Jump to content
FAS Goran
italiano

Fabrički preporučeno motorno ulje ili...?

Recommended Posts

Saglasan sam da ima razlike, sve ima svoje, naravno.

 

Svako ko ima dvoumnjenja, postoji STALKER....:D

 

http://motornaulja.blogspot.com/

 

koji i na škoda forumu ima temu

 

pa  je moguće naći ono što ga interesuje, među postojećim temama, a i da potraži odgovor od stalkera....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obojica ste u pravu realno.

Manje vise svako original ulje, pa makar bila i neka losija marka (da ne imenujem sad) je dovoljno dobro ako ispunjava trazene standarde/specifikacije.

Po gorepomenutom stalkeru nema losih ulja, vec ima dobrih ulja i odlicnih ulja.

 

Poznati brendovi ulja prave neke serije izuzetnih ulja, npr. mobil 1, castrol edge, motul 8100, eneos sustina i jos neka druga.

To je nivo koji je nedostizan za neke prozvodjace ulja, pocevsi od baze, tehnologije itd.

 

Ove kompanije takodje prave i serije "obicnih" ulja, tipa castrol magnatec, mobil super, eneos premium, motul 4100/6100 itd. 

Takva ulja se ne razlikuju znacajno od jeftinijih ulja manje renomiranih proizvodjaca.

 

Zato stalker ako neko trazi prosecno dobro ulje skoro uvek preporucuje modricu, nisotec itd.

A ako neko trazi najbolje ulje onda je to mobil 1, castrol edge, motul 8100 itd (naravno sve zavisno od konkretnog motora, jer nekome neka karakteristika vise/manje odgovara).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam probao nekoliko polusintetickih ulja razlicitih proizvodjaca u par auta (isti model) i u svom autu u raznim uslovima koriscenja i recimo Mobil i Motul su bas primetno pokazali neke prednosti u odnosu na druga ulja, a u nekim sitnicama se Mobil pokazao bolji od Motula iako govorimo "obicnim" uljima. Primera radi, motor koji je imao problem sa gumicama ventila i koji je trosio 2l Niscoteca je trosio 1l Mobila. Ili recimo motor koji je imao problem da skoro zapusi crevo sa karter gasovima dok je koristio Seleniju je sa Mobilom skoro prestao da masti crevo. Ili recimo drug ima satic za pritisak ulja pa je primetio da sa nekim uljima u odredjenim uslovima motor ima primetno nizi pritisak ulja u odnosu na neka druga ulja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, ja sam grubo generalizovao, a uvek ima nekih sto su "jednakiji" medju istima :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/3/2020 at 12:51 PM, shuxx said:

Prvu moju škodu fabiju Mk I, sam kupio sa 6 god starosti i 83000km, 1.2HTP. Prve dve godine održavana u Škodi Čačak, a ostalo u Dunav servisu, Kraljevo. Uredno popunjena servisna knjižica.

 

Po kupovini, na malom servisu, serviser u mom prisustvu menja filter ulja, tj samo uložak, i vidimo da je pukao na dva dela, prvi izvadimo rukom, a drugi kleštima. Kaže mi, da ovo nikad video nije.

Fabiju sam imao sledećih 140 000km, na 10 000 mali servis, i NIKADA nije filter toliko propao da se raspao na dva dela.

 

Napomena da je motor produvao, naglo počeo da troši ulje na oko 230 000km, što je verovatno posledica lošeg održavanja, možda nisu ni menjali filter i ulje....u nekom periodu

 

Ovlašćeni servis, ili jak Servis, sve to zavisi od radnika, a sramota je šta rade. Da nova vozila, tj motore OSAKATE, zbog male dobiti, filteri su cca 800din.

 

Kod mojih polovnjaka  i majstora koje znam, pa ne ostavljam auto da se radi bez mog prisustva, a kada bih kupio NOV... radio bih servis samo gde dozvole moje prisustvo, a znam da to izbegavaju....

 

 

Pa može ovlašćeni servis da budr jak koliko hoće, kad u njima ne rade majstori jer platu od 32 hiljade din može da zaradi da popravlja ispod lipe po komšiluku.Ja sam u bivšoj firmi vozio novog Ducata koji je zbog garancije održavan u ovlašćenom servisu i stručnjaci su uspeli da polome kućište filtera goriva i da to ne prijave nego da zamaskiraju i predaju vozilo sa sve onim srećan put.Pa kad sam stao u bespućima Bugarske sa novim Ducatom i sa tek odradjenim servisom tek su onda priznali da je "majstor" to polomio i da dođem da to srede o njihovom trošku, samo su se brzo predomislili kad su čuli koliki je račun za šlep od Bugarske :D A da ne priča što njihovi vulkanizeri brezone na točku stežu udarnim aku odvijačem pa ni najveća poluga to ne može da otpusti, jer guma ne puca na putu nikada pa kad dodješ kod njih oni će to isto da odviju tim udarnim odvijačem :D

 

On topic, ja sam se skroz prešaltao na Mobil još sad ima i fabrička akcija 4l+1l gratis (naravno kod poštenih prodavaca) jer dolazi u kartonskoj ambalaži kantica 4l + 1l flaša gratis, a Srbi ne bi bili Srbi kad ne bi to izvadili pa naplaćivali kao 5l i zaradaili 458din više. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi (dobri) aku i pneumatski odvijaci imaju podesavanje snage, obrtnog momenta, ali... Treba to podesiti...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@msrdjan1

 

Lukena je veoma ozbiljna firma, imaju rabate kod svih, pa verovatno zato mogu i da prodaju po nižim cenama, naročito kad je u pitanju online prodaja (nema troškova prodavnice, nema radnika po smenama u svakoj). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!
Mozda otvaram temu koja je odavno zatvorena ali i dalje se ne mogu odluciti za vrstu ulja za brava

U pitanju je bravo 1.4 multiair 140ks 2010

Presao sam prvih 10k kilometara na njemu, a za prvi mali servis sam koristio seleniu k pure engergy 5w-40 sa fiatovim 955535-s2 sertifikatom.

Posto sam se naslusao raznih price da selenia nije kao sto je nekada bila itd itd, rekoh mozda da predjem na shell ili neko drugo ulje.
 

Naisao sam na shell ultra 5w40, ali njegov sertifikat je 955535-z2, i vidim da je acea a3b3 umesto c3

Vidim da shell hx7 etc 5w40 ima s2 sertifikat, ali da li ima neke razlike izmedju s2 i z2 i koja je razlika?

 

Sta mi vi preporucujete?
Hvala puno!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

selenia.png

Selenia je majka a ti sto pricaju samo laprdaju... 

Inace ovlasceni servisi sipaju Shell HX7 u te motore i od skorije neki Valvoline, ne znam tacnu oznaku. 

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitna napomena je da pomenuta Shell ulja treba da imaju i dodatnu oznaku ECT (Emission Compatible Technology), tj. 5-40 sintetika. Helix HX7 ECT, HX8 ECT, koja su ACEA C3...

@radakbre

Pisali smo godinama detaljno o svemu sto te zanima na temi o uljima i velikom/malom servisu za Bravo. Upravo za MultiAir, koji sam i sam vozio 5 godina, pa pogledaj pomocu Search da se ne ponavljamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...