Jump to content
FAS Goran
BaneJ

Nuova Lancia Delta 1.4 t-jet 150

Recommended Posts

Oni koji me znaju (valjda je ostao živ još neko), znaju da od uvek teram Lancia marku. Uvek je bila praćena sa još po nekim VW Golf GTI, pa diesel, Uno Turbo Ie, pa neki Audi A4, pa Suzuki Gr.Vitara. Nisu oni loši, ali nekako sam najradije vozio Lancia automobile.

Imao sam i integralku sa grbavom haubom ali bez širenih krila, ljuta sprava i za ono vreme (2004. godina) nenadjebiva u saobraćajnim okršajima. U lepom sećanju mi je ostala i Y 1.2 full oprema koju je kupio kolega sa foruma. Pa dalje, Libra Intensa 1.9 jtd, fenomenalan auto, koju je takođe kupio kolega sa foruma. Sada ponovo imam Libru jtd kojom sam se lepo naputovao. Ni jedna Lancia me do sada nije izdala na putu, možda se meni zalomilo ali ja verujem u nju a ona u mene.

Delta 1.4 je stigla slučajno, baš onako kako se dobre stvari i događaju.

Drugar mog drugara je dobio od sestre iz Švice, nije hteo to (ne voli Italijane + isuviše dobro izgleda da bi se vozilo po domaćim oranicama), ponudio meni.

Još jedan auto mi nije trebao uopšte ali radoznalost je bila jača od mene. Auto je skoro nov, tako i miriše iznutra, trebalo mu je samo usisavanje.

Sa ogromnom nevericom sam pregledao auto dozdo i odozgo, sa donje strane prednjeg branika još stoji nalepnica sa bar-kodom dela koji se ugrađuje u fabrici, svuda su sveže nalepnice sa bar-kodovima. Više u šali, rekao sam da kupujem ako mi sredi da odem da radim nešto u Švici. Zakačen na dijagnostuku i stvarno je sve bilo kao što je čovek i rekao.

 

333.thumb.JPG.ffe2a015f99bac946819ffcc2c4dd4b1.JPG

 

Posle par razgovora i Skajpova određen termin - 15. septembar. Deca kvarno umiljata, supruga je lekar a ja dipl. ing Informatike pa nije bilo nešto teško.

Naravno, reč mora da se održi, auto sam isplatio, registrovao, servisirao da se njim uputim u beli svet.

Zbog novonastale situacije jeste na prodaju kao i Libra (kao i stan u Bgdu sa garažom), mada, ubeđen sam da će oba da završe na čuvanju u garaži kod moje sestre van Beograda dok se ja potucam po belom svetu.

 

111.thumb.jpg.cbae7f3430c4dbfa189ce48bc13c2a5f.jpg  222.thumb.jpg.d1d78b9aba5cb30a09804efa937fd4d6.jpg

 

Inače, auto ide kao nevreme, malo drugačije oslobađa snagu od Libre dizel, troši primetno više od Libre ali to je turbo benzin. Mislim da je glavni krivac za veću potrošnju, pored veće snage i turbine, pneumatik 225/45/17. Kada nađem vremena montiraću 195/65/15 sa Libre pa da izmerim, ali ubeđen sam da se ovde krije suština veće potrošnje.

Na uključenju kod Mladenovca  prema Nišu približio mi se motociklista (drsko ugrozio moj privatni prostor oko Delte na autoputu), ja sa porodicom u Delti i rekoh daj da vidimo šta može - treća gas do poda, četvrta, gas do poda, peta gas do poda,  brzina xxx km/h, ovog gledam krajičkom oka u retrovizoru kako navija gas i zaleže na rezervoar ali ne može da me stigne, šesta gas do poda i tu žena počinje da reži - da'l si normalan, smanji.

Vozi se opuštenije od Libre, čak i na većim brzinama ne izgleda dramatično, vozač je ušuškan i udobno zavaljen. Izgleda odlično za dalek put, probaću već ovog leta ka moru.

Možda ne izgleda tako ali Delta je duža od Libre čitavih 6cm što se vidi i unutra po prostoru. Putnici pozadi sede stvarno daleko od vozača. Po prostoru pozadi postideo bi se i Audi A6.

Neka vlasnici drugih modela i marki ne zamere na subjektivnom stavu u pogledu opisa Delte.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, BaneJ said:

Mislim da je glavni krivac za veću potrošnju, pored veće snage i turbine, pneumatik 225/45/17. Kada nađem vremena montiraću 195/65/15 sa Libre pa da izmerim, ali ubeđen sam da se ovde krije suština veće potrošnje.

Licno iskustvo - na tu snagu, tesko da ce tezina tocka ili sirina gume primetnije uticati na potrosnju ;) . Testirao u praksi jos pre 10-12 godina, na istom autu, sa 15'', 16'' i 17'' tockovima, i to na slabijih (doduse dizelskih) 115 KS. Razlika u istim uslovima, po cepu, je bila skoro pa zanemariva. "Krivac" :) za potrosnju lezi na drugom mestu.

Autic super i sacuvano izgleda :thumbup: . Da te i dalje lepo sluzi, a ako (nazalost) mora da se udomi - srecna prodaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovo iznad dodajte i posedovanje celicnih felgi za letnji/univerzalni set. Tada umre i po koja divlja zverka i svi vam se smeju. Mislite takodje o tome

A Delta je fenomenalna

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepa delta.Samo sto je sedenje previsoko i udobnost delta libra,nije za poredjenje.Pogotovu kada je rec o zadnjoj klupi.

Inace apropo potrošnje ,mislim da je delta teza od libre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke, sigurno je uzivanje voziti auto sa tako malo km :D

 

T-Jet 150 ks je, ajd da kazem uslovno, poznat po malo vecoj potrosnji, tako da nije nista cudno i verovatno nije toliko do guma... A s obzirom na snagu, visinu, i tezinu - ne bih isao ispod 225 iz drugih razloga - pre svega stabilnost, kocenje :)  

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Licno iskustvo - na tu snagu, tesko da ce tezina tocka ili sirina gume primetnije uticati na potrosnju . Testirao u praksi jos pre 10-12 godina, na istom autu, sa 15'', 16'' i 17'' tockovima, i to na slabijih (doduse dizelskih) 115 KS. Razlika u istim uslovima, po cepu, je bila skoro pa zanemariva. "Krivac" za potrosnju lezi na drugom mestu.
Autic super i sacuvano izgleda . Da te i dalje lepo sluzi, a ako (nazalost) mora da se udomi - srecna prodaja.
Nije to isto kod benzonca i dizela. Benzinac oseti svaku pronenu i pravi velika odstupanja kod eto npr. promene velicine tockova. Smem da se kladim da pravi razliku izmedju r15 i r17 da lupim 2l :D Dizel to takoreci ne oseti, verovatno zbog same snage, drugacije rasporedjenog obrtnog monenta, razlici u gorivu i ko zna cemu jos :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa... npr, na T-jet 120 ks nema nikakve razlike izmedju 205/55 R16 i 225/45 R17... licno isprobao :D 

 

Dobio sam razliku kada sam presao sa Bridgestone na Falken, ali to je vec do samog pneumatika...

 

Od T-Jeta ne treba ocekivati malu potrosnju (u smislu 6-7L), ali moze se ocekivati solidna pouzdanost i niski troskovi odrzavanja, kroz koje moze delimicno da 'povrati' to sto natrosi goriva. Meni je prosek 9L, imam puno gradske i cesto ga stiskam, pogotovo na otvorenom sto mi dosta ubija tu mogucnost obaranja proseka. Da se malo suzdrzim, i da koristim start/stop, bilo bi to recimo do nekih ~8L najnize. Ali 7 u proseku ne bih video sigurno. To moze samo na otvorenom, bez stiskanja... Ispod toga, ni govora... Po meni je to sasvim OK spram performansi, odziva i svega, ali da bi moglo nize, svakako da bi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, MS PK said:

Nije to isto kod benzonca i dizela. Benzinac oseti svaku pronenu i pravi velika odstupanja kod eto npr. promene velicine tockova. Smem da se kladim da pravi razliku izmedju r15 i r17 da lupim 2l :D

Pa nije ovo anemicni atmo motor... Vec turbak od 150 KS i 206 Nm - sto je veca snaga, manji ce uticaj imati sporedni faktori. A sa 2l razlike ga bas pretera :) , moje skromno misljenje. Apropo obrtnog, na benzinskim turbacima je on sve blizi "dizelskim" malo ranijih generacija. Pa evo vec kod mene je u Sport modu obrtni identican kao na bivsem JTD 115 Stilu (255 Njutna) i cupa cak i iz niskih obrtaja. A mozes misliti na najnovijim FireFly, koje su nasvirali na 280 Njutna. Tako da se ne bih slozio.

Delta je jos i teska, u ovoj varijanti oko 1.4 t cini mi se. Fabricki deklarisana potrosnja je na okruglo 7l kombinovane, znaci na to slobodno moze da se doda minimum 1-1.5l u praksi (zavisno od uslova voznje). Po gradu je deklarisana na 8.7l, a tu je odstupanje jos vece. Pisali smo dosta o T-Jet motorima, da ne off-ujemo coveku predstavljanje :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne off-ujemo temu, al ako oce gazda malo da smanji potrosnju, evo rado cu udomit njegov IHI VL 36 turbo u zamenu za svoj VL37 - slicno km presli! :D :D  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gle ga ovaj, zapeo da rastura nova kola i da crkne
Da ne idemo u off :D Nema ni 00 - kubikazu, drugo i do goriva je - razlicito se iskoriscava benz i dizel zato su i teretnjaci dizeli a ne benzinci, da ne idemo u off :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji, ali nije isto da li gledas opterecenje tezinom tocka ili otpor kotrljanja na atmo od 50 KS i turbo od 200 KS, karikiram. Jaci motor ce sve manje osecati te uticaje, plus je prilicna ukupna masa auta koju u svakom slucaju treba pokrenuti i odrzavati.

Ako je razlika u potrosnji i 20% od tvojih 2l, ima da pojedem svoju 225/45/17. I to sve sa felnom :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima, malo me je posao pritiskao poslepodne pa nisam stigao da se uključim.

 

Čuo sam i ja da ne može 15'' ali fabrički rezervni točak u rupi je 15", videćemo u svakom slučaju.

 

Što se tiče potrošnje i guma, sledeću deonicu sam prelazio Librom više puta i to najpre sa 205/55/16 a poslednja 3 puta sa 195/65/15 (deca su samo rasla i dobijala na težini, a verovatno i ja i žena).

Ništa merenje od čepa do čepa već..... evo primera:

Na putu do Gr. preko Niša, Dimitrovgrada, Sofije, Promahonas, Serres, pa uskom magistralom - seoskim putićima sa zanemarljivim saobraćajem prema Stavrosu, Olimpiada, Stratoni. Jerisos, Nea Roda i Tripiti (utovar na trajekt).

 

205/55/16:

Još u Jerisosu, pre ukrcavanja na trajekt, dolivao sam gorivo jer je kazaljka bila ispod polovine, pa da me ne šišaju na ostrvu sa većim cenama ili nestašicama.

 

195/65/15:

Na ukrcavanju u trajekt kazaljka-igla je iznad polovine!!! Ne sipam ništa, odem na ostrvo (koje istini za volju nije veliko - više je malo) vozim svakog dana po plažama, uzbrdo-nizbrdo, posle 12 da''na se vratim do Serres-a (po kompu ima do Sofije opušteno) i tu sipam Shell FuelSaver da se nađe do kuće.

Prošle godine sam išao mnogo težom-zahtevnijom deonicom (zbog gužvi usled izgradnje puta posle naše granice ka Sofiji) i to preko Vlasine, pa na Strezimirovce pa u Bugarsku prema Dupnici i dalje auto putem. Potrošio sam nešto više ali je kazaljka i dalje bila malo iznad polovine.

Naravno, sve ovo se odnosi na Libru dizel. Moje iskustvo kaže da motor oseća širu gumu, naročito kada je manja zapremina motora. Ima još nešto, obim 16'' je nešto manji obima 15''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...