Jump to content
FAS Goran
neshaoct

ADAS - funkcije & razvoj

Recommended Posts

Kupci tuže Teslu zbog obmane u oglašavanju mogućnosti autonomne vožnje

 

210866-tesla s 2021 rst03.jpg

 

Kompanija Tesla je optužena za obmanu o funkcionalnosti sistema autonomne vožnje i funkcija pomoći vozaču ADAS (Advanced Driver Assistance System).

 

Vlasnici automobila Tesla Model S su podneli zajedničku tužbu protiv američkog proizvođača Tesla. Vozači optužuju Teslu za lažno reklamiranje ADAS-a od 2016. zbog čega su mnogi izabrali baš Teslin Model S, a inače ne bi. Tesla je kupcima garantovala potpuno upotrebljiv sistem, zatim je, nakon pritužbi kupaca sistem dorađivan, ali problemi nisu uklonjeni. Vlasnici automobila tvrde da je softver još u fazi razvoja i nije bezbedan za korišćenje. Elon Musk je u više navrata isticao, što je korišćeno u marketinške svrhe, da je vožnja automobilom Tesla Model S bezbednija nego u konkurentskim modelima zahvaljujući inovativnom Teslinom softveru. Istovremeno je, kontradiktorno, isticao da vozači uvek moraju da drže ruke na volanu kako bi po potrebi stvari uzeli u svoje ruke. Kalifornijsko ministarstvo saobraćaja je tužilo Teslu zbog lažnog oglašavanja u avgustu 2022. što je jak adut za tužbu. Iz Tesle još nema reakcije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem za automatsko kočenje u automobilima ne reaguje dobro u sudarima pri visokim brzinama

 

sudar 11.jpg

 

Većina novih vozila koja se prodaju u Evropi, Americi… standardno su opremljena sistemom automatskog kočenja. I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje pretećih situacija na putu dokazala svoju vrednost u smanjenju udara jednog vozila na zadnji deo drugog pri niskim brzinama, problemi nastaju pri visokim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrsnicama.

 

Američki autoklub (AAA) je želeo da sazna kako ti sistemi rade u scenarijima većih brzina gde mogu da budu najkorisniji. Ono što su otkrili nakon niza testova sudara je da se ovi sistemi bore ali ne uspevaju pomoći u svim drumskim scenarijima. AAA je testirao sisteme u četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama da bi video da li mogu da spreće nalet vozila pozadi, a takođe je sproveo testove da bi utvrdio da li AEB sistemi mogu da spreče sudar na T raskrsnici.

Autoklub je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama, s vozilima koja idu pravo kroz raskrsnicu nailazeći na vozilo koje im seče put, i dok vozilo koje skreće ulevo ulazi u putanju nadolazećeg vozila. Ovo su najsmrtonosnije vrste nesreća u Americi i čine 39.2% ukupnih smrtnih slučajeva u nesrećama u kojima su učestvovala dva putnička vozila. Rezultati su skromni. Pri brzini 46 km/h, AEB je sprečio sudar pozadi u 17 od 20 testnih vožnji, ili 85%. Za testne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara je smanjena za 86%. Pri 62 km/h, AEB je sprečio sudar sa zadnje strane u samo 6 od 20 testnih vožnji, ili 30%. Za probne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara je smanjena za 62%. U testovima na T raskrsnicama sudari su se dogodili u 100% slučajeva. AEB nije uspeo da upozori vozača, uspori brzinu vozila i izbegne sudar.

 

Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje da se proizvođači automobila fokusiraju na projektovanje sistema da bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća verovatnoća povreda i smrtnih slučajeva. Vozači takođe moraju da budu svesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebalo bi da budete svesni da, uprkos svim sistemma, morate da budte maksimalno fokusirani na saobraćaj i reagujete na vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo razvija radarski sistem za unutrašnjost automobila

 

215807-volvo r 01.jpg

 

Volvo je kompanija poznata po prednjačenju prilikom uvođenja sigurnosnih sistema u automobile. Uostalom, ona je još 1959. godine osmislila sistem vezivanja putnika u automobilima koji se koristi i danas, a interesantno je da nije želela da ga patentira, već ga je ustupila svim konkurentima, jer im je bila bitnija bezbednost putnika u vozilima, od zarade od prodaje patentnih prava. Sada ova kompanija ponovo želi da unapredi bezbednost, ali na jedan tehnološki napredniji način.

 

U pitanju je novi radarski sistem koji će pratiti unutrašnjost vozila i to ne samo kabinu već i gepek, kako bi onemogućila zaključavanje vozila ukoliko se u njemu neko nalazi. Ideja koja stoji iza ovog izuma je da se izbegnu situacije kada deca ili kućni ljubimci ostanu sami zaključani u vozilima, naročito tokom letnjeg perioda. Na taj način mogu da se spreče traume, ali i životi ljudi i životinja. Pored toga, ukoliko se tokom vrelog dana detektuje osoba ili životinja u kolima, sistem bi mogao da automatski startuje klimu, kako bi se smanjio rizik od neželjenih posledica. Iako ''zaboravljanje'' deteta ili kućnog ljubimca u kolima za mnoge od nas deluje nepojmljivo, to se ipak dešava. Istraživanje koje je sproveo Volvo ukazuje da je od 1998. godine, samo u SAD-u, bilo više od 900 takvih slučajeva sa smrtnim ishodom. A broj žrtava u celom svetu je verovatno višestruko veći.

 

Prvi automobil koji će dobiti ovaj sistem je Volvo EX90 električni SUV, koji će se tokom 2024. godine naći u prodaji. Da bi se obezbedilo ''pokrivanje'' celog unutrašnjeg prostora, Volvo je na više mesta u kabini i u prtljažniku postavio senzore koji su u stanju da detektuju pokrete manje od milimetara. Za sada nema drugih tehničkih detalja kako ceo sistem funkcioniše, pa ćemo morati da sačekamo da se EX90 pojavi na tržištu. Jedino što možemo je da se nadamo da će i on, kao i sigurnosni pojas, u budućnosti postati standardni deo opreme svakog novog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez sistema automatskog kočenja u vozilima bilo bi 50% nesreća više

 

220921-sistemi 01.jpg

 

Nova američka studija Partnerstva za analitička istraživanja u saobraćajnoj bezbednosti (PARTS) otkriva da aktivni sistemi bezbednosti u automobilima značajno smanjuju broj saobraćajnih nesreća. 

 

Konkretno, udarci u zadnji deo drugih vozila su smanjeni za 49% kada je vozilo bilo opremljeno upozorenjem na sudar napred i automatskim kočenjem, u poređenju sa automobilima koji su naleteli na druga vozila i nisu bila opremljeni ni jednim od ta dva sistema. Sistemi su takođe pomogli u smanjenju povreda od sudara za 53%. Sistemi automatskog kočenja su ključ bezbednosti jer ako je automobil opremljen samo sistemom upozorenja na vozilo ispred njega sudari se smanjuju za samo 16% i smanjuje se stopa povreda za 19%. Studija je takođe posmatrala efikasnost sistema za upozorenje o napuštanju traka i sistema za zadržavnje vozila u kolovoznoj traci. Kombinacija upozorenja o napuštanju trake i pomoći pri zadržavanju u voznoij traci je pomogla smanjenju broja sudara za 8%, dok je takođe smanjila broj povreda za 7%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinez zbog pokvarenog tempomata prešao 500 km uz policijsku pratnju pre nego što je ostao bez goriva

 

haval h6.jpg

 

Haval H6 je prešao stotine kilometra uz policijsku pratnju pre nego što je ostao bez goriva. Kineski vozač je navodno satima bio zarobljen na autoputu nakon što je tempomat u njegovom crossoveru Havalu H6 odbio da se ugasi na putevima u blizini grada Zhuzhoua, u provinciji Hunan.

 

Vozač jednog od najpopularnijih modela automobila u Kini, tvrdi da kočnice nisu radile, a vozilo je odbijalo da uspori s njegove postavljene brzine od nešto više od 100 km/h. Navodno je nastavio ovom brzinom stotinama kilometra sve dok mu automobil nije ostao bez goriva. Priču je preneo kineski AutoHome. Vozač je bio zaglavljen u automobilu 500 kilometara. Tokom vožnje je nazvao vlasti da bi upozorio na svoju nevolju. Policija je dala pratnju da bi osigurala da vozač nikoga ne udari, ali ništa drugo se nije moglo učiniti sve dok rezervoar goriva automobila nije konačno presušio. Vlasnik vozila, identifikovan samo kao ''gospodin Luo'', bio je jedina osoba u vozilu u to vreme. On navodi da je, ubrzo nakon što je shvatio šta se dešava, ''izgubio kontrolu nad svojim emocijama i postao veoma uzrujan, strahujući za svoju bezbednost''. Još se utvrđuje zašto je tačno automobil samo nastavio da juri autoputem sa uključenim tempomatom. Međutim, svaki mogući kvar na ovom vozilu neće uticati ni na koga u Evropi ili SAD-u budući da se Haval tamo ne prodaje. Marka je inače deo većeg Great Wall Motorsa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i Bosch sistem parkiranja bez vozača odobren za komercijalnu upotrebu

 

mercedes bosch 03.jpg

 

Mercedes i Bosch su postigli važnu prekretnicu na putu do automatizovane vožnje. Naime, nemačka savezna uprava za motorni saobraćaj (KBA) je odobrila njihov visoko automatizovani sistem parkiranja za korišćenje u garaži P6 koju vodi APCOA na aerodromu Štutgart. To ga čini prvom visokoautomatizovanom funkcijom parkiranja bez vozača na svetu (SAE nivo 4) koja je zvanično odobrena za komercijalnu upotrebu. Tehnološki napredak automatizovane vožnje igra ključnu ulogu u mobilnosti budućnosti. S vozilom i infrastrukturom koja preuzima vožnju i manevrisanje, vozači će moći da svoju pažnju usmere na druge stvari, umesto na vreme koje troše na traženje parking mesta i manevrisanje u tesnim garažama.

 

Tehnologija koja stoji iza parkiranja bez vozača

Odvezite se u garažu, izađite iz svog vozila i pošaljite ga na unapred rezervisano parking mesto jednostavnim pritiskom na aplikaciju za pametni telefon - usluzi automatizovanog parkiranja nije potreban vozač. Nakon što ostanete da potrošite upravo ušteđeno vreme na nešto drugo, vozilo se samo odveze na svoje dodeljeno mesto i parkira. Kasnije se vozilo na potpuno isti način vraća na mesto preuzimanja.

 

mercedes bosch 02.jpg

 

Ovaj proces se oslanja na međuigru između inteligentne infrastrukture koju isporučuje Bosch i koja je instalirana u parkirnoj garaži i Mercedes-Benz automobilske tehnologije. Bosch senzori u garaži nadziru koridor vožnje i okolinu i daju informacije potrebne za vođenje vozila. Tehnologija u vozilu pretvara informacije koje prima od infrastrukture u manevre vožnje. Na ovaj način, vozila čak mogu sama da se voze gore-dole po rampama da bi se kretala između spratova u garaži. Ako infrastrukturni senzori otkriju prepreku, vozilo koči i bezbedno se potpuno zaustavlja. Tek kada je ruta čista, nastavlja svoj put. Godine 2019. Mercedes i Bosch su dobili prvu posebnu dozvolu za upravljanje automatizovanim parkiranjem vozila koristeći razvojna vozila bez ljudskog nadzora u svakodnevnim operacijama u parkirnoj garaži muzeja Mercedes u Štutgartu. Odobrenje koje je sada izdato nadilazi to, dozvoljavajući komercijalni rad s vozilima u privatnom vlasništvu u parkirnoj garaži P6.

 

mercedes bosch 01.jpg

 

Osnova za odobrenje je zakon koji je u Nemačkoj stupio na snagu u julu 2021. a koji dozvoljava vožnju bez vozača u skladu sa SAE nivoom 4 za motorna vozila. Primena ovog zakona na sistem parkiranja je sprovedena u bliskoj saradnji s nemačkim Saveznim ministarstvom za digitalni saobraćaj i saobraćaj (BMDV) i KBA. AFGBV (direktiva o autonomnoj vožnji), koju je doneo nemački Bundesrat 20. maja 2022. jasno navodi kriterijume nemačkog zakona o drumskom saobraćaju koje moraju da zadovolje vozila nivoa 4. SAE J3016 definiše šest nivoa automatizacije za upravljanje drumskim vozilima (nivo 0 do nivo 5). Nivo 4 navodi: Vozilo može da samostalno upravlja svim saobraćajnim situacijama pod određenim uslovima (npr. u parkirnoj garaži). Nije potreban vozač.

 

Kompanije planiraju da postepeno uvedu uslugu parkiranja bez vozača u parkirnoj garaži APCOA P6 na aerodromu Štutgart. Od dana puštanja u rad, prvi kupci s modelima S-klase i EQS proizvedenim od jula 2022. čije varijante vozila imaju uslugu Intelligent Park Pilot2 kao deo Mercedes me connecta i koji su aktivirali ovu uslugu, moći će da koriste funkciju u garaži P6. Nakon što vozači unapred rezervišu parking mesto pomoću svoje aplikacije Mercedes me, mogu da ostave svoje vozilo na unapred određenom mestu. Nakon što svi putnici izađu iz vozila, aplikacija pokreće manevar parkiranja. Parkirni sistem proverava da li je put do rezervisanog parking mesta slobodan i da li su zadovoljeni svi ostali tehnički uslovi. Ako je to slučaj, vozači dobijaju obaveštenje u aplikaciji koja potvrđuje da je inteligentna infrastruktura preuzela kontrolu nad vozilom. Nakon toga mogu da napuste  garažu. Vozilo se automatski pokreće i samostalno pronalazi put do svog parking mesta. Kada vozač želi da pokupi svoj automobil iz garaže, može da ga pozove putem komande pametnog telefona. Njihovo vozilo zatim kreće vlastitim putem do unapred određenog područja preuzimanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar 3 sa sistemom nadzora vozača Smart Eye na CES-u

 

230431-polestar 3 22.jpg

 

Smart Eye i Polestar će demonstrirati sistem za praćenje vozača (DMS ili Driver Monitoring System) u modelu Polestar 3 na sajmu potrošačke elektronike CES 2023 u Las Vegasu u januaru. Smart Eye (u prevodu ''Pametno oko'') vodeća vrhunska tehnologija za praćenje vozača je uključena u Polestar 3 kao standard.

 

polestar 3 21.jpg

 

Dizajniran da bi pomogao u izbegavanju nesreća i spasio živote, Polestar 3 ima dve vrhunske kamere zatvorenog kruga za nadzor vozača i softver Smart Eye koji prati vozačevu glavu, oči i pokrete kapaka, a može da pokrene poruke upozorenja, zvukove, pa čak i funkciju zaustavljanja u nuždi kod rastresenog, pospanog ili nepovezanog vozača.

 

Polestar 3 20.jpg

 

DMS je deo šireg sistema za razumevanje vozača koji između ostalog uključuje kontrolu upozorenja vozača, pomoć pri održavanju trake, prilagodljivi tempomat i pomoć pilotu. Podatke iz različitih sistema obrađuje i tumači centralni kompjuter automobila koje pokreće NVIDIA. Na CES-u će posetioci moći da vide kako kamere unutar Polestara 3 prate vozačevu glavu i pokrete očiju te kako AI softver može da otkrije stanje vozača u stvarnom vremenu.

 

Polestar 3 19.jpg

 

''Ova tehnologija rešava neke od glavnih razloga koji stoje iza nesreća sa smrtnim ishodom i može pomoći u spašavanju života podstičući vozača da ponovo usmeri pažnju na put - i može da pokrene preventivne radnje kada to ne učini ili ne može'', kaže Thomas Ingenlath, CEO Polestara. Smart Eye je globalni lider u Human Insight AI, tehnologiji koja razume, podržava i predviđa ljudsko ponašanje u složenim okruženjima. Premošćuje jaz između ljudi i mašina za bezbednu i održivu budućnost. Njihova multimodalna softverska i hardverska rešenja pružaju ljudski uvid bez presedana u istraživanje automobila i ponašanja - podržano i od strane Affectiva i iMotions, kompanija koje su kupili 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo EX90 sa podrškom Google-ove nove mape visoke rezolucije

 

volvo ex90 72.jpg

 

U našem dolazećem modelu Volvo EX90, lidar, kamere i radari udružuju snage kako bi razumeli okruženje Vašeg automobila i pomogli da ostanete bezbedni. Kako bismo dodatno unapredili naše tehnologije potpomognute vožnje i na kraju ostvarili autonomnu vožnju u budućnosti, treba nam i način detaljnog prepoznavanja Vašeg okruženja - ispred Vas, a i na većim udaljenostima s druge stane krivine ispred Vas. Kročite u Google HD mape - sveobuhvatnu kartu, osmišljenu posebno za proizvođače automobila, koja pruža vrlo detaljne i ažurirane informacije o putevima. Nastavljajući našu dugogodišnju saradnju sa Google-om, Volvo i strateški partner Polestar biče prvi proizvođači automobila koji će uvesti svoju HD tehnologiju karata u svoje automobile, počevši od nedavno predstavljenih modela Volvo EX90 i Polestar 3.

 

volvo ex90 71.jpg

 

Zahvaljujući integraciji Google-ove mape visoke rezolucije moći ćemo da objedinimo podatke iz našeg vodećeg senzora u industriji (postavljenog u Volvo modelu EX90) s Google-ovim preciznim podacima o stanju saobraćajne trake i podacima o lokalizaciji kako bismo olakšali funkcije poluautonomne vožnje, poput pomoći pri promeni vozne trake i pomoćne tehnologije Volvo Pilot Assist. Sa detaljima, poput oznaka vozne trake i predmeta za lokalizaciju, kao što su znakovi, Google-ova mapa visoke rezolucije podržava tehnologiju potpomognute vožnje L2+ i L3 koju nude proizvođači automobila za bezbedniju, ''hands-free'' vožnju na odabranim putevima. Ove putne informacije u kombinaciji s podacima iz lidara i drugih senzora modela Volvo EX90 obrađivaće se putem osnovnog kompjuterskog sistema automobila koji pokreću NVIDIA DRIVE AI platforme Xavier i Orin.

 

''Dodavanje Google-ovih mapa visoke rezolucije u našu buduću liniju automobila označava proširenje naše strateške saradnje sa Google-om, što odražava našu predanost saradnji s tehnološkim liderima'', rekao je glavni izvršni direktor i zamenik izvršnog direktora, Javier Varela. ''Primena Google-ovih mapa visoke rezolucije u našim dolazećim automobilima pomoći će nam da našim vozačima pružimo prijatnije iskustvo vožnje i u budućnosti doprinesemo implementaciji bezbedne autonomne vožnje.'' Kombinovanjem podataka iz mapa visoke rezolucije s informacijama prikupljenim od naših spoljašnjih senzora, Luminarova lidara i programske opreme koju je razvila kompanija Zenseact, želimo ostvariti predvidljiviju, bezbedniju i udobniju vožnju.

 

''Zenseact sa ponosom sarađuje s kompanijama Volvo i Google na implementaciji ove tehnologije koja menja pravila igre za potpomognutu, a kasnije i autonomnu vožnju'', rekao je Ödgärd Andersson, izvršni direktor kompanije Zenseact. ''To će igrati važnu ulogu na našem putu prema nultom broju sudara. Nadovezujući se na našu dugu istoriju mapiranja sveta, Google-ova nova mapa visoke rezolucije dizajnirana je posebno za proizvođače automobila i pruža sveobuhvatne podatke o stanju saobraćajne trake i lokalizaciji koji su ključni za funkcionisanje sledeće generacije potpomognutih i autonomnih sistema vožnje'', rekao je Jorgen Behrens, potpredsednik i generalni direktor kompanije Geo Automotive, Google. ''Oduševljeni smo što ćemo nastaviti sarađivati s vodećim proizvođačima automobila poput Volvoa kako bismo svuda unapredili bezbednost i udobnost vozača.''

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanje o poznavanju i korišćenju tehnologije

 

honda iacc.jpg

 

Vozači kažu da ih najviše zbunjuju tempomat i pomoć pri parkiranju.

Četiri od deset vozača smatraju da ne iskorišćavaju svoje automobile na najbolji način, jer ih zbunjuje tehnologija poput tempomata, automatizovanog parkiranja i kočenja. Više od polovine vozača (55%) priznaje da nisu ni shvatili da njihov automobil ima određene karakteristike kao što je pomoć pri skretanju (18%) ili upozorenje za mrtvi ugao (19%), i trebalo im je minimalno šest meseci da ih otkriju. Više od trećine (68%) od 500 anketiranih vlasnika, koji imaju automobil mlađi od dve godine, priznaje da se bore da u potpunosti razumeju sve što njihov automobil može, od sportskog načina rada i elektronskih ručnih kočnica do povezivanja pomoću Bluetooth-a ili bežično povezivanje pametnog telefona.

 

Mada se skoro tri četvrtine (73%) anketiranih opisuje kao tehnički ''potkovano'', 31% kaže da se ne oseća prijatno i sigurno koristeći neke od modernih gedžeta u vlastitim vozilima. Istraživanje je u Velikoj Britaniji naručio Hyundai, koji je takođe napravio kviz da bi otkrio neiskorišćeni potencijal moderne tehnologije u novim automobilima i dao vozačima znanje koje im je potrebno da bi svoje iskustvo posedovanja automobila učinili prijatnijim. Dvadeset modernih tehnologija u automobilu koji zbunjuju vozače:

  • Tempomat
  • Pomoć pri parkiranju
  • Povezivanje različitih Bluetooth uređaja
  • Sportski način rada
  • Pomoć pri ostanku u saobraćajnoj traci
  • Potpomognuto kočenje
  • Različita mesta prekidača za svetla za maglu
  • Bežično povezivanje/punjenje pametnog telefona
  • Elektronske ručne kočnice
  • Satelitska navigacija
  • Grejani volan
  • Kontrola klime
  • Glasovna aktivacija/prepoznavanje
  • Detekcija mrtvog ugla
  • Daljinsko pokretanje motora
  • Kamera za parkiranje unazad
  • Automatsko pokretanje vozila
  • Upozorenje na mrtvi ugao
  • Masažna sedišta
  • Kamera od 360 stepeni

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra da kupujem auto, jedna od stvari koje ću MORATI da uradim je pročitati uputstvo. Jbg, za neke stvari je stvarno veliki tehnološki jaz. I onda ja to lepo sažvačem od korica do korica, testiram pa ženi saopštim i...tako...njoj sirena i tempomat dovoljni :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozeći aktuelni BMW X7 posebno mi se dopalo što je u režimu aktiviranog "sistema poluatonomne vožnje" BMW učinio sve da umanji moguće posledice i rizike ukoliko bi vozač iznenada sa bilo kog razloga (npr. infarkt ili sl. ) izgubio svest i mogućnost da bezbedno zaustavi vozilo. Jer, nakon što bi takav vozač izgubio moć upravljanja, sistem bi ostao aktivan, a na kraju bi bezbedno sam zaustavio vozilo.

Na taj način, BMW je istovremeno "doskočio" i vozačima koji pokušaju da na duže vreme sklone ruke sa upravljača, a ne preuzmu ponovo upravljač i upravljanje ni nakon više ponovljenih upozorenja tokom 15-20 sekundi, a koja imaju svoju logiku i redosled, u vidu raznih signalnih lampica, zvučnih ili tekstualnih upozorenja.

 

Naime, ako se "pravite blesavi" i sklonite ruke sa volana duže od 10-ak sekundi, najpre ( uz žutu indikaciju na instrument tabli, pa čak i uz svetleće upozorenje na samom volanu ( levo i desno ( gde su leva i dena grupa tastera na volanu) ), na instrument tabli ide upozorenje "Take over steering" ( oko 5 sekundi ).

 

Ako i dalje odbijate da "preuzmete volan", indikacija postaje crvena i javlja se poruka "Take over steering immediately" ( daljih oko 5 sekundi ).

 

Ukoliko je vozač i u nastavku "blesav", javlja se poruka "Inability to drive detected. Emergency Stop", a naravno, svo to vreme "poluatonomna vožnja" je potpuno funkcionalna i vozilo "samo upravlja".

 

No, ako vozač sa bilo kog razloga posle svih tih upozorenja ipak nije preuzeo kontrolu, pale se svi pokazivači pravca, uz poruku "Emergency Stop. Vehicle is stopping ...".  

 

I vozilo počinje samo da koči i zaustavlja se bezbedno - osim ako tokom toga napokon ne preuzmete upravljanje.

 

No, čak i da preuzmete upravljanje, sistem vam neko kraće vreme posle tog "incidenta" uopšte neće dozvoliti da opet aktivirate "poluatonomnu vožnju".


Evo ih i par vezanih fotografija sa svim tim porukama i upozorenjima do trenutka kada se aktivira automatsko zaustavljanje vozila.
 

viber_image_2023-05-26_20-55-16-319.png

viber_image_2023-05-26_20-55-23-415.png

viber_image_2023-05-26_20-55-30-602.png

viber_image_2023-05-26_20-55-38-437.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavirite u naprednu veštačku inteligenciju i tehnologiju autonomne terenske vožnje brenda Jeep

 

rsz_1jeep®_ai_&_adas_teaser_1.jpg


Na isti dan kada se obeležava Nacionalni dan autonomnih vozila u SAD-u, brend Jeep pruža uvid u svoju naprednu tehnologiju terenske vožnje buduće generacije. Tim koji predvodi Neda Cvijetić, direktorka odeljenja za veštačku inteligenciju i autonomnu vožnju u grupi Stellantis, je testirao u gradu Moabu, u saveznoj državi Juta, najnovije prototipove tehnologije za automatsku terensku vožnju koja se razvija ekskluzivno za brend Jeep.

 

Jeep®_AI_&_ADAS_Teaser_2.jpg

 

Ugrađena u dva elektrifikovana modela Jeep Grand Cherokee 4xe, ova veštačka inteligencija i tehnologija autonomne terenske vožnje može da unapredi doživljaj iskusnih terenskih vozača, kao i kupaca koji su novi u tome. Takođe će pomoći vlasnicima Jeep terenaca u izazovnim uslovima vožnje. Brend Jeep je lider u razvijanju tehnologije za automatsku terensku vožnju, pored svog sve značajnijeg liderstva u elektrifikaciji terenske vožnje, sa sve bogatijom gamom 4xe terenaca. ''Isto kao što naša 4xe elektrifikacija podiže terenske sposobnosti brenda Jeep na novi nivo, ovi napredni sistemi za terensku vožnju će pomoći većem broju kupaca u više zemalja širom sveta da se pridruže i uživaju u avanturi. Ove funkcionalnosti i tehnologija će imati primenu u stvarnom svetu na i van staze, u raznim uslovima vožnje'', rekao je Kristijan Munije (Christian Meunier), glavni izvršni direktor brenda Jeep.

 

Jeep® AI & ADAS_Teaser_3.jpg

 

Brend Jeep će ovog leta objaviti ceo video koji prikazuje buduću generaciju njegove napredne tehnologije za autonomnu vožnju van staze.
 

stellantis logo vesti.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru EyeSight sistem za modele sa ručnim menjačem

 

235328-subaru brz 02.jpg

 

Subaru je najavlio razvoj EyeSighta za vozila s ručnim menjačem (MT) i njegovo predstavljanje u Japanu na modelu BRZ (modeli sa japanskim specifikacijama) koji bi trebalo da ima svoju premijeru ove jeseni.

EyeSight je Subaruov sistem pomoći vozaču, prvi na svetu koji koristi samo tehnologiju stereo kamere za kočenje pre sudara otkrivanjem ne samo automobila, već i pešaka, biciklista i motociklista na putu vozila, i drugim karakteristikama kao što je prilagodljivi tempomat. Od njegovog debija 2008. godine, kumulativna globalna prodaja Subaru vozila opremljenih EyeSight sistemom za pomoć pri vožnji je ukupno dostigla više od 5.5 miliona jedinica.

 

subaru eyesight 01.jpg

 

Na bazi postojećeg sistema EyeSight usvojenog na automatskom menjaču Subaru BRZ-a, novorazvijeni EyeSight za vozila s ručnim menjačem nudi kočenje pre sudara, adaptivni tempomat, upozorenje o napuštanju kolovozne trake i upozorenje o ljuljanju, upozorenje o pokretanju vodećeg vozila i upozorenje zadnjim sonarom. Zadržavši svoje visoke performanse u izbegavanju sudara, ublažavanju štete od sudara i smanjenju radnog opterećenja vozača, novi sistem EyeSight je sada kombinovan s kontrolom prilagođenom karakteristikama vožnje i rada MT vozila. To omogućava sistemu rad u širokom rasponu stvarnih situacija, pružajući visoki nivo užitka u vožnji i bezbrižnost.

 

U potrazi za ciljem ''Pružiti sreću svima'', Subaru će nastaviti da poboljšava bezbednost kroz svoje primarne, vozačke, pasivne, preventivne i povezane tehnologije prema svom principu ''Sveobuhvatne bezbednosti'', koji podržava ''Uživanje i mir'' za sve vozače i putnike. Kroz ove napore, cilj je postići nula saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom 2030. godine. To podrazumeva nula smrtonosnih saobraćajnih nesreća među putnicima u vozilima Subaru i osobama koje su učestvovale u sudarima sa vozilima Subaru, uključujući pešake i bicikliste.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sasvim normalno ovo što Subaru najavljuje u gornjoj vesti, da svi sistemi aktivne bezbednosti (pa i prilagodljivi tempomat) budu dostupni i kod modela sa manuelnim menjačem. To je filozofija ogromne većine proizvodjača.

Naprotiv, ono suprotno ne razumem, kada se deo tih naprednijih sistema nudi samo uz automatski menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...