Dexa313 13 Posted May 16, 2020 (edited) Interesuje me da li je neko testirao ovaj senzor i kako? Da li ste dobili neka ocitavanja, dal omska ili naponska? Naime, danas sam malo bacio pogled oko auta i primetim da su zice koje ulaze u ovaj senzor gole. Dal usled toplote ili je nesto u voznji zakacilo. Mada i da stoji 20 godina na polici do sad bi istrulilo. Malo sam pogledo po internetu i u upustvu za Fiata. Kaze da bi trebalo biti neke otpornosti na samom senzoru oko 500-600 oma. Drugi kazu da se moze izmeriti voltaza kada se kucne senzor. Ja nisam dobio ni omske i naponske vrednosti, tako da pretpostavljam da je senzor neisprsvan. Edited May 16, 2020 by neshaoct formatiranje 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted May 16, 2020 (edited) @Dexa313 Da li se to uputstvo odnosi baš na taj motor/senzor? U slučaju da se odnosi onda nema dileme oko merenja otpora, treba da bude u tom opsegu. Problem je što knock senzori ne moraju nužno da imaju otpornik u paraleli sa kristalom. U tom slučaju ne vredi meriti otpor. A ako se meri napon taj impuls prilikom udara vrlo kratko traje i može da se desi da ga unimer ne registruje, ali bi makar malo trebale da poskakuju cifre. Jesi li merio sa unimerom u AC ili DC režimu? Edited May 16, 2020 by neshaoct dodao tag 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 16, 2020 Quote Bitno je da su površine senzora i bloka čiste, i da je senzor propisno pritegnut jer je to piezoelektrični kristal koji kupi vibracije sa bloka motora i obično je smešten na polovini motora... - https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42931-punto-classic-12-8v-kliktanje-ventila/&do=findComment&comment=695973 1 BGMilos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dexa313 13 Posted May 16, 2020 @bgmilosTo bi trebalo da je to upustvo . Upustvo je za fiat bravo, brava marea. Za taj motor i to godiste. Ali nesto se ne slaze bas sa slikama u upustvu. Na slikama taj senzor ima mali kabal i dzek sa 3 zice. A kod mene je dzek odma kod senzora i ima 2 zice, treca zica ocigledno nije spojena a ona bi trebala da prestavlja kao zastitu od smetnji.Dal je neko pre mene budzio ili menjao nemam pojma , ili je tako fabricki .Vrednosti napona ne mogu sa sigurnosti reci dal sam merio u ac ili dc rezimu , ali pretpostavljam da sam merio u dc jer pretpostavljam da je sve u autu radi na jednosmernoj struji. Sto ne znaci da nisam pogresio . Sutra cu pokusati opet da izmeri i na naizmenicnoj struji i pokusacu da pozajmim analogni unimer.Inace auto nema nikakvih problema u radu sto se tice nekih detonacija , koje se spominju u ovom linku. Moja sumnja da proverim ovaj senzor je ta sto mi auto nekada kada se ugreje i stojim na semoforu , u brzini dok ubacujem u brzinu i dajem gas , pustam kvacilo .Auto mozda zakasni sekundu da podigne obrtaje i tu se ugasi. I tako pogledam senzor i vodim gole zice , koje su se mozda i dodirivale. Sad treba ispitati dal valja senzor.Inace sad mi je raskacen senzor i nisam primetio nikakve promene.Sent from my Mi A1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted May 16, 2020 @Dexa313 To merenje otpora bi bilo najsigurnije ako je tačan podatak. Što se tiče simptoma rada motora i odgovarajućeg senzora valjda će neko iskusniji da odgovori . Što si tiče merenja napona ovo sad razmišljam naglas samo teoretski, nisam merio. Kada se udari (deformiše) kristal, na izlazu se dobije nešto ovako: Što je naizmenični signal koji bi najlakše bilo izmeriti osciloskopom. Sa unimerom možda imaš više šanse na AC da izmeriš nešto nego na DC, ali problem je što je ovo kratkotrajan impuls. Ali druga stvar koja tu može da predstavlja problem jeste što ovo može da bude rezonantni senzor tako da ima odziv samo u određenom opsegu frekvencija sudeći po tekstu iz ovog uputstva. To znači da možda uopšte nema odziv na pojedinačno ili sporo ručno lupkanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dexa313 13 Posted May 22, 2020 Ponovo sam pokusa da se bavim ovom tematikom , ali bez nekih uspeha .Na senzoru koji se nalazi na mom autu nisam uspeo nista izmeriti. Medjutim jedna stvar me buni. U servisnom upustvu za moj auto fiat bravo 1,6 2001 godiste , stoji da ide senzor ntk kne 03 sa tri zice. A na mom autu se nalazi senzor ntk kne 11 sa 2 zice. Dal je neko to budzio pre mene , nema pojma. Sent from my Mi A1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted May 22, 2020 Možda ti je najlakše da ubaciš broj šasije u neki od online ePER kataloga i pogledaš koji senzor fabrički ide kod tebe. 1 Dexa313 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites