Jump to content
FAS Goran
Punto Abarth

Brzinomer, točkovi, greška / Koliko brzinomer laže?

Recommended Posts

Dakle, ako brzinomer standardno pokazuje vise nego sto se realno ide, da li se greska brzinomera smanjuje, ili povecava stavljanjem vecih tockova?

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa logicno da se greska smanjuje.Al nije preporucljivo stavljati veci precnik tocka od fabrickog,max 3%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je i moja logika. Ali cale zapeo da cim stavis veci tocak, brze ides, pa je i greska veca. :) Covek je i u pravu, i nije. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fizika je čudo!.

Svaki automobil ima optimalno projektovan prečnik i širinu točka prema snazi motora kojim raspolaže. Može felna bidi većeg prečnika, ali je guma onda niža. (plitki profil)

E sad , pretpostavljam, poenta očeve i Vaše rasprave. veći točak - veća brzina!. (ali manje ubrzanje, veći otpor na motoru, veće zagrevanje - i nedovoljna snaga motora da se postignuta brzina i održi)

manji prečnik točka - manja brzina (ali lakše ubrzanje, manje opterećen motor, manje zagrevanje - prevelika snaga na sitnim točkovima...neiskorišćenost motora).

Ono što konstruktor izračuna - to je zakon!. Što reče Bokija do 3%...

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tata je u krivu totalno.Brzinomer broji okretaje tocka bez obzira na precnik.Sto je precnikveci to prelazis veci put za manje okretaja.To znaci brzina se povecala broj okretaja tocka je isti,naravoucenje,greska se smanjuje.Svaki bolji kalkulator za gume na netu ti izracuna,koliko ce te lagati cajger sa promenom precnika tocka,pod predpostavkom da je ispravan... :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nakon drugog posta je topic dobio potpuni smisao, obuhvativsi i zadnji deo naziva, filozofija :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravili smo nešto u vezi brzine. Brzinometar pokazuje brzinu, ukupno predjenu kilometražu i dnevnu kilometražu. Merenje brzine, odnosno tačnosti brzinometra može se lako izvesti (sa suvozačem naravno, jer u suprotnom je glava u torbi) tako što će te vi pokušati da na otvorenom putu (najbolje autoput) voziti konstantnom brzinom od 120 km/h. Merenje se vrši štopovanjem vremena posle predjenih 1000 metara (kilometar). Strogo vodite računa da brzinu prilagodite tačno na 120, a suvozač će aktivirati štopericu kada se kilometar okrene, recimo na br.1... posle predjenog puta od jednog kilometra zaustavićete štopericu kada se na dnevnoj kilometraži pojavi broj 2. Očitajte vrednost na brojčaniku: ukoliko ste razdaljinu od jedog kilometra prošli za 30 sekundi - vaš brzinometar je tačan. Ukoliko ste istu razdaljinu prošli za 32, 33 sec - brzinometra pokazuje više, a stvarna brzina je 115. (skazaljka označena žutom bojom - stvarna brzina 115, vreme 31.2 sec) Obrnuto (dosta redak slučaj), ukoliko istu razdaljinu predjete za kraće vreme od 30 sec., brzinometar vam pokazuje manju brzinu od brzine kojom se vozilo stvarno kreće. (vreme 28.6 sec) - skazaljka bojena crvenom bojom.

Naravno, za ovu operaciju vam ne treba bogzna kakav sat. Ovo je običan visokoseriski prosečni japanac. Preciznije podatke će te dobiti digitalnom, elektronskom štopericom (očitavanje brzine u decimalama). Medjutim i ovaj način je vrlo jednostavan i globalno vam može dati predstavu o preciznosti brzinometra

76508985.jpg

91586653.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da porobmo da suvozac pusta za kolima kilometar uzeta na kome je na svaki metar vezan cvor? :cry: Vrlo prosto. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da pojednostavimo to sa merenjem brzine pomocu GPRS ili ti navigaciom :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

možda je malo zametno vezivati 1002 čvora... Može da bude i opasno - neko se zabroji ili poludi u medjuvremenu..., pa padne svadja.. Muke su to sa brzinama

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa mora da poludis vezujuci tolike cvorove(ili si vec lud) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite da je meni ovo od vode??? :blink::cry: Al neka,zato sam izmerio 170 kmh KONSTANTNO. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da krenemo ovako

Novi Sad - Vukovar(Hrvatska),

polazna lokacija ista, moja zgrada u NS-u, odredište isto, moja ćuprija ispred kuće u Vukovaru.

put isti, preko Bačke Palanke.

Merenja u jednom pravcu:

Škoda Octavia 1.9 TDI, gume 15'' - 93km (afto od drugara 195/65R15)

Fiat Stilo 1.9 JTD, gume 16'' - 86km (moj bivši afto)

Fiat Idea 1.9 jtd, gume 15'' - 78km (moj trenutni afto)

Fiat Stilo - je imao alu felne i 205/55R16 gume, po specifikaciji i homologaciji, dozvoljene.

Fiat Idea - ima alu felne 195/65R15 (u specifikaciji piše da treba 195/60R15)

Ima li neko ideju OTKUD ovolike razlike??

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Kupio sam pre neki dan stilo 1.6 16v active,na njemu su sesnaestice,a po specifikaciji on nosi patike velicine petnaest.Mislim da mi zbog toga ne pokazuje tacno brzinu,pa me zanima da li sam u pravu i koliko je odstupanje.Racunam da ovde ima nekog ko je upucen u to,ljudi sa kojima sam pricao nisu sigurni kako stoje stvari zbog kompjutera.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala ga ti iskomplikova, kao da je svemirski brod ;) .

Na njega fabricki ide od 15'' do 17'' i sa deklarisanim dimenzijama guma razlika u obimu je maltene zanemarljiva. Vozio sve 3 dimenzije, cajger se ponasa isto.

Fabricki, brzinomer pokazuje vise, proporcionalno brzini, kao i na vecini novijih vozila.

Npr. sa stotkon na cajgeru, GPS registruje oko 93km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zezam se ja malo, ne zameri ;) .

Racunaj samo da ti na manjim brzinama manje i laze, pa relativno ispostuj cajger gde ocekujes plavce na ogranicenju od 50-60km/h.

I da ih na sto manje naletis :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene sat masi oko 3,4 na sto po navigaciji :) nekada su bile 165/70/13,sada su 175/60/14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nikake zamerke,pitao sam zato sto mi je prethodni auto prilicno stariji,gotovo bez elektronike

Sto se plavaca tice,tesko da ih ne sretnem,prakticno mi logoruju na kucnom pragu :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni se prave tako da lažu. Pokazuju više nego što stvarno ideš.

Ako nosiš bilo koju od propisanih dimenzija točkova za Stila, neće lagati više nego što je i napravljen da laže. Kao što su ti rekli, dimenzije idu od 15 do 17 sa odgovarajućom širinom i profilom guma. Povećavanjem felni ne povećavaš ukupne dimenzije točka (držeći se jedne od propisanih dimenzija) jer sa većim felnama stavljaš i drugu gumu koja ima manji profil... :thumbup:

Laganje brzinomera je malo za brzine do 100 Km/h, tako da se ne treba plašiti Policije u tom smislu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki auto na Km satu pokazuje vecu brzinu. Ta razlika je ovisno o proizvodjacu od 3-7%.

To je dogovor fabrika koji i nije los jer moze sacuvati koju kintu u dzepu vozaca stiteci ga od prekoracenja brzine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na R21 sam umesto fabričkih 175/65 R14 stavio 185/65 R15 i dobio apsolutno tačan brzinomer. Proveravao ga i po GPS i po tablicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki auto na Km satu pokazuje vecu brzinu.

S obzirom da novija vozila uglavnom lazu i pokazuju vise - iznenadila me je Xsara, koja i sa gasom do patosa pokazuje uvek pravu brzinu (restyle verzija, poslednje pravljene serije, na njenim standardnim 195/55/15).

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...