Jump to content
FAS Goran
Tipo95

Fiat Nuova Tipo - naknadna ugradnja plina/ TNG-a / Metana

Recommended Posts

Pozdrav, u poslednje vreme tj. pre ove krize, počeo sam da razmišljam da ugradim plin u novog tipa, logikom kad već ne vozim snažan auto onda bar da se vozim jeftino, jer kad se baci na papir 3-4.000 mesečno nije mala stavka, a cena ugradnje je 750eur kod ovlašćenog sa atestom. Sad ta odluka stoji da sve ovo prođe, pošto i auto stoji :) ali da se malo u međuvremenu raspitam. 

 

Najviše me insteresuje ono što se poslednje vreme pominje da je plin prošlost, da gase modele i sl. ne pratim baš te teme ali sam na par mesto to sreo, pa me to najviše interesuje, što je možda i najteže

znati šta će biti sa plinom, ne verujem da čak i ako se gase modeli, da će se u skorije vreme smanjiti mreže mesta za točenje?

 

Pominjalo se već da je ovaj motor dobro podnosi i plin i nekako u to verujem, da takođe gubitak snage nije velika, a i mala mu je osnovica :) a svakako sa nižom potrošnjo mogao bi više i da se stisne što iskreno ponekad se redukuje zbog potrošnje

 

Da, ostaje mi dilema ''skrnavljenja gepeka'' to moram da probam sa nekim ćopavcem kako će da izgleda u gepeku pošto mi se ne gubi puno gepeka jer mi je to bio značajn kriterijum za kupovinu Tipa.... a ne mogu sad to da probam jer imam rez točak punih dimenzija. 

 

Takođe jednu stvar još treba da proverim, da li boca zauzima u visinu sad koliko i rez točak punih dimnzija ili eventualno manje, jer moj Tipo zbog punih dimenzija rez točka ima 7-8 cm gubitka dubine prtljažnika, jer okolo točka ima dodatnu penu koja niveliše gepek

 

Ako neko ima iskustva zahvalan bih bio na odgovoru..

 

 

Edited by neshaoct
precizirao naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže matematika ti je laka.

prosečnu potrošnju benzina pomnoži sa 1,25 i dobićeš potrošnju plina, na nju dodaj 0,5L benzina i dobićeš trošak goriva na 100km.

npr, troši ti 7L benzina prosek( 7x140din= 980din), onda 7x1,25=8,75L TNGa + 0,5L BMBa=743din npr

 

Ako ti je NOV auto i pod garancijom.... raspitaj se...

 

ali ako nije, ugradnja ti nije više od 350eur+100eur za papirologiju ( atest i saobraćajna). Svakako mislim da tih 750eur je puuunooooo, mada je to možda cena kod ovlašćenih servisa......

 

ako ne prelaziš puno...možda ti se isplati da čekaš da izađe iz garancije......

 

godinama vozim a TNG, i preporučujem ga, taj motor je jednostavan, lak za održavanje, i dobar za TNG... samo dobar majstor, malo štelovanja... i sipaj i vozi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo95 Ako imaš dužu garanciju 4-5 godina koje daje Fiat nju gubiš gde god da ugradiš plin.Ovlašćeni servisi preuzimaju garanciju na ceo auto do 2 godine,zato je ugradnja plina kod njih skoro duplo.Tako je bar bilo kad je burazer uzimao 500l neverujem da je i sada drugačije 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve je pitanje godišnje kilometraže, ja sam prešao oko 22000km/god i skoro mi se isplatila investicija od 430eur. Ako ima NOV auto i planira da ga vozi min 5god, a cenim i više, i ako prelazi min 15 000km, odmah u servis po TNG instalaciju, a ako prelazi i više..... šta čekaš bre.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u početku mislio da ću prelaziti manje, oko 12.000km, ali ver sad malo i deca porasla pa se više švrćka imalo je izgleda da ide na 15.000km tako da se matematika malo promenila... 

 

Da auto je nov, i planiram da ga vozim bar ovih 7 god koliko je kredit tj. sada već nešto više od 6 god.... 

 

Garanciju znam da preuzima distributer, i znam da to nije kao proizvođačeva i da distributer može više da zakera... ali...  e sad nisam proverio za dužinu garancije, potšo imaam produženu na 4 godine, da li ostaje ta ili ne, proveriću hvala @dach@ svakako sam bio voljan da sačekam koliko toliko da prođu ''dečije bolesti'' da je nešto simptomatično, kao npr kvačilo, ali za sad na 9.000km nema nekih nagoveštaja... 

 

@shuxx tvoja matematika kaže 3.000 rsd mesečno na 15.000 km godišnje nije ni to malo... mada sad je jeftiniji benzin, pre je bila veća razlika... A i ovo 0,5l na 100 benzina menja računicu, da li toliko potrošnji na paljenje dok ne prebaci? Ne planiram da ne vozim na benzin uopšte ali po gradu na planiram :) negde na otvorenom da

 

Možda je trebalo to i ugraditi kad sam ga uzimao i da se finasira iz istog kredita, razlika u rati bila bi mi 10ak eur mesečno... a 3.000 uštede goriva... al nisam razmišljao o tome... 

 

Edited by Tipo95

Share this post


Link to post
Share on other sites

svakako bi ti bilo bolje da si odmah ugradio,  i da plaćaš na rate...ali,....

 

budi siguran da ti treba oko 2km da se zagreje auto i prebaci na TNG... ( spoljnja temp -10do +10C) u drugim slučajevima manje, a kada jednom zagreje mnogo brže prebaci......tek tad štedi.... i ako ga ne prebacuješ na benzin van tih 2 km... imaćeš oko 0,5L / 100km potrošnju... naravno to puno zavisi od dužine vožnje, jer nije isto više puta po 10km, ili jednom 100km.....

 

sa druge strane, kada vidiš da te manje košta vožnja... vozićeš više....verovatno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali... i ovako bi to bio opet neki kredit... za tu razliku u uštedi mogao sam da uzmem karavan, na plin, da ne mislim o rez točku, i da mi ostane crvena mesečno u džepu :) jbg... 

 

da, da razumem, još meni do posla 7 km, dok prebaci tamo vamo... 

 

pa to ne verujem, ništa se sad ne ustežem, niti bih kasnije nešto više.... možda.... tipa aj da skoknem negde na bazen na sat dva ne košta put mnogo :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, shuxx said:

naravno to puno zavisi od dužine vožnje, jer nije isto više puta po 10km, ili jednom 100km.....

Sad sam napraivo neku matematiku na 50:50 grad otvoreno, da je prosečna relacija po gradu 5km, i da je 70km otvoreni, i pri svakom paljenju pređe 2km na benzin, izađe da od 15.000km 3.000 se vozi na benzin, što dođe blizu tih 0,5l, možda je realno nešto manje, kad se uproseči leto zima.... 

 

To znači da je bolje da se greje u mestu, bar kad je hladno? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2km mu treba na prvom paljenju / zagrevanju... Cim postigne radnu temp... Kasnije prebaci posle par sekudi...

Nemoj previse da se opterecujes sa tih 0.5L... Zimi trosi vise... Leti manje... Ali svakako trosi. Za 15 k km / godisnje i vise godina koriscenja to ti je sigurna investicija
Nikad ne grej auto u mestu. Nikad. Palis.. Vezes se.. Polazis...
Za 7km do posla uzmi u razmatranje Biciklu. Ustedeces puno para. Bices fit. I zdraviji. Lagana voznja od pola sata npr...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ne opterećujem se nego vidim da je svakako stavka koju ne treba zanemariti pri kalkulaciji, a nije mala, ako ispadne da se tako vozi 15-20% vožnje onda prebacivanje na benzin vna toga nije ni potrebno. 

 

Bicikl je za ovu godinu bio planiran svakako, al pre se nadam rekrativno, sa posla uvek juri žuri, deca, žena.... ja bih najviše voleo da ne moram da palim auto do posla...  ali svakako to nije njegova primarna vožnja, to izađe oko 20% kilometraže 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo95

 

Ako vec imas vremena i razmatras, naci ces puno korisnih informacija i odgovora na sva postavljena pitanja.

Imas identicnu temu i za 500L, koji su ovde ljudi dominantno kupovali 1.4 kao nov. Pa ces i tu na 11 strana, naci gomilu iskustava, primenjivih u tvom slucaju:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje nakon spajanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

u principu, vozi SAMO NA GAS.... veruj mi sa čestim startovima, i kratkim relacijama sakupićeš oko 10% vožnje na BMB, što je dovoljno. Plinski kompjuter vodi radno vreme TNG/BMB i pri svakom servisiranju, a možeš i sam da uzmeš dijagnostiku / pozajmiš...  što ti savetujem , kabal +besplatan softver i da povremeno proveriš stanje parametara i % vožnje na BMB...

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesantna stvar je da sadašnja cena bmb i tng veoma loše utiče na isplativost TNGa, trenutno mi je samo 20% ušteda, a sa prošlogodišnjom cenom tng 73 din, bmb 150, je bila 27%....

 

naravno s obzirom da vozim na tng od 2004 god, pamtim kada je ušteda bila pravih 50%... bilo nekad i samo se smanjivalo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, po ovom modelu koji sam napravio samo promena benzina sa 148 na 140 je razlika u mesečnoj uštedi sa 3.900 rsd na 3.300 rsd... a što je bliže 3.000 postavlja e pitanje opravdanosti, već sa 4.000 je drugačije. Mada, 20% je baš malo... ja sam napravio računicu sa 15% vožnje na benz, 25% veća potrošnja gasa i izlazi 26% uštede, ne znam gde se razlikujemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba ti vise od 10% na benzinu. Vozis samo na TNG i ponekad kad si na duzem putu od 300+ km... Prebacis na bmb 30 do 50km.

Vratice se i jos vislje cene goriva... Morace drzava da povrati ulozeno... Obecano za vreme Corone

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal je moguće da je bmb 95 132 rsd... odoh ujutru da sipam pun vidiš da su već udružili proizvođači da smanje proizvodnju da bi cene porasle, sad mi ja na pola, auto se malo vozi, tako da će pun da potraje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mali Update vezano za brzinu prebacivanja u jutarnjem startu, sa BMB na TNG, sada sa ovim temperaturama od 10-15C ( oko 7h ujutru ), treba mu oko 1km.

 

Ako već praviš neku npr exel tabelu za računanje potrošnje, stavi da ti je oko 1km potrebno za zagrevanje motora, jer svaki kasniji start, ti je zagrejan motor, pa će ti trebati par sekundi kada je onaj pakao, ili par stotina metara u normalnim uslovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...