Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li su veći točkovi bolji za vozne osobine?

Recommended Posts

203363-audi rs6 avant veliki tockovi.jpg

 

Što se tiče izgleda, za inč veći točkovi su uvek dobro ulaganje.

Međutim, ako ste mislili da su veće felne beskorisne jer je jedino što one menjaju izgled automobila, i da mogu čak da naruše vozne osobine, onda će ovaj video promeniti vašu percepciju.

 

Ovde je primer nov Audi RS6 Avant, kroz par testova na fabričkim 21 i 22-inčnim felnama. Test je napravila ekipa iz redakcije AutoBildSportsCars, a isečak počinje ravnomernim ubrzanjem koja otkriva razliku između dva seta aluminijumski felni obuvenih u 275/35 R21 Hankook Ventus S1 Evo, i 285/30 R22 Pirelli P Zero gume. Merenja su bila od 0-100/0-200/0-250 km/h. Ipak, najbolje tek dolazi. U drugom testu vozač je izveo nekoliko brzih krugova na Lausitzringu smeštenom na severoistoku Nemačke, sa istim ciljem: uvideti razliku između dva seta točkova.

 

Dakle, koji je bolji izbor?

Do ovog možete doći u videu koji sledi, ali prvo se podsetimo na performanse novog RS6 Avanta: zvanično od 0-100 km/h stiže za 3.6 sekundi i može da vozi sve do 305 km/h. To omogućava 4.0 V8 mašina kojoj pomažu dve turbine i 48-voltni ''blagi'' hibridni sistem za ukupno 600 KS i 800 Nm, što na obe osovine prenosi 8-stepena automatika:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko je to baš striktno za ovu temu ... Ali, perfomanse vozila svakako zavise i od veličine i mase točkova, tako da se tiče i ove teme.

Elem, sticajem okolnosti, pade mi na pamet da danas izmerim masu točka sa alu felnom od 18" ( 235/60X18 ) i sa alu felnom od 16" ( 205/55X16 ). 

Jedan oko 27 kg, a drugi oko 17 kg.

IMG_20200621_125446.jpg

IMG_20200621_185038.jpg

IMG_20200621_194934.jpg

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt, 10 kg po tocku, to je 40 kg neovesane mase. Ogromna razlika... Mada, deluje da to nisu medjusobno kompatibilni tockovi? 

 

Dobar test @moron ! :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, to nisu kompatibilni točkovi (ni od istog modela), obim i dijametar im je očigledno različit (zato i jesam postavio fotografiju sa oba točka). Ali, sličan problem ( mada sa manjom razlikom mase ) će da se javi i ako usporediš neke kompatibilne točkove ( a za isti model automobila).

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ dodati na to da su čeličane uglavnom lakše od alu točkova istih dimenzija. Magnezijumke neću da ubrajam. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee, kad ne popijem kafu. Jeste obrnuto :lol: + 1 razlog da uzmem felge :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onu iz Asterixa i Obelixa. U pun kazan vode baciš potkovicu i dodaješ kafe dok ne ispliva :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veći točak i manja deformacija gume pod opterećenjem znači više kontakta sa podlogom. Nije baš sva matematika u unsprung weight. 

 

Npr, slik je teška guma, pa pored dodavanja mase na sklop točka i vešanja, pruža mnogo više benefita nego da staviš neku lakšu meku putnu gumu.

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo da ti 40kg na tockovima ukrade 10ks, na autu od 60-70ks je to ogromna razlika, na autu od 200ks jedva primetno, a na recimo 400ks zanemarljivo pogotovo u odnosu na ostale benefite koje donosi.

 

Veca felna obicno vuce siru gumu pa je teza od manje dimenzije, ali recimo kada je ista sirina gume na manjoj i vecoj felni onda je maltene beznacajna razlika u tezini. Recimo 225/45r17 i 225/40r18, felna je malo teza 18, jer je i veca, ali je guma malo laksa, jer je manja pa dodje na slicno, mozda 0.5kg razlike.

 

Mnogo je veca razlika sa 195 ili 205 na 225 jer raste i tezina gume (zbog sirine), a pogotovo ako raste i velicina felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da uzmemo za primer manju felnu (čelična npr.) i uglavnom dobijemo jeftiniju gumu, udobniju vožnju, manju potrošnju, malo lošije ležanje u krivinama, ružniji izgled. 

 

Nasuprot nje Alu sa većim obimom točka malo skuplja guma (ovo i ne mora da bude tačno), veća potrošnja, bolje ležanje, malo tvrđi auto, lepši izgled. 

 

Sve ovo u praksi može a i ne mora da znači. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom je tako. Neka kola i moraju velik točak jer imaju velike čeljusti i disk. Ja za moj auto ni nemam fabričku čeličanu, a 17ica ne može bilo koja, pa si siguran da neće da kači ništa tek od 18+.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, često dosta zavisi i od "veličine kocnica". I "manje kočnice" obično "podnose" i manje felne. Osim kod bicikla, naravno  

:)

IMG_20200622_201426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su veći točkovi i gume zaista bolji za sportsku vožnju?

 

porsche gume.jpg

 

Koliko razlike može da napravi par centimetara (inč)?

Očigledno mnogo, ako su u pitanju gume i točkovi na sportskom automobilu. To je dokazala ekipa iz Tyre Reviews koja je isprobala razliku na Porscheu 911 i napravila zanimljiv video iz kojeg možemo mnogo toga da saznamo. Testirane su gume Michelin Pilot Sport 4S NAO koje francuski proizvođač radi specijalno za aktuelnu generaciju Porschea 911. Tyre Reviews je testirao dve opcije koje Michelin proizvodi za automobil, manje gume od 19 inča na prednjim i 20 inča na zadnjim točkovima ili veću opciju sa gumama od 20 inča napred i 21 inč pozadi.

 

Kada je u pitanju normalna svakodnevna vožnja na putu, nema previše razlika između manje i veće opcije. Za kočenje na suvoj podlozi iz 100 km/h do zaustavljanja manjim gumama je trebalo 33.18 metara, a većim 33.03 metara. Na mokrom autu gume su takođe skoro identične. Od 80 km/h do 5 km/h auto će s manjim gumama usporiti za 33.63 metara, a s većim za 33.67 metara.

Razlika među manjim i većim gumama je vidljiva na trkačkoj stazi. Video prvo pokazuje vožnju na mokroj trkačkoj stazi. Vozač objašnjava da u takvim uslovima manje gume pokazuju više sklonosti preupravljanju, odnosno mogućnosti da ''zadnji deo auta pretekne prednji'' i da se auto izvrti. Na štoperici razlike su takođe očigledne. Auto s manjim gumama prelazi Michelinovu test stazu za 97.55 sekundi, dok je sa većim osetno brži sa 96.83 sekunde. Razlika od 0.72 sekunde zvuči malo, ali na trkačkoj stazi to je itekako osetljivo, pogotovo kad je auto u rukama veštog vozača.

 

Veće gume pokazuju svoje najveće prednosti na suvoj trkačkoj stazi. Test vozač u videu komentariše da vožnja s njima podseća na vožnju sa Michelin Cup 2 gumama namenjenima za trkačku stazu. Auto na manjim gumama prelazi stazu za 71.53 sekunde, a s većim je za više od sekunde brži i ostvaruje vreme od 70.43 sekunde. Ovaj test je dokazao da težnja sportskih proizvođača za većim točkovima nije samo stvar estetike. Veličina guma igra itekako veliku ulogu kada su u pitanju vozne karakteristike pri sportskoj vožnji. Međutim, na normalnim automobilima koji se ne koriste za sportsku vožnju veći točkovi kvare ubrzanja i povećavaju potrošnju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...