Jump to content
FAS Goran
Mijailović P.

Fiat Nuova Bravo - popravka motorića/klapni digitalne klime

Recommended Posts

Fala Vi!

Bez nekog preteranog iskustva prvi put uz žestoke pauze, počeo sam u 10h da bi sve bilo na mestu već oko 20h.

Drugi put je to bilo mnogo brže.

Sad iz ove perspektive računam da sve mogu obaviti za 3-4h efektivnog rada.

Ipak, i mi c'gani imamo dušu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alal vera kolega :unworthy:. I za radove, a jos vise za stari, dobri, forumski duh (koji je ovde poprilicno zamro u odnosu na pre 5-10 godina) i zelju da sve to islikas, objasnis i podelis sa ostatkom zajednice.

Ako nemas nista protiv, videcu da ovo prebacim kao zaseban DIY, u "Uradi sam" podforum. Tu ce biti mnogo vidljivije i korisnije ljudima ubuduce. Videcu takodje da dodam i isecke ovih procedura iz eLearn, pa da samim tim obogatimo temu i olaksamo ljudima.

Ako si slucajno fotkao delove, okaci sta se sve izlomilo i pravilo problem. Sami motorici su ti svi bili ispravni? Set iz Bogunovica pokriva sve potencijalno problematicno od eksterne plastike (tj. veze aktuatora i klapni)?

Skidam kapu jos jednom, a kada vidim koliki je sex za zamenu pisljivih polugica - sto kaze Mica, to kod mene ne moze da se pokvari :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, hvala...
Nemojte preterivati. Uobraziću da sam neki majstor.
Ko se bude upustio u ovu gimnastiku prateći uputstva, shvatiće da sam izostavio dobar deo detalja ali, da sam svaki detalj zabeležio post bi bio poodugačak. Ipak to su operacije vrlo proste i lake za rešavanje.@djomla
Shvatio sam, radeći sve ovo, da mi je mnogo lakše i pristupačnije skidati celu tablu nego parcijalno i visiti naglavačke...
Ponavljam, sve je ovo Boza i nemojte da vas foliraju kako je to Nuklearna Fizika, jer sve što je potrebno pored malo alata je strpljenje i malo više vremena.
Oko detalja se možemo dogovarati na poruke ili na 0645672767.
Hvala još jednom što oduvek cenite trud.
Ostanite takvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami, baš su ga zakupusali sa šrafovima i sa "pristupačnim" mestom. Da nagađam, ne može se do akutatora doći odozdo, već je ovo d onli vej ? Tiha jeza kad zvekne tako neka glupost, a do nje se dolazi kada raskupusaš jedno 75% auta... Svaka čast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostadoh duzan detalje oko prikaza osovinica i konkretnih havarija.

Na netu se moze naci dosta primera resenja problema pa sam se i ja dobrim delom vodio njima.

Od ukupno pet (5) Aktuatora, cetiri (4) su zaduzena za mesanje i usmeravanje vazduha. Veza izmedju njih i klapni je putem osovinica koje su kod mene stradale na ukupno tri (3).

 

IMG_20200530_004220.thumb.jpg.711365282eeb9ee7c1d1873187bdd33b.jpgIMG_20200530_004232.thumb.jpg.0b03d6d2eb99093bfa6b1a963151d9f6.jpg

 

Iz prilozenog se vidi na koji nacin se polome osovinice. Inzenjeri su iz, pretpostavljam, bezbedonosnog razloga projektovali oslabljenje, kako bi se izbegla ozbiljnija havarija na ostalim sklopovima. Napominjem, u mom slucaju su Aktuatori ispravni a klapne pokretljive bez ikakvih vidnih ostecenja.

 

IMG_20200516_172719.thumb.jpg.719021d7698e19a356fb0d8363df3233.jpg

 

Dodatni problem je bila nabavka poluge za klapnu recirkulacije posto taj deo ne podrazumeva komplet iz ovlascenog servisera. Nisam nasao samo polugu kao rezervni deo pa sam bio prinudjen da narucim ceo Aktuator sa polugom. Srecom, savrseno pase od starijeg brata Stilo-a :thumbup:.

Jedna stvar mi je skrenula paznju kada se radi o ovom motoricu. U svom sklopu ne poseduje potenciometar te iz tog razloga na konekciji postoje samo dva (2) pina. Isti slucaj je i na Stilu. Imam sliku sa neta polomljene poluge...

 

IMG_8754.thumb.JPG.5fc79513b95bffc794960ed038a98cf0.JPG

 

Uglavnom, sada sam bas-bas zadovoljan ulozenim trudom! :D

Naravno, red je da se posle ovakvog poduhvata pocaste glava i stomak...

 

IMG_20200530_143055.thumb.jpg.67073516888b2e14abd862d2466e0fb6.jpg

 

:whistle:

 

Edited by Ivan
Sredjen format i slike

Share this post


Link to post
Share on other sites


A moramo da se salimo inace pomialice ljudi da se mrzimo. Napravio si samo jednu gresku kada si vec to sve skinuo. Trebao si da napravis kalupe po uzorku pa da izlijemo te delove od metala, da ih jednom zeznemo zauvek! :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek bre iz zaje*ancije raskupusa i vrati tablu pred rucak.

Hvala jos jednom i za ove dodatne informacije. Sada kada si kompletirao, definitivno moram da izdvojim sve ovo u poseban DIY topic ;) . Eventualno da dodamo i malo teorije iz eLearn, ali toliko je stvarno sve dobro opisano i islikano...

1 hour ago, Mijailović P. said:

Jedna stvar mi je skrenula paznju kada se radi o ovom motoricu. U svom sklopu ne poseduje potenciometar te iz tog razloga na konekciji postoje samo dva (2) pina.

Pisao sam oko ovoga na temi o motoricima na Stilu. Kako se klikce prekidac recirkulacije, samo se okrece polaritet na ta dva pina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nahvali me čovek na pravdi Boga, a zapravo treba obratno.
Da se niste uvaženi kolega, zdušno angažovali oko nabavke delova, ko zna da li bi još uvek bilo sređeno.
Kao što sam već rekao, ako smatrate da je korisno, činite šta Vam volja!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim procitah sta ti treba - rekoh da racunas da je sredjeno i da saljem za dan ;) .

Za moje postovanje prema takvom dugogodisnjem drugaru sa foruma - to je samo sitnica i najmanje sto sam mogao da uradim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam juče kod kolege @Mijailović P. kako bismo rešili moj problem sa recirkulacijom motorića klime.

Prvo ću još jednom i javno da se zahvalim Predragu. Nemam dovoljno reči hvale. Malo je ovakvih ljudi na svetu!

 

Da ne pišem postupak koji je više-manje sličan kao i kod njega, malo je drugačiji paket opreme i moj model je pre restajlinga pa je bili nekih sitnica drugačijih, ali ništa drastično.

 

Kao što smo i mislili motorić je bio ispravan, ali polugica je pukla. Proizvođač koji sam ja uzeo je Bosch, a bio je Denso. Male razlike u njima, ali rupe i poluga je na istom mestu.

Kalibraciju smo uradili odmah nakon paljenja, sve je prošlo bez problema.

Neko je definitivno već menjao neke od motorića, a i plastike, tako da smo mi promenili par njih, koje su nam bile čudne ili sumnjive.

Zanimljivost za motorić sa desne strane, neko je napravio metalni nosač poluge (videti na slici pored novog).

Neke zupčanike smo menjali, neke ne (zavisno koji je bolje klizio :D).

 

PXL_20210718_151408071.jpg PXL_20210718_145620587.jpg PXL_20210718_145537967.jpg PXL_20210718_145450478.jpg

 

PXL_20210718_140304972.jpg PXL_20210713_111715741.jpg PXL_20210713_111722748.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajaoooo, pa nisi uslikao završene radove. :D

Sad će ljudi svašta da pomisle. :lol:

Nego, kad se Bože zdravlja, nađemo negde ja plaćam piće.

Prećera ga brate! :respect:

 

p.s.

Reko' ja da će biti viška šrafova! :thumbup:

 

 

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mihailo92 said:

PXL_20210718_140304972.jpg

Jedna od onih slika koje čovek ne bi voleo da vidi na netu...ono opasno po zdravlje :D Da nije napisano da se menja klapna recirkulacije, komotno bi mislio da ga poplava izbacila :D 

 

I, šta, 3 šrafa ? Eeeeee, opet ponovo :D 

 

Svaka čast....ja sam morao da proveravam pre par dana radi li klapnica....odahuo sam. Toliko :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Mihailo92 said:

Prvo ću još jednom i javno da se zahvalim Predragu. Nemam dovoljno reči hvale. Malo je ovakvih ljudi na svetu!

To je cuveni duh stare forumske ekipe. A neke ljude definitivno treba upoznati i uzivo... I ja sam se Pedji najavio kada budem u okolini ZR - ali ne za kupusanje enterijera, nego za caskanje u nekoj 'ladovini... I da mu dam jedan kotac za probu :D . Svaka cast jos jednom za radove, covek moze komotno da otvori svoju temu u "Clanskim pogodnostima" :) .

Nego, imam jedno strucno pitanje za majstora, a mislim da smo i pisali u temi o digitalnoj klimi - meni deluje da su uzrok svih muka na Stilu/Bravu/Delti u stvari iskljucivo potenciometri u motoricima (sem onog za recirkulaciju, koji samo menja polaritet)? Iako videh da neke osovine imaju i metalne granicnike (lezista), kao da osovine pucaju zato sto ih motorcic non stop gura iako je dosao u krajnji polozaj? Tj. poenta je, koliko je sigurna ta muka sa skidanjem, a da se problem opet ne ponovi ako je (mozda) uzrok ostao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko se ja razumem u elektroniku a, nije nešto ozbiljno, nema tu trajnog rešenja.

Tako je projektovano i tačka.

Osnovni razlog pucanja osovinica je "loša struja" i gubitak "kalibracije".

Naravno, loša/istrošena ležišta zubčanika i zaprljane osovinice klapni takođe utiču na trajnost.

Motorić recirkulacije jedini nema potenciometar a obrće polaritet po principu povećanja otpora gde lako dođe do "zabume" pa iz tog razloga puca osovinica.

Sami potenciometri nisu veliki problem, pretpostavljam, ali u nekom trenutku dođe do gubitka veze i uzrokuje lom.

Samo ni to se ne dešava momentalno već postepeno.

Jako je bitno kod svake zamene akumulatora ili nekog drugog prekida kola struje, uraditi kalibraciju klapni klime.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mijailović P. said:

Sami potenciometri nisu veliki problem, pretpostavljam, ali u nekom trenutku dođe do gubitka veze i uzrokuje lom.

Upravo o tome i pricam. Da glavni problem nisu "lomljive" klapne i osovine (poslednje su i projektovane tako da prve popuste), takodje motorici su najprostiji moguci i ne crkavaju... Nego glupi potenciometri u motoricima, koji pogube kontakte na pipcima, sam motor vise ne zna u kom je polozaju klapna i nastavlja da "gura" dok nesto ne pukne.

Pricam sve iz najbolje namere, u smislu da ceo ovako grdan posao ne bude uzaludan i da se mozda i taj potenciometar u problematicnom motoricu zameni ako moze. A u pitanju je komponenta od par desetina dindzi:

 

Untitled.thumb.png.60b63d70e584313b7821076b94008a7a.png

 

Kalibracija moze da se odradi ili dijagnostikom ili "rucno" preko samih komandi klime.

Slicna problematika je takodje bila i sa "Bosch" i "Al" motoricima na nivelatorima farova, na Stilu pogotovo. Ovde su u pitanju "Bosch" i "Denso", cela muka sa digitalnom klimom je po meni iskljucivo zbog njihovih potenciometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...