Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lucid Air / Lucid Gravity

Recommended Posts

Lucid Motors počinje proizvodnju, Air stiže 2020. godine

 

169525-lucid 02.jpg

 

Prošlo je skoro tri godine otkad je Lucid Motors predstavio Air. On je trebalo da uđe u proizvodnju 2018. godine, ali se ova kompanija suočila sa finansijskim problemima. Od tada se pričalo da bi ona mogla biti prodata Fordu, što se nije desilo, a pronađen je investitor iz Saudijske Arabije koji je uložio 905 miliona evra u Lucid.

 

lucid 01.jpg

 

Sada ova kompanija nastavlja sa sprovođenjem svojih planova. Najavljeno je da se pravi fabrika u Kasa Grande, Arizona (SAD). Izgradnja fabrike počela je u septembru. Što se tiče Air modela, njegova proizvodnja počeće krajem 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošlo je skoro tri godine otkad je Lucid Motors predstavio Air. On je trebalo da uđe u proizvodnju 2018. godine, ali se ova kompanija suočila sa finansijskim problemima. Od tada se pričalo da bi ona mogla biti prodata Fordu, što se nije desilo, a pronađen je investitor iz Saudijske Arabije koji je uložio 905 miliona evra u Lucid, i sada:

 

Serijski Lucid Air na sajmu u Njujorku

 

169525-lucid 02.jpg

 

Američki Lucid Motors najavljuje da će serijsku verziju svog električnog automobila Air predstaviti na aprilskom sajmu u Njujorku. Ovaj luksuzni električni sedan će biti dostupan u dve verzije, i to u baznoj sa jednim elektromotorom, 395KS i 600 Nm, zadnjim pogonom, baterijama od 75 kWh i autonomijom od 386 km, kao i u top varijanti sa dva elektromotora, 4x4 pogonom, 1000KS, baterijama od 130 kWh i autonomijom od 644 km. Jača verzija je na testovima postizala i 378 km/h, ali više detalja sledi.

 

lucid 01.jpg

 

Lucid Air ima standardno pet sedišta (opciono i dva individualna sedišta pozadi), a tu su i vazdušno oslanjanje i sistem autonomne vožnje. Lucid Motors trenutno u Kaliforniji testira 80 prototipova, dok će se proizvodnja automobila od kraja ove godine odvijati u njihovoj novoj fabrici u Arizoni. Što se cene tiče, bazna verzija u Americi će koštati 52.500 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid Air - nova generacija električnog SUV vozila

 

lucid air.jpg

 

Stigle su prve fotografije ovog modela koje ne prikazuju mnogo, ali koje su dovoljne da nam zagolicaju maštu. Izvršni direktor kompanije Lucid, otkrio je sitne detalje koji su vezani za ovaj model, koji će premijerno biti predstavljen u aprilu, na sajmu automobila u Njujorku. Lucid Air posedovaće sistem od 900 volti, koji će biti daleko superiorniji od 400 voltnog sistema koji se nalazi u Tesla vozilima i Porsche Taykanu. To će omogućiti da ovaj automobil pređe sa lakoćom 650 kilometara sa jednim punjenjem i da će obezbediti maksimalnu upotrebu agregata tokom vožnje.

Lucid planira da Air model bude direktan konkurent Tesla S modelu. Otkriveno je da će jeftine verzije koštati oko 54.000 dolara, dok će se luksuzne i opremljenije verzije kretati oko 100.000 dolara. Za sada, druge informacije o ovom autu nemamo, ali vam prikazujemo video klip kao i oficijalne fotografije koje otkrivaju sitne detalje:

 

lucid-air 003.jpeglucid-air 004.jpeg

lucid-air 006.jpeglucid-air 007.jpeglucid-air 008.jpeg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijski Lucid Air najavljen za 9. septembar

 

lucid-air 2020 3.jpg

 

Američki Lucid Motors je potvrdio da će serijsku verziju svog električnog automobila Air predstaviti 9. septembra. Promocija je trebalo da se održi još u aprilu na sajmu automobila u Njujorku, ali je taj događaj otkazan zbog koronavirusa.

 

lucid 2020 2.jpg

 

Ovaj luksuzni električni sedan će po ranijim najavama biti dostupan u dve verzije, i to u baznoj sa jednim elektromotorom 395KS i 600 Nm, zadnjim pogonom, baterijama od 75 kWh i autonomijom od 386 km, kao i u top varijanti sa dva elektromotora, 4x4 pogonom, 1.000KS, baterijama od 130 kWh i autonomijom od 644 km.

 

lucid 2020 1.jpg

 

Lucid Air ima standardno pet sedišta (opciono i dva individualna sedišta pozadi), a tu su i vazdušno oslanjanje i sistem autonomne vožnje. Proizvodnja automobila će početi krajem ove godine u njihovoj novoj fabrici Casa Grande u Arizoni, a prve isporuke kupcima u Severnoj Americi se očekuje krajem ove ili početkom sledeće godine (u Evropu bi trebalo da stigne krajem 2021. godine). Što se cene tiče, bazna verzija u SAD-u bi trebalo da košta 52.500 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen električni Lucid crossover

 

lucid 104.jpg

 

Osim električnog modela Air koji će predstaviti 9. septembra, Lucid Motors priprema i električni crossover koji je ovih dana uhvaćen u Kaliforniji tokom snimanja promotivnog materijala.

 

lucid 103.jpg

 

Za sada nije poznato ime ovog misterioznog crossovera, a pretpostavlja se da je baziran na istoj platformi kao Lucid Air sedan, od koga je crossover inače duži.

 

lucid 102.jpg lucid 101.jpg

 

Lucid crossover verovatno ima mesta za sedam ili osam putnika, dok tehnički detalji za sada nisu poznati. Zato ovde podsećanje da će njihov sedan Air po ranijim informacijama biti dostupan u dve verzije, i to u baznoj sa jednim elektromotorom, 395KS i 600 Nm, zadnjim pogonom i baterijama od 75 kWh, kao i u top varijanti sa dva elektromotora, 4x4 pogonom, 1.000 KS i baterijama od 130 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid Air pobedio Teslu Model S u trci na četvrt milje

 

lucid-air 2020 3.jpg

 

Lucid Motors je najavio da će njihova limuzina Air pružati nenadmašne performanse i imati ubrzanje od 9.9 sekundi na 402 metra (četvrt milje). To čini Air najbržom serijskom električnom limuzinom na svetu, bržom i od najboljih rezultata koje pruža Tesla Model S u verziji sa ''Cheetah Stance''-om za pola sekunde. Samo jedan serijski automobil ima moćnije ubrzanje, a to je Porsche 918 Spyder koji može da pređe četvrt milje za 9,81 sekundu. Lucid Air ima raspoloživih 1080 konjskih snaga u svojoj dvomotornoj verziji s pogonom na sve točkove. Biti vodeći na četvrt milje u klasi i dalje bi bilo prilično impresivno da je to jedino u čemu je Air briljirao, ali nije i to ni blizu.

 

Kada se Air sledeće godine pojavi na tržištu moći će da se pohvali najdužim dometom od bilo kog električnog vozila, sa procenjenih 832 kilometra. Takođe će imati najniži koeficijent otpora vazduha od bilo kog serijskog vozila s Cd-om od 0,21. Uz to, Air će takođe imati najveći volumen unutrašnjeg prostora u klasi kao i najveći prtljažnik u bilo kom električnom vozilu. Ako to nije bilo dovoljno, biće to i najbrže punjeno EV vozilo, dodajući 470 km dometa za samo 20 minuta. Lucid Motors je američka firma, a uskoro će predstaviti i serijski automobil. Do sada je ova kompanije bila poznata po tome što baterijama snabdeva bolide u takmičenju Formula E.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid Air

 

lucid 2022 07.jpg

 

Američki Lucid Motors je konačno prikazao i definitivnu, serijsku verziju svog dugo najavljivanog luksuznog električnog automobila Air. Promocija je trebalo da se održi još u aprilu na sajmu automobila u Njujorku, ali je taj događaj otkazan zbog koronavirusa.

 

lucid 2022 06.jpg

 

Serijski Lucid Air ima baterije od 113 kWh i par elektromotora koji u zavisnosti od verzije raspolažu sa do 1.080 konja.

 

lucid 2022 05.jpg

 

Na vrhu ponude je verzija Dream Edition koja od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2.5 sekundi, četvrt milje (402 metra) prelazi za 9.9 sekundi i može do el. ograničenih 270 km/h.

 

lucid 2022 04.jpg

 

Tu su i druge verzije, i to bazni Air, pa Air Touring i Air Grand Touring.

Air Grand Touring ima 800KS, do 96 km/h stiže za 3 sekunde, a četvrt milje prelazi za 10.8 sekundi. Ova varijanta ima autonomiju od 517 milja (832 km) uz 19-inčne AeroRange točkove.

 

lucid 2022 03.jpg

 

Air Dream Edition može da pređe 465 milja (748 km) sa 21-inčnim AeroDream točkovima ili 503 milje (809.5 km) na 19-inčnim točkovima.

 

lucid 2022 02.jpg

 

Lucid Air Touring raspolaže sa 620KS, do 96 km/h ubrzava za 3.2 sekunde, četvrt milje pređe za 11.4 sekunde i ima autonomiju od 406 milja (653 km) uz 19-inčne AeroRange točkove.

 

lucid 2022 01.jpg

 

Svi Lucid Air modeli mogu da se za 20 minuta napune za prelazak 300 milja (482 km). U unutrašnjosti su 34-inčni kokpit sa 5K ekranom i infotainment ekran koji u Lucidu nazivaju ''Pilot Panel'', a treba pomenuti da će biti dostupne verzije sa 4 ili 5 sedišta. Takođe, Lucid Air nudi i sistem autonomne vožnje Nivoa 2 i Nivoa 3.

Cene za Lucid Air u Americi počinju od 72.500 dolara (61.200 evra) za baznu verziju (biće dostupna od 2022. godine), Air Touring košta 87.500 dolara (dostupan krajem 2021. godine),  Air Grand Touring ima cenu od 131.500 dolara (stiže sredinom sledeće godine), dok Lucid Air Dream Edition treba da se plati 161.500 dolara (136.600 evra) i na raspolaganju je od proleća 2021. godine). Sve navedene cene su sa uračunatim subvencijama u Americi.

 

Lucid Motors takođe priprema i električni crossover koji je najavljen sa nekoliko najavnih slika.

 

lucid suv 02.jpg

 

Za sada nije poznato ime ovog crossovera, ali je poznato da je baziran na istoj platformi kao Lucid Air.

 

Lucid suv 01.jpg

 

Lucid crossover verovatno ima mesta za sedam ili osam putnika, a trebalo bi da dobije baterije od 113 kWh, dva elektromotora i pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog ovog automobila je Musk lično intervenisao u cenu Modela S

 

lucid air cena.jpg

 

Nakon što je Lucid objavio cenu ulazne verzije svog limuzinskog modela nismo morali dugo da čekamo na odgovor iz Tesle. A priča otprilike ide ovako...

 

Početkom 2020. godine Tesla Model S, kao najstarije ime u Teslinoj gami, drži cenu i dalje na visokom nivou, a u odnosu na godine pre auto nudi novosti u pogledu dometa koji je u kratkom periodu gotovo udvostručen. U maju je Model S prvi put drastično pojeftinio, i to za oko 8.000 dolara. Pomoglo je utoliko što je uprkos drastičnom rastu potražnje za manjim modelima, najviše za modelom Y, prodaja Modela S zadržana na konstantnom nivou. Sa 139.300 isporuka u prethodnom kvartalu Tesla Motors je stigao do vlastitog rekorda, i to u ovim izazovnim vremenima.

 

A onda početkom nedelje dolazi Lucid i objavljuje da najjeftiniji Air više ne košta 95.000, nego tek 77.400 USD, odnosno 69.900 USD nakon što se uračunaju podsticaji.

Za Teslu podsticaja više nema, a cena je za oko 2.000 USD veća, odnosno iznosi 71.990 USD nakon najnovijeg smanjenja od 3.000 USD. I pritom je Lucidov model snažniji (480+KS) i sa većim dometom (650 km), a mnogi će reći i vizuelno kudikamo uspešniji/lepši. Sada se u sve ubacio Elon Musk i doneo odluku. Cena Modela S još pada i iznosi 69.420 USD, odnosno manje nego što košta Lucid. Da li će sve tu stati ili možemo očekivati odgovor sa druge strane teško je reći. Svakako biće zanimljivo videti šta će se dešavati u ovom zaista dinamičnom segmentu. Ponovimo još jednom, samo pre nekoliko meseci Model S je imao cenu od 79.990 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlog nemirnog sna Elona Muska

 

lucid 2022 05.jpg

 

Elon Musk je poznat kao vrlo samouveren tip. Vlasniku Tesle ovih dana dobro ide, deonice njegove kompanije obaraju rekorde. Međutim, ima i jedan mali razlog koji ga možda ipak brine u kontekstu budućnosti. Zove se Lucid Air. Taj novi model električnog automobila će moći da se kupi početkom sledeće godine i trenutno je u pretprodaji. Automobil se može pohvaliti elegantnim dizajnom i sa čak 1.080 konjskih snaga. Lucid Air je dizajniran da pruži manje otpora od Teslinog modela S, što ga čini energetski efikasnijim.

 

lucid 2022 04.jpg

 

''Puno smo radili na aerodinamičkoj optimizaciji automobila i na protoku vazduha. Posebnu pažnju smo posvetili otvorima za vazduh jer manji protok kroz vozilo znači i manji otpor'', kaže Derek Jenkins, potpredsednik Lucida.

 

lucid 2022 03.jpg

 

Kratka hauba automobila, velika kabina, sa punim staklenim krovom i dizajn zadnjeg vetrobranskog stakla daju automobilu istovremeno praktičnost i moderan izgled. Stakleni krov vozila će omogućiti veliki dotok prirodne svetlosti u unutrašnjost. ''Uprkos činjenici da je Air manjeg, nižeg i užeg modela, ima više mesta za putnike i teret'', rekao je Jenkins, dodajući da je unutrašnjost automobila pažljivo dizajnirana, ima futuristički izgled. U vozilu se nalaze dva ekrana koja omogućavaju upravljanje automobilom dodirom. Unutrašnjost automobila je luksuzna, ali koristi i ekološki prihvatljive materijale, poput veganske kože, detalje od alpaka vune i eukaliptusa.

 

lucid 1.jpg

 

''Naša inovacija se može pohvaliti da smo puno pažnje posvetili tehnologiji baterija i punjenja. Nastojimo da smanjimo toplotu, gubitke energije i težinu'', rekao je Eric Bach, šef hardvera i inženjeringa kompanije, o prednostima modela Air. Lucid je već otvorio prodajne salone na ključnim tržištima električnih vozila, gde potencijalni kupci mogu da pregledaju vozilo i da izvrše prednaružbinu po želji. Osnovni model Lucid Air ima 480 konjskih snaga, a vrednost će mu biti 77.400 američkih dolara. Touring model će biti dostupan po ceni od 87.500 USD. Imaće dva motora; jedan pozadi i jedan napred, pogon na sva četiri točka i 170 konjskih snaga više od osnovnog modela. Model Grand Touring će biti dostupan za 139.000 dolara, a model Dream Edition ima 1.080 konjskih snaga i košta 169.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

insideevusyoutubelogo.jpg InsideEV: Lucid Air

 

U paleti ovog modela redom idu Air, Air Touring, Air Grand Touring i na vrhu je verzija Dream Edition, koja od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2.5 sekundi, četvrt milje (402 metra) prelazi za 9.9 sekundi i može do el. ograničenih 270 km/h. U videu je varijanta Air Grand Touring koja ima 800 konja, do 96 km/h stiže za okruglo 3 sekunde, a četvrt milje prelazi za 10.8 sekundi, autonomija je do 832 kilometra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid nastoji da iskopira Teslin recept uspeha

 

lucid 2022 04.jpg

 

Kalifornijska ''startap'' kompanija Lucid, započeće isporuke kupcima tek krajem godine, ali bez obzira na to, već je uspela da generiše solidan broj ljubitelja, koji smatraju da može da predstavlja ozbiljan izazov Tesli i nemačkim premium proizvođačima. Luksuzni Lucid Air, pristići će sa dometom do 805 kilometara, prostranim kabinskim prostorom i cenom od 169.000 dolara (142.750 evra). Neko će reći da je iznos ''papren'', ali i vrednost kompanije koja će biti ozvaničenog naziva Lucid Group mogla bi da bude procenjena na 37 milijardi dolara, onog momenta kada bude započela trgovinu na Nasdaqu, nakon spajanja s Churchill Capital Corp IV Majkla Klajna, koje čeka na odobrenje akcionara. To bi značilo da je Lucid vredan dve trećine tržišta jednog Forda koji prodaje više od pet miliona vozila godišnje! Poređenja radi, procenjena vrednost Fiskera, još jednog električnog ''startapa'', iznosi ''samo'' 4,8 milijardi američkih novčanica.

 

Lucid je usmerio svo uzbuđenje oko ''post-SUS'' sveta, za koji se prvi založio Ilon Mask, koji je vodeći Teslu došao do pozicije druge najbogatije osobe na svetu. Čak i pre nego što Lucid počne da generiše prihode, on se oblikuje kao mašina za stvaranja bogatstva za kompaniju i insajdere akvizicionih kompanija za specijalne namene (SPAC). Iako se može pohvaliti impresivnom tehnologijom i iskusnim menadžerima, Lucid ima još mnogo toga da dokaže. Od prošlog meseca, kompanija je prikupila tek 10.000 rezervacija u vrednosti od oko 900 miliona dolara. To je daleko od 10 milijardi za koje se očekuje da će firma potrošiti u naredne četiri godine, delom i zbog ambiciozne odluke da samostalno proizvodi vozila u fabrici u Arizoni. Kao što je Mask potvrdio svojevremeno, proizvodnja automobila je teška i iziskuje ogromna sredstva.

 

''Gutanje keša''
Poput Tesle, i Lucid ima veliki broj sledbenika među amaterskim investitorima, gde je dobar deo njih privučen na online platformama kao što je Reddit. U finansijskom smislu, fond suverena Saudijske Arabije koji ''puca'' od bogatstva, za sada odnosi čistu pobedu, zahvaljujući investiciji od više od milijardu dolara najavljenoj još 2018. Ovaj fond za javne investicije imaće više od 60% udela u Lucidu sa ulogom od oko 23 milijarde dolara. Nije loše za zemlju čije bogatstvo potiče od naftnih derivata, čijem će nestanku doprineti upravo električni automobili. Skoro 170 miliona dolara u okviru ''transakcionih troškova'', podrazumeva velike naknade za razne finansijske institucije, koje su uključene u čitav posao. To je praktično greška u zaokruživanju u poređenju s Churchillom, SPAC sponzorom pod vođstvom Klajna, bivšeg investicionog bankara Citigroupa.

 

Kompanija je platila nešto više od 40 miliona dolara za akcije Lucida, kao i gotovinske garancije koje sada vrede oko 1.6 milijardi dolara. Jedan deo akcija je izložen preprekama, tako da se ne može prodati u periodu od 18 meseci. Njih će verovatno podeliti Klajnova firrma M Klein & Co. drugi finansijski partneri i Churchillov ''trust mozgova'', koji uključuje bivšeg šefa dizajna Applea, Džonija Ajva i bivšeg šefa Forda, Alana Malelija. U Churchillu su odbili da pruže bilo kakav komentar na ovu temu.

 

Nakon podele postojećih akcija, generalni direktor Lucida, Piter Roulinson, posedovaće ih 12.9 miliona, procenjenih na 300 miliona dolara. Ovaj bivši Teslin inženjer bi mogao da učini mnogo više, odnosno da kreira izvršni plan koji će mu obezbediti ograničene zalihe koje prospekt konzervativno procenjuje na 556 miliona dolara. Oni podležu kriterijumima zasnovanim na vremenu i učinku, a Roulinson je na dobrom putu da ih ispuni. Ceo iznos će dobiti ako ostane na kormilu kompanije četiri godine a Lucidova tržišna vrednost se udvostruči, što uopšte ne izgleda nemoguće, naprotiv. Ni u Lucidu nisu bili voljni da prokomentarišu potonja zbivanja.

 

Iako veći deo ovog bogatstva egzistira samo na papiru, to objašnjava zašto naizgled svi u svetu biznisa i finansija žele svoj sopstveni SPAC. U poslednje vreme bilo je manje početnih javnih ponuda firmi sa blanko čekovima, zbog pojačanog nadzora regulatora i nekih kapitalnih neuspeha. Međutim, stotine su izašle u javnost u lovu na kompanije koje se spajaju, često ciljajući one koje se bave proizvodnjom električnih vozila. Lucidov poslovni plan je idealan primer (potencijalnog) bogatstva u nastajanju. SPAC transakcija Lucidu obezbeđuje 4,4 milijarde dolara, što je suma koja će verovatno biti potrošena za par godina. Kompanija ne očekuje ostvarivanje pozitivnih novčanih tokova pre 2025. a u prospektu se navodi da će biti neophodno prikupiti dodatna sredstva, što sumnjamo da će biti teško.

 

Kapital nije jedina potencijalna teškoća. Nemački proizvođači su se ''probudili'' uvidevši potencijalnu pretnju koju predstavljaju novi igrači kao što je Lucid, tako da su lansirali impresivne električne modele poput Mercedesa EQS, Porsche Taycana i Audija e-tron GT. Mercedes je nedavno saopštio da će potrošiti više od 40 milijardi evra na elektrifikaciju game. Za sada, Lucid je u potpunosti fokusiran na relativno malo tržište luksuznih limuzina. Drugi model, električni SUV, neće pristići pre 2023. godine.

 

Vrednost akcija Churchilla je porasla na čak 65 dolara u februaru, i to usred spekulativne groznice koja se delimično smirila. Trenutno su jedva na trećini dotične vrednosti. Ako se održi, procenjena vrednost od 37 milijardi dolara omogućiće Lucidu da jeftinije formira više zaliha, ukoliko bude potrebno. Međutim, na ovom nivou rizično je stvaranje prevelikog lagera, posebno ukoliko dođe do problema u proizvodnji ili ukoliko se spajanje ne odigra kako je planirano. Iznad svega, Lucid treba da dokaže da bogatstvo na papiru može da pretvori u ono stvarno.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid se priprema da konačno započne isporuke Air Dream modela?

 

lucid 2022 04.jpg

 

Kompanija ne želi da precizira kada će se to desiti, ali oni koji su rezervisali Dream Edition, dobili su e-mail u kojem treba da potvrde porudžbinu. Lucid je već propustio da ostvari cilj vezan za početak isporuka svog prvenca, što je trebalo da se desi u proleće 2021. godine. Sada, kada definitivno nije ispoštovan rok, a drugi datum nije preciziran, oni koji su rezervisali Air i dalje čekaju na informaciju kada će njihova vozila moći da im budu isporučena.

 

lucid 2022 07.jpg

 

Prvi će se kod novih vlasnika naći Air Dream Edition modeli, a oni koji su ih rezervisali su dobili elektronsko pismo u kojem stoji da treba da se pripreme za potvrdu porudžbine.

 

lucid 2022 02.jpg

 

Vesti je objavio Daily Lucid, koji ujedno ima dve teorije u vezi s tim zašto su isporuke odložene i zašto od tada nije određen jasan datum.

Prva se odnosi na ''kreš'' test program za Air, ukazujući na poziv investitora 13. jula, kada je kompanija objavila da još uvek testira serijske modele kako bi dobila bezbednosno odobrenje.

Po drugoj teoriji, baziranoj na informaciji iz istog poziva, EPA i dalje testira domet Aira. Lucid očekuje da njegov pulen ostvari maksimalnu autonomiju od 832 kilometra, što će ga učiniti prvim električnim vozilom sa dometom većim od 500 milja, odnosno 800 kilometara.

 

lucid 2022 01.jpg

 

Postoji verovatnoća da će prve isporuke zapravo startovati u septembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid Air ima najveći deklarisani domet za električna vozila

 

lucid 2022 05.jpg

 

Kažu da je najveća mana električnih vozila skroman domet. Ne i kada je ovaj auto u pitanju.

Naravno, govorimo o Lucidu Air, najsnažnijem električnom modelu koji sad nosi još jednu titulu. Naime, isti model sada i zvanično ima najveći domet po EPA (Environmental Protection Agency). Sa jednim punjenjem baterija prelazi 520 milja ili 836 km, ali pod uslovom da vozite na standardnim 19-inčnim točkovima. Ako se vozi na 21-inčnim točkovima, domet pada na 774 km. Radi se o Dream Edition Range sa 950KS. Još snažnije Performance izdanje nudi domet od 758, odnosno 725 km. Konačno, osnovna Touring verzija sa tek 800-tinjak KS i cenom od 139.000 dolara (119.000 evra) nudi do 830 km dometa.

 

lucid 2022 01.jpg

 

Prve isporuke ovog fascinantnog automobila se očekuju još ove godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja električnog Lucida Air

 

lucid air 1.jpg

 

Lucid je i zvanično počeo sa proizvodnjom lukusuznog električnog automobila Lucid Air, i to u fabrici Casa Grande u Arizoni. Prvih 520 primeraka će biti iz Dream Edition serije, a isporuke su najavljene za kraj Oktobra. Lucid je u saopštenju objavio i podatak da su do sada dobili više od 13.000 narudžbina, kao i da će kasnije krenuti i proizvodnja verzija Grand Touring, Touring i Air Pure.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 2022. Lucid Air

 

Skoro svako ko danas napravi električni auto misli da odmah može i da treba da ga porede sa Teslom. U ubedljivoj većini slučajeva takvo poređenje nema veze sa mozgom. Ali, pojavi se (retko) i poneko ko stvarno to može. Jedan od njih je kompanija Lucid koja je ovih dana počela da prodaje svoju luksuznu potpuno električnu limuzinu pod imenom Air.

 

Samo par cifara i biće vam odmah jasno zašto mogu da se porede sa Teslinom limuzinom u vidu npr. Modela S - Lucid Air je probio granicu od 1.000KS/1.000Nm, ima najveći domet od svih trenutno postojećih električnih automobila na tržištu sa svojih 840 kilometara između punjenja. Tokom 2022. će biti ponuđena i osnovna verzija (Air Pure) ovog auta koja će imati jedan el. motor i biće dosta jeftinija sa cenom od oko 68.000 evra (kada se dolari prebace u evre). Air Dream, sa kojim prodaja kreće, je verzija sa 2 elektromotora i pogonom na svim točkovima, a cena mu je duplo veća od buduće bazne (Pure) varijante. Air Dream postoji u dve verzije: ''Performance'' sa 1.111KS i 760 kilometara dometa, i malo skromnija ''Range'' opcija sa ''samo'' 933KS i gore pomenutih 840 kilometara dometa. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carscom.jpg Cars.com: 2022. Lucid Air

 

Jeste Tesla prva počela pre skoro 10 godina....ali se ipak nije nešto mnogo promenila/napredovala od tada do danas...a sada je mnogo veći izbor potpuno električnih limuzina, čak postoje i ovako luksuzne:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: Lucid Air

 

Lucid Air je potpuno električna limuzina. Ali, to je daleko od onoga što ovaj auto zaista jeste.

On ima 1.000 konja, ima za 160 kilometara veći domet od bilo koje Tesle sa najvećim dometom, i ima performanse superautomobila. I...i ima šoferku koja se proteže na pola auta. :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg Throttle House: 2022. Lucid Air

 

2022. Lucid Air Dream Edition Performance je izazvao popriličnu pometnju jer je najnoviji EV koji je stigao na tržište. U nadi da će se boriti protiv moćnog Tesla Model S Plaid-a, Dream Edition Performance ima 1.111 konjskih snaga. Tomas i Džejms su željni da vide šta Lucid Air može da uradi na vijugavom putu u Kaliforniji. Da li će moći da izdrži oštre krivine uprkos tome što je velik i prilično težak? I koliko je unutrašnjost pogodna za upotrebu na dnevnoj bazi?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid Air Dream Edition: presuda nakon dva meseca vožnje

 

Na internetu sada već ima dosta video klipova Lucid Air Dream Edition elektromobila, ali ne mnogo onih koje su napravili vlasnici ovog modela. Konkretno u ovom slučaju, vlasnik je podelio mnogo toga vezano za mašinu od 1.111 konja, koju je koristio kao vozilo za svakodnevnu vožnju tokom protekla dva meseca, prešavši nekoliko hiljada kilometara. On električne automobile vozi već osam godina, budući da je posedovao Tesla Model S, Model X i Model 3 pre nego što je kupio Lucid Air, pišu Vrele Gume.

 

Persona o kojoj je reč je Džon Retinger, osnivač kompanije TechnoBuffalo i popularan YouTube ''influenser'', koji je odlučio da priušti Lucid Air u decembru prošle godine, nakon što je prodavac Mercedesa dodao 50.000 dolara na cenu EQS-a u odnosu na onu prvobitnu. Da li je Retinger zadovoljan svojim izborom? Apsolutno.

U videu koji traje 38 minuta, u okviru kojeg je temeljno analizirao Lucid Air, Džon kaže da se radi o najboljem automobilu koji je ikada vozio. On dodaje da se Air vozi kao automobil nekog prestižnog, etabliranog proizvođača, koji je dugi niz godina na tržištu, mada se zapravo radi o prvom modelu ove marke. Džon takođe primećuje da ova električna limuzina pruža osećaj kao da su je kreirali ljudi koji vole da voze, a to je jasno i kada se pogledaju brojke. Ubrzanje je ''sumanuto'', jer do stotke ''doleće'' za 2.7 sekundi, maksimalna brzina iznosi 270 km/h, dok su osećaj na papučici gasa i volanu, vozne karakteristike, preglednost i ogibljenje, na vrhunskom nivou.

 

Kada smo već kod ogibljenja, vlasniku Lucid Aira se sviđaju značajne razlike između različitih postavki vožnje, uprkos tome što automobil ima tradicionalan sistem sa poluaktivnim amortizerima, umesto automatskog vazdušnog oslanjanja. U prevodu, tokom krstarenja na auto-putu, Lucid Air pruža vrhunski komfor, dok u isto vreme stavlja vozaču osmeh na lice tokom dinamične vožnje u krivinama. Džon kaže da imao sedam OTA ažuriranja u približno dva meseca vlasništva. Primera radi, kada je kupio automobil, nijedna od stavki u okviru DreamDrive ADAS nije bila aktivna. Dve i po nedelje kasnije, sistem je počeo da funkcioniše, donoseći stvari kao što su automatski tempomat, prepoznavanje saobraćajnih znakova itd. Međutim, Lucid grupacija još uvek nije implementirala i DreamDrive Pro sistem poluautonomne vožnje, mada će pristići u bliskoj budućnosti. Naravno, u videu saznajemo i brojne druge informacije, uključujući iskustvo vezano za punjenje baterija, autonomiju, softver, praktičnost, luksuz (odlučujući faktor za Retingera), servis itd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty: Lucid Air

 

Lucid Air Dream Edition P nije Tesla Model S 2.0.

Cela kompanija Lucid je Tesla v2.0, pošto su mnogi njeni inženjeri i rukovodioci svojevremeno stekli iskustvo u uspostavljanju Tesle kao kompanije. Nije ni neobično zašto je onda ''Air'' čudo efikasnosti u lepom pakovanju. Ali, cilj kompanije je bio da naprave auto koji će biti i upravljiv kao BMW M5, konkretno E39.

Sa 1.111 konjskih snaga iz dva motora, rezultati testiranja su pokazali da ''Air Dream Edition P'' može da ubrza od 0 do 96 km/h za 2.6 sekundi, i da prelazi četvrt milje (402 metra) za 9.9 sekundi pri izlaznoj brzini od 230 km/h. To znači da je brži od svakog Bugatti Veyrona:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid Air Grand Touring Performance sa 1.050KS

 

223899-lucid 4.jpg

 

Lucid će za nekoliko meseci kupcima ponuditi novu verziju svog električnog sedana Air, i to Lucid Air Grand Touring Performance koji će u SAD-u koštati 179.000 dolara.

 

223900-lucid 3.jpg

 

U pitanju je verzija koja će se u paleti smestiti iznad modela Air Grand Touring, pri čemu raspolaže sa 1.050KS i autonomijom od 715 km (u verziji sa točkovima od 21 inča).

 

223901-lucid 2.jpg

 

To je dovoljno da luksuzni sedan od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 2.6 sekundi. Takođe, baterije na 350 kW brzom punjaču za 21 minut mogu da se napune za narednih 300 milja (483 km) vožnje.

 

lucid 1.jpg

 

Air Grand Touring Performance će se prvo u junu pojaviti na tržištu SAD-a, a od avgusta će biti dostupan i kupcima u Kanadi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds: 2022. Lucid Air

 

Dream Edition verzija na kompletnom testu - performansi, dometa, upravljivosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Lucid Air od leta i u Evropi

 

223900-lucid 3.jpg

 

Lucid se priprema da od ovog leta krene u ekspanziju, pa će se između ostalog električni Lucid Air naći i na evropskom tržištu. Lucid je potvrdio svoje planove koji predviđaju da ovaj električni sedan bude ponuđen na evropskom i bliskoistočnom tržištu u junu ili julu 2022. a od sledeće godine i u Kini.

 

lucid 1.jpg

 

Kako piše britanski Autocar, Lucid Air će evropsku prodaju početi u Nemačkoj, a zatim će se proširiti na Austriju, Belgiju, Dansku, Finsku, Island, Italiju, Monako, Holandiju, Španiju, Švedsku, Švajcarsku i Norvešku.

 

223899-lucid 4.jpg

 

Iako još nema zvanične potvrde u vezi sa tržištem Velike Britanije, uveliko se priča da će Lucid Air sa desnim volanom biti dostupan za naručivanje krajem 2022. godine, a isporuke se očekuju početkom 2023. godine. Vest je stigla ubrzo nakon što je Lucid bio primoran da smanji ovogodišnje ciljeve proizvodnje sa 20.000 na 12.000 do 14.000 vozila zbog ''izuzetnih izazova u lancu snabdevanja i logistike''. Lucid planira takođe da izgradi novu fabriku u Saudijskoj Arabiji do 2025. ili 2026. godine, kako bi pomogao u proizvodnji više vozila pored postojeće fabrike u SAD.

 

Treba podsetiti i na nedavnu vest koja kaže da će Lucid za nekoliko meseci kupcima ponuditi novu verziju, i to Lucid Air Grand Touring Performance koji će u SAD-u koštati 179.000 dolara. U pitanju je verzija koja će se u paleti smestiti iznad modela Air Grand Touring, pri čemu raspolaže sa 1050KS i autonomijom od 715 km (u verziji sa točkovima od 21 inča). To je dovoljno da luksuzni sedan od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 2.6 sekundi. Takođe, baterije na 350 kW brzom punjaču za 21 minut mogu da se napune za narednih 300 milja (483 km) vožnje. Međutim, to nije kraj jer se pominje i varijanta sa više od 1600 KS, što bi omogućilo da ponudi bolje performanse od rivalskog modela Tesla Model S Plaid.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...