Jump to content
FAS Euroauto Goran
Igor-83

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet 16v 150 - pali check engine na većem gasu nakon DPF/EGR Off

Recommended Posts

Posted (edited)

Pozdrav drugari !

Da podelim jedan problem sa Vama, na mojoj Cromi sam ugasio (posle mnogo ciscenja i nerviranja) dpf, egr i klapnu gasa, sve je ugaseno i uradjena nova mapa, fizicki nije izbaceno. Majstor koji mi je to radio mi je reko da se javim kad imam vremena da mi dpf skine, razbusi-razbije jer je pun unutra i zagusen, i da ga vrati nazad, sto sam i uradio malo pre nego sto je ispalo ovo njesra sa Coronom. E sad tu ispada problem iz naslova-sve on to uradio, vratio na mesto sve ok, medjutim uzbrdo mu dam malo jace po gasu i on upali check engine, negde izmedju 2 i 3000 rpm. Komsija mi ugasi preko onog elm-a i androida gresku i sve je ok ne pali gresku sve dok se ne potera jace i oko 3000 rpm i opet se upali. Pritom kad upali check engine auto isto ide, nije kao kad ode u safe mode da ne moze preko 80 km.

Ako je neko imao slican ili isti problem neka pise ili ako imate neku smernicu sta bi moglo da bude bio bih zahvalan.

 

 

Edited by neshaoct
preciziran naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to mislis da si ugasio i klapnu gasa uz DPF i EGR?

 

Taj komsija ako vec zna da ti ugasi gresku bilo bi pametno pre gasenja da procita za sta je greska vezana...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskljucena je i klapna gasa jer je glavila, tj. ostala je u jednom polozaju i nije otvarala, a sto se greske tice zaboravio sam da napisem, mislim da je senzor u dpf-u, a to me sad i najvise buni, ako je taj senzor, zasto pravi gresku samo oko 3000 rpm-a i kako komp signalizira ako je npr taj senzor ostecen kad mi je majstor razbijao dpf ako je softverski iskljucen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda nije dobro odradjeno sto se softvera tice... Moze i to da bude... Ovo za iskljucenje klapne gasa iskreno prvi put cujem... A mozda je i problem bas oko toga sa klapnom gasa...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mozda lepo objasnio, kad je odradjeno sve softverski (skidanje dpf, egr, klapna) sve je bilo ok i tako vozio dugo, dok nisam otisao da mi i fizicki sredi dpf (razbijanje, busenje ili kako vec) jer je bio dosta zapusen i kad je odradio to vratio je dpf na mesto,e posle toga poceo da mi se desava problem sa check enginom i ocitavanjem greske u senzoru.

Skidanje klapne softverski se radi isto kao sto iskljucujes dpf ili egr, nema svrhu vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nije ti neki majstor definitivno... DPF i EGR se rade u paketu softverski i mehanicki a ne prvo jedno pa kroz 3 meseca drugo... Sa druge strane klapna gasa ima svoju funkciju... Nije nemoguce ni da je turbo nacet zbog takvog pacerskog resavanja problema...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ja ne bih zatvarao ni dpf ni egr ali dpf je bio gotov, zreo za zamenu nego nazalost nisam u mogucnosti da kupim nov, a polovan ne bi stavljao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Igor-83

 

U toj Cromi je 1.9 MJet 16v...onaj sa fabričkih 150 konja?

Mislim da ti je majstor rekao ''klapne'', a ti povezao sa ''klapnom gasa'', ali šanse nema da ti je to radio već je u pitanju ovo.

Kao što su rekli ljudi, treba pogledati zašto pali check engine (a, ne samo obrisati grešku). Može da se dogodi da je potrebna drugačija mapa nakon ubijanja DPF-a/EGR-a/klapni, odnosno da ona koja je stavljena nije dobra...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Au, aj da pojasnim ponovo. Da, Croma je 1.9 16V sa fabrickih 150 konja kao sto pise ispod mog nicka, odnosno 'garazi'. Nisu u pitanju leptiri na usisnoj grani, nego klapna za gas, na Engleskom "throttle" mozete pronaci na netu. Kada mi je radjena nova mapa sve je bilo ok bez ikakve greske i tako sam vozio mesecima. Ponavljam ponovo greska se pojavila pre dve nedelje kada je dpf fizicki razbusen, razbijen od garezi i vracen na mesto i to samo kada se vozi preko 3 rpm-a. 

throttle-body-solo---clipped.pngevo je klapna za gas

Edited by Igor-83

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Igor-83 said:

Da, Croma je 1.9 16V sa fabrickih 150 konja kao sto pise ispod mog nicka, odnosno 'garazi'.

Da, stavio sam to odmah u naslov teme (vidiš gore kad sam editovao prvi post). Ipak, treba to odmah da se napiše u naslovu jer se ne vidi (lako) sve to ''ispod tvog nick-a'' sa mobilnog (najveći broj korisnika), a uopšte se ne vidi sa TT. :thumbup: Mislim da nikakav senzor na loncu DPF-a ne igra više ulogu jer komp po novoj mapi više ionako ne dobija nikakve podatke sa DPF-a jer njega više nema (ugašen je), odnosno sada je komp ''prevaren'' oko podataka sa DPF-a...nema tu više očitavanja nikakvih pravih parametara.

 

Nisam čuo da je neko zatvarao klapnu gasa. Ne kažem da je ona sigurno uzrok problema koji imaš (pročitajte sledeći put šta prijavljuje kao razlog paljenja check engine lampice pre nego je obrišete), ali na svom autu nju ne bih zatvarao. Isti motor u Alfi 159, došla je sa ugašenim DPF-om, EGR je radio...i prilikom jedne vožnje na autoputu nakon puštanja gasa i padanja brzine na 160 km/h nije reagovala na ponovno davanje gasa. Ništa, kao da nisi dao gas patos. Stao u zaustavnu, ugasio, upalio posle pola minuta i nastavio dalje sve ok. To se ponovilo još jednom tokom iste vožnje.

Očitana mapa, rečeno da je čačkano i ono što treba i ono što ne treba kako bi bio ugašen DPF. Ubačena zato druga fabrička mapa, na njoj opet zatvoren DPF ali je dodato i zatvaranje EGR-a. Nikada više nije bilo tog problema - uzrok je bila loša mapa, tj. neko negde nije softverski zatvorio DPF kako treba.

 

Hoću da kažem, to što ti je ubačena druga mapa nakon gašenja DPF-a/EGR-a ne znači da nju treba definitivno da eliminišeš kao uzrok. Nisu sve iste, nisu sve jednako dobro urađene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto se tice za to ispod nicka, ja sa kompa kucam, danas sam preko telefona prvi put pa sad vidim da nema podataka iz garaze. 

Moracu opet da napisem ono sto sam napisao u oba posta iznad. 

Kada je uradjen dpf, egr off samo softverski ne fizicki i kad je ubacena nova mapa auto je skoro godinu dana i odprilike predjenih oko 17000 km radio bez problema i greske. 

Pre mesec dana otisao kod majstora da dpf FIZICKI skine i ocisti od garezi (metodom razbusivanja, udaranja stanglom itd da bi izbacio garez), sto je i uradio i FIZICKI vratio dpf na mesto. Po izlasku od majstora auto je vozen 10-ak km po gradu bez greske ali uz brdo pri vecoj brzini na 3000 rpm mi se upalio check engine. Nadam se da sam sad bolje objasnio o cemu se radi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel mozes ti da nam kazes koji je to "majstor" koji ugasi softverski DPF a ostavi ga godinu dana zabetoniranog? Mislim da bi pored kolega sa foruma, radi izbegavanja doticnog servisa, to volela da zna i tvoja turbina ispod haube...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo zato se i obracam vama radi pomoci i za savet, jer i ja sumnjam da je lose odradio celu pricu, a ne bih da navodim ko je u pitanju.

Znaci da potrazim drugog majstora najbolje bi bilo, pa da vidimo sta mi je ciniti. 

Mislis da ce i turbina da pocne da zeza, jer sad puni dobro? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa procitajte gresku prvo pa onda da razglabamo :D
Nije mi jasno kako je vozen auto godinu dana sa zapusenim filterom? To znaci onda da nije bio zapusen ( mada bi se zapusio u medjuvremenu bez regeneracija) ili ne smem ni da pomisljam? :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greska je ocitana, senzor temperature ili pritiska necega, ne mogu tacno da se setim, a Komsa koji mi je ocitao i izbrisao gresku nije majstor nego covek kupio onaj elm 32 ako se ne varam i preko mobilnog ocitava. 

Ja sam razglobio jer me nisu odmah skontali o cemu se radi. 

Dpf je bio zacepljen preko 95 % ako se dobro secam, 3 puta je ciscen i radjena mu je prisilna regeneracija i nista, dobro ide nedelju dana posle toga safe mode i nece da ide i zato smo se odlucili na zatvaranje jerbo neam para za novi dpf. 

E sad znaci trebao je da ga zatvori i fizicki da bi to bilo kako treba i da ga odma razbije tj. garez u njemu, a verovatno je zahebo taj senzor kad je razbijao dpf i sad pokazuje gresku za njega. 

Cekam da prodje ova muka oko Korone pa idem kod njega da ga hvatam za gusu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ti se nakon ciscenja DPFa palila lampica za DPF posle tih npr nedelju dana, kada dodje do tih 95% zapusenosti, odnosno pre nego sto si ga jos 2-3 puta cistio? 

Pitam jer kad je DPF bas zacepljen on izbaci na tabli i valja se cim pre pozabaviti tim da ne betonira. 

 

Ako se i pored ciscenja, posle nedelju dana (+/-) opet pali check engine, to vise nije do DPFa jerbo treba bas da ubijes kilometrazu u gradu da bi on dosao u stanje potpune zacepljenosti od potpunkg ciscenja. Pre bih aludirao na turbo, kao kolege ili na neispravnu mapu. 

 

A cast coveku koji ugasi softverski DPF a ne izvadi ga u maltene isto vreme... Ubije ikakvu mogucnost regeneracije i zacepi ti izlaz izduvnih gasova, sto automatski dize pritisak u sistemu. 

 

Mislim da ima senzor ispred i/ili samo iza DPFa nesto slicno kao lambda sonda i reaguje na promenu u pritisku, shodno zapusenosti DPFa, ali to ne pravi check engine vec lampicu za dpf pomenutu iznad. 

 

Lepo da ti odvezes makinu kod krstenog majstora da to sve pogasi kako valja i dolikuje, jerbo ovo vodi samo vecim problemima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica za dpf se palila i dijagnostika je ocitavala dpf. 

Ajde da vam ponovo napisem za mapu al samo jos ovaj put jer vise nemam snage da jedno isto pisem:(

Kada je uradjen dpf i egr off pre godinu dana i ubacena mapa, auto je radio bez problema i paljenja check engina sto pretpostavljam da je mapa dobra. 

Problem mi nastaje pre dve tri nedelje kad mi majstor fizicki skida dpf radi ciscenja od garezi i vraca dpf nazad na mesto, tada je poceo da se pali check preko 3000 rpm-a. 

U dpf-u ima senzor sto ti kazes kao lambda sonda odprilike i on mi sad pokazuje na dijagnostici gresku. 

Kad prodje ovo sve idem da resavam redom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd posto ni ja nemam vise snage... Ako je DPF softverski odradjen "sonda" vise nema sta da za@ebava... Nadji majstora koji zna posao...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve te razumem druze, ako je iskljucen dpf nema funkciju i ne bi trebalo da senzor pokazuje gresku ali mi je cudno sto pocelo sad da se desava cim mi je fizicki razbio dpf, pre toga nisam imao problem, najlogicnije mi je da je zahebo senzor kad je razbijao dpf. 

U svakom slucaju kad prodje ova muka sa Koronom idem kod drugog majstora. 

Hvala na savetima i izvinte ako sam smarao:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam javio da je resen moj problem, otkaceno bilo crevo senzora dpf-a i zato pravilo problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...