Jump to content
FAS Goran
italiano

Fabrički preporučeno motorno ulje ili...?

Recommended Posts

Fiat 500L 1.4 16v - doslo vreme da dospem malo motornog ulja.

Na prethodnom redovnom servisu sipano ulje Ravenol, a pre njega Selenia K.

Ravenola nema nigde pa sam hteo uzeti Seleniju.

Nema ni Selenije K, ponudili mi Seleniu WR na sta sam rekao da je to za dizel motor, sto i pise na zvanicnom sajtu, oni me gledaju belo.

Na kraju se odlucih za Shell 5w 40, sintetsko za benzin i dizel motore.

Nadam se da nisam pogresio, nisam jos sipao :D.

Ovo je samo za dosipanje ali u julu je planiran godisnji servis i namece se pitanje za koje ulje da se odlucim?

I zasto nema Selenije K???

Ima samo Gold, WR i neko 5w30...

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazovi Slodes za Seleniu (ide KPE 5-40), kod njih sam uvek uzimao ranije. Najjeftinije, najsigurnije, najveci izbor, tj. svi benefiti ovlascenog uvoznika.

1 hour ago, italiano said:

Na kraju se odlucih za Shell 5w 40, sintetsko za benzin i dizel motore.

Nadam se da nisam pogresio, nisam jos sipao :D.

Opet ide ista preporuka proizvodjaca kao kod mene - tj. Shell Helix HX-7 ECT 5-40, sipam ga vec trecu godinu. Sa naglaskom na ECT :) (Emission Compatible Technology), naravno ne obican, stari HX-7.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ovo je: Motorno ulje Shell Helix Ultra 5W40

 

Da li da sipam ili trazim drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultra je iznad hx, tj. Ultra je najkvalitetnije ulje sto shell pravi, sad posto imas nekoliko hx i ultra ulja ne znam jel konkretno ispunjava standarde za tvoj motor.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2020 at 11:01 PM, italiano said:

Fiat 500L 1.4 16v - doslo vreme da dospem malo motornog ulja.

Na prethodnom redovnom servisu sipano ulje Ravenol, a pre njega Selenia K.

Ravenola nema nigde pa sam hteo uzeti Seleniju.

Na kraju se odlucih za Shell 5w 40, sintetsko za benzin i dizel motore.

Nadam se da nisam pogresio, nisam jos sipao :D.

Ima Ravenol u Subotici AK Annus oni su uvoznici.Za 500L1,4 16v ide Ravenol VMO 5W-40 full synthetic ulje ,nisi pogrešio sa Shell-om.Meni je sad Shell u motoru a bliži se zamena pa se vraćam na Ravenol,pre neki dan je stigla kanta od 5lit (4500din+Aks),nema od 4.Po mom iskustvu,isprobao sam razna 5w-40 c3 sa Fiat S2  klasifikacijom ulja,Selena,Eneos,Fuchs,Shell,mislim da je Ravenol ako ni po čemu bar po potrošnji ulja bolji od svih,bar se meni tako čini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drasko bgd

Znam, tamo odrzavam auto :D.

Nisu imali, cekao sam deset dana i kupio Shell.

Da, citao sam malo po forumima, svi hvale Ravenol, svrstavaju ga u najkvalitetnija ulja.

Malo cudno, meni je to potpuno anonimus marka naspram jednog Shella, Castrola, Selenije.

Nisam nikad ni cuo za njih do pre dve godine.

Pozdrav

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sam ja bas uzeo zadnji ravenol VMO tebi ispod nosa :D 

 

Hteo sam RUP, ali nisu imali, moze da se naruci i ceka 30 dana i ja uzmem VMO :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je za Fiata navodno preporuka samo Selenija (tako razumeh sve ovo gore), zašto su mene u AK Kole svake godine pre servisa pitali da li želim da mi u motor sipaju Seleniju ili Shell? 

Zar ne može "svako ulje" koje ispunjava propisani standard, a bez obzira na brend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporuke idu za onog ko plati Fiatu (i bilo kome drugom). Već sledeće godine preporuka može da bude Fuchs, a za tri godine Castrol npr.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, pre skoro decenije, imao sam baš "nesporazum" sa Verano motorsom i Verano remontom, oko pitanja razlike izmedju "dozvoljenog" i "preporučenog" motornog ulja za moj motor ( 1,6 HDI 110 FAP Euro 4) i da li su smeli bez mog prethodnog odobrenja da mi u motor uspu "dozvoljeno"( 5W-40, koje nije bilo low saps), umesto "preporučenog" ( 5W-30, low saps ). Dakako, oba ulja su bila tačno odredjenih specifikacija ... ACEA C2 ili C3, ne sećam se više.

Pošto se nismo (spo)razumeli oko tog pitanja (i nisu uvažili moju molbu da o svom trošku prospu iz mog motora onaj 5W-40 i uspu 5W-30), prijavio sam ih Disciplinskom tužiocu Disciplinskog suda pri PKS, za, nazovimo to, povredu dobre poslovne prakse.

Tužilac me ništa nije razumeo i zvao me je da dodjem, da probam da mu objasnim, pre nego on to "odbaci", tu moju prijavu.

Objašnjavao sam mu, objašnjavao ... 

I pošto je kao nešto razumeo, odlučio je da ne odbaci odmah, već je tu moju prijavu najpre poslao Veranu na odgovor.

Naravno, Verano se u odbrani pozvao na specifikacije proizvodjača, u kojima su zaista u to vreme postojala oba ulja navedena za taj motor. I da nisu uradili ništa nedozvoljeno, jer su miusuli "dozvoljeno", pri čemu su mi čak i uštedeli neke pare time što su mi usuli jeftinije ulje.

No postojala je ispod tabele (sa "nedozvoljenim" i "dozvoljenim" uljima ) i posebna rečenica da se "preporučuje" baš i samo onaj 5W-30 ... Jasno je i zašto. Zbog dobrog zdravlja i dugog života DPF-a. I ja tužiocu rekoh da time što oni meni, bez mog odobrenja, umesto skupljeg, ali preporučenog ulja,  sipaju dozvoljeno, a jeftinije ulje, ništa ne štede, već mi dugoročno, a prevremeno, pripremaju veliki trošak i štetu. Jer će da mi "pre roka" sjebu DPF. Da je njihova obaveza da postupaju u mom najboljem interesu, a da oni to nisu radili.

I tužilac je nekako to "shvatio". I "optužio" ih je.

A posle sam kao oštećeni sve to objasnio i Disciplinskom sudu i "časni sud" je sve to na kraju pravilno razumeo i oglasio ih je krivim. I uvoznika i dilera i servisera.

Ovi iz Verana nisu mgli da veruju .. Žalili su se tom nekom sudu drugog stepena... I žalba im je odbijena.

Barem više nikada nismo imali nesporazume oko ulja. Sipali su ubuduće samo "preporučeno" ulje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i jesu "pljunuli", ali, posle tog "nesporazuma" je prešao još 165 kkm bez ikakvih problema ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda bi presao jos 165kkm bez ikakvog problema i na onom drugom fabricki dozvoljenom ulju :)

 

A na kraju mogu da sipaju sta hoce oni, a na stikeru napisu da je sipano sta ti hoces, bukvalno lakse bi im bilo da su rekli sedite popijte kafu, sad ce zameniti ulje, posle sat vremena vrate auto sa drugim stikerom i svi srecni :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se. Sve može. Lako je skoro uvek prevariti/zajebati "čoveka" (mušteriju). Ali, nije teško ni "ispoštovati" ga i sve uraditi kako treba. Stvar je izbora. Obično, kako seješ, tako i žanješ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, piše gore i da treba "adekvatno ulje", ali da to nikako nije Selenija.

Pa sam malo i time zbunjen, jer je reč o vozilu grupacije Fiat.

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjas u moje da treba "adekvatno ulje"? Ili zato sto na haubi ima ona nalepnica "Selenija"?

 

U vozilo Fiat grupacije ne moze da ide drugo, bolje ulje neko, jel ga motor ispljune odmah ako nije Selenija...ili sta...?


Kako motoru prija kvalitetnije ulje od Selenije, tako isto utice i na varijator, i na njegovu dugotrajnost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Svojevremeno je neko napisao da se Fiat vozila mahom testiraju koristeci Selenija ulja i za njih daju 'primarnu' preporuku, sto je i logicno jer se na njima testiraju. Ofc, gledano sa aspekta ovlascenih servisa, koji dobijaju 'marze, pogodnosti, gratise, lovu, stagod' dok je vozilo u garanciji (ali i van nje) eto sipaju i Shell umesto Selenije ili daju izbor izmedju ta 2 brenda. Moguce jer imaju i toga na stanju ali i zbog gore pomenutog. No, nacitaces se da ljudi sipaju druge marke, ali bidno da zadovoljava propisane Fiat standarde... Ravenol, Shell, Castrol, Motul, Petronas. 

Ih sta su ljudi grunfovali pa ispade da i zamajac sa 1.9 iz fiata ide u 1.9 opela, posebno sto je jeftiniji, ni zbog cega drugog. Samo ne stavljati zamajac iz Opela u Fiat, mislim da ce da ga Fiat ispljune da se ne bi kvario vise :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvu moju škodu fabiju Mk I, sam kupio sa 6 god starosti i 83000km, 1.2HTP. Prve dve godine održavana u Škodi Čačak, a ostalo u Dunav servisu, Kraljevo. Uredno popunjena servisna knjižica.

 

Po kupovini, na malom servisu, serviser u mom prisustvu menja filter ulja, tj samo uložak, i vidimo da je pukao na dva dela, prvi izvadimo rukom, a drugi kleštima. Kaže mi, da ovo nikad video nije.

Fabiju sam imao sledećih 140 000km, na 10 000 mali servis, i NIKADA nije filter toliko propao da se raspao na dva dela.

 

Napomena da je motor produvao, naglo počeo da troši ulje na oko 230 000km, što je verovatno posledica lošeg održavanja, možda nisu ni menjali filter i ulje....u nekom periodu

 

Ovlašćeni servis, ili jak Servis, sve to zavisi od radnika, a sramota je šta rade. Da nova vozila, tj motore OSAKATE, zbog male dobiti, filteri su cca 800din.

 

Kod mojih polovnjaka  i majstora koje znam, pa ne ostavljam auto da se radi bez mog prisustva, a kada bih kupio NOV... radio bih servis samo gde dozvole moje prisustvo, a znam da to izbegavaju....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje ovlašćeni servisi gde klijent tokom vršenja servisa može da gleda rad na svom vozilu, obično je to kroz staklo, ali, "tu je" svakako ( znam da je tako bilo kod "Verana", tako je, kažu mi, i kod "Stojanova" za Hondu u NS, sigurno toga ima još dosta ).

 

Što se tiče problema nezamene filtera za ulje (a da se njegova zamena ili zamea nekog drugog filtera uredno naplati), jasno je da je to "zločin" i to "zločin" koji se kod nas dašava. Meni je pričao vlasnik jednog suzukija SX-4 svoje takvo zlo iskustvo sa "Euro Sumarom", oko filtera vazduha, za to ih je "uhvatio", dva puta, pokušavao da se sa njima raspravi (jer jepre druge intervencije markirao kućište i stari filter), ali, uporno su ga pravili za budalu ... Strašno je to, šta čovek može da doživi u ovl. servisu.

 

I kakvu štetu servis može da vam napravi.

 

Ne mislim da slične stvari ne mogu da se dese i u neovlašćenom. Ja sam jednom tražio da "budem tu negde, da vidim ...." i samo što me nisu oterali u 3PM, ali, bukvalno... Otišao sam na drugo mesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što znamo, svaka država proizvođač automobila je svojevremeno gurala svoje (iz te države) ulje kao obavezno, pa su tako italijani gurali Seleniju. Onda je ''obavezno'' postalo ''preporučeno''.

Sve što fabrike automobila danas smeju da propišu (obavežu) u pogledu ulja/maziva/tečnosti su odgovarajuće karakteristike i specifikacije koje te tečnosti moraju da ispune. 

Pominjanje bilo kog brenda u smislu obaveznosti i/ili preporuke je više no-no, osim u smislu ''eto, mi za prvo sipanje koristimo taj i taj brend, to je originalno ulje''.

 

Proizvođač ulja (npr. Shell, Castrol, Total...) pošalje svoje ulje u FCA laboratoriju, plati ispitivanje u milionima evra, i to ulje dobije odgovarajući Fiat certifikat. Isto tako urade i sa VW, Mercedesom i drugima, i to njihovo ulje dobije odgovarajući certifikat i od njih. Tu činjenicu oni navedu na ambalaži ulja, npr. evo kako nama dobro poznato (i staro ulje) Selenia 20K može i u neka VW vozila:

 

ulja selenia.png

 

Mi kao potrošači smo slobodni da izaberemo brend koji želimo, sve što treba da uradimo je da okrenemo poleđinu boce ulja da vidimo ispunjava li karakteristike i specifikacije obavezne za motor koji nam je ispod haube. To piše za svako ulje/mazivo/tečnost u vlasničkom uputstvu.

Ali, isto tako su i ovlašćeni servisi postali slobodni da izaberu npr. Shell ulje ukoliko ono ima odgovarajuću Fiat specifikaciju. Naravno, oni ga izaberu jer dobiju bolju cenu od lokalnog distributera...kako danas za Shell, sutra može za bilo koji drugi brend, sve dok konkretno ulje ima odgovarajuću Fiat specifikaciju nema prekršaja. Ukoliko vlasnik vozila insistira na originalnom ulju, ovlašćeni servis za taj brend treba da ima i njega...ali ne mora više da ga sipa po default-u (po pravilu).

 

Evropa je tako uvela jer želi konkurenciju i slobodni izbor, uz zaštitu kvaliteta (preko ispunjavanja fabričkih specifikacija).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo rečeno, svako ko se malo razume u ulja, treba da zna, da kada isprati preporuku proizvođača automobila, tip i oznake ulja, dobio je odgovarajuće ulje

npr za Punta 2 je 10W 40 SL/CF ACEA A3/B4 i sve što je potrebno je da pronađete tu oznaku na poleđini kantice.... u ovom slučaju malo bolje je i SN/CF...

 

E sada, naravno da viši kvalitet, a i cenu daju Castrol, i  jaki brendovi.. ali lično mislim da su to baš finese....i da nema potrebe da robujemo naj jačim brendovima...

 

mada Srbi su takvi, jednostavno pate za brendovima, to se vidi na svakom koraku, ko god izađe malo iz srbije, vidi da postoji masa brendova koji završavaju posao, a ne koštaju kao jaki brendovi

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, ISV_01 said:

Ih sta su ljudi grunfovali pa ispade da i zamajac sa 1.9 iz fiata ide u 1.9 opela,

Pa, meni je jedan serviser Suzukija, bez da me je i upitao, u Vitaru 1,6 (mk1), stavio lamelu od lade nive, jer su "srce" i promer i debljina diska bili isti ... No, opruge nisu bile iste.

Posle dve nedelje je na moje insistiranje to "izvadio".

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, shuxx said:

mada Srbi su takvi, jednostavno pate za brendovima, to se vidi na svakom koraku, ko god izađe malo iz srbije, vidi da postoji masa brendova koji završavaju posao, a ne koštaju kao jaki brendovi

A sa druge strane vole ljudi i malo da budu u fazonu ne idem na trke, sta ce meni bolje itd i onda posle pljujemo aute jer se problem stvorio niotkuda... Licno nisam za robovanje fabrickim preporukama, ali sa druge strane nisam ni u fazonu da je sve to isto jer pise na papiru da je ista specifikacija. Jer vecina tih standarda je jedan veliki raspon od do i jedno ulje moze biti na minimumu i drugo na maksimumu tog standarda, a neke karateristike se ni ne iskazuju kroz standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...