typer 2 Posted April 20, 2020 (edited) Pozdrav svima! Novi sam na forumu, iskreno ne znam gdje početi, pa ću pokušati ovdje :-) Imam Fiat Bravo 1.6 JTD, 120ks, 2010.god. Oprema mislim da je dynamic, sport nije definitivno, što mi je žao, najviše zbog estetike. Trenutno na njemu imam alu flege 16", ali htio bi staviti 18" od sport verzije, jer mi super izgledaju. Također, auto je jako jako visok, skoro ko džip :-) Našao sam na oglasniku, čovjek prodaje opruge od Bravo sport. Trebam savjet dal se to isplati kupiti, tj. dal ću estetski dobiti išta ili ne. Planiram već neko vrijeme kupiti eibach pro kit, ali nikako (zbog para), a ova opcija sa oprugama od bravo sport je triput jeftinija. No nisam siguran dal će nakon montaže moj bravo biti niži ili ne? Sa eibach pro kit ide dolje za 30mm naprijed i iza. Da li možda imate neko iskustva s tim, ako stavim sport opruge, dal će auto bit niži u odnosu na serijalu 1.6 jtd-a? Bez da mijenjam amortizere, mislim da to možda nije potrebno. Unaprijed hvala! Edited April 20, 2020 by neshaoct precizirao naslov teme 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14510 Posted April 20, 2020 @Ivan zna Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted April 20, 2020 (edited) @typer Pozdrav i dobrodoslica na forum! Pravilo No1 nam je da ne pravimo "kupusare" od tema, tj. u jednom postu ne pitamo sve sto nas zanima. Svako pitanje ima svoju tehnicku temu, koja odgovara naslovu, cisto zbog preglednosti i lakse pretrage. Dosta toga mozes da pronadjes i pomocu Search. Dok se ne uhodas, da probam da pomognem . On 4/20/2020 at 2:51 PM, typer said: Trenutno na njemu imam alu flege 16", ali htio bi staviti 18" od sport verzije, jer mi super izgledaju. Ovo mozes bez problema, OEM felnu menjas OEM felnom, ostaju isti srafovi... Dobijas pola inch siru felnu (7.5'' vs 7''), ET je 4mm veci (35mm vs 31mm). Naravno veci profil, sira i niza guma (225/40/18 vs 205/55/16), koja donosi dosta precizniju i stabilniju voznju. On 4/20/2020 at 2:51 PM, typer said: Da li možda imate neko iskustva s tim, ako stavim sport opruge, dal će auto bit niži u odnosu na serijalu 1.6 jtd-a? Koja Sport motorizacija je u pitanju? Benzinci zbog manje tezine u nosu, napred imaju nesto tanje opruge. Naravno da su na Sport varijanti opruge nize, tj. dobijas spusteniji auto, primetno stabilniji i upravljiviji po krivinama. Opet, od Sportova, najnize verzije su 1.4 T-Jet 150 i 1.4 MA Turbo. Evo ovde imas detaljnu specifikaciju, pa pogledaj: U zadnjem redu imas i vizuelnu oznaku, lako se razlikuje koja je koja pomocu obojenih tackica na oprugama. Sto se tice zadnjih, sve verzije imaju istu debljinu opruge. Dok su Sport ponovo najnize: On 4/20/2020 at 2:51 PM, typer said: Oprema mislim da je dynamic, sport nije definitivno, što mi je žao, najviše zbog estetike. Sport se vrlo lako razlikuje i kao sto vidis nije u pitanju samo oprema. A koja verzija je kod tebe, lako mozes da vidis ako uneses svoj VIN u ePer. Dobices tacan datum proizvodnje (deluje mi da je 2009.), oznaku opreme, kao i njenu detaljnu specifikaciju u spisku. Upravo i po forumu potenciram - ko voli tako nesto, vredi sacekati malo i doplatiti koju stotku za Sporta. Mnogo se lepse vozi, obicno idu sa boljom opremom, mnogo bolji dozivljaj samog modela u odnosu na neki standardni. A ako kreces da dodajes i doplacujes (felne, vesanje, sajtne, kacket, izduv, tamna stakla, Sport sedista, itd..) - izadje daleko skuplje i teze. Edited April 21, 2020 by Ivan 2 typer and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
typer 2 Posted April 21, 2020 (edited) Puno hvala na detaljnom objasnjenju! Shvacam ovaj zadnji dio i potpisujem, najjednostavnije bi bilo kupiti Sport verziju i onda je to druga prica. Sto se tice opruga koje su mi ponudjene, one su skinute sa Bravo 2.0 mjet, taj dio sam zaboravio napisati. Navodno su namonitrane gore eibach pro kit, a ove standardne skinute. Definitivno idem detaljnije jos istraziti koliko mogu. Zasad hvala! Edited April 21, 2020 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted April 21, 2020 (edited) 14 minutes ago, typer said: one su skinute sa Bravo 2.0 mjet Najbolja varijanta, maltene ista "dizelska" debljina prednjih opruga kao i na 1.6 (imas u gornjoj tabeli), a dobices za nijansu spusten auto. Imas fotke po netu pa pogledaj kako to izgleda. A evo za prvu pomoc koju visinu okvirno mozes da ocekujes, bas juce sam kacio neki PrintScreen. Taman i felnice koje si napisao da merkas : Edited April 21, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
typer 2 Posted April 23, 2020 Na 2.0 mjet to super izgleda (bar mi se tak čini na slici, uživo ga nisam imao prilike vidjet). Ali prema usporedbi na ovoj slici sa eLearn, prednje opruge su nešto niže (možda čak dok bi namontirao na svoj, to bi bilo i zanemarivo), a zadnje su zapravo iste. Tako da u konačnici, mislim da mi se to ne isplati...tj. neće bit baš velika razlika :-) Još se premišljam Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 953 Posted July 26, 2020 (edited) Pozdrav kolege fiatovci, evo me ponovo a mogu reci i najzad u fiat vodama Izvinjavam se ako sam prevideo negde neku temu na ovu temu! (: Interesuje me pasuju li opruge od jos nekog auta na Brava? Stila na primer? Inace, pazarih Brava 1.9 8v 2007 u dinamik opremi, super autic, al mi fali malo direktnosti na volanu posle Alfe i BMW-a... Pa bih to do nekle kompenzovao nizim oprugama. Sta mi predlazete? Edited July 26, 2020 by Ivan Spojeno 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 26, 2020 (edited) Ja vozim Fiat Bravo 2007 Sport 150HP MultiJet na Eibach Pro Kit-u, da prostiš, već 7, 8 godina. Jedna od najboljih investicija što se tiče delova i poboljšanja auta. Upravljivost, način na koji leži u krivinama, izvlači iz istih, stabilnost. Samo preporuka! Eibach Pro Kit može da se uzme za nešto jače od 100e. Nisu ti potrebni drugi amortizeri. 30mm je niži auto. U isto vreme imam i AR MiTo TB 155HP. Iskreno, ne znam o kakvom lošijem utisku kod Brava pričaš. MiTo je znatno lošiji u smislu upravljivosti.. P. S. Doduše, ja sam i na fabričkim 18-ticama 7.5J, što takođe doprinosi stabilnosti i upravljivosti. Ali opruge najpre.. Edited July 26, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, skinuti visestruki TT potpisi, sredjen format Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 953 Posted July 26, 2020 Pricam o AR 156 koja je savrsenstvo sto se tice lezanja i samog osecaja u voznji. Mito je nazalost samo konfekcija u odnosu na nju. Uopsteno sve sto ima elektricni volan je realno bzvz i ne moze se porediti sa gore navedenim autom. Gde si nabavio eibach? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4818 Posted July 26, 2020 Bravo i Mito mogu samo biti slicni/isti po upravljivosti, nikako Mito ne moze biti "znatno" losiji, jer je u principu sve to manje vise slicno sa elektricnim volanom kao sto kaze kolega. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 26, 2020 Nema potrebe dalje raspravljati, jer su dva auta nebo i zemlja u smislu upravljivosti. I Brava i MiTa sam kupio sa pravih cc 130k, dakle nisu dreševi. Naprotiv. Električni volan u MiTu? Eibach sam kupio svojevremeno preko oglasa, ali imaš ih gde god hoćeš preko. Ima i lik iz SU koji ih uvozi, ako je to uopšte moguće sada. Svakako ne bi pogrešio..Sent from my SM-N975F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted July 26, 2020 (edited) @MiloshBg @bledoliki Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o spustanju Nuova Bravo . Par postova iznad sam vec ostavljao neke fabricke podatke iz eLearn oko opruga. Pa mozda i to bude od koristi: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/80785-fiat-nuova-bravo-spuštanje-auta/&do=findComment&comment=1547828 PS: Secam se da je kolega ovde davno prodavao upravo Pro-Kit na -30mm. Sto se samo estetike tice, evo razlike sa fabrikom i Eibach, na Sportu: Edited July 26, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 26, 2020 (edited) Ako je Kolega iz SO, onda ja vozim nj opruge.. Edited July 26, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, skinut TT potpis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted July 26, 2020 (edited) Mislim da jeste, vozio je iza crnu J GTC? Samo sto je on to prodavao pre jedno 3 godine, a ne pre 7-8 (posto kazes da ih vozis toliko, mozda ipak nije taj kolega ili si menjao vise setova ). Secam se dobro, jer ih je Milutin merkao za svoj 2.0 Emotion. Edited July 26, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 953 Posted July 26, 2020 12 minutes ago, bledoliki said: Nema potrebe dalje raspravljati, jer su dva auta nebo i zemlja u smislu upravljivosti. I Brava i MiTa sam kupio sa pravih cc 130k, dakle nisu dreševi. Naprotiv. Električni volan u MiTu? Eibach sam kupio svojevremeno preko oglasa, ali imaš ih gde god hoćeš preko. Ima i lik iz SU koji ih uvozi, ako je to uopšte moguće sada. Svakako ne bi pogrešio.. Sent from my SM-N975F using Tapatalk Dap, elektrican volan, tj servo, nema hidrauliku. Osecaj na volanu je meh, ali nije to tema Moze li neki kontakt tog lika iz SU sto ih uvozi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 26, 2020 (edited) http://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/5128778/eibach-opruge Ne znam da li je dozvoljeno linkovanje, izvinjavam se unapred. @Ivan - 8 godina, vozim auto, možda nekih 4 Eibach. Izvinjavam se ako sam bio nejasan. Kažem, naj investicija što se tiče svih fensiranja oko kola. Ustvari, to i nije fensiranje.. Edited July 26, 2020 by Ivan Dodat PrintScreen oglasa 2 MiloshBg and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted July 26, 2020 (edited) 10 minutes ago, bledoliki said: Ne znam da li je dozvoljeno linkovanje, izvinjavam se unapred. Sve je OK , dok ne prelazi u evidentno reklamiranje po forumu. Hvala za kontakt. PS: Samo molba za ubuduce - pravilo foruma je da uz link oglasa dodamo i PrintScreen. Cisto da bi nam sadrzaj bio samostalan, tj. da ljudima ostane informacija ako se link oglasa izmeni ili obrise . Edited July 26, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 26, 2020 (edited) Teško da mogu da reklamiram nekog koga ni ne poznajem. Ja od Subotičana nisam kupovao, pitanje je da li išta ima u ovim vremenima. Treba proveriti.. Edited July 26, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, skinut TT potpis 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted July 27, 2020 18 hours ago, Ivan said: Secam se dobro, jer ih je Milutin merkao za svoj 2.0 Emotion. Jeste, i steta sto ne uze bas te pro-kit, jer sam mogao da biram, nego ja navalio da uzmem od njega Sport-Line koje su uzgred bile od benzinca. Tako da... opruge "zavrsile u kanti"... Na kraju sam i ja uzeo Pro-kit, stavio na nove amorte, i da, to je jedna od najboljih i najjednostavnijih investicija koje mogu da se naprave. Ja nisam uzimao od ovog momka iz SU, ali koliko sam cuo cene su sada poprilicno vece od tih nekih 100e koliko je bilo pre, neko mi mislim cak rece 160e da je pitao mozda za Brava ili Giuliettu...nisam siguran Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 27, 2020 (edited) Mislim da su oko 130 preko, a to nije problem neko da donese - čak i ova nenormalna vremena. Par desetina eur gore, dole - odlična investicija. I ne radi se samo o ležanju auta i upravljivosti; od kada sam stavio ove opruge, manje ima intervencija na trapu, tj. nema ih. Sa stock oprugama je često znala da izdaje desna strana, viljuška, krstak, itd. Da li to ima ikakve veze, ne znam, ali je boljitak i u tom smislu evidentan.. Edited July 27, 2020 by Milutinac ne moraš citirati post odmah iznad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted July 27, 2020 Da, ja sam ih u Nemackoj platio 130 1 bledoliki reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 27, 2020 (edited) Inače, ja se nisam rodio pametan i nije mi niko od majstora njih preporučio. Pukla mi je prednja stock opruga, majstor tada počeo da mi lupeta te ima, te nema, te svejedno šta staviš i ja slučajno naletim na oglas tipa iz SO koji je to prodavao. Da se nije desio taj peh, verovatno bih i dan danas živeo u neznanju.. Edited July 27, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 923 Posted July 27, 2020 19 hours ago, MiloshBg said: Uopsteno sve sto ima elektricni volan je realno bzvz i ne moze se porediti sa gore navedenim autom. Čestitke Miloše. Navikavaj se na elektroservo ,ja se posle godinu ipo dana na Delti nisam navikao. Sr*nje. Moraću da menjam auto zbog toga 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bledoliki 4 Posted July 27, 2020 (edited) Po svoj prilici, umesto da idem na Guliettu, moraću downgrade na 156.. Edited July 27, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4818 Posted July 27, 2020 Volan u Giu i Bravu ne moze da se poredi ni u jednoj varijaciji. Najbolja opcija u poredjenju sa Bravom, 159, 156 je volan u Giulietti. 2 MS PK and Danilo1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites