih osiguraca (F6 od 30A za prvu i F7 od 50A za drugu), gde su locirani, koji je dodatni otpornik, preko kojih pinova motornog ECU ide komunikacija za koje brzine (prva A55, druga A59), itd.:

 

fd.thumb.png.33d4d29746748f5bdb07a4cbd6062301.png

 

-Sema kola ventilatora motora:

 

192009591.thumb.png.6c865f60e46be13d9c4109c4c6964b52.png

 

- Spisak komponenti sa prethodne i sledece slike:

 

comp.thumb.png.5d8cf65863537da1b1ade46f33e02b0c.png

 

- Polozaj komponenti na vozilu:

 

192009592.thumb.png.3caac119d43b3b15e947911d26e4f149.png

 

Nece ti nesto koristiti, ali 'leba ne jede kada vec postavljam - banalni opis rada sistema:

 

d.thumb.png.38314d6fddb9ccc52258946911e6e677.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledao sam na AutoData-i dijagrame ali i ovo je skroz OK i fala ti. 

Pregledaću još jednom detaljno sve pa javljam. 

 

Ima li neko, možda, negdje, šemu ECU-a da mogu istestirati pin A59? čisto, pošto sam lemio sam (za one što bi likovali, nije mi prvi put - imam iskustva sa matičnim pločama PC-a)? U naprijed zahvalan svakome na bilo kakvoj ideji, pomoći,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 

Danas su me obaveze malo omele ali sam uspio izbrisati grešku, što ranije nisam uspijevao. Skinuo kleme i po vraćanju klema sam uspio izbrisati je. Greška se nije pojavila dok nisam zagrijao ponovo auto do temperature potrebne za paljenje druge brzine ventilatora. Sutra nastavljam pa cu opet izvjestiti o napretku (ako ga bude :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzbrdica i vozi... :D + klima naravno...

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rijesen!

Proveo kablove i prekidac na instrument tablu, druga brzina ON sve fercera... Medjutim!

Iznervriran porazom, dohvatim se crijeva koje ide sa hladnjaka prema motoru i divljacki ga stisnem par puta... Kad ono... Cuje se kako zvizdi na cep... Odem kupim cep, zamjenim, provozem... I kao da se nishta nije desilo... Ventilator sam vrti i prvu i drugu brzinu.... Srece nigdje kraja...

Fala svima koji su se javili i pomogli prijedlozima!

Tema moze na zatvaranje...

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super da si resio. Tema nema potrebe da se zatvara (uostalom kao i sve druge tehnicke) - mozda ce neko kasnije imati slican problem ili imati nesto da dopise ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...