neshaoct 9592 Posted April 29, 2020 Petrolicious video: U svetu auto sporta Lancia je najpoznatija po svojim reli uspesima tokom 70-tih, 80-tih, 90-tih. Naročito tokom 80-tih zahvaljući modelima Lancia 037, Delta S4 i posle ukidanja Grupe B sa modelom Delta. Ali, Lancia se nije trkala samo po reli deonicama, već je imala poseban sektor koji je usko sarađivao sa Abarth-om i pravio automobile za klasične kružne trke...a, posebno za trke izdržljivosti. John Campion je automobilski entuzijasta iz Kalifornije koji u svojoj garaži ima mnoštvo zanimljivih, retkih trkačkih automobila,a jedan od njih je Lancia LC1. Prototip je napravljen na osnovu Beta Montecarlo ''siluete'', a po pravilima tadašnje Grupe 6. Međutim, nije zaživela jer je brzo napravljena Grupa C koja je svojim pravilima faktički preuzela Grupu 6, a italijani su napravili LC2...na bazi Ferrari modela. LC1 ima 1.4 turbo motor sa 430 konja, odnosno 460 konja za kvalifikacije kada se boost dizao na 1.65. Menjač je sa 5 brzina, a auto je veoma, veoma lagan. Telo (paneli) je od fiberglasa, šasija od aluminijuma, pogon pozadi - težina automobila je bila 665 kilograma. Napravljena su 4 komada. 1982. godine ostvarene su tri velike pobede sa ovim autom na trkama ''6 sati Silverstona'' (Michele Alboreto/Riccardo Patrese u autu 0001), ''1.000 km Nurburgringa'' (Michele Alboreto/Teo Fabi/Riccardo Patrese u 0002), i ''1.000 kilometara Mugello'' (Michele Alboreto/Piercarlo Ghinzani u autu 0004): 2 Ivan and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites