Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Mazda pokreće proizvodnju svog električnog modela MX-30

 

Mazda-MX-30 4.jpg

 

Mazda je u Japanu počela proizvodnju novog MX-30, svog prvog električnog modela. Novi MX-30 je stvoren kao odgovor na sve veću potražnju za električnim vozilima među kupcima u Evropi. Opremljen je e-Skyactiv Mazdinom novom tehnologijom električnog pogona. Pogonski sklop sa pogonom na prednje točkove kombinuje električni motor snage 145 KS sa 35.5 kWh litijum-jonskim akumulatorom, što uz dobre performanse novom SUV-u daje i domet od približno 200 km u WLTP načinu merenja.

 

mazda mx-30 3.jpg

 

Odmeren na način da osigura optimalnu ravnotežu između dometa koji kupcima omogućava opuštenu vožnju i emisije CO2 iz LCA (Life-Cycle Assessment) perspektive, baterija se može napuniti na 80% u roku od približno 40 minuta pomoću brzog punjenja. Skyactiv arhitektura nove Mazde MX-30 je posebno skrojena kako bi upotpunila prijatno i tiho ponašanje električnih vozila. U kombinaciji sa novim i-Activsense bezbednosnim sistemima, novi SUV vozaču i putnicima nudi jedinstveno i bešumno iskustvo vožnje, što je bilo presudno za inženjere koji su istrajali u nameri da ovaj EV mora da bude odličan za vožnju kao i svaki drugi Mazdin automobil.

 

Mazda-MX-30 2.jpg

 

Najnoviji izraz Mazdine nagrađivane filozofije Kodo dizajna pojačava ovaj novi smer Mazdi u razvoju pogonskih tehnologija. Izraženo jednostavan dizajn naglašava MX-30 kao čvrstu formu, dok vrata bez bez centralnog stuba ističu prostran osećaj u kabini.

 

Mazda-MX-30 1.jpg

 

Ergonomski izuzetna unutrašnjost sadrži kokpit usmeren prema vozaču, plutajuću centralnu konzolu, Mazdin prvi klima uređaj sa dodirnim ekranom od 7 inča, kao i niz novih, ekološki prihvatljivih materijala kao što su pluta i tkanina za obloge vrata od vlakana od reciklirane plastike. MX-30 će biti dostupan za narudžbine već od jeseni 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Mazda MX-30

 

Dva komada u različitim paketima opreme - i oba auta su potpuno električne varijante sa 145 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-30 e-Skyactiv G sa mild-hybrid pogonom

 

Mazda MX-30e 1.jpg

 

Nakon što je u Evropi već počela sa prodajom svog električnog SUV-a MX-30 (ima 143KS, baterije od 35.5 kWh i autonomiju od oko 200 km), Mazda je najavila da će ove jeseni u Japanu ponuditi i MX-30 sa mild-hybrid pogonom. To će biti MX-30 e-Skyactiv G koji će kombinovati Skyactiv-G 2.0 atmosferski benzinac i M Hybrid mild-hybrid sistem (sa malim elektromotorom i baterijom). Konkretni detalji za sada nisu saopšteni, ali se očekuje Skyactiv-G 2.0 M Hybrid kakav se nudi u modelima Mazda3 i CX-30. To podrazumeva 2.0 četvorocilindrični benzinac sa 120KS odnosno 150KS (pretpostavlja se da će MX-30 e-Skyactiv G dobiti snažniju verziju sa 150KS).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-30 e-Skyactiv G mild-hybrid

 

mazda-mx30 2021 01.jpg

 

Nakon što je u Evropi već počela sa prodajom svog električnog SUV-a MX-30 (ima 143KS, baterije od 35.5 kWh i autonomiju od oko 200 km), Mazda je sada u Japanu ponudila i MX-30 sa mild-hybrid pogonom. To je MX-30 e-Skyactiv G koji kombinuje Skyactiv-G 2,0 litarski atmosferski benzinac i M Hybrid mild-hybrid sistem (sa malim 5.1 kW elektromotorom i 24V baterijom). Takođe, kupcima na raspolaganju stoje 2WD i 4WD varijante.

 

mazda-mx30 2021 02.jpg

 

U zavisnosti od verzije i opreme, MX-30 e-Skyactiv G u Japanu košta od 2.420.000 do 3.393.500 jena (od 19.440 do 27.255 evra), a u kompaniji očekuju prodaju od oko 1.000 primeraka mesečno.

 

mazda-mx30 2021 03.jpg

 

Mazda za sada nije potvrdila da li će (i kada) ova verzija MX-30 biti ponuđena kupcima van Japana, ali je najavila još jednu zanimljivu verziju.

 

mazda-mx30 2021 04.jpg

 

 

MX-30 će tokom 2022. godine dobiti i verziju sa rotacionim motorom koji će služiti za produženje dometa, ali konkretne specifikacije za sada nisu saopštene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Proba Mazda MX-30

 

Prvi pokušaj Mazde da napravi električni auto u velikim brojevima, i kako bi ga lakše prodali u tim velikim brojevima odlučili su se da to bude mali SUV/Crossover:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test Mazda MX-30

 

Auto za koji se ne može reći da nije poseban, da nema određena specifična rešenja, ali...da li su ona tu funkcije radi, ili ustvari prave samo više problema prilikom korišćenja auta?

Npr. zadnja vrata se otvaraju ''naopako'', što jeste problem kad su u pitanju tipična parking mesta. Nije ova Mazda prvi auto na svetu koja ih ima, ali su svi modeli pre uglavnom bili maloserijski ili show-off modeli...a, ovo treba da bude masovni Mazdin auto na struju. Mali domet od svega oko 200 kilometara nije ustvari mali jer je mnoštvo istraživanja pokazalo da ljudi dnevno prelaze prosečno jedva 50 kilometara, pa je nekoliko puta više od toga sasvim dovoljno za gradsku vožnju. I sve je to ok dok automobili na struju sa malim dometom koštaju manje...ali šta ako su ''uštrojeni'' za domet, ali ne i za cenu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-30 više nego zadovoljavajuća na testu ''severnog jelena''

 

mazda mx30 los.jpg

 

U prvom pokušaju pri brzini od 75 km/h, odmah je bilo jasno da se radi o okretnom i lako upravljivom automobilu, prenose Vrele Gume. Test vozač je bio veoma blizu toga da manevar kompletira perfektno, ali jedan čunj je ipak bio dodirnut, mada je ostao ''na nogama''. Ujedno, postalo je jasno da automobil ima ''prirodnu'' predvidivu tendenciju ka podupravljanju, tako da pri promenama pravca svojim ponašanjem olakšava posao vozaču, posebno pri ulasku u treći red čunjeva. U narednim pokušajima je inicijalni okret na upravljaču bio snažniji, da bi se izbegao čunj koji je dodirnut u prvi mah. To je izazvalo agresivniju intervenciju elektronske kontrole stabilnosti koja je usporavala vozilo, tako da efekat koji je zadnja osovina imala prilikom prvog prolaska nije ponovljen. Savršeno izvođenje vežbe je obavljeno pri brzini od 74 km/h. Pri povećanju brzine automobil se slično ponašao. Mazda MX-30 ima nekoliko postavki regenerativnog kočenja. Tokom testova izbegavanja nije primećena veća razilika u reakcijama, bilo o kojem režimu da se radi. Većina prolaza je napravljena u standardnoj postavci, koja se podrazumevano aktivira prilikom vožnje:

 

 

U poslednjem pokušaju od 79 km/h korišćen je najviši stepen regenerativnog kočenja. U svakom slučaju, reakcije Mazde MX-30 tokom ovog manevra su zadovoljavajuće jer u nijednom momentu se vozač nije našao u nevolji, niti je gubio kontrolu nad vozilom.

 

Slalom

MX-30 se vrlo dobro snašao u slalomu, uz relativno brze i agilne promene pravca. Kontrola stabilnosti interveniše kako bi sprečila proklizavanje točkova, ali ni u jednom momentu nije ometala uglađenost vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test Mazda MX-30

 

Mazda CX-30 kad je skroz na struju postaje MX-30. To je prvi Mazdin potpuno električni automobil:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2021. Mazda MX-30

 

Prvi potpuno električni auto iz Mazde, koja se ne hvali samo time, već kaže da je ovo i dalje atraktivan kupe, pravi vozački auto i odličan u gradskim uslovima vožnje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop: Mazda MX-30

 

Skoro 35.000 evra za 200 kilometara dometa samo na struju...ili bolje rečeno - tolike pare za samo 200 kilometara?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Test Mazda MX-30

 

Mazdin prvi električni automobil napravljen je za kupce koji ne žele žrtvovati užitak vožnje iako kupuju električni auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: 2021. Mazda MX-30

 

Kad god se bira novi porodični auto, u prvom planu trebale bi da budu karakteristike poput prostranosti, praktičnosti, da li mu je dobar odnos cene i kvaliteta koji pruža... I, postoje automobili koji dobro ispunjavaju sve te parametre, ali su obično pomalo dizajnerski neatraktivni, bledi, neubedljivi...neki čak i ružni.

Sa druge strane, postoje porodični automobili koji ne ispunjavaju baš podjednako dobro sve pomenute karakteristike, ali su lepi, ljudi se okreću za njim...pa još ako su toliko moderni da su potpuno električni - kako da ih čovek ne uzme u razmatranje? Jedan od tih drugih je Mazda MX-30:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales: Mazda MX-30

 

Blagi hibrid, a klasični plug-in hibrid stiže u toku ove 2021. godine:

 

 

 

carsguide.jpg CarsGuide:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponuda u SAD: Kupite električnu Mazdu MX-30 i za duža putovanja dobićete benzinac

 

Mazda-MX-30 usa.jpg

 

Verovatno već i znate da Mazdin električni SUV MX-30 ima domet od samo 160 kilometara. Bila je to svesna odluka Mazde jer ljudi dnevno prelaze mnogo manje od toga. Sada japanska marka lansira MX-30 na američkom tržištu, odnosno u Kaliforniji. Opet svesna da u Americi treba ponuditi malo više, Mazda je predstavila zanimljivo rešenje za pitanje dometa: vlasnici mogu da unajme drugi automobil besplatno ako žele na duža putovanja. Ponuda se zove Mazda MX-30 Elite Access Loaner Program. Japanska marka kaže da će vlasnici MX-30 imati pristup drugim vozilima do 10 dana godišnje tokom prve tri godine vlasništva. Kasnije će se usluga verovatno naplaćivati...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: Mazda MX-30

 

Ovo je prvi Mazdin električni automobil i planiraju predstaviti ljudima šta im to znači ''manje je više''... počev od dometa ovog auta:

 

 

 

roadshow.jpg RoadShow:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek: 2022. Mazda MX-30

 

Nije greška kada sad pročitate da ovaj potpuno električni auto ima domet od samo 160 kilometara...i Mazda misli da je to dovoljno za svakodnevne urbane potrebe. 

Baterija je zato mala, za jedan potpuno električni auto, jer je kapaciteta 35.5 kWh, ali je zato izbegnut njen negativni efekat na težinu auta i potrebnom vremenu da se napuni do kraja. Uostalom, Mazda kaže da ovaj auto nije ni namenjen da bude jedini u porodici... Električni motor je snage 107 kW, odnosno 143KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Mazda MX-30

 

Ok, nova Mazda MX-30 vas neće odvesti na (dugo) putovanje zbog svog dometa, ali je zabavna za vožnju i pokazuje šta Mazda može da uradi sa elektrifikovanim pogonom.

Zadnja vrata joj se otvaraju unazad. :) Mnogi vozači će se fokusirati na njen kratki domet vožnje od 160 kilometara, ali ovaj mali EV ubedljiva pređe svaki taj kilometar, i to je hrabar napor proizvođača automobila koji još uvek nema namensku platformu za proizvodnju potpuno električnih automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide: 2022. Mazda MX-30

 

MX-30 je električni automobil koji naizgled stavlja stil daleko ispred suštine, i usmeren je direktno na kupce gradskih automobila koji mogu da žive sa EV ograničenog dometa. Čudna vrata, domet vožnje od oko 200 kilometara...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-30 restajling

 

mazda mx30 02.jpg

 

Ažurirana verzija prvog potpuno električnog proizvodnog vozila kompanije, Mazde MX-30 za 2022. godinu, kreće u prodaju u Evropi u julu.

Mazda MX-30 za 2022. sada ima poboljšane performanse punjenja i funkcionalnosti napajanja, poboljšanja zvuka EV pogona i nove opcije za spoljašnje sheme boja i unutrašnje obloge. Tehnička ažuriranja Mazde MX-30 čine je još jednostavnijom za korišćenje. Ovo baterijsko električno vozilo (BEV) sada podržava trofazno 11 kW normalno punjenje izmeničnom strujom. Verzija brzog punjenja istosmernom strujom je takođe poboljšana povećanjem maksimalne snage koju vozilo može prihvatiti sa 40 kW na 50 kW. Time je smanjeno vreme brzog DC punjenja za deset minuta, na samo 26 minuta.

 

EV zvuk MX-30 pomaže vozačima da podsvesno prepoznaju količinu obrnog momenta koju stvara pogonska jedinica. Za 2022. frekvencija zvuka je dodatno optimizovana kako bi bila slična drugim zvukovima koji se čuju dok automobil radi, kao što su točkovi i buka vetra - tako da vozači mogu da prepoznaju količinu obrtnog momenta na prirodan način bez ikakvog osećaja zvuka biti neobičan. Uz postojeće Modern confidence (bela) i Industrial vintage (braon) sheme boja enterijera, 2022 MX-30 uvodi novi urbani izraz potpuno crne obloge koja unosi oštar stil u dizajn. Novu, potpuno crnu unutrašnjost oživljavaju sivo-beli detalji na presvlakama od traper tkanine i tamno braon konzolama i oblogama na vratima.

 

mazda mx30 01.jpg

 

Broj višebojnih shema boja je povećan na četiri, sa Jet Black i Mazdinim novim Zircon Sand asortimanom. Uparen sa potpuno crnim enterijerom Urban expression, Zircon Sand je prirodna bež boja inspirisana cirkonskim peskom, koja odražava Mazdino nasleđe u proizvodnji kalupa za livenje. Druga nova višebojna shema boja spaja Jet Black karoseriju i krov sa srebrnim okvirima stubova i, još jednom, potpuno crnu unutrašnjost. Osim toga, postojeća višebojna shema spoljašnje boje Soul Red Crystal sada je takođe uparena s potpuno crnim gornjim delom za sportskiji izgled.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrđena Mazda MX-30 R-EV sa rotacionim motorom

 

mazda-mx30 2021 01.jpg

 

Mazda je i zvanično potvrdila da će električni krosover MX-30 dobiti i rotacioni motor koji će služiti za proširenje dometa. Tačnije, MX-30 R-EV sa Wankel rotacionim motorom će premijeru imati na sajmu automobila u Briselu 13. januara 2023.

Domet je naime slabost aktuelne Mazde MX-30 EV jer baterija od 35.5 kWh nudi vožnju od samo 100 milja (161 kilometar). Zapremina rotacionog motora u MX-30 R-EV još nije poznata. Takođe nije jasno da li će Mazda možda povećati snagu električnog motora kako bi nadoknadila težinu dodatnog motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...