Jump to content
FAS Goran
Denis891

Fiat Punto mk.2 1.9D - previše dimi

Recommended Posts

Pozz drugari 

Imam nevidjeni problem sa puntom 1.9d. Auto je poceo u zadnje vreme na jace dodavanje gasa sto u leru sto u voznji strasno da dimi dim je obicno crne boje. Servisirane su komplet dizne i menjane podloske ali je sve isto. Nekad dimi normalno, a nekad izbacuje gust dim koji ostane na betonu. Auto ide normalno, potrosnja normalna ulja trosi mozda pola litre na 5000km. Zatvorio sam sad i egr i isto se ponasa.

 

Jedinu gresku koju auto ima jeste senzor na lukas pumpi pa ponekad kad je napolju hladno vreme mora kljuc da se vrati i pali bez grejaca tako ga vozim vec godinu i nesto i nije dimio toliko pa mi je malo cudno da zbog njega moze da dimi zbog njega valjda nece samo pali. Dao sam para i para na raznorazne majistore i svako fura svoju pricu nesto cacne naplati, a problem ostaje. Svestan sam da svaki dizel mora da dimi kad se naglo da gas iz nizih obrtaja, ali ovo je bas mnogo a zbunjuje me nekad radi ok da bukvalno nema dima. Menjao sam i par protokomera sve isto.

 

Jedino sa ugasenim protokomerom dimi vrlo malo vuce na neku belo plavkastu boju. Al nebi da ga vozim bez protokomera. Ostalo je sve provereno i ja nez sta bi moglo da bude ostao je taj senzor na pumpi da se uradi ako on ne resi problem stvarno nez sta da radim. U auto je dosta ulozeno i generalno je sve ostalo u super stanju, a on sa ovakvim izduvnim gasovima dogodine nece moci da se registruje.

 

Ima li neko ideju sta bi moglo da bude da je neko imao slican problem. To je obican motor nema turbinu nema nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crni dim znači nepotpuno sagorevanje zbog nedovoljno vazduha ili previše goriva ili oba.

 

Treba da se proveri kompletan put vazduha, od filtera, preko svih creva, do usisne grane. Treba da se provere ventili, da li otvaraju kako treba, da li je tajming i dalje u redu odnosno senzor bregaste, opruge ventila, generalno stanje svega toga.

 

Što se tiče beličasto-plavićastog dima kad se skine protokomer (MAF), ako je potrošnja ulja zaista ok, on ukazuje na previsoku temperaturu sagorevanja, taj dim se javlja jer su izduvni gasovi dovoljno vreli da sagorevaju nakupljenu čađ iz izduvnog sistema.

 

Na kraju moguće je da ima i gubitka kompresije pogotovo ako osećaš manjak snage i tromost motora, a što može biti zbog dotrajalih karika recimo, ili čak problema sa radilicom ili jednom od klipnjača, mada bi tad osetio razliku u radu motora.

 

Apsolutno ne mora svaki dizel da dimi, to je i deo problema što ljudi ignorišu znake dok se ne zakomplikuju...

 

Da sam na tvom mestu, terao bih to kod Gorana u servis - Fiat Servis Goran, @Goran Zemun :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...