Mijailović P. 3431 Posted May 28, 2020 (edited) Dobro jutro! Obrni-okreni tri zavrtnja viska. Hebes majstora bez viska delova ! Ipak, sve stoji k'o iz vabrike! Nego, zahvaljujuci dobrim ljudima (citaj @Ivan) vratili smo u funkciju veoma bitan uredjaj na autu! Za ovu gimnastiku vam treba nesto alata, malo strpljenja i dosta ladnog (pivo) osvezenja! Pored raznih Toreksa (od 8 do 40), imbusa (od 3 do 5), treba vam i jedan specijalni 5,5 za zavrtnje na Aktuatorima. Ali to ni'e kraj. Za oslobadjanje zavrtnjeva Aktuatora recirkulacije potrban je poseban 5,5 zakrivljeni prstenasti kojeg inace nema "nidje" ! Znaci, rucna izrada! Da krenemo: Ne bih se posebno zadrzavao oko ovih perifernih delova jer je uglavnom vec obradjivano i relativno poznato. Nakon skidanja obloge rucice menjaca, audio uredjaja i komandi klime sa dodacima treba skinuti rashladni odeljak sa naslonom za ruku. Unutar rashladne "police" u dnu se nalazi zavrtanj. Sledeci je naslon za ruku pa ventilacioni tunel. Leva i desna obloga ventilacije sada moze da se demontira. Nakon ovoga, situacija je prilicno jasna. Poklopac osiguraca je sledeci. Slika pokazuje odvajanje zastite kolena. U ovoj fazi skinuti i ostavu ispred suvozaca. Nemam sliku nakon ove "operacije" ali, prosto je i sve ce se samo kas'ti! : Skinuti obloge (gornja/donja) upravljaca (imbus 3). Raskaciti konektore oko upravljaca i kruznu antenu na bravi paljenja! Za izvijanje zavrtnja vratila upravljaca je potreban nasadni toreks ali u nedostatku je dobar i obican nasadni 10. Samo pazljivo! Kada je vratilo slobodno, svuci ga sa rukavca a upravljac "nose" cetiri zavrtnja Toreks 40. Pazljivo spustite upravljac da se ne povredite! Km sat drze imbusi (3.) sa gornje i toreksi (20 mislim) sa donje strane iza zavesice. Iza cajgera i izolacije su zavrtnji od table. Sa gornje strane table treba skinuti ukrasnu lajsnu sa ventilacionog otvora i osloboditi svetlosni senzor. Pazite da ne pokidate kabal kojim je vezan a oslobadjate senzor sa njegove donje strane. Ispod, u ventilacionom kanalu su bili skriveni zavrtnji table koje treba otpustiti kako bi uklonili istu. Dobro bi vam posluzio fleksi nastavak za gedoru. Ako ste sve zavrtnje izvili tabla bi trbalo da se lako oslobodi pomeranjem na gore i ka sebi. Osecajno! Sledeca situacija: Oslobodite vazdusni jastuk suvozaca. Slika govori: Zanemarite AirBag! Zamislite da je skinut. Armaturu drze zavrtnji u "A" stubovima, levo/desno od ventilacione komore i ispod vetrobrana! Ovi su problematicni... Potreban vam je imbus 5 sa skracenim vrhom (kraci krak) kako bi ste prisli sa prednje strane. Ja sam otpustio zavrtnje u stubovima i ispod vetrobrana pa nekoliko mm povukao sve ka sebi kako bih dobio malo prostora za imbus. Ovako izgleda situacija kada ste odvojili armaturu... Odvrtac "krstasti" za oslobadjanje nastavka ventilacije... Ovde pocinje tezi deo. Spec. kljucic 5,5 i dosta strpljenja za skidanje Aktuatora recirkulacije. Poskidajte ostale Aktuatore i izvrsite zamenu polomnjenih osovina i vratite ih tek nakon zavrsite sa Aktuatorom klapne za recirkulaciju. Sve vratite na svoje mesto vodeci racuna kako je bilo. Rezervne delove mozete naci kod Bogunovica... Ko ne bude imao viska zavrtnjeva ima pivo od mene! Voleo bih da sam imao malo mozga kada sam sve ovo radio kako bi slika bila kompletnija ali se nadam da ce i ovo biti dovoljno da se razbije strah i fama oko sredjivanja motorica klime! Hvala Vi i ne zamerite! Edited May 3, 2022 by neshaoct formatiranje 14 4 djomla, Milutinac, Ivan and 15 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted May 28, 2020 Samo cu da kazem svaka cast, trebalo je sve to skinuti, resiti problem, pa vratiti nazad sve na mesto. Koliko ti je vremena trebalo za ceo posao. 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted May 28, 2020 Fala Vi! Bez nekog preteranog iskustva prvi put uz žestoke pauze, počeo sam u 10h da bi sve bilo na mestu već oko 20h. Drugi put je to bilo mnogo brže. Sad iz ove perspektive računam da sve mogu obaviti za 3-4h efektivnog rada. Ipak, i mi c'gani imamo dušu... 2 1 Reacher Gilt, djomla and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14786 Posted May 28, 2020 Extra Bravo za ovo 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted May 28, 2020 Bravo i svaka cast! Napisao si ovo uputstvo i da krecem sam u takav poduhvat istampao bih ga i drzao pored sebe tokom rada jako dobro... 2 horvat and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted May 28, 2020 Svaka čast kolega! Pitanje i dalje stoji, radiš li Stila? Ne mora cela tabla 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5893 Posted May 28, 2020 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted May 28, 2020 Vratio se stari dr.mr.kolega 2 djomla and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted May 28, 2020 Smorio ga stilo. Vidis kako se covek preporodio sa bravom? Jel vidis @MS PK ? 3 Mijailović P., MS PK and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 28, 2020 Alal vera kolega . I za radove, a jos vise za stari, dobri, forumski duh (koji je ovde poprilicno zamro u odnosu na pre 5-10 godina) i zelju da sve to islikas, objasnis i podelis sa ostatkom zajednice. Ako nemas nista protiv, videcu da ovo prebacim kao zaseban DIY, u "Uradi sam" podforum. Tu ce biti mnogo vidljivije i korisnije ljudima ubuduce. Videcu takodje da dodam i isecke ovih procedura iz eLearn, pa da samim tim obogatimo temu i olaksamo ljudima. Ako si slucajno fotkao delove, okaci sta se sve izlomilo i pravilo problem. Sami motorici su ti svi bili ispravni? Set iz Bogunovica pokriva sve potencijalno problematicno od eksterne plastike (tj. veze aktuatora i klapni)? Skidam kapu jos jednom, a kada vidim koliki je sex za zamenu pisljivih polugica - sto kaze Mica, to kod mene ne moze da se pokvari . 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted May 28, 2020 Hvala, hvala... Nemojte preterivati. Uobraziću da sam neki majstor. Ko se bude upustio u ovu gimnastiku prateći uputstva, shvatiće da sam izostavio dobar deo detalja ali, da sam svaki detalj zabeležio post bi bio poodugačak. Ipak to su operacije vrlo proste i lake za rešavanje.@djomla Shvatio sam, radeći sve ovo, da mi je mnogo lakše i pristupačnije skidati celu tablu nego parcijalno i visiti naglavačke... Ponavljam, sve je ovo Boza i nemojte da vas foliraju kako je to Nuklearna Fizika, jer sve što je potrebno pored malo alata je strpljenje i malo više vremena. Oko detalja se možemo dogovarati na poruke ili na 0645672767. Hvala još jednom što oduvek cenite trud. Ostanite takvi. 2 djomla and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted May 28, 2020 Bogami, baš su ga zakupusali sa šrafovima i sa "pristupačnim" mestom. Da nagađam, ne može se do akutatora doći odozdo, već je ovo d onli vej ? Tiha jeza kad zvekne tako neka glupost, a do nje se dolazi kada raskupusaš jedno 75% auta... Svaka čast 2 neshtry and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted June 3, 2020 (edited) Ostadoh duzan detalje oko prikaza osovinica i konkretnih havarija. Na netu se moze naci dosta primera resenja problema pa sam se i ja dobrim delom vodio njima. Od ukupno pet (5) Aktuatora, cetiri (4) su zaduzena za mesanje i usmeravanje vazduha. Veza izmedju njih i klapni je putem osovinica koje su kod mene stradale na ukupno tri (3). Iz prilozenog se vidi na koji nacin se polome osovinice. Inzenjeri su iz, pretpostavljam, bezbedonosnog razloga projektovali oslabljenje, kako bi se izbegla ozbiljnija havarija na ostalim sklopovima. Napominjem, u mom slucaju su Aktuatori ispravni a klapne pokretljive bez ikakvih vidnih ostecenja. Dodatni problem je bila nabavka poluge za klapnu recirkulacije posto taj deo ne podrazumeva komplet iz ovlascenog servisera. Nisam nasao samo polugu kao rezervni deo pa sam bio prinudjen da narucim ceo Aktuator sa polugom. Srecom, savrseno pase od starijeg brata Stilo-a . Jedna stvar mi je skrenula paznju kada se radi o ovom motoricu. U svom sklopu ne poseduje potenciometar te iz tog razloga na konekciji postoje samo dva (2) pina. Isti slucaj je i na Stilu. Imam sliku sa neta polomljene poluge... Uglavnom, sada sam bas-bas zadovoljan ulozenim trudom! Naravno, red je da se posle ovakvog poduhvata pocaste glava i stomak... Edited June 3, 2020 by Ivan Sredjen format i slike 3 2 Milutinac, Ivan, Reacher Gilt and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted June 3, 2020 A moramo da se salimo inace pomialice ljudi da se mrzimo. Napravio si samo jednu gresku kada si vec to sve skinuo. Trebao si da napravis kalupe po uzorku pa da izlijemo te delove od metala, da ih jednom zeznemo zauvek! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted June 3, 2020 Mis'im, nije problem opet da skidam... 1 1 Reacher Gilt and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted June 3, 2020 Covek bre iz zaje*ancije raskupusa i vrati tablu pred rucak. Hvala jos jednom i za ove dodatne informacije. Sada kada si kompletirao, definitivno moram da izdvojim sve ovo u poseban DIY topic . Eventualno da dodamo i malo teorije iz eLearn, ali toliko je stvarno sve dobro opisano i islikano... 1 hour ago, Mijailović P. said: Jedna stvar mi je skrenula paznju kada se radi o ovom motoricu. U svom sklopu ne poseduje potenciometar te iz tog razloga na konekciji postoje samo dva (2) pina. Pisao sam oko ovoga na temi o motoricima na Stilu. Kako se klikce prekidac recirkulacije, samo se okrece polaritet na ta dva pina. 2 djomla and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted June 3, 2020 Nahvali me čovek na pravdi Boga, a zapravo treba obratno. Da se niste uvaženi kolega, zdušno angažovali oko nabavke delova, ko zna da li bi još uvek bilo sređeno. Kao što sam već rekao, ako smatrate da je korisno, činite šta Vam volja! 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted June 3, 2020 Cim procitah sta ti treba - rekoh da racunas da je sredjeno i da saljem za dan . Za moje postovanje prema takvom dugogodisnjem drugaru sa foruma - to je samo sitnica i najmanje sto sam mogao da uradim. 3 Mijailović P., djomla and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailo92 20 Posted July 19, 2021 (edited) Bio sam juče kod kolege @Mijailović P. kako bismo rešili moj problem sa recirkulacijom motorića klime. Prvo ću još jednom i javno da se zahvalim Predragu. Nemam dovoljno reči hvale. Malo je ovakvih ljudi na svetu! Da ne pišem postupak koji je više-manje sličan kao i kod njega, malo je drugačiji paket opreme i moj model je pre restajlinga pa je bili nekih sitnica drugačijih, ali ništa drastično. Kao što smo i mislili motorić je bio ispravan, ali polugica je pukla. Proizvođač koji sam ja uzeo je Bosch, a bio je Denso. Male razlike u njima, ali rupe i poluga je na istom mestu. Kalibraciju smo uradili odmah nakon paljenja, sve je prošlo bez problema. Neko je definitivno već menjao neke od motorića, a i plastike, tako da smo mi promenili par njih, koje su nam bile čudne ili sumnjive. Zanimljivost za motorić sa desne strane, neko je napravio metalni nosač poluge (videti na slici pored novog). Neke zupčanike smo menjali, neke ne (zavisno koji je bolje klizio ). Edited July 19, 2021 by Ivan Sredjene slike 6 1 neshaoct, Reacher Gilt, djomla and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted July 19, 2021 (edited) Ajaoooo, pa nisi uslikao završene radove. Sad će ljudi svašta da pomisle. Nego, kad se Bože zdravlja, nađemo negde ja plaćam piće. Prećera ga brate! p.s. Reko' ja da će biti viška šrafova! Edited July 19, 2021 by Mijailović P. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailo92 20 Posted July 19, 2021 Bilo je standardno 3 šrafa viška :D Sva tri su od panela - torex. To je valjda norma :) 2 Mijailović P. and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted July 19, 2021 3 hours ago, Mihailo92 said: Jedna od onih slika koje čovek ne bi voleo da vidi na netu...ono opasno po zdravlje Da nije napisano da se menja klapna recirkulacije, komotno bi mislio da ga poplava izbacila I, šta, 3 šrafa ? Eeeeee, opet ponovo Svaka čast....ja sam morao da proveravam pre par dana radi li klapnica....odahuo sam. Toliko 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted July 19, 2021 5 hours ago, Mihailo92 said: Prvo ću još jednom i javno da se zahvalim Predragu. Nemam dovoljno reči hvale. Malo je ovakvih ljudi na svetu! To je cuveni duh stare forumske ekipe. A neke ljude definitivno treba upoznati i uzivo... I ja sam se Pedji najavio kada budem u okolini ZR - ali ne za kupusanje enterijera, nego za caskanje u nekoj 'ladovini... I da mu dam jedan kotac za probu . Svaka cast jos jednom za radove, covek moze komotno da otvori svoju temu u "Clanskim pogodnostima" . Nego, imam jedno strucno pitanje za majstora, a mislim da smo i pisali u temi o digitalnoj klimi - meni deluje da su uzrok svih muka na Stilu/Bravu/Delti u stvari iskljucivo potenciometri u motoricima (sem onog za recirkulaciju, koji samo menja polaritet)? Iako videh da neke osovine imaju i metalne granicnike (lezista), kao da osovine pucaju zato sto ih motorcic non stop gura iako je dosao u krajnji polozaj? Tj. poenta je, koliko je sigurna ta muka sa skidanjem, a da se problem opet ne ponovi ako je (mozda) uzrok ostao? 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted July 20, 2021 Pa koliko se ja razumem u elektroniku a, nije nešto ozbiljno, nema tu trajnog rešenja. Tako je projektovano i tačka. Osnovni razlog pucanja osovinica je "loša struja" i gubitak "kalibracije". Naravno, loša/istrošena ležišta zubčanika i zaprljane osovinice klapni takođe utiču na trajnost. Motorić recirkulacije jedini nema potenciometar a obrće polaritet po principu povećanja otpora gde lako dođe do "zabume" pa iz tog razloga puca osovinica. Sami potenciometri nisu veliki problem, pretpostavljam, ali u nekom trenutku dođe do gubitka veze i uzrokuje lom. Samo ni to se ne dešava momentalno već postepeno. Jako je bitno kod svake zamene akumulatora ili nekog drugog prekida kola struje, uraditi kalibraciju klapni klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted July 20, 2021 3 hours ago, Mijailović P. said: Sami potenciometri nisu veliki problem, pretpostavljam, ali u nekom trenutku dođe do gubitka veze i uzrokuje lom. Upravo o tome i pricam. Da glavni problem nisu "lomljive" klapne i osovine (poslednje su i projektovane tako da prve popuste), takodje motorici su najprostiji moguci i ne crkavaju... Nego glupi potenciometri u motoricima, koji pogube kontakte na pipcima, sam motor vise ne zna u kom je polozaju klapna i nastavlja da "gura" dok nesto ne pukne. Pricam sve iz najbolje namere, u smislu da ceo ovako grdan posao ne bude uzaludan i da se mozda i taj potenciometar u problematicnom motoricu zameni ako moze. A u pitanju je komponenta od par desetina dindzi: Kalibracija moze da se odradi ili dijagnostikom ili "rucno" preko samih komandi klime. Slicna problematika je takodje bila i sa "Bosch" i "Al" motoricima na nivelatorima farova, na Stilu pogotovo. Ovde su u pitanju "Bosch" i "Denso", cela muka sa digitalnom klimom je po meni iskljucivo zbog njihovih potenciometara. 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites