Jump to content
FAS Goran
moron

Fiat 500L - vrsta gasa u instalaciji klima uređaja?

Recommended Posts

Forumaši, ako može pomoć :) 

Pitao sam još prošle nedelje jedan Fiatov ovl. servis (i) za cenu servisa klima uredjaja za 500L, a oni mi se danas javiše i pitaju me koja vrsta gasa se nalazi u instalaciji, da li je, nazovimo ga "običan" (R134) ili je, pak, unutra gas R1234?

Možda bih i razumeo njihovo pitanje, da im u mailu nisam dao i broj šasije. Svejedno :)

Zna li neko nešto oko vrste gasa u klimatizaciji kod 500L, iz 2015 ?

Unapred hvala.

 

 

Edited by neshaoct
format / naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moli boga da nije 1234

U tom slučaju, poprilično sam siguran da nećeš ništa nepotrebno raditi, jer je višestruko i surovo skuplji.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise obicno na nalepnici negde, pod haubom, mozda na veznom limu. Tako je inace, ne znam bas za L-a. A koji problem imas uopste? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

Nemam bilo kakav problem, ali, "navikao" sam i sa prethodnim vozilima da im periodično (svake 2-3 godine) odradim "servis klime". Na ovome nisam do sada radio (u junu će imati pet godina), pa planiram da mu to odradim, a malo me začudilo pitanje ovl. servisera. Dam mu broj šasije, a on mene pita koji mi je gas u sistemu, stvarno svašta :) Inače, gledao sam jutros pod haubom, tamo je "milion nalepnica" ...

 

@totti

Ma, nema veze koji je, a znam da je R1234 (značajno) skuplji. Samo sam mislio da svaki 500L koristi istu vrstu gasa ili da barem ovl. serviseri znaju (po broju šasije) koji je gas u kolima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

1 hour ago, moron said:

a malo me začudilo pitanje ovl. servisera. Dam mu broj šasije, a on mene pita koji mi je gas u sistemu, stvarno svašta :)

Mene stvarno nista vise ne cudi. Kako sam stariji, zbog njihove posvecenosti poslu imam sve manje poverenja u "servisere", pogotovo u ovlascene menjace delova. Stvarno cast pravim poznavaocima i majstorima, kojih hvala Bogu jos uvek ima.

Posto iz dosadasnjih postova vidim da (kao i ja) volis da prckas samostalno - nadji eLearn (neki opsti online ili ISO za 500L), bukvalno fabricka biblija za samostalne radove. Sve do detalja objasnjeno, od tehnickih karakteristika auta u sitna inzenjerska crevca (u porednjenju sa eLearn, Korisnicka uputstva su za domacice :)). Pa procedure rastavljanja/sastavljanja do nivoa srafa, elektricne seme kompletnog auta, dijagnosticke procedure, "how to" procedure resavanja problema korak po korak...

Iskreno, nisam neki ljubitelj 500L pa ne znam napamet, ali pretpostavljam da ce verovatno ici 450-500g standardnog R134. Kacio sam ranije ovde po forumu za Stilo, Bravo, Deltu... Ti nadji isto to, samo naravno za 500L, ovo ispod je cisto kao primer. U Stilo i Nuova Bravo je islo takodje cca 500g R134, to znam napamet jer sam menjao:

On 9/21/2019 at 3:00 PM, Ivan said:

Kacio sam i za druge modele - evo da imate ako zatreba, tip freona i kolicina:

 

Untitled3.thumb.png.3edda0b3c262bbaf6c17abbd39d20ae9.png

 

Tipovi kompresora za svaku motorizaciju sa svojim karakteristikama, kao i tip i kolicina ulja:

 

Untitled2.thumb.png.b800ecaec51c99047581bb84cef3e781.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kada sam kupio moja kola ( polovna stara 10god tada) bila je ispravna klima ali sam hteo da odradim kako ja zovem "veliki servis" klime i da ne razmisljam o njoj dok je kod mene, jer ipak ima godina. Znaci lageri u kompresoru, kompresorsko ulje da se zameni i napuni sistem. Ostavio kola kod majstora sa kojim sam bas dobar , on je skinuo kompresor i zamenio samo ulje. Sve drugo je bilo odlicno. Evo i dan danas je posle 8 ili 9god, sad se cuje jedan lager po malo. Hocu da ti kazem da je to po meni naravno -laiku, veoma kratak vremenski period da bi joj radio bilo sta, osim ako ne primecujes nesto, i da je bolje da ne diras nista jer ces verovatno naci nekog majstora koje ce da ti "izadje u susret" I uzme neke pare nizasta, a mozda napravi i nesto gore. Moje licno misljenje opet kazem, mozda nisam u pravu :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

Možda ja grešim, ali, mislim da, ako se od kupovine vozila klima:

- pravilno upotrebljava (što bi, izmedju ostalog, podrazumevalo da je pališ i zimi, povremeno, jednom ili dva puta mesečno, kao i da je leti gasiš par km pre kraja putovanja, pa ostaviš par minuta samo da "duva"),

- redovno "servisira" ( zavisno od godišnjih kilometara, to "redovno" nije vremenski isto), tj. da se peridično proverava stanje vakumiranosti sistema, filtrira ulje i dopunjava gas),

tada klima uredjanju neće ni posle 10-ak godina biti potreban bilo kakav "veliki servis" (remont kompresora i slično).

Barem ja to tako gledam. Tako da iako mi klima uredjaj (subjektivno) radi savršeno, ipak nameravam da joj oovg leta odradim neki "redovan servis".

Inače, ne mogu sada da se setim koliki je bio kapacitet sistema klima uredjaja kod 308 (i da li je njega "stajalo" 400 ili 450 grama), ali, mada je pri svakom redovnom servisu klime ( posle 2-3 godine ili 40-70 kkm ), test vakumiranosti svaki put pokazao da je sistem "zatvoren" (i da "ne curi"), uvek je i u sistemu posle tih 2-3 godine nedostajalo 100-150 grama gasa. A kada se "napuni", klima je uvek posle bolje hladila.

Ali, kako sam čuo od jednog drugara (koji je veliki auto entuzijasta), ako se na istom uredjaju servisiraju i veoma loši klima uredjaji, u kojima je veoma staro ulje, lošeg stanja, to navodno može biti "nezdravo" za servisiranje klima uredjaja novijeg automobila, zbog "mešanja ulja". Ali, i dobro za one starije :) Tako nešto mi je objašnjavao.

 

@Ivan

Probah da nadjem taj eLearn, ali, nisam uspeo.

Imao sam u štampanom izdanju servisno upustvo za Vitaru, baš za servisere (možda hiljadu strana, sa "milion" skica, specifikacija ... ) i ono je "pravo čudo"  :) Dragulj, ako ga čovek ima, pod uslovom da ga to uopšte interesuje. Danas se dosta od toga može naći i na YT. Barem sam ja na PSA na YT nalazio sve što mi je trebalo. A za 500L sam, recimo, često pokušavao da nadjem kako se radi reset servisnog intervala, ali nikada nisam uspeo. Na prethodnim vozilima sam najviše voleo da to sam radim. Ne da bih uštedeo, već, jer sam prosto to odavno zavoleo, počeo sam sa tima još kao dete (otac me je "terao"). Na 308 bih, kada radiim redovan servis, posle vožnje ili zagrevanja motora obično "jedan dan" odvrnuo čep kartera, a "drugi dan" zavrnuo čep :) Da se to dobro ocedi ... Verovatno je to nekome smešno i glupo (svim mojim prijateljima uglavnom jeste), ali, ja tako to volim, kao zabava. Ali, za 500L ne mogu da saznam taj reset i ... Svakako ću negde na redovan servis, kada dodje vreme.  Inače, danas sam u "pandemijskoj dokolici" zamenio ulje kočnica na 500L ... Dete je pomoglo.

 

1.jpg 2.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, da to je to kao sto i pretpostavih ;) . Kao na Stilu, Bravu, Delti, i tip i kolicina... 

Interesantno da R1234 ide samo na 500X, od cele gomile modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...