Jump to content
FAS Goran
moron

Fiat 500L 1.6 MJet - nosivost

Recommended Posts

Tokom ovih pet godina koliko imam 500L, sa njim sam (u startu) doživeo samo jednom razočarenje (na početku). I dugo vremena mi je trebalo da to progutam, baš sam bio u dilemi šta da radim, čak sam razmišljao i da "vratim kola". Kada sam ga poručivao, ponudu sam dobio mailom, i sa specifikacijama vozila. Pa i sa masom i nosivošću (na koji detalj sam bio obratio pažnju i pre nego sam se uopšte odlučio na 500L). Jer, nisam nikako hteo voilo male nosivosti, koje će opterećeno da se mnogo neprijatno ljulja (i da kod mene kao vozača da izaziva nemir i znojenje), a još manje sam želeo da kada opterećen naidjem na neravninu, da zadnje ogibljenje bude lako sabijeno do kraja i da se čuje "udarac u graničnike" ( to sam bezbroj puta čuo na volvu ili na 307 HB, sve zbog smešno male nosivosti). 

 

Elem, u ponudi je pisalo da vozilo prazno ima 1.315 kg, a da mu je najveća dozvoljena težina 1.925 kg. Pomislih: "600 kg? Odlično. Ne razumem otkuda ljudima priče da su fiati poznati po pucanju opruga. Sa ovolikom nosivošću, ove opruge ima da traju hiljadu godina". Potpišem ponudu. Platim avans, posle 40 dana kola stignu, registrujem... Nekoliko dana kasnije gledam saobraćajnu, piše masa praznog vozila 1.533 kg. Računam 1.925 - 1.533 je samo 392kg !!! Preznojih se momentalno. Pogledam upustvo za upotrebu, za moj 1,6 MJ piše "masa bez opterećenja (sa svim tečnostima, rezervoat napunjen 90% i vez opcione opreme - 1.365 kg". A najveća dozvoljena masa 1.925 kg. Obratim se dileru, kaže, otprilike: "Pogledajte COC za Vaša kola, relevatno je šta tamo piše, a imajte u vidu da imate dodatnu opremu, pa i taj panoramski krov, zato i nije 1.315 kg ... " Pogledam COC, tamo piše 1.533 kg. Dobih nervni slom :) 

Imali smo nakog toga neko vreme prepisku i zatraženo je, na kraju, i objašnjenje proizvodjača, koje, medjutim, nikada nije stiglo.

 

I zaista, nije mi problem što mu nije nosivost 600 ili 500 "kila". Ali, 392 kg mi je nekada premalo (čim pozadi sedne dvoje odraslih, on "legne", i veoma je tada neprijatan u vožnji, da ne pominjem retke situacije kada pozadi sedne troje, ono je katastrofa na šta to liči). Da ne pominjem problem "prevare". Jer, ako mi ponudiš vozilo, za koje sam u pisanoj ponudi napišeš da vozilo prazno ima 1.315 kg, da mu je najveća dozvoljena težina 1.925 kg, pa iz toga sledi da ima nosivost 610 kg, a ja to prihvatim, pa "imamo ugovor" za takvo vozilo, a isporučiš mi (bez moje saglasnosti) vozilo koje ima nosisvost od samo 392 kg, to "nije u redu". Zaista nije.

 

Medjutim, kako je vreme prolazilo oko te naše prepiske, i čekanja odgovora proizvodjača, a 500L mi je u vožnji svaki dan sve više "prirastao za srce", tako sam i odustao od inicijalne ideje da "vratim kola" ... Ali, kad god ga opteretim, i kad ga vidim kako pozadi "leži", upitam se da li sam možda pogrešio. Vreme će pokazati :)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 ljudi 100 ćudi. Kladim se da niko ziv nikad nije pogledao nosivost putnickog vozila :D Shvatio sam o cemu pricas, samo eto, kazem. Za mene je nosivost putnickog vozila onoliko koliko moze fizicki da stane :D A i sa tih skoro 400kg imas nosivost kao pik ap

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

 

Iskreno, ja verujem da je ovo što sam napisao "čista glupost" za mnoge. I da takva "nosivost" nije bilo kakav problem (osim, eventualno, u smislu formalne nesaglasnosti ponudjenih i plaćenih tehničkih osobina vozila, i stvarno isporučenih). Meni (nekada) jeste "problem" ta mala nosivost. Vozio sam deceniju (putnička) kola sa nosivošću od 650 kg (308SW mk1), ali, imao i ona sa samo 425 kg (što je više od ovih 392 kg kod 500L) i tako mala nosivost kao kod 500L se kod opterećenog vozila manifestuje veoma lošim "držanjem" vozila u krivinama (dupe ti lako legne na asfalt) ili "udaranjem graničnika" zadnjeg vešanja pri nailasku na neku neravninu. 500L je registrovan za prevoz 5 osoba, a sa nosivošću od 392 kg ti sa njim ne možeš (ne bi smeo) da voziš pet prosečnih odraslih osoba. Meni kada sednu četiri odrasle osobe, bez ikakvog prtljaga,  a na krov stavim 4 bajsa, da bih, recimo, "skočio" do Fruške gore ili slično (svaki bajs, računajući nosač, ima oko 20 kg), ja sam sa 500L već "u pretovaru". "Nosivost" je ipak bitna :) Čak i da zanemarimo neisitinito/prevarno deklarisanje mase i nosivosti od strane proizvodjača, što na kraju u potencijalno nezgodan položaj dovodi i dilere kao sledeće u lancu te "prevare", jer nisu dileri ti koji odredjuju tehničke specifikacije vozila koja prodaju :) Oni samo prodaju ... 

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

To što si naveo je posledica platforme na kojoj je 500L napravljen, bogate opreme i varijante motora koja je u tvojoj verziji - najtežeg od svih u ponudi za 500L - 1.6 MJet.

Fiat 500L ispod lima je Grande Punto, tj. auto B segmenta, pa to za sobom povlači i ograničenja u smislu nosivosti jer je 500L veći auto od Grande Punta i dobar deo njegove nosivosti je ''pojelo'' više lima. Kada se na sve to doda i težak motor i dobra oprema, ono što ostane je ta cifra koju si pomenuo. Da je neki manji motor ili sa manje opreme ostalo bi više kg za nosivost.

Isto bi ti bilo da si uzeo i bilo koji drugi auto tog segmenta (small MPV), jer se svi oni prave takođe na B platformi - npr. Ford je od Fieste pravio Ford B-Max, Opel je od Corse pravio svoju Merivu...a ta dva modela zajedno sa 500L su činili 80%-90% ukupne prodaje u tom segmentu.

Svi su oni small MPV, tj. fabrike ih nisu gurale u segment iznad bez obzira na njihove dimenzije.

 

Imaš fabrike koje isto tako uzmu B platformu, na njoj naprave veći auto gde isto tako to više lima pojede nosivost, pa kad se pod haubu takvog auta stavi 1.6 dizel njima ostane još manje kilograma, evo ti npr.: Škoda Scala 1.6 TDI 115KS: Kerb Weight 1.402 kg / Max. weight 1.760 kg = 358 kg.

 

Još manje nego kod 500L-a, ali je tu fabrika bezobrazna i priča kupcima kako je taj njihov auto sa ~350 kilograma nosivosti ustvari čist C segment (segment iznad) jer eto toliko je dugačak i ima opreme. Kada budeš imao vremena možeš baciti pogled na temu:

Automobilske platforme

Share this post


Link to post
Share on other sites

što nisi probao da vratiš kola zbog nesaobraznosti prodate robe?

a i tu te panorama kolje na težini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi mu jace opruge onda ako ga cesto tovaris, masa mislim da je to vec proracunato da sve bude ok u svim uslovima voznje. Ne moze on nikada da bude isti u voznji sa npr.jednim putnikom i cetiri. Teret mora da se oseti i na volanu a i na gasu. Drugo, to sto dodiruje gumene granicnike, tkzv. "stos gume" nije nista strasno, to im je i funkcija, zato su tu gde jesu. Jeste znak da je natovaren do kraja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

andreja.micovic

Znam da sam ja pravno mogao da im "vratim kola" bez problema. Jer je to "nesaobraznost" jasna "kao dan i noć". Ali, mojoj supruzi i deci se taj 500L toliko dopao (ali, i meni), da nisam imao duše da im slomim srce :) Sem toga, njega smo tada uzeli kao "drugo vozilo", nisam ga baš ni planirao za neka velika porodična putovanja, tako da sam odlučio "da progutam".

 

MS.PK

Ja sam isti takav problem sa volvom, male nosivosti, koji je opterećen delovao kao "njihalo strave" (i svako malo preorećen lupao u te gumene graničnike), rešio tako što sam mu stavio zadnje opruge od karavana. Padalo mi je na pamet da na moj 500L stavim pozadi zadnje opruge od "Livinga", ali, pojma nemam da li odgovaraju. A i već sam se navikao da taj njegov "problem". Tako da "trpim". I uglavnom "ćutim". Do malo pre  :)

 

neshaoct

1. Hvala za link do teme o platformama. Moj omiljeni tehnički termin :) Pročitam.

2. Ovde je za mene kao kupca ključna stvar "prevara" od strane proizvodjača u odnosu na ponudjene specifiacije vozila. Da sam imao istinitu informaciju o nosivosti, NIKADA ne bih "ni pogledao" ta kola (pa ni "pokazao" ih mojoj porodici). Ne bih ih kupio. Ali, eto, nakon što sam ih kupio, sticajem okolnosti, nisam ih vratio.

3. potpuno razumem da jedno te isto vozilo, sa različitim motorima, u raznim nivoima opreme, nema istu masu. A pošto je to tako, onda NE SME proizvodjač da napiše u specifikacijama za kupca masu samo za najlakšu verziju opreme tog modela sa 1,6 MJ motorom. Korektni proizvodjači za jedan motor, pišu masu "u rasponu" ( od najlakše, do najteže verzije), pa, makar taj raspon mase bio i 200 kg. Mnogi tako rade. A ne ovako, kao neki "sitni prevarajići". Nije u redu da se radi tako.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je lakse, u zadnje vreme je cela auto-industrija jedna prilicna laza. Pocev od pomenutih platformi, downsizing-a motora, satro eko normi, kamufliranja bitnih stvari dijagonalama multimedije i konektivnoscu, itd... Pa onda Crossoveri koji nigde nisu na svom terenu, u eri "ekologije" veca vozila, sa vecom potrosnjom, koja zauzimaju vise mesta, sa manje prostora unutra, skupljim startnim cenama i odrzavanjem... Bar se meni licno ne svidja u kom to smeru sve ide u zadnjoj deceniji, jos kad na to dodas autonomnu voznju i elektrifikaciju :sick: .

PS: Cisto da pripomognem (nevezano za temu). Umesto "kuckanja" celog username, mozes da tagujes kolege tako sto napises simbol @ i krenes da kucas ime, koje ce se dinamicki prikazati i samo ga odaberes.

Em lakse i tebi, em ce taj koga tagujes dobiti notifikaciju i znati da je pomenut. Kao sto ce tebi stici i ovaj moj tag @moron .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan

Najpre, hvala Ti za "opismenjavanje" :) Nov sam u ovom, nemam iskustva sa forumima, a baš sam se pitao kako li se ona imena pišu sa plavom podlogom. Tako da - hvala.

Što se tiče "načelnog pitanja", koju ja označih kao "prevara", jasno je meni, nije FCA samo takav. To je način delovanja svih. Ali, prosto, istina je i da mnogi daju potpunije i/ili tačnije specifikacije. Ne kažem da je fiat ni najgori, ni najbolji. Ima i on nekih stvari u kojima je "odličan" ili "najbolji". U nekima i nije takav. Jbg.

A ovo sa "nosivošću" sam skoro i bio zaboravio, da ne videh ovde danas jedan komentar, koji me na to podsetio. I staru ranu mi probudio. Dešava se. Zaboraviću opet. Valjda ... Bar na neko vreme :)

 

Edited by moron
ispravka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ovde i "Test zonu", tj. temu gde mozes da se igras i isprobavas opcije. Ubacivanje slika, videa, smajlija i sta god ti padne na pamet:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/25-test-zona/

 

Napisah ovde da ti ne saljem privatnu poruku, pa cemo obrisati ;) . Nema na cenu, naravno, tu smo da se pomognemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron, nisi prevaren, nije ni kod drugih automobila nosivost (u stvarnosti) bitno različita.

 

Ja sam lično u AMSS, na vagu stavio Alfu 159 i izmerio 1620kg, mislim da nije bio pun rezervoar, tako da računaj najgoru varijantu 1660kg puna do vrha. Njena max masa je 2060kg, tj. okruglo 400kg nosivost. I druga merena vozila su bila teža nego u saobraćajnoj, a taj podatak je veći neko što je na internetu pod stavkom kerb weight. 

 

Moj sadašnji auto nisam merio, ali prema podacima sa neta 1912kg gross - 1513kg iz saobraćajne = 399kg.

 

Ono što sam ja gledao po netu, na šta mi je @neshaoct skrenuo pažnju u temi gde smo diskutovali o platformama, je da je nosivost (na papiru) oko 400-450kg, izuzetno preko toga. U stvarnosti, kola su obično teža zbog dodatne opreme, tako da je ta nosivost zapravo još manja.

 

G7 TDI 2.0, 1860kg gross - 1354 kerb = 506kg, ali ja se plašim da je tu stvarnost bitno različita. Moj auto na papiru ima 1370kg, a u saobraćajnoj 1513.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Pazi, ako ugovoriš bela kola, a isporuče ti crna, da li je to ono što si naručio? 

Ugovoriš dizel motor, a dobiješ benzinski, nije isto, zar ne? 

Ali, to su razlike koje možeš da uočiš u vreme isporuke. 

Ako sam ja ugovorio kola od 1.325 kg (kako piše u ponudi, koju ja potpišem, pa to postane onda ugovor), "neću" od 1.533 kg i ne možeš da mi "uvališ" od 1.533 kg samo zato jer ja pri prijemu kola nemam tehničke mogućnosti da proverim masu  :)

Zamisli da mi umesto 1,6 MJ motora sa, recimo, ugovorenih 120 ks, isporučiš onaj sa 105 ks ( a razlika cene, lupam, 1.000 evra), a pri tome mi ne kažeš da mi ispručuješ sa 105 ks, ali, svestan si da nisu ona od ugovorenih 120 ks?

Šta je to nego "prevara"? Barem je "nemar". U najmanju ruku.

Ali, svejedno, "nemar" ili "prevara", kada ja kao kupac to uočim, ja "to" mogu da ti "vratim".

Pa sam ja tako mogao i da "vratim" ona kola od 1533 kg umesto ugovorenih 1.325 kg. Milom ili silom. Dogovorm ili preko suda. Svejedno. Pa, ipak, nisam vratio.

Nisam ja "Fandjo", nisam trkač, čovek sam odavno u godinama, imam porodicu i svejedno mi je što moja kola sa 1.533 kg neće imati pefromanse deklarisane za ista takva kola sa 1.325 kg. Ali, budi siguran da su tu i razlike perfomansi značajne (a ne samo "prokleta nosivost" ).

Dok sam bio zainteresovan za mk2 308SW, uočio sam da je slovenački sajt pežoa izuzetno temeljan u navodjenju ne samo masa posebno za svaki motor i paket opreme, već i perfomansi, i to posebno za tri paketa oprema i posebno za 4 colaže točkova ( 15"-18" ). Ne bi verovao koje su razlike u ubrzanjima, medjuubrzanjima, maksimalnim brzinama i potrošnji izmedju nekog nižeg paketa opreme sa 15" ili 16" i nekog višeg sa 17" ili 18", sve sa istim motorom. Posebno ako je bio slabiji motor, tj. 1,6 HDI, a ne 2,0 HDI.

Ali, imao si zato i slučajeve da 1,6 HDI u nižem paketu opreme, sa 15" ima bolje medjuubrzanje od 2,0 HDI sa 18", u najvišem paketu opreme.

Razlika u masama je čudo. A i veličini točkova.

Mene sve to nije interesovalo za 500L. Već samo "prokleta nosivost". Ali, nije ispalo kako sam hteo, ni kako je ugovoreno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u ponudi nije ni označena masa vozila. Ako ti nije mrsko okači nam ponudu ili fakturu, da vidimo u kom kontekstu stoji masa? 

 

U svakom slučaju ćorava posla, na svakom autu dodatna oprema odgrize deo nosivosti. Na osnovu tvog pisanja bih zaključio da vrlo dobro vladaš podacima, da si informisan, tako da mi je iz tog konteksta još manje jasno zašto bi razmišljao u smeru da je panorama, i šta već još imaš na vozilu, "gratis" u odnosu na klot navedenu masu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Bog mi je svedok da sam sada tražio fasciklu od fiata, ali, ne uspeh pre nego se "gospodja" pobunila što preturam po fiokama, pa morah da obustavim potragu (nadjoh do tog trena samo fascikle od prethodna dva i od budućeg vozila).  Potražiću  :)

Nije meni problem panorama (ja sam nju i hteo), ni što je vozilo sa panoramom dosta teže nego vozilo bez nje (znao sam i to, jer sam prethodno imao 308SW, koji je panoramac i znao sam koliko je on sa istim motorom teži od 308 break-a, tj. običnog karavana). Nisu mi uopšte problem perfomanse (gas "do daske" stisnem jednom u pet godina, a ovaj 500L nikada i nisam vozio brže od 160, ali, nikada, ne znam ni koji mu je Vmax), niti sam uopšte nezadovoljan perfomansama ovog vozila (sa svojih 320 Nm ovaj motor vuče uzbrdo "kao blesav", daleko bolje nego meni treba). "Problem" mi je samo što je vozilo, u paketu opreme koji sam poručio, sa motorom koji sam poručio, po COC-u teže preko 200 kg više od onoga što je pisalo u ponudi, u kojoj su bili označeni baš taj motor i taj paket opreme (a teži je i oko 170 kg od onoga što u upustvu za upotrebu piše za verziju sa tim motorom, koje upustvo može da se nadje i na internetu). A za onoliko koliko je teži od "ugovorenog", za toliko mu je manja "nosivost". To je cela "kvaka". 

Ja i rekoh na početku, u drugom postu, da će ogromnoj većini normalnih ljudi ova moja primedba da bude potpuno smešna. Ali, jbg, ja i nisam normalan  :) Valjda zato i vozim fiata  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Evo, kuću sam prevrnuo i nadjoh i fasciklu od fiata, ponuda i predracun na vozilo deklarisane mase od 1.325 kg, uplata avansa po tome, a posle isporuke dobih račun, registrovah kola, a u saobraćajnoj je 1.533 kg, jer, kažu, toliko je na računu, a u njemu je 1.533kg jer je toliko u COC-u, a u COC-u je toliko jer je vozilo toliko teško po deklaraciji proizvođača. Proizvođač je na kraju ostao nem i nije objasnio zašto onda u svim prodajnim papirima i katalozima za taj motor i paket opreme stoji 1.325 kg i što ja ostadoh prevaren i uskraćen za ponudjenu, ugovorenu i plaćenu "nosivost"  :)

IMG_20200405_125243.jpg

IMG_20200405_125638.jpg

IMG_20200405_125550.jpg

IMG_20200405_125318.jpg

IMG_20200405_125301.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li siguran da način na koji je složen redosled informacija u ponudi zapravo ne kazuje da je prvo navedena osnovna varijanta, sa svim relevantnim podacima, a zatim za paket opreme i na kraju spisak opreme dodatu na predefinisan paket? 

 

Tvoje vozilo je Lounge + doplate?

 

Ukoliko je to slučaj, bar za mene, tu nema ništa nekorektno. Lepo bi bilo da su imali i tačnu masu vozila, kad već navode i startnu masu, ali pošto ljudi to ne zahtevaju, nije praksa. Ako čitaju forum, eto im prilike da unaprede sadržaj svojih ponuda, s obzirom da opravdano pretpostsavljam da te informacije imaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

1,6 МJ Longue iz 2015. serijski ima panoramu. Za njega, sa panoramom, u ponudi piše da ima masu 1.325 kg. Jer je tako deklarisao proivodjač i on je tako to napisao za sve cenovnike, specifikacije i prodajne kataloge koje je koristila prodajna mreža. Pa i diler AK Kole.

 

"Doplate" su bile zelena boja, lumbalna podrška, zadnji park. senzori i produžena garancija. Nisu mu valjda te četiri opcije digne masu na 1.533 kg ? Ne bi bio ništa lakši da je bio u (neopcionoj) boji bele kafe ili bez produžene garancije ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagalasan sam u tom slučaju. To je onda greška sa njihove strane što provlače podatak za osnovnu varijantu.

 

Pogledao sam svoju ponudu, u njoj se masa vozila spominje prvi put na računu. U generalnoj specifikaciji vozila, u katalogu za sve O3 te generacije, među kojima se nalazi i moj model, stoji masa od 1370kg i sledeće:

All measurements and weights are correct at time of going to print but may be subject to change and may vary according to passengers and load in vehicle

 

Ja svakako planiram da izmerim u moj auto, baš me zanima koliko je stvarno težak, pa ako si raspoložen, možemo i L da izmerimo, a možemo još ljudi da dovedemo, kad sav ovaj cirkus oko virusa prođe. Ukoliko ima raspoloženih, nije isključeno da možemo pregovarati nižu cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...