horvat 6456 Posted May 4, 2020 (edited) CLASSIC TEST BMW 325i E30: Vanvremenski klasik U godini kada se navršava četiri decenije BMW Serije 3, ima li boljeg načina za obeležavanje, nego testom modela koji je verovatno najviše i doprineo izgradnji reputacije vozačkih automobila, koja decenijama prati kompaniju iz Minhena!? Iako motiva za odabir druge generacije legendarne „Trojke“ ima na pretek, želeli smo da 2015. godine testiramo model koji nas je, poput vremeplova, vratio u neke nostalgične dane, model koji uprkos jednostavnoj konstrukciji i najosnovnijoj opremi, beleži veliku popularnost i kod današnjih kolekcionara. Pogotovo sa „šestakom“ ispod poklopca motora, koji smo saradnjom TopSpeed ekipe sa beogradskim kolekcionarom BMW automobila, bili u prilici da upoznamo do detalja. Visoki kriterijumi su nas ujedinili sa prijateljem redakcije, čiji je BMW 325i iz 1989. godine, i danas u gotovo salonskom stanju. Dragan Đurković pripada ljubiteljima BMW automobila, a veliki je i poznavalac E30 generacije, koju održava isključivo originalnim delovima. Primerak koji smo imali priliku da testiramo proizveden je sada već davne 1989. godine, iako se to po stanju vozila zaista ne može ni naslutiti. Naime, na parkingu nas je sačekala kockasta silueta, prepoznatljivih linija kojoj E30 duguje i kolokvijalni nadimak - „kockica“. Kombinacija tamno plave karoserije, svetlo sive unutrašnjosti i “mrežastih” alu-felni od 15 inča, jedna je od onih koja izaziva nepodeljenu ocenu da je klasično fabrično „odelo“ zapravo najbolje rešenje. OEM princip, koji podrazumeva isključivu ugradnju fabričkih delova i održavanje bez kompromisa, u skladu sa preporukama bavarske kompanije, doprinelo je da i nakon toliko godina, 325i samouvereno dočeka test vožnju. BMW E30 iz današnje perspektive pripada klasi automobila koja je, pre svega, neopterećena elektronikom, dajući prednost konstrukciji koja je bazira na vrhunskoj mehanici. Jednostavan princip garantuje ono što najviše nedostaje modernijim verzijama – osećaj u vožnji. Iako možda zvuči kao kliše, Serija 3 je od samog predstavljanja postavila visoke standarde upravljivosti. Kao poseban bonus dolazi i oznaka na desnom delu vrata prtljažnika. Iako je, naravno, najcenjenija oznaka M3, specijal o serijskim BMW automobilima motivisao nas je da potražimo najjsnažnije standardno izdanje - 325i. Sa šest cilindara, manuelnim menjačem i pogonom na zadnjoj osovini, testirana „kockica“ potvrdila je da popularnost, ali i ugled u svetu „youngtimera“ nisu slučajni. Pre svega, ulazak u sportska sedišta sa veoma izraženom bočnom potporom i kontakt starovremenskog “ključa” poseban je ritual, a ne tek uobičajena radnja. Zapravo, sve u vezi sa iskustvom koje E30 vraća do vozača potpuno je posebno i autentično, pogotovo u poređenju sa savremenijim automobilima. Takoreći, pravog i direktnog poređenja i nema, jer je „rastojanje“ od tri decenije sasvim dovoljno da razlike nadjačaju zajedničke osobine. Ipak, počevši od zvuka koji se budi na parkingu, sve je na granici savršenstva. Reski zvuk motora od 170 „konja“ najavljuje da, uprkos „krštenici“, 325i i dalje može da postidi mnoge sportske modele. Iako manja masa i pomenuta snaga najavljuju uzbuđenje, ono ne izostaje, ali je definitivno drugačije u odnosu na aktuelne standarde u automobilskoj industriji. Brzina je relativna stvar, i u toj kategoriji BMW E30 325i ostavlja dobar, ali ne i odličan utisak. Maksimalna ocena je rezervisana za sam osećaj prilikom sabiranja kilometara, kada su ruke na retro volanu sa tri kraka i ručici menjača dovoljni za sreću. Svaka, iole oštrija krivina ili kružni tok, potvrdili su da je BMW još sredinom osamdesetih pronašao formulu uspeha, koja samo diskretno evoluira. Tome je, svakako, doprineo i odnos vlasnika prema automobilu, koji je u prethodnom periodu mnogo vremena posvetio podvozju, koje je, verujte nam na reč, perfektno. Kompletno oslanjanje je zamenjeno originalnim, dok je za najvišu ocenu urađeno i peskiranje i plastifikacija, pa je Draganova „kockica“ u svakom trenutku spremna za mehaničku i vizuelnu inspekciju, čak i po poslovično strogim nemačkim standardima. Godine rada na Classic testovima naučile su nas da su, uprkos vrhunskom stanju, automobili iz prošlih epoha nedovoljno ubedljivi kada na red dođe kočenje. BMW 325i tu prirodno zaostaje za modernijim verzijama, ali nakon kraćeg “upoznavanja”, sve dolazi na svoje mesto. Jednostavno, E30 je automobil koji je neophodno detaljno upoznati, a onda je ljubav neminovna. Primetićete da tokom testa, osim konjskih snaga, nismo mnogo pažnje posvetili brojevima „na papiru“, koji su suština testiranja aktuelnih automobila. Nismo naveli kolika je prosečna potrošnja, zapreminu prtljažnog prostora, međuosovinsko rastojanje... Jer čim sednete u sportsko sedište, namestite se u idealan položan za vožnju i desnom rukom pronađete kožnu ručicu kratkog i preciznog petostepenog menjača, zatvorio se plavo-beli krug uživanja. Nekada bismo rekli da je na vama samo da pronađete dobrog saputnika i destinaciju, ali ne i ovom prilikom, jer je u ovom slučaju, vožnja sama po sebi jedini cilj i vrhunsko zadovoljstvo! Tekst: Uroš Popović Slike: Mihajlo Todorović Link: https://topspeed.rs/vozili-smo/classic-test-bmw-325i-e30-vanvremenski-klasik-3771.html Edited May 4, 2020 by horvat 4 MS PK, djomla, nemanja84bg and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 28, 2020 VreleGume: 1989. BMW E30 318 iS 1.8 benzinac sa 136KS/172Nm, menjač sa 5 brzina, ubrzanje do stotke traje 9.9 sekundi, a maksimalna brzina je 202 km/h. Ipak, ovaj BMW nije u tom fabričkom izdanju, već su mu unapređene kočnice, vešanje, pa na kraju i motor. Pogledajte detaljno šta je sve urađeno: 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 17, 2021 BMW M3 Cecotto (E30) Johnny Cecotto je vozačka legenda BMW-a koji je za njega vozio i pobedio na dosta trka. Po njemu je zato nazvana ova posebna varijanta M3: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 23, 2021 Vraćanje BMW-a E30 u salonsko stanje suvim ledom BMW E30 3-Series dobija na vrednosti iz dana u dan, sa pojedinim jedinicama koje su dostigle veoma visoke aukcijske cene. I dok su brojni od ovih modela izuzetno čisti, verovatno ni jedan od njih ne izgleda dobro kao ovaj 318i kabriolet koji je dobio potpuni i detaljan tretman čišćenja suvim ledom kompanije I Am Detailing, zadužene za njegovo vraćanje u gotovo fabričko stanje. Stručnjaci ovog brenda startovali su sa donjom stranom šasije, čišćeći delove kao što su nosač rezervne gume, rubovi točkova, izduvne grane, vešanje, transmisioni kanal i ostale prateće komponente dodate šasijskoj sekciji. Kao što su predstavili na snimku u maniru pre/kasnije, rezultat ovog čišćenja učinio je da sve deluje kao da je automobil upravo sišao sa salonske platforme. Nakon toga, ljudi ovog brenda krenuli su u proces restaracije zadnjeg vetrobranskog "stakla", koji je zahtevao nešto više veština nego obično jer predstavlja deo mekog krova ovog kabrioleta. Oni su krenuli na ovaj deo polirkom i sredstvom za poliranje, učinivši da ovaj segment od izgrebanog postane potpuno providan. I Am Detailing je zatim maskirao automobil i uklonio sve priključne segmente, sa ciljem da izvede korekciju farbe olakšavajući pripremu. Dodatno, 318i oznaka bila je sa E36 3-Series, umesto sa E30 modela, tako da su je ljudi ovog brenda uklonili i zamenili kasnije. Nakon ovoga, oni su izveli korekciju boje i uspeli da učine da crna nijansa karoserije umesto doma hiljada ogrebotina, postane čista površina sa visokim sjajem, reflektivnog finiša. Isti proces izveden je u gepeku takođe, ispod svih zvučnih izolacija, dodatno ispravljajući iskrivljene alate i pružajući im tretman protiv rđe. Konačno, oni su uklonili sva ulubljenja na ovom modelu, primenjujući keramički sloj, čišćenje motora i enterijera suvim ledom i zatim satavili sve ponovo. Veoma je retko videti ovakav nivo detaljnog održavanja koji je pripremljen u sklopu restauracije čak i ponekih daleko skupljih vozila, dok ovaj veoma kompleksan proces možete videti na snimku koji sledi ispod. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 13, 2021 BMW E30 karavan sa M3 E36 motorom prodat za skoro 18.000 evra E30 karavan ili Touring, po vokabularu kompanije BMW, razvio je gotovo kultni status kod ljubitelja automobila. Kao i brojni kultovi, ovaj je startovao sa prostom idejom koja se ispostavila genijanom - uzmite 323i sedan uništite ga i pomerite C stubove pozadi, dopunite ostatak karoserije i kreirajte svoj lični karavan. Ono što će postati prototip kreirano je od strane BMW inžinjera Maksa Risboka tokom 1984. godine, prilikom plemenite namere da odevede svoju porodicu na odmor. Ova ideja se toliko svidela šefovima, da su pokrenuli projekat za koji su dobili zeleno svetlo, kreiravši ovih par promena i zvanično uvevši E30 Touring liniju u proizvodnju tokom 1987 godine. Najpopularnija Touring varijanta bavarskog brenda jeste 325iX, međutim, pošto se tu radi o E30 modelima, oni su podlegali brojnim modifikacijama i promenama motora. Upravo je ovo slučaj sa ovom posebnom 1989. 320i Touring jedinicom koja poseduje šestocilindrični motor iz S52 modela. 3-Series Touring poseduje inlajn šestocilindričnu jedinicu koja je donirana iz E36 M3 modela sa 177.027 pređena kilometra ispod kaiša i prebačena je ZF menjačem, takođe. Ostali veoma ukusni detalji ispod haube uključuju aluminijumski hladnjak, sa električnim ventilatorom, Dinan karbonske usisnike, specijalni izduvni sistem i diferencijal ograničenog proklizavanja. Stvari kojima možemo zameriti po pitanju ovog modela, jestu Vader sedišta iz E36 modela, koja, iako su jedna od najboljih koje možemo videti u ovoj liniji, izgledaju prilično van svog mesta u nešto užoj i prilično prevaziđenoj kabini E30 automobila. Ostali elementi kao što su četvorokraki upravljač i mehanička letva volana iz 316i linije nisu nešto čime bismo danas mogli da se pohvalimo, ali oni ni u kom slučaju ne čine ovaj model manje privlačnim. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 20, 2021 Cars.co.za: BMW E30 sa Toyota V8 motorom Ustvari je Lexus motor, ali svejedno. Ace Customs je firma iz Južne Afrike koja ga je napravila po zahtevu klijenta. Wayne Exner je glavni u toj firmi, i on će vam objasniti šta je sve urađeno: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 5, 2021 Eneos BMW E30 sa motorom Honde S2000 Eneos je na ovogodišnji SEMA sajam tjunera u Americi dovezao modifikovani BMW Serije 3 (E30) u koji je ugrađen Hondin motor. Ovaj E30 pripada Faruku Kugayu, vozaču u Formula Drift Pro-klasi, a kao baza je poslužio BMW 318i iz 1985. godine. Umesto originalnog četvorocilindričnoig motora, Eneos BMW E30 sada pod haubom krije Honda F20C motor (iz modela S2000) sa 240 konja. U paketu su između ostalog i 6-stepeni manuelni menjač iz Honde S2000, pa Borla izduvni sistem od nerđajućeg čelika, zadnji LSD diferencijal, Pandem V1.5 widebody kit, E30 M3 Evo 2 zadnji spojler, krovni panel od ugljeničnih vlakana, 17-inčni Rotiform točkovi, KW oslanjanje, kočnice iz BMW-a E36 M3, kao i zaštitni kavez. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 19, 2022 1990. BMW E30 sa 6.000 km u Nemačkoj na prodaju za 36.000 evra Stari BMW-ovi automobili, posebno oni proizvedeni osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka, danas su veoma traženi i vredni na tržištu, a to se ne odnosi samo na modele visokih performansi kao što su M3 i M5. Kolekcionari su u potrazi za najbolje očuvanim automobilima sa minimalnom pređenom kilometražom, i za njih plaćaju dosta novca. Oni koji poseduju čak i ''običnije'' modele 318i i 320i mogu za njih da naplate visoke iznose. ''Ekstremni'' primer je dvovratni BMW E30 proizveden 1990. godine, koji se pojavio na nemačkom tržištu polovnih automobila. Ofarban je u Diamond Schwartz metalik boju i čini se da je u savršenom stanju, ali ipak najviše pažnje privlači njegova kilometraža jer je prešao svega 6.018 km. Oni koji traže ovakav ili sličan automobil teško će pronaći mnogo primeraka sa ovako malom kilometražom, a prodavac je verovatno zbog toga i ukupnog stanja svog četvorotočkaša postavio cenu od 36.000 evra. E30 poseduje 15-inčne felne, a ne standardni 14-inčni set koji se uvek činio pomalo ''izgubljen'' ispod lukova točkova. Opremljen je sportskim oslanjanjem, M-tech upravljačem i pragovima, prednjim maglenkama, električnim podizačima prozora, šiberom i zaključavanjem. Nažalost, unutra su samo ''ravna sedišta'', a s obzirom da je reč o modelu 320i, ispod haube se nalazi 2.0 M20 motor koji razvija 125KS, a ne ''zabavniji'' 2.5 motor koji isporučuje 168KS u modelu 325i. Modelu sa manjim motorom su, kada je bio nov, bile potrebne 10.2 sekunde da ubrza od 0 do 100 km/h. Motor je uparen as petostepenim manuelnim menjačem. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 9, 2022 1985. BMW 323i E30 sa samo 260 km na prodaju za 120.000 evra Na tržištu automobila u Austriji se pojavio fantastičan primerak BMW-a 323i E30 iz 1985. godine, koji se nalazi u fabričkom stanju, ali njegova cena nije za svakoga. BMW-ovi modeli iz osamdesetih godina su danas veoma poželjni, a njihova cena konstantno raste. Primer je BMW 323i E30 koji se prodaje u Austriji, a s obzirom na činjenicu da je prešao svega 260 kilometara i da se nalazi u fabričkom stanju, njegova cena iznosi 119.950 evra. Isti automobil se prodavao 2017. godine, ali je tada cena iznosila 69.999 evra. Nova cena posebno privlači pažnju jer se ne radi o modelu M3 Evolution, modelu 320iS ili ograničenoj verziji kabrioleta, nego o dvovratnom modelu 323i ofarbanom u Zinnober crvenu boju, koji ima čelične felne. Njegovom izgledu se ne može pronaći zamerka, prednja tabla je besprekorna, a s obzirom na to da se radi o modelu pre restajlinga poseduje hromirane branike. Mnogi će reći da ovaj model izgleda daleko lepše od onih koji su stigli posle 1987. godine. BMW pokreće 2.3 redni šestocilindraš, a kupac nije trošio novac na aluminijske felne, električne podizače prozora, servo i šiber, nego je izabrao diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, sportski menjač i Recaro unutrašnjost. BMW je u Evropi 1985. godine zamenio 323i snažnijim modelom 325i, ali je automobil na fotografijama registrovan tek u aprilu 1985. godine. Njegov motor razvija 148 KS i 205 Nm obrtnog momenta, a ta snaga se prenosi na zadnje točkove. Automobil je težak oko 1.050 kg, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9 sekundi, dok njegova maksimalna brzina iznosi 202 km/h. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 25, 2022 AutoTopNL: 1991. BMW 325i E30 Nije bio baš u dobrom stanju odmah po kupovini... i još uvek nije u stanju za njihovu uobičajenu vožnju po Autobanu. Ona će biti neki drugi put: 2 horvat and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted February 18, 2023 4 dach@, Woodoo, horvat and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 4, 2023 VreleGume: BMW E30 Cabrio Letnje izdanje najomiljenijeg BMW stariteta na našim prostorima: Quote Share this post Link to post Share on other sites