Jump to content
FAS Goran
moron

Prednosti i mane određenog dizajna automobila

Recommended Posts

@N.N.

Ne shvati pogrešno, ni zlonamerno, ne treba meni test tog "talijanskog QR-a sa mjerenim dimenzijama" ni za 2008, ni za Captur, da bih ja pouzdano znao u kom vozilu ima više mesta za putnike.

Ja izmerim svojim telom od 192 cm "dužine" sva ta vozila i onda kažem "ovde pozadi mogu da smestim i noge i glavu" ili kažem "ovde pozadi NE mogu da smestim noge i/ili glavu". I tvrdim da su ponudom prostora 2008 mk2 i Captur mk2 "nebo i zemlja". Možda će osoba od npr. 184 cm sesti u oba vozila pozadi, ali, ja sa 192 cm "šanse nema" da sednem pozadi u Captur (a u 2008 mogu).

 

Što se tiče pomena 208 mk2, baš njega je moj drug danas išao da gleda u salonu (u paketu GT Line) i on sa svojih 184 cm može veoma lepo sesti i pozadi (ja, naravno, ni pod razno, nenam mesta za glavu). Slažem se da gepek nije izdašan, ima većih u B segmentu, ali, on to gleda kao drugo, gradsko vozilo, tako da ga taj gepek uopšte ne interesuje.

Za 208 mk1 ne znam šta bih ti rekao, meni se nikada nije dopadao i mogao je, što se mene tiče, pežo i da ga nema (posebno, jer je on uveo "prokleti" I-cockpit kao nešto što je must have u svim pežoima koji su došli posle njega ). Za mene, mogao je PSA da ostavi u ponudi tokom dve generacije i samo 207, jer mi je on bio odličan automobil. Ovo kasnije i ne.

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Captur ima čini mi se 206 cm od pedala do stražnjeg naslona. Pa pola C segmenta nema toliko. Čak je to za klasičan C segment dosta. Fukaškaj recimo ima 203 cm, a kao najprodavaniji SUV u C segmentu.

 

A tvoj prijatelj ili laže ili... Znaš onu, u laži su kratke noge. 

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Evo ti dimenzija za Captur uz sliku mjesta za koljena na stražnjoj klupi kojeg je stvarno u izobilju:

1.thumb.jpg.53d4cee5aeda0a94a316a48df2bf64b2.jpg2.thumb.jpg.7cce2c1bf727287f66d653ed09a122fa.jpg3.thumb.jpg.8fc90b1d944f888154ca5acb52ec9a6f.jpg

 

A evo za Ford Pumu uz određene konkurente:

1.thumb.jpg.4a5e1f14bc87865936a406efca99348e.jpg2.thumb.jpg.1adf14531f078496f8f593bd45c37b4d.jpg

 

Napomenu bih da su su sve dimenzije mjerene. Znači nisu promo dimenzije proizvođača.

 

Što se tiče Captura on u duljinu za noge kombinirano nudi više mjesta od prosječnog hatchbacka ili karavana C segmenta koji su na cca 203 cm. U stvarnosti je ta razlika još i veća u korist Captura radi uspravnog položaja sjedenja. I prtljažnik je sa 330 litara jako blizu nekog prosjeka C segmenta koji je na oko 350 litara. Naravno taj prosjek C segmenta je u pravilu Golf.

Naspram D segmenta je razlika još veća jer oni u pravilu po mjestu u duljinu idu od negdje 197 cm do 199 cm. Prtljažnik kreće na realnih cca 230 litara i rijetko ide preko 300.

 

Sa druge strane Puma sa 202 cm i 363 litre je "čipo" prosjek hatchback C segmenta. No ona ima jedan drugi problem. Novi Focus je dosta narastao.

 

No svakako nije istina kako nude malo mjesta i da su skučeni. Zapravo oni pružaju baš ono za što su napravljeni. Nude slično ili više mjesta od hatchbackova u D segmentu, a sve uz nešto malo dulja vozila i uspravniji položaj sjedenja. 

 

Osobno što sam vidio Captur moram reći da izgleda prekrasno. Puno ljepši i moćniji od starog modela. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Ta fotografija prostora za kolena na zadnjoj klupi Captura je smešna, jer je prednje sedište na toj fotografiji gurnuto napred.

Malo pre gledam (na ovom forumu ) test škode Octavie koji je uradio Juraj Šebalj (izuzetno ga gotivim, zaista) i na oko 8 minuta i 20 sekudni videa on nama pokazuje i govori koliko ima mesta iznad njegove glave pozadi. Video, naravno, ne laže, ali, nisu ni svi ljudi visoki kao Juraj Šebalj.

To ti je istovremeno objašnjenje zašto ja sa 192 cm visine "ni pod razno" ne mogu da sednem pozadi u Captur. Jer, niti sam Juraj Šebalj, niti sam visok kao "prosečna osoba" za koju je projektovan Captur. A ne mogu pozadi da sednem ni u Pumu. Ne tražim da mi veruješ. Ni to, pa ni da u 2008 mk2 pozadi sednem bez problema.

Ali, za mene, jedan od tih je unutrašnjim dimenzijama ok (može da prodje), a ostala dva - nikako.

Naravno, za ljude koji su niži od mene i/ili drugih telesnih proporcija, doživljaj svega toga može biti potpuno drugačiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

188 je onaj momčina iz Autogefuhl i seo je nazad sasvim normalno u O4.

Svakako ko planira da vozi košarkaše nazad treba da proveri i taj parametar. Kod mene ja nazad sedim ko car u O3 sa panoramom, visok sam 184. Uopšte nisam obraćao pažnju na to gde je plafon. Još su u autu vrlo tvrda ergonomska sedišta od prirodne kože, tako da vrlo malo potonu, za razliku od štof opcije, koja je značajno mekša.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni, ali reče čovek u nekom klipu. Verovatno je izrazito mršav, pa tako izgleda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

186 je visok. Znači nije ni tih 188. Samo kanal je strašno loš. Čisti reklamni materijal njemačke autoindustrije. Čak se jednom pravdao zašto vozi samo njemačke aute tj. zašto ide samo na predstavljanja njemačkih auta. 

 

@moron

Evo ti i 2008 II vs 2008:

1.thumb.jpg.4ca491ba13398384ff37effff0e3e468.jpg

 

Iz ovih podataka je vidljivo da se u 2008 II sjedi jako nisko za jedan crossover. Isto tako je vidljivo da se zbog tog niskog položaja sjedenja 3 cm dodatna u duljinu naspram staroga 2008 gube.

 

Prtljažnik je u novog 2008 manji nego u starog,

 

I ono najvažnije. Za noge putnike novi 2008 nudi manje mjesta nego novi Captur.

 

Ovo sve samo potvrđuje moje mišljenje o CMP platformi. Mislim da PSA inženjerski tim nije odradio dobar posao. Mislim da je po običaju kod PSA prepuna cost cutting rješenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li svi ljudi ISTE visine nose istu pantalone iste dužine nogavica?

Ne!

Zašto? Jer, nemaju svi ljudi iste proporicije trupa i nogu. Neka osoba u odnosu na neki prosek (ljudi iste visine), ima relativno kraće noge, a relativno duži trup, neko obrnuto, a neko je tačno "u proseku". 

Za koga se projektuju kola (pa i dimenzijama unutrašnjeg prostora i sedišta)? Za prosečne osobe.

Onda morata de razumete i da dve osobe potpuno iste visine, kada (na isti način) sednu na isto sedište, neće imati jednaku količinu slobodnog prostora iznad glave. Šta više, desiće se, za dve osobe iste visine, da u ista kola jedna osoba sedne a da ne udari glavom u nebo, a da druga udari glavom u nebo. Različite proporcije tela. Jer, jedan od njih možda nosi nogavice 32, a onaj drugi 33 ili čak i 34. Pa je onom dužih nogavica i trup kraći.

To što ja ne mogu da sednem u neka kola (jer udarim glavom u nebo, kao pozadi u Capturu i/ili Pumi ), ne znači da druga osoba moje visine možda neće sesti (jer možda on ima "duže nogavice" od mene).

 

@N.N.

Kako pročitah one dimenzije koje si postavio ( 2008 mk1 i mk2 ), pozadi više mesta za glavu u mk2. Ja i govorim da pozadi tamo (mk2) mogu da sednem. Sa 192 cm.

Inače, veoma je bitan i nagib merenja te visine, kao i to što kod nekih vozila može pozadi da se podešava nagib naslona ledja (kao npr. i kod 500L), što zna dramatično da utiče i na komfor za glave putnika pozadi ( tj. i one "mere" koje su naveo).

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N ja gledao i ne-nemačke automobile. Realno najdetaljnije predstavljanje nekog modela na netu, ja opširnije video još nisam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Možda tebe 1 cm razlike kod mjesta za glavu veseli. To je zanemariva razlika.

 

Ja tvrdim da viši ljudi, a po UN-u su u svijetu svi viši od 177 ili 178 cm natprosječno visoki, će imati više problema naći mjesto straga u 2008 II nego li u jednom Capturu. Ti se ne moraš složiti.

Svakako ostaje činjenica da platforma CMP po dužini ne nudi puno mjesta. To su sfušali u fazi projektiranja. Doduše ja inače mislim da PSA inženjerski tim nije najbolji u svom poslu. Pa pogledaj samo 508 II koji sa prednjim pogonom i motorom poprijeko ima manje mjesta u interijeru nego li npr. BMW 3 ili Alfa Giulia. To je već za zamisliti se. Nešto ne rade dobro.

 

Cijela priča mi je interesantna u vezi braka FCA i PSA. FCA od PSA može dobiti dosta modela kao osnovu no to je sve tehnički dosta loše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, nidza said:
@N.N ja gledao i ne-nemačke automobile. Realno najdetaljnije predstavljanje nekog modela na netu, ja opširnije video još nisam.

Naravno da ima i naravno da smo gledali. I naravno da je predstavljanje detaljno. Ali grožđe je kiselo, a i postoji nemačka/svetska zavera protiv svega italijanskog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Za mene je 508 mk2 parodija od automobila. Mk1 mi je, pak, bio ozbiljan automobil.

Što se tiče unutrašnjih mera bilo kog vozila, verujem samo u ono što izmerim svojim telom, bez obzira na brend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što je u pogledu komfora i uopšte ponude prostora za putnike bio 508 mk1, to 508 mk2 nije. Probao sam sesti ... I sve je ostalo samo na pokušaju.

Uostalom, da ne bude da sam ja hejter pežoa, ako si na B92 čitao test (26.05.2020. ) baš za aktuelni 508, a bila je tamo i rečenica autora koja je glasila: ""Jedino ograničenje nove 508-ice je kupeovska opadajuća linija krova, koja ograničava udobnost putnika na zadnjoj klupi koji su viši od prosečnih 170 cm ...""

Tako da dožviljavam automobilsku parodiju.

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok sa ponudom prostora pozadi se slazem, ali nije to svakome odlucujuci faktor da mozes da kazes da je auto parodija.

Po meni, najbolji Pezo ikada. 

@dekirs

Sve vise verujem u tvoju konstataciju od pre par dana. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Mislim da nije svakom modelu auta bitan prostor pozadi, ili npr. veličina gepeka. Postoje modeli kojima je to bitno (i čitavi segmenti koji se na taj aspekt orijentišu), ali postoje oni modeli automobila kojima se ta stavka ne gleda. Niko neće gledati Peugeot 508 zbog toga što mu treba više mesta pozadi. Onaj kupac kome treba više mesta pozadi ne gleda automobile poput Peugeot 508...on ode i gleda npr. Škodu. :D Peugeot sa modelom 508 nije ni ciljao na kupce kojima je bitno najviše (ili dosta) mesta pozadi, uopšte ih nije bilo briga za takve kupce kada su pravili novi 508.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Naravno da si u pravu, što se vidi i iz činjenice da po gradu mogu već relativno često da se vide primerci 508 mk2. Nemam ja ništa protiv toga što 508 mk2 ima "liniju" kao passat CC, sa tom razlikom što za ljude koji žele passat u koji se može sesti i pozadi, postoji i "normalan passat", a za one koji traže i zadnja sedišta i veći i praktičniji gepek, postoji i passat karavan.

508 mk2, na žalost, praktično nema verziju sa zadnjim sedištima za prosečne odrasle osobe ( da ne citiram ovde ponovo i ocenu novinara "Auto magazin" iz onog testa sa B92), pa čak ni u SW varijanti. Ono je čak i u karavan verziji smehotres od komfora zadnje klupe.

Naprodavaće se oni 508-ice u mk2 izvedbi malo više nego Kia Stingera u Evropi ... Tako su dobro "uboli".

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, moron said:

...sa tom razlikom što za ljude koji žele passat u koji se može sesti i pozadi, postoji i "normalan passat", a za one koji traže i zadnja sedišta i veći i praktičniji gepek, postoji i passat karavan.

Ne može da bude lep auto i da ima mesta pozadi kao Passat. Zna to i VW, pa zato danas ima lep Arteon (naslednik bivšeg Passata CC) i ima...ima i Passat. :D Isto kao što imamo gomilu SUV modela, ali onda i njihove SUV-Coupe/Crossover varijante (pada linija krova, manje mesta pozadi, manji gepek). Postoje kupci koji na sreću još uvek nisu ''germanizovani'' do te mere da idu u kupovinu auta sa metrom u ruci, već kupuju ono što im se svidi, što im je lepo. A, lepo dizajniran auto uvek ima cenu u svojoj praktičnosti. :) 

 

Slažem se, bolje bi im bilo za rezultate prodaje da imaju i ružniji 508 koji bi imao drugačije rešen zadnji deo i više mesta...ali to ne znači automatski da bi i više para zaradili. Očigledno je neko računao koliko razvoj takvog auta košta, a koliko bi se prodalo i zaradilo u vreme kada svi sve manje i manje kupuju klasične limuzine. Sve se manje prodaju klasične limuzine jer onaj ko hoće više mesta sve manje gleda Passat, nego gleda neki SUV, tako da sve što ostaje limuzinama i jeste da budu lepe jer one ne mogu da se takmiče sa SUV modelima po ponudi prostora. Ako nastave da trče tu trku (da im adut bude više mesta, iako SUV-ovi na tim istim platformama daju više) izgubile su je. Kad im izbiješ adut mesta (jer ih tu SUV-ovi dobijaju), ostaje im da budu lepe...da budu Giulia, Arteon, P508, Stinger...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Ne bih se složio da je Arteon nasljednik CC-a. To je više malo bolja verzija Superba. Znači i kod njega je dosta toga podređeno putniku na stražnjoj klupi.

 

No stvar sa 508 II je malo čudna. Nije to samo prostor za glavu. Tu je čak i relativno malo prostora za noga ako se uzme u obzir dužina međuosovinskog razmaka i prednji pogon sa poprečnim motorom. Sve u svemu čudno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, ja bih ovaj sad 508 kupio na keca, onaj stari nikad. Vozio sam stari  iz Avisa više puta, karavan, u odličnoj opremi.

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

Stari je skroz neupecatljiv u manje vise svakom aspektu, prosek neki, nije pozeljan ni blizu kao ovaj novi.

Novi 508 se bolje vozi, kabina je mnogo bolje odradjena, atraktivniji je spolja, automatik je mnogo bolji itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, nidza said:

Vozio sam stari  iz Avisa više puta, karavan, u odličnoj opremi.

 

Vidiš, taj se i meni jako, jako dopadao. Za moju porodicu bi bio idealan. I hteo sam ga pre 5-6 godina kao zamenu za 308SW. Sve ja na njemu bilo skoro kako treba (naravno, bio je tu nekih "gafova"), osim jednog (u to vreme meni bitnog) detalja. Krovni spojiler ( u zoni trećeg stop svetla) je bio od plastike. A zbog čega nije mogao da se pozadi (na haubu) montira nosač za bicikle kakav sam ja hteo (Thule 9103/9104). Na žalost, sa "nestankom" sa tržišta octavie A7 karavan, ja mislim da više nema karavana kod koga u zoni trećeg stop svetla krovni spojiler nije od plastike. I danas to više ne postoji.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje nakon Topic split

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...