Jump to content
FAS Goran
MilosV7

Milošev Novi Bravo

Recommended Posts

Kupih Nuovo Brava! 2007, 1.4 tjet sa 150hp. Sport paket opreme sa 18incnim felnama. Kod mene je već 5 dana i mislio sam da iznesem ove prve utiske. 

Auto je izuzetno lep, izuzetne linije ima i u toj klasi ne vidim lepsi auto.

 

Snazan kao mazga, pun sirove snage. Rucica menjaca mi je nekako pretvrda. Ide glatko u brzine, medjutim verovatno nemam naviku. Kvalitet unutra, za razliku od ostatka fiata, na visokom nivou. Sedista neudobna. Jednostavno ne mogu da se namestim, a da ne osecam neku zategnutost u donjem delu ledja. U Golfu2 za gti sedistima sam se osecao kao na jastucima, ali bukvalno. Kratka svetla slaba, ozvucenje loseg kvaliteta. Opet stvar navike. Potrosnja... hm diskutabilna. Donekle sam znao da me ceka poprilican trosadzija od auta, medjutim za sada mi je prosek 9L/100km nesto izmedju gradske i otvorene voznje. Gepek jakoo velik. Pozadi jedva da ima mesta. 

 

Izneo sam uglavnom stvari koje mi se ne svidjaju, a to znaci da sam zadovoljan svim onim ostalim. Nema krckanja ni skripanja u kabini, na trapu, prijatan osecaj sigurnosti, kada se nalazis u ovako “oklopljenom vozilu”. Auto zalepljen za asfalt u naglim krivinama. Tih na leru.

 

Volan malo trucka i treska na brzinama preko 130 i ako bih pokusao da cimnem malo levo desno na vecim brzinama, imam cudan osecaj u rukama.  Verovatno do elektricnog serva koji je takav i gume koje su za zamenu. 

 

Za sada sam zadovoljan. Vozicu ga neko vreme. Ako mi se pokaze kao auto za koji necu morati da odvojim pola plate mesecno, kao za neke kante u proslosti-zadrzacu ga. Evo slika

 

9C6C3DDA-D624-44C9-8B00-ADA501CA94E3.jpegF2DBC447-DF51-4F7E-B98F-24CF6A8E4C90.jpegF7783A7D-3F37-4437-8E4E-E151AD99D79F.jpeg

6E1938B4-5073-4EE6-8772-57A913A8FA5C.jpeg6DAF7142-61AF-4CB9-8CA0-CFA6BC7DCFD2.jpegAF1B9270-7995-4AA9-8D78-36182A71BFED.jpeg

E3884D34-E99F-4026-8194-BFD4087ADF70.jpeg20324E14-E199-4AA5-A5EC-DFEA4A91277E.jpegF7D11D88-A225-435B-B611-BB63FBB04473.jpeg

DB26BE0D-BC3A-449D-B7C7-0D3D7BA7D42D.jpegF0CAC561-D601-4E29-B506-DABF2ACA8DD7.jpeg45643672-7A67-48EC-87EC-9F42FBB2EC3C.jpeg

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

verovatno su sociva izgorela..
Sto se tice donjeg dela ledja sa leve strane imas jos jedan kolutic za lumbalnu podrsku pa probaj i to da podesis.. 
Za ozvucenje jedino ako ti je probio neki zvucnik pa da imas problem ili los kvalitet pesme, ne moze da bude los pogotovu ako imas od opreme 8 zvucnika + vufer  :) 

To sto ti trese volan znaci da su ti felne krive ili lose gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kaze Danilo, balansiranje tockova ce ti resiti problem tresenja na velikim brzinama 99%.

Za lumbalnu podrsku nisam siguran da sva imaju?

Farovi sa xenonima su znacajno bolji, ali ni to ne moze da se meri sa novijim farovima. Meni su posle skoro 3 godine i xenoni "zamutili" projektore, pa ni to nije najsjajnije. Tipa oktavia sa fabrickim halogenim izmislila farove za moj xenon.

Potrosnja - jbg, sta si ocekivao, tjet ako se gazi ide i na 10l laganica.

Ozvucenje je opet dobro fabricki osim ako ti nisu probili neki zvucnici, meni bez vufera i sa manje zvucnika je skroz zadovoljavajuce, al opet je to stvar ukusa.

O prostoru opet moze da se diskutuje ali sve se svodi na tvoj polozaj sedenja. Ja sam 186cm i iza mene mogu da sednem bez problema, ali ima ljudi koji voze zavaljeni i onda mrka kapa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege su vec dosta toga rekle, neke stvari koje navodis su stvar odrzavanja.

 

Apropo menjaca koji pominjes, savetujem ti da obavezno zamenis menjacko ulje. Ako planiras da zadrzis auto za sebe, smesan trosak je u pitanju, a uglavnom niko na to ne obraca paznju dok ne krene da kuka :) . Posto je na njemu jedan od najlozloglasenijih menjaca u poslednjih 20-ak godina, Opelov M32 (Fiatova oznaka C544), koji se "proslavio" u gomili modela u koje je isao. Zbog lose konstrukcije i slabijeg podmazivanja lezajeva visih brzina, neki cak savetuju da se nalije i malo vise ulja od specifikacije.

Mana pogotovo na tim prvim serijama Brava su definitivno sociva projektora i reparacija se maltene mora racunati u buduci trosak. Pogotovo ko dosta vozi nocu.

 

Da te masina lepo sluzi

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedišta i dalje pokušavam da prilagodim. Imaju i točkić za podesavanje lumbalnog dela sedišta, sto je plus naravno.

 

Zanima me nešto više o reparaciji sočiva? Može li se izvesti u samostalnoj režiji, šta sve obuhvata? Dodao bih da nisam neko ko prvi put uzima gedorice i odvijač... čekić u ruke. Toliko. 

 

Zanima me još jedna bitna stvar. Već sam postavljao pitanje u vezi

 Klime i onoga sto klapna za podesavanje toplo-hladno leve zone ne radi. Dakle krenem ujutru na posao, ukljucim grejanje posle 2km medjutim leva strana duva hladno, a desna toplo. Onda ja uzmem i pojacam ventilator do kraja i tacno se cuje kako klapna lupi od udara vazduha i prebaci na grejanje. Predpostavljam da je polomljena veza izmedju motora i klapne, sad kakva je ne znam. Da li kaiš, polugice it d. Sta je potrebno da vadim od enterijera da bih prisao situaciji?

 

Auto je za sada izuzetan. Ovo ce zvucati jako glupo sa moje strane, ali pokusao sam danas kada sam krenuo kuci sa posla, da upalim auto bez ikakvog zadrzavanja kljuca na “kontaktu” vec samo da ga ubacim i ekspresno upalim. Zapravo sam nekoliko puta to pokusao, a danas nije upalio iz prve. Naravno pokusao sam opet sa zadrzavanjem kontakta par sekundi i sve okej. Da li ima neko neki komentar ili cete mi reci samo da sam retardiran? :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su izgoreli projektori onda nema reparacijr vec se ubacuju druga.. Ako si iz BG-a mogu ti ostaviti broj coveka kod kog sam ja to radio.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve dorade oko farova zahtevaju otvaranje samog fara, i velike su sanse da ces nesto upropastiti. Socivo i projektor se ne repariraju vec se stavlja novo sve. Kod yuhice koji se samo time bavi je operacija sa novim projektorima, xenonima i sredjivanjem farova oko 200e..

 

A to da li pali na milimetar je diskutabilno, dizeli imaju taj "problem" da vrucem autu treba malo duze da upali, ali to je razlika u jednoj sekundi. Da se i to resiti mapiranjem ali meni licno je to trazenje dlake u jajetu.

 

Sto se tice rasturanja enterijera to tesko da moze neko od nas da ti kaze jer je to ozbiljan posao. Treba prvo ustanoviti sta je tacno crklo a onda i zameniti. Mislim da je kod Gorana oko 50e po motorcicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko si umešan, vičan i imaš dovoljno hrabrosti, možeš i sam. 

Imaš dobru temu oko ugradnje bixenon projektora u cromu (stari tip, pre restylinga), isti ti je princip i za bravo s tim da je još lakše, samo zameniš projektore. Idu 2.5" projektori.

Klapne i motoriće, to već prepusti majstoru. Veliko je zezanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ti savetovao da projektore diras sam makar ne bez dobre pripreme. To za paljenje je normalno jer ne sacekas pumpu da odradi niti x senzora da se dogovore sa kompom :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, andreja.micovic said:

isti ti je princip i za bravo s tim da je još lakše,

nikako nije lakse :)
moraju da se prave novi nosaci projektora ili da se sece stari projektor..
A ako se ubacuje 3" onda ide umesto fabrickog projektora ali se onda sece rozetna kao sto sam ja kod mene uradio

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MilosV7

Posto si tek kupio autic, naravno da ces imati gomilu pitanja. Pogotovo dok se malo ne upoznas i ne resis pocetne boljke.

A pravilo foruma je da zbog preglednosti ne pravimo svastare od tema i u jednoj ne pitamo sve sto nas zanima. Pogotovo vazi za tehnicke teme, koje se bave problematikom tacno definisanom u naslovu. A u ovom podforumu su to saveti za kupovinu vozila.

 

Pod reparacijom farova sam, naravno kao i kolege, podrazumevao zamenu projektora. Roba koja stize iz Kine je danas nekoliko puta jeftinija nego ranije, tako da se bilo kakva druga zaje*ancija sa fabrickim projektorima odavno ne isplati.

Ljubaznoscu kolege, imamo detaljan DIY za ugradnju projektora ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/80386-bixenon-retrofit-ugradnja-biksenon-projektora/

 

Opsta prica o izboru setova ksenona i projektora:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43708-xenoni-projektori-iskustva/

 

Sto se motorica ventilacije tice, posao zavisi od toga koji je u problemu (zbog pristupa) i sta je problem (sam motoric, plastika na osovini, klapna). Generalni savet pri koriscenju je upravo suprotno od onoga sto sada radis - smanjiti intenzitet ventilatora i onda se igrati sa usmeravanjem kako bi se smanjio pritisak. Detaljno o tome u ovim temama (druga je za klapnu recirkulacije):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-fiat-nuova-bravo-automatska-digitalna-klima/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/70084-fiat-nuova-bravo-problem-sa-klapnommotorom-recirkulacije/

 

Tj. slobodno pisi, pitaj - samo pomocu Search foruma se potrudi da to uradis u odgovarajucoj temi. Ako ne mozes da nadjes, imas i temu "Ako ne znate gde da otvorite svoju temu". Cisto da ne seckamo i ne prebacujemo sadrzaj i da nam forum bude pregledan ;) .

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danilo1 slažem se, zato se mora sve pripremiti. Guma, adapteri, fen, kutija, strpljenje... 

Dan posla sigurno ako se sam radi, pedantno i detaljno

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/22/2020 at 2:58 PM, Ivan said:

Mana pogotovo na tim prvim serijama Brava su definitivno sociva projektora i reparacija se maltene mora racunati u buduci trosak. Pogotovo ko dosta vozi nocu.

Ček' sad. Ja recimo imam na C4 ona dnevna svetla, linije uz samu ivicu farova. Ne bih se iskreno usudio da vozim sa njima preko dana pa da me zaustave. Koliko znam kod nas i dalje važi onaj zakon da svetla moraju da budu upaljena i preko dana. Kako idu kod Brava ta svetla dnevna/oborena? Nisam na to uopšte obraćao pažnju.
 

On 2/22/2020 at 3:17 PM, MilosV7 said:

Auto je za sada izuzetan. Ovo ce zvucati jako glupo sa moje strane, ali pokusao sam danas kada sam krenuo kuci sa posla, da upalim auto bez ikakvog zadrzavanja kljuca na “kontaktu” vec samo da ga ubacim i ekspresno upalim.

Iskreno ne znam što bi tako bilo koji automobil testirao. Ne bežiš od pajkana/krimosa kao u filmovima pa da ti treba paljenje na četvrt ključa i gas :D Nebitno koji je automobil, pustim barem dve tri sekunde da odradi sve što treba pa onda okrećem na paljenje. Jer nije samo da li će da baci svećica, da li je ostalo dosta goriva za start, zagrcnuće se pumpa, sjebaće se bez preke potrebe. Strpljenje je vrlina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Bugeera said:

Kako idu kod Brava ta svetla dnevna/oborena? Nisam na to uopšte obraćao pažnju.

Auto je generacije taman pred DRL, znaci klasika - obicne pozicije/oborena/duga svetla. U klasi je vec iduce godine DRL imala Delta, a Giulietta za 2.5 godine uveliko.

Ako se ostaje na fabrickim postavkama (bez aftermarket resenja), kod nas se vozi sa stalno upaljenim oborenim svetlima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bugeera

 

DRL (Day running lights) se ubrajaju u legalna dnevna svetl, ukoliko su fabricka. Ako na tom C4 imas diodice koje su deo DRL sistema koje se same pale pri paljenju auta - to je to.

Jedno su pozicije, drugo su DRL. U 99% kod DRL se ne pale zadnje pozicije, za razliku kada ukljucis inace poziciona svetla na bilo kom drugom autu.

Tako da ni Novi Bravo nema ta dnevna svetla u normalnom izdanju. Imaju posebni farovi za njega koji imaju DRL u faru, ali mislim da oni nisu fabricki (slika u prilogu).

 

Sto se tice Novog Brava - tu smo osudjeni na oborena svetla zbog naseg zakona o saobracaju, a zato i brze crkavaju projektori. Kad oni capnu > ubacis morimoto bixenon ili neki drugi 2.5-3 inca projektor uz malo modifikacije, pa xenon i onda auto progleda. Meni su oket i halogenke ali tek kada sam dobro sredio farove.

 

28369_0.thumb.jpg.800ac2495bbe9955f3c7925fda95527e.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pored dlr, zimi moraju da budu upaljena i oborena.
Bilo više puta na SAT kada su gostovali Policija i ovi iz bezbednosti saobraćaja
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, ISV_01 said:

Imaju posebni farovi za njega koji imaju DRL u faru, ali mislim da oni nisu fabricki (slika u prilogu).

Pu, pu, pu :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Bugeera said:

Iskreno ne znam što bi tako bilo koji automobil testirao. Ne bežiš od pajkana/krimosa kao u filmovima pa da ti treba paljenje na četvrt ključa i gas :D 

Kao što neko napisa gore, tražim dlaku u jajetu.  ;)) 

 

Sinoć sam ispolirao farove, pa je situacija malo bolja. Videću, ja sam elektroničar pa se možda usudim da  uradim neki protiv zakoniti aftermarket DLR u farove, ali otom potom. Danas zamena plocica za kocenje.. 

A0253EB6-5987-4F89-A752-0027FC659DAD.jpeg

D003B586-D3A1-4B0B-B80D-CD0A705001A1.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vala bas, ovaj LED mu izgleda kao neka savijeno-razvucena slina..nimalo mastovitosti

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MilosV7 said:

Sinoć sam ispolirao farove, pa je situacija malo bolja.

Bolja ti je na oko i estetski, a na putu (sto je i najbitnije) tesko da ces uociti neku promenu, pogotovo ako je obicna sijalica u pitanju.

Sto se spoljasnosti tice, obicno matira taj gornji deo fara izlozen UV zracenju, to sto si uradio je cisto radi sminke. Obicno donji, uspravan deo fara bude solidan i cist, kao i na tvojim slikama. A ako vec poliras, vidi sa cim da zastitis far, jer ce ako tako ostane vrlo brzo doci u prethodno stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ISV_01 said:

Vala bas, ovaj LED mu izgleda kao neka savijeno-razvucena slina..nimalo mastovitosti emoji29.png

Just do it.

 

 

7 hours ago, Ivan said:

A ako vec poliras, vidi sa cim da zastitis far

A neka folija, providna naravno? Ili svakako mora neki vosak? Nekako bi mi bilo smor da pazim na svako drugo pranje vosak da mećem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bugeera said:

A neka folija, providna naravno? Ili svakako mora neki vosak?

Keramicka zastita, folija...

Takodje i setovi za restauraciju imaju zavrsnu komponentu (3M, Turtle)... Ako pricamo samo o spoljasnosti fara.

Pogotovo na starijim verzijama, sa pocetka produkcije, mnogo veci problem je sam projektor koji je uglavnom za menjanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...