Jump to content
FAS Goran
Dexa313

Provera ispravnosti knock senzora (senzora detonacije)?

Recommended Posts

Interesuje me da li je neko testirao ovaj senzor i kako? Da li ste dobili neka ocitavanja, dal omska ili naponska?

 

Naime, danas sam malo bacio pogled oko auta i primetim da su zice koje ulaze u ovaj senzor gole. Dal usled toplote ili je nesto u voznji zakacilo. Mada i da stoji 20 godina na polici do sad bi istrulilo. Malo sam pogledo po internetu i u upustvu za Fiata. Kaze da bi trebalo biti neke otpornosti na samom senzoru oko 500-600 oma. Drugi kazu da se moze izmeriti voltaza kada se kucne senzor. Ja nisam dobio ni omske i naponske vrednosti, tako da pretpostavljam da je senzor neisprsvan.

 

knock 001.jpg knock 002.jpg knock 003.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dexa313

 

Da li se to uputstvo odnosi baš na taj motor/senzor? U slučaju da se odnosi onda nema dileme oko merenja otpora, treba da bude u tom opsegu. Problem je što knock senzori ne moraju nužno da imaju otpornik u paraleli sa kristalom. U tom slučaju ne vredi meriti otpor. A ako se meri napon taj impuls prilikom udara vrlo kratko traje i može da se desi da ga unimer ne registruje, ali bi makar malo trebale da poskakuju cifre. Jesi li merio sa unimerom u AC ili DC režimu? 

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Bitno je da su površine senzora i bloka čiste, i da je senzor propisno pritegnut jer je to piezoelektrični kristal koji kupi vibracije sa bloka motora i obično je smešten na polovini motora...

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42931-punto-classic-12-8v-kliktanje-ventila/&do=findComment&comment=695973

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bgmilos

To bi trebalo da je to upustvo . Upustvo je za fiat bravo, brava marea. Za taj motor i to godiste. Ali nesto se ne slaze bas sa slikama u upustvu.

Na slikama taj senzor ima mali kabal i dzek sa 3 zice.
A kod mene je dzek odma kod senzora i ima 2 zice, treca zica ocigledno nije spojena a ona bi trebala da prestavlja kao zastitu od smetnji.

Dal je neko pre mene budzio ili menjao nemam pojma , ili je tako fabricki .

Vrednosti napona ne mogu sa sigurnosti reci dal sam merio u ac ili dc rezimu , ali pretpostavljam da sam merio u dc jer pretpostavljam da je sve u autu radi na jednosmernoj struji. Sto ne znaci da nisam pogresio .

Sutra cu pokusati opet da izmeri i na naizmenicnoj struji i pokusacu da pozajmim analogni unimer.

Inace auto nema nikakvih problema u radu sto se tice nekih detonacija , koje se spominju u ovom linku.

Moja sumnja da proverim ovaj senzor je ta sto mi auto nekada kada se ugreje i stojim na semoforu , u brzini dok ubacujem u brzinu i dajem gas , pustam kvacilo .Auto mozda zakasni sekundu da podigne obrtaje i tu se ugasi.

I tako pogledam senzor i vodim gole zice , koje su se mozda i dodirivale.

Sad treba ispitati dal valja senzor.

Inace sad mi je raskacen senzor i nisam primetio nikakve promene.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dexa313

To merenje otpora bi bilo najsigurnije ako je tačan podatak. Što se tiče simptoma rada motora i odgovarajućeg senzora valjda će neko iskusniji da odgovori :D. Što si tiče merenja napona ovo sad razmišljam naglas samo teoretski, nisam merio. Kada se udari (deformiše) kristal, na izlazu se dobije nešto ovako:

 

KNS-OSCILLOSCOPE.jpg

 

Što je naizmenični signal koji bi najlakše bilo izmeriti osciloskopom. Sa unimerom možda imaš više šanse na AC da izmeriš nešto nego na DC, ali problem je što je ovo kratkotrajan impuls. Ali druga stvar koja tu može da predstavlja problem jeste što ovo može da bude rezonantni senzor tako da ima odziv samo u određenom opsegu frekvencija sudeći po tekstu iz ovog uputstva. To znači da možda uopšte nema odziv na pojedinačno ili sporo ručno lupkanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo sam pokusa da se bavim ovom tematikom , ali bez nekih uspeha .

Na senzoru koji se nalazi na mom autu nisam uspeo nista izmeriti.

Medjutim jedna stvar me buni.
U servisnom upustvu za moj auto fiat bravo 1,6 2001 godiste , stoji da ide senzor ntk kne 03 sa tri zice. A na mom autu se nalazi senzor ntk kne 11 sa 2 zice.

Dal je neko to budzio pre mene , nema pojma.
f1286c4994186cb2632cc6a0a0cb4e9e.jpg399ba69751b1645b5e73ce01969aac3a.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...