Jump to content
FAS Goran
Nikola031

(Grande) Punto Evo 1.3 mjet

Recommended Posts

Pozdrav svima, da predstavim moje prevozno sredstvo :D

 

U pitanju je Punto evo 2010. godiste sa 1.3 MultiJet II motorom od 85KS sa solidnom opremom. Kada sam trazio auto hteo sam sa 3 vrata, bez kuke, da ne bude beli/crni/sivi, a na kraju sam kupio sve kontra od toga :lol:

Iskocio mi je na oglasima perla beli Punto ovde u Kragujevcu, koji je bio registrovan i kupljen je nakon pregleda kod majstora i potvrde da je sve ok. Auto je navodno presao 166 hiljada ali se ispostavilo kasnije da mu je vracena kilometraza za 30 hiljada.

Nakon 7 meseci od kako je auto kod mene mislim da se nisam pokajao :)

Evo sta kaze EPER o opremi:

Capture1.thumb.PNG.9d843cc7183c2de703fa1d63dfacd43b.PNG     Capture2.thumb.PNG.9f64477fd52649efe4f6c55fa1a44e4b.PNG

Prvi dan kad je auto uzet, jos sa KG tablama:

IMG_20190725_141002993.thumb.jpg.199eb6420eecf2d19145179382815b02.jpg

Nakon kupovine, uradjen je mali i veliki servis, kao i jedan grejac koji je u medjuvremenu otkazao. Pred zimu uzete i 4 nove zimske gume Sava Eskimo 185/65 R15.

IMG_20191006_093018677_HDR.thumb.jpg.e8dff8a0726f8b1e7541378f434a3ab4.jpg     IMG_20191006_093051244.thumb.jpg.5b5a378babf15dec47257b0bc9707e0c.jpg

Za sad su zimske gume na fabrickim alu felnama a za letnji set su kupljene fabricke alu felne, takodje 15ice :) 

Imam samo jednu sliku njih, dok je druga iz oglasa:

83917617_619221278892574_8912229522007392256_n.thumb.jpg.72945aa681035f5241c064ae161ea944.jpg   84069409_833402967082018_6607029185930067968_o.thumb.jpg.de06d1bc3833afe6c83530cc1fe3e1f7.jpg

 

Jesenas je zamenjeno kuciste kljuca za crnu varijantu posto mi se bela ne svidja a i malo se ofucala:

IMG_20190725_145157832.thumb.jpg.2e2a3cdc290cd0e42a415f61cf4392b1.jpg   IMG_20191102_103651249.thumb.jpg.80d6b9eb54d7351284e5a365fcbef224.jpg

 

Par slika samog auta, kao i enterijera:

IMG_20200208_165023999.thumb.jpg.a145d560b874a95bc82e3f5450188b20.jpg   IMG_20200208_165029940.thumb.jpg.dddcd2882ac2bdc3e853c59391fab2e9.jpg   IMG_20200208_165042535.thumb.jpg.2364cdeeb1fb733ca0487f7aa8e3515d.jpg   IMG_20200208_165050473.thumb.jpg.ace74b480259c105b6176e7ad934993f.jpg   

IMG_20200208_165111089.thumb.jpg.87a74ba06238c8762b1d5747f39c12a7.jpg   IMG_20200208_165134081.thumb.jpg.d097510a8b41d52610efdebd6c79616b.jpg   IMG_20200208_165150796.thumb.jpg.a7dd484d1f9013032c06aa86ebbfdba5.jpg   IMG_20200208_205642567.thumb.jpg.62946bec7f32607e6c587bcaff0eba49.jpg

 

IMG_20200101_160348321.thumb.jpg.00d1177f53bbcdaaca43713905433e13.jpg   IMG_20200202_132501244.thumb.jpg.bbe4fbab526f185fcd15466e68534b8f.jpg   IMG_20200208_133814075.thumb.jpg.f158f88346325827eadc64eef46567aa.jpg   IMG_20200208_133904496.thumb.jpg.78ef88b0ffb0f7f6e1ed4564168702b9.jpg

 

I par slika sa mojim drugim autom, Yugo 1.3 EFI 67KS, koji je aktivno vozen dok nije uzet Punto :)

IMG_20191006_160527986.thumb.jpg.27ef5f468305124022dcd466bdef57fa.jpg   IMG_20200102_124241503.thumb.jpg.386a3480eb35fd1be44293c0cb4d564c.jpg

 

Razmisljam se da ubacim LED svetla, ovo je varijanta LED vs halogenke, kratka i duga:

IMG_20200116_235148778.jpg

IMG_20200116_235207159.jpg

 

Sve u svemu, nemam nekih narocitih zamerki, osim dizela koji me je u pocetku nervirao (ceo zivot vozim benzince, ali navikne se covek :D) i odmorista za nogu kod kvacila na kom su ocelavile dlacice, pa mi je u planu da to sredim u nekom trenutku u buducnosti.

Auto registrovan pre 2 dana, registracija izasla 23100 sa tehnickim, 4. premijski stepen.

Edited by Nikola031

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas je lepo ocuvan autic, u zdravlju ga jos vozio bez nekih intervencija :) Sto se LED tice, ima tema bas za auto svetla, te baci pogled obzirom da bi sigurno imao problema zimi kada padne sneg ili malo stegne mraz, da led nema temperaturu da otopi sneg sa fara, za razliku od halogene sijalice. Mozda mu bolje turi xenon :)

A felne su bombona kao i yugo..jesi li isti sredjivao dodatno ili je od vajkada mazen i pazen ? :)

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep autic, licno mi je Evo (a pogotovo 3 Porte) ubedljivo najlepsa verzija Grandea koja se pravila. Sa tamnim umetcima na branicima, narocito verzije sa pragovima/kacketom, tamnim staklima, vecim felnicama, profilisanim sedistima... Kod kasnijih Punto verzija (MY2012), vec su krenuli da se "odricu" modela, bivali su sve tanji estetski i sa opremom, da bi ga na kraju i totalno dokusurili i ubili.

Licno mi u tvojoj specifikaciji u oko upada "Gearbox with specific ratios", a FPT C510 menjac je u pitanju. Imas i podrsku za PDA uredjaj (kod Evo-a je "TomTom" u pitanju), pa ako negde natrcis povoljno, mozes i to da nabacis kao opciju.

Sto se eksterijera tice, uz malo sportskiji izgled (pragovi/kacket) lepo bi isle bar za broj vece felnice sa trunku nizim gumama, umesto 15'' balonki. Odavno su Subcompacti eksternim dimenzijama i dizajnom prerasli manje velicine felni... Opet naravno zavisi i od tvog ukusa, uslova voznje, itd., cisto licni utisak kada sam video autic na prvu.

Sto se LED svetala tice, roba koja se prodaje kod nas nije ni blizu kvalitetnom xenon setu... Najmanji problem je tu bilo kakvo topljenje leda sa fara :) , vec kvalitet i raspored snopa. Ako vec planiras da se igras, za mene je jos uvek neprevazidjena aftermarket opcija projektor+xenon.

U zdravlju da ga vozis, nadam se da se druzimo na nekom klupskom okupljanju ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima :)

 

@ISV_01, za LED sam se bacio na razmisljanje posto su mi ostale od Yuga, tamo su vracene obicne halogenke a odgovaraju na Punta (H4 su), tako da me ne bi kostalo nista jer sijalice vec imam.

Najveci mi je problem sto se po kisi gotovo nista ne vidi.

A sto se Yuga tice ja sam drugi vlasnik, kupljen je pre 3 godine sa nekih 45 hiljada kilometara i generalno je bio u dobrom stanju pre svega sto se tice limarije, imao je par mesta gde je zakacen od gradske voznje ali je to sredjeno. On je u fabrickom stanju osim sto je ubacena instrument tabla od novijih Yugica iz 2008. godine sa obrtomerom i koja je meni mnogo lepsa od one sto je fabricki isla, i ubaceno je naknadno daljinsko zakljucavanje i alarm, fabricki je bila neka CB na kljuc.

DSC_0049.thumb.JPG.5972ff884932d9c6254514f98d0b145f.JPG

 

Trudim se da svaki svoj auto odrzavam maksimalno koliko je to moguce :) 

 

@Ivan, za menjac se nisam nesto ni raspitivao a nemam drugog Punta sa ovim motorom da uporedim. Znam da je u petoj na 130 na nekih 2500-2600 obrtaja, a na 150 je na ravno 3000. :)

Za navigaciju sam gledao i to bih ubacio, samo sam video da se nosac jako tesko nalazi, a i kad se nadje bude neka sumanuta cifra u pitanju. Pratim oglase pa ako naleti, sto da ne :D

Pre nego sto sam kupio ove felne, razmisljao sam da predjem na 16 za letnji set, ali bih morao da kupim i gume posto trenutno imam letnje sto su dosle sa njim (15ice). Ne znam koliko bih izgubio na udobnosti sa fabrickom dimenzijom za 16, ako se ne varam to je 195/55 dimenzija. Uglavnom vozim po asfaltu, ali mi se desavalo ako je malo neravniji teren da zakacim suspleh odozdo :rant:

LED je cisto ideja za isprobavanje posto imam sijalice vec, a farovima sam zadovoljan i sa obicnim halogenkama :)

Sto se tice skupova, za druzenje sam uvek :cheers:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Nikola031 said:

Najveci mi je problem sto se po kisi gotovo nista ne vidi.

Upravo pricam o tome i rasporedu svetla... Jednostavno, jeftine LED nemaju tu usmerenost i zizu kao npr. ksenon sijalica. Fabricki LED sistemi se sastoje od stotina usmerenih dioda i to je totalno druga prica. Caskali smo dosta, sa primerima u vise tema, imas ovde jedan: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77171-jesu-li-led-sijalice-dozvoljene-naknadna-ugradnja-led-sijalica/&do=findComment&comment=1529729

Xenoni, projektori: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43708-xenoni-projektori-iskustva/

Stelovanje farova: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/

10 hours ago, Nikola031 said:

Ne znam koliko bih izgubio na udobnosti sa fabrickom dimenzijom za 16, ako se ne varam to je 195/55 dimenzija. Uglavnom vozim po asfaltu, ali mi se desavalo ako je malo neravniji teren da zakacim suspleh odozdo 

Po fabrici su isle 185/65/15, 195/55/16 i 205/45/17. Licni "trip" :) mi je da uglavnom vozim alu felnu za inch manju od maksimalne fabricke - to mi je neki kompromis izgleda, udobnosti, performansi, cena guma i stanja na nasim putevima.

65 balonka ima visinu profila od 12 cm. 195/55 je sa visinom od 10.7cm, tako da dobijes za 1.3 cm nizi bok gume, lepsi i stabilniji auto. Sto se udobnosti tice, nije prevelika razlika, pogotovo ako se fabricki pumpaju na slican pritisak. Sto se ukupne visine i obima tocka tice, ostajes na maltene istim vrednostima, tako da nema bojazni za kacenje i suspleh - po tom pitanju sve isto kao ranije, brzinomer ce pokazivati maltene identicne vrednosti... 205/45/17 je na visini profila od 9.2 cm i to je vec razlika u odnosu na 15''. A stare gume manje dimenzije se naravno prodaju (ako su dobre) i nadoknadi prilican deo troska za nove ;) .

10 hours ago, Nikola031 said:

Sto se tice skupova, za druzenje sam uvek :cheers:

Ako naletis, svake nedelje kod Intera od 18h: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/27773-redovno-fiat-lancia-okupljanje-beograd/&do=findComment&comment=1537459

A koliko vidim, upravo je najavljen i veliki godisnji FLCS, ove godine u Subotici: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/80469-26-zvanično-flcs-okupljanje-subotica/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam i lepo da sluzi. :)

Sticajem okolnosti takodje sam letos kupio takvog Evo-a, samo malo slabija oprema, a secam se i tog sa oglasa od letos iz Kg, decko neki prodavao, ali preko telefona mi nije delovao nesto zainteresovan za prodaju, nisam ni isao da pogledam :D Cini mi se da je to taj. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan, razmisljao sam i o nekim kvalitetnijim halogenkama. Drugar je imao svojevremeno osram night breaker i sijale su odlicno. Xenone ne bih stavljao zbog potencijalnog cimanja od strane policije i tehnickih. Za sad cu ostaviti ovako kako jeste, pa cemo videti za ubuduce :)

Gume cu verovatno ovu sezonu ostaviti na 15" pa cu juriti na jesen ako iskoce neke dobre 16" kako bi se to lepo spakovalo do proleca :D

Ja sam iz KG pa mi je malo problem nedeljom uvece da budem u BG zbog posla, ali za SU bi se mogao iskombinovati :D Javljam na vreme svakako :) 

 

@Stilisa, hvala :)

Jeste to je taj :D Ja sam sa opremom zadovoljan, jedina stvar koja mi fali je ESP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Nikola031 said:

Drugar je imao svojevremeno osram night breaker i sijale su odlicno. Xenone ne bih stavljao zbog potencijalnog cimanja od strane policije i tehnickih.

Pricu oko zakona slusam od 2008. od kada su se kod nas pojavili i od kad vozim xenone... Tako da :D...

Druga stvar, to je danas toliko jeftina investicija (pogotovo ako je u pitanju projektorski far) da su jos malo u rangu cena sa pojacanim sijalicama koje imaju prilicno kratak rok trajanja. Ranije su bili po 7-8 puta skuplji nego danas. O kvalitetu svetla je suvisno pricati i porediti sa bilo kakvom sijalicom sa vlaknom, pricam iskljucivo iz iskustva. Dvoumio sam se i sa Sportakom sta raditi (najlakse je da je auto fabrika, ali jednostavno sam navikao na dobro svetlo) - a posto ima projektore opet xenon set, "CN Light", 4300K naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam tehnicki 20 tog ovog meseca po "novom" principu i covek koji radi tamo mi je rekao da su dobili period prilagodjavanja do 2021 i od tada krecu sa "onim" tehnickim pregledom.Do tada jos uvek moze da se u velikom broju slucajeva prodje po starom.Iznenadio sam se i sam sta se sve gleda i kakve su masine kupili da bi se prilagodili.Cak se gleda i postotak vlage u kocionom ulju.Masina koja gleda da li su diskovi krivi.Vadi se sipka iz meraca i gura se sonda koja meri valjda temp i broj obrtaja..itd..Videcemo od sledece godine mada mislim da ce se itekako gledati stvari o kojima se vec dugo prica po forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I treba da se zaostri. Ovako razne krsine se kotrljaju po putevima.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas u HR se odavno gleda kočiono ulje i na 90% slučajeva bude opaska da je oslabilo zbog vlage, pa se malo izvuče špricom i dolije friško :) Sjećam se da su par godina pregledali amortizere na treskalici pa onda više nisu.. Čitajući po forumu u Srbiji dosta zezaju zbog folija, svjetala, felgi ...  a u HR znaju prolaziti auti sa 2.5 a u papirima 1.6 :) Meni na Lancijin motor u Tipu nije ni trepnuo, čudilo ga jedino dve bregaste na 8 ventila pa je gledao na internetu. Na eko testu često ruše

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino folije. Svetla mogu kakva 'oces (mnogi ih i ne pale), felne isto kakve god stavis. Vise je to prica, pustaju i dalje razne lesine.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U HR su od ove godine snizili kriterije na karoseriju, može biti malo više hrđaviji i iščukaniji ako ne utječe na sigurnost :)

Inače želim puno bezbrižnih km kolegi sa Puntom. Grande Puntom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, werp690 said:

Cak se gleda i postotak vlage u kocionom ulju.

Kod nas to uglavnom nije uopste ni bitno :D, a to sto se tera voda u kocionom sistemu, nikom nista. Kociono ulje je izuzetno higroskopno (skuplja vlagu) i ne preporucuje se dzabe period njegove zamene. Snizava mu se temperatura kljucanja sto moze da bude izuzetno opasno i u ekstremnom slucaju moze cak da dovede i do otkaza kocnica, stvara koroziju u sistemu, itd...

Mislim da za bilo koga ko redovno i korektno odrzava auto nema nikakvih problema ni sa tim novim tehnickim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se mene tice moj auto je prosao odlicno.Sve je kako treba..Naravno da se kociono menja jer je hidroskopno..Kod mene je bilo 0.7 posto...Izduvni gasovi kako treba,kocnice,diskovi i sve ostalo da ne nabrajam.Samo sam naveo da se i to gleda tj da ce se gledati.Tako da aftermarket stvari sigurno nece biti "dobrodosle" na tehnickom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno sam pre 10ak dana zamenio zimski set sa letnjim. Pocelo ovo vanredno stanje, meni gume ostale u Uzicu kuci, a ja u KG :D Najverovatnije jos ovo leto je na 15" za letnji set, nadam se da od sledeceg proleca ide na 195/55 R16 :D

 

Zimski set i letnji set:

 

IMG_20200422_135948561.thumb.jpg.4a2184f24dae43d137a98f51ed5bf7b4.jpg

 

IMG_20200424_144456662.thumb.jpg.8257ed65ff2db0286c025651d20cec24.jpg   IMG_20200424_144502863_HDR.thumb.jpg.bd7ffcbac36213e9100c347eb2df7636.jpg   IMG_20200424_184110327.thumb.jpg.cebe101549881646bdb3536cabb1bda0.jpg   IMG_20200424_184140972.thumb.jpg.dc1c70b60b5c96b95e5e63c4db43ef1a.jpg

 

U zadnje vreme mi se desava pri ubrzanju od 50 do 70 km/h da trese prednji trap, nekad vise, nekad manje. Citah da moze da bude problem sa krstovima na poluosovinama, svakako sutra ide kod majstora pa cemo da vidimo sta ce on da kaze... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredjen problem sa tresenjem na trapu. Otisla desna poluosovina, stavljena nova, ukupan ceh 13500 din :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U proslu subotu nezgodno naidjem na saht i rasecem gumu. Krivo mi je jer su prednje bile kao nove i DOT im je bio iz 2018 ali sta je tu je. Jos jedan razlog da predjem na 16 dogodine. :)

 

IMG_20200516_192855130.thumb.jpg.29ba9c5e0a8cd682d537b0ad7762c64a.jpg

 

Kupljene privremeno dve polovne Continentalke da izguraju sezonu, da ne bih uzimao dve nove gume zbog 5 meseci voznje :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove felne stigle pre vremena :lol:

 

Izletele su mi povoljno 17" felne sa sportinga sa gumama. Imaju ogrebotina ali nista sto se ne moze sanirati :) Stare felne i gume ce verovatno ici na prodaju :D 

 

 

 IMG_20200709_192812150.thumb.jpg.80a6b1bc1bfca6ae3758ed7d01717e3e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super izgleda :thumbup: , pravi upgrade o kojem smo iznad i caskali. Ta felna mi je, uz ova dva modela, ubedljivo najlepsa OEM varijanta za Puntice:

 

158492684__86.thumb.jpg.d33cbd777060e8ec06860fe1f3dfd5a6.jpg  5cf683a916b6a52d95340243.thumb.jpg.d3bd5cdf5eb553ed73058c0ebeb3b098.jpg

 

Da nisi razmisljao kasnije o tamnim staklima? Na belu boju, fabricke pragove i ove nove dvobojne 17'' felne - leglo bi kao du*e na nosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima :cheers:

 

Probao sam juce kako se ponasa auto sa novim gumama i felnama i vrlo sam zadovoljan. Lepo drzi, dosta je stabilniji i izgubio mi se osecaj bocnog ljuljanja na 120+ km/h sto se desavalo sa 15" i 185/65 balonkama.

 

@Ivan, iskreno nisam razmisljao (mada me drugar duze vreme ubedjuje da zatamnim :D). Verujem da bi pored estetskog faktora imalo i prakticne koristi ako bi se stavile folije sa UV filterima - hladnije u kabini i ne bi morala cesto da se pali klima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uska guma, pa jos balonka je blagi uzas za performanse. Na bivsem Stilu sam davno (srecom samo na kratko :) dok ih nisam liferovao) imao jos visu 195/65, plus je 1.9 motor bio tezak - lepo osetis kako se balonka uvija preko felne po krivinama i auto pobada nosem. Nije to morala da bude ni neka ostra voznja, dovoljan je i neki silazak petljom na autoput. Razlika je bila primetna vec i sa 55 profilom na 16'', sa 45 profilom i 17'' vec daleko stabilnija voznja voznja.

On 7/10/2020 at 4:30 PM, Nikola031 said:

Verujem da bi pored estetskog faktora imalo i prakticne koristi ako bi se stavile folije sa UV filterima - hladnije u kabini i ne bi morala cesto da se pali klima.

Svaka kvalitetnija folija ima odlicnu UV zastitu, Llumar je jos ranije garantovao 99% UV zastite za sve serije. Jedino bi od izabrane serije i stepena zatamnjenja zavisila toplotna zastita. Imao sam na pomenutom Stildzi tada aktuelne Llumar ATR35 (65% zatamnjenja, znaci nista drasticno), ali na svim staklima sem soferke. Bude trunku prijatnije u kabini, ali mnogo vise je znacila UV zastita. Tacno po gradijentima osetis razlike na ruci, npr. sa spustenim staklom, kroz soferku i kroz staklo zasticeno folijom.

Naravno, i estetski auto daleko lepse izgleda. Jos na belom autu, sa pragovima i dvobojnim felnama, bukvalno nemas greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...