Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Sajam Automobila Beograd 2020. / 2022. / 2023. / 2024.

Recommended Posts

Bili smo @djomla i ja u petak, da bismo izbegli gužvu. U petak popodne nije bilo gužve, pa smo relativno dobro mogli sve da osmotrimo (ruku na srce, zbog filozofije "zelenih" tehnologija, sve smo brzo obišli). Samo je Dačija izložila modele koji nemaju elektromotore, svi ostali su izlagali hibride i (ili) EV.

Elem, kao dva zakleta kombijaša (MPV fanovi) testirali smo (zadnjicama uglavnom i znalačkim kuckanjem po limariji i plastici enterijera) sve ono što nam je bilo zanimljivo.

U SUV segmentu, Jeep Compass najviše deluje kao auto, ostali su postali tableti na točkovima. Jeep ima i konkurentnu (kad uporedimo ostale) cenu 31000 je hibrid, a 25000 benzinac. Kia Sportage je ostavila lep dojam, posebno na kolegu (i ona kreće od 24000, hibrid najjeftiniji je oko 32000), a mislim da smo obojica najbolji položaj za vožnju u najkraćem vremenu pronašli u novom Opel Grandlandu (za koji još nije formirana cena).

Od mališana na steroidima najbolji utisak, ubedljivo, je ostavio Pug 2008! Yariss Cross baš razočarenje.

Zagledali smo pažljivo i ono ukrštanje C/SUV/Kupe - KIA XCeed, Reno Arkana i C4, a naravno i C5x novi. Utisak najbolji ostavlja Citroen, mada i KIA deluje OK. Samo što smo kod Citroenovih modela primetili da se pomalo raspadaju :D!

Što se tiče prodavaca/prezentera to je kao i uvek od sjaja do očaja. Gomilu auta otključavaju tek na zahtev, a recimo na Cuprinom štandu samo što nisu bili stavili bodljikavu žicu oko modela.

Najlošija stvar je činjenica da su svi modeli bili visoko naponski, te da su već oko pola 6 njihovi akumulatori bili prazni, te da su instrument table bile crne i jadne!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh ... Samo, taj Compass "hibrid" nije "hibrid", već "blagi hibrid", a i on sa tim motorom uopšte ne može da se poručuje ( dok su ranije izvršene porudžbine prosto "obrisane" iz sistema ), što je slučaj i sa Renegade sa tim motorom. "Ne može". Kada će moći, to ni sveti Petar ne zna.

 

Yaris Cross jeste "razočarenje" u poredjenju sa 2008 ako gledaš ponudu prostora ( jer 2008 pozadi ima više mesta za glave visokih ljudi nego li i Compass ), ali, ako uporediš i cene (i opremu koja prati te cene), Yaris Cross dodje bukvalno "džabe" u odnosu na 2008.

2008 je bezobrazno postao skup u svetlu opreme i motor koji ga prate. Samo kao primer, 2008 u predrazdnjem paketu opreme sa nehibridnim 1,2 od 130 ks i AT košta kao hibridna Honda HRV od 130 ks i e-CVT u srednjem paketu ( i to pre obračuna subvencije od 2.500 ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo probali da poručimo, @djomlase razmišljao, ali nije imao sitno kod sebe:D, ali je pored izloženog modela stajala tabla sa cenom od 31000 za taj model, cifru od 25000 smo saznali kad smo pitali prodavca, ne hostesu, koliko je ovaj paket opreme sa benzincem. Još nam je rekao da je rok isporuke od 3 do 6 meseci, ali da je najverovatnije 3 meseca...

Što se 2008 i Yareta tiče, tu stvarno nismo zagledali u cenovnike, nego čisto konstatovali... Čak mi je i ona pozicija volana/instrumenata odlično "čučnula"!

Generalno, dobar auto se ne može uzeti bez 20 iljada, pa na gore! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio ja danas, jeste bilo guzve za kartu ali nismo puno cekali....nije tako los sajam mada ja nisam nesto posebno ni gledao vise sam zbog klinca isao, meni vise oldtajmeri zainteresovali nego novi automobili mada bilo je i par zanimljivih novih koji su mi privukli paznju a mogu reci da su mi se uzivo neka kola vise svidela nego na slikama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskoristih priliku da sednem u nov Peugeot 308, pravo da vam kažem, meni se sviđa onaj mali volan i pregled preko njega. Hod mu je zapravo mali, i da, potrebno ga je spustiti na min, da bi se videla tabla. 

 

Učinilo mi se dobro, e sad u dužoj eksploataciji, pitanje je dal bi mi se ovako svideo. Jbg sedeo par minuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, bane1321 said:

ruku na srce, zbog filozofije "zelenih" tehnologija, sve smo brzo obišli

ostali su postali tableti na točkovima

Zagledali smo pažljivo i ono ukrštanje C/SUV/Kupe

Razlozi zasto se sve manje pravih ljubitelja i petrolheadsa uopste vise i ne interesuje za novitete :) .

Na prste jedne ruke mogu da nabrojim drugare koji su obisli, a do pre neku godinu trika nije bilo da se slučajno propusti i na Sajam ne ode "čoporativno" :D .

Vidi se i po ovoj temi, koja bi ranije gorela od dogovora za zajednicki obilazak ili komentarisanja modela - celih par postova u vezi Sajma, a danas se zavrsava. Imao sam poziv i od par drugara, dogovarao se bas i sa mojim forumasima Banetom i Djomlom, ako u petak stignem zbog posla... Ali ič nisam imao zelju, otisao bih jedino radi druzenja i zafrkancije.

A i ovih par koji su bili, rekose mi da je pored samih modela, bilo bas tanko i sa ponudom delova i opreme. Posto me je to jedino i interesovalo da pitam u vezi Sajma.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ove godine je ultrakratko trajao, te realno nije bilo puno vremena za obilazak...

Iskreno, mnogo više sam se uplašio od cena, nego od tehnologije!:rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

Na prste jedne ruke mogu da nabrojim drugare koji su obisli, a do pre neku godinu trika nije bilo da se slučajno propusti i na Sajam ne ode "čoporativno" 

Baš tako. Nekada šanse nije bilo da ga propustim i da ne odem "čoporativno". Sada šanse nema da odem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni sve ove na silu isforsirane "zelene" tehnologije, SUV/Crossover ludilo a propagiranje kojekakve "ustede", zamazivanje ociju i insistiranje na glupostima i sminci, skretanje sa sustine i onoga sto smo decenijama svi voleli... Nekako zadnjih par godina bas ubijaju bilo kakvu volju za novim modelima. A da se nisam ni dobacio do ovih suludih cena vec i za klotare, nikad vecih profita proizvodjaca i "poluprovodnika".

22 hours ago, OMP said:

mene vise oldtajmeri zainteresovali nego novi automobili

Otprilike bih verovatno i ja vise vremena potrosio na to, opremu i delove :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, maltene svaki dan čitamo istovremeno kako proizvodjačima pada obim proizvodnje, ali, raste im obim prihoda i visina profita :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost deca ce nam odrastati uz vozila na struju, moj klinac je vec lud za njima samo o elektro vozilima prica i gleda ih po internetu :) Ima lepih automobila i na struju ali meni to nema drazi, dzabe sto ubrzavaju par sec do 100 i imaju ozbiljne performanse jednostavno ne mogu da smislim automobile bez zvuka, bez menjanja brzina, sa tač ekranima i ostalim novim ludorijama, samo je pitanje vremena kad cemo u saobracaju videti automobile koje vise necemo uopste ni voziti nego ce oni voziti nas a mi samo ukucamo destinaciju i sedimo kao u javnom prevozu. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastave i oldtimeri bili najzanimljiviji, ovo danas kao neke igracke.

Zacudio sam se koliko je fiat 500 udoban unutra, al je dosta mali. Skoda Fabia nova je zanimljiva spolja i ima lep volan ali mala nekako unutra. Najlepsi mi bio 508 karavan :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DDOR Eco BG Car Show i Motopassion: Automobili i motori za četiri dana privukli 66.416 posetilaca

 

bg sajam 2022 01.jpg

 

DDOR Eco BG Car Show 07 i 14. Motopassion su, tokom četiri dana, bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu i prva manifestacija te vrste u Evropi koja je održana nakon dvogodišnje pauze u organizaciji sajmova. U tako skraćenom terminu, prilagođenom novonastalim okolnostima, manifestaciju je posetilo - 66.416 posetilaca. U odnosu na aktuelne imeđunarodne okolnosti u kojima je manifestacija organizovana, takvom posetom bili su zadovoljni i organizatori ovih sajmova, i izlagači i drugi komercijalni učesnici, ali i privrednici, uvoznici, distributeri.

 

S obzirom na sve to, Beogradski sajam kao organizator, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova i kompanija DDOR Osiguranje Novi Sad, kao generalni sponzor ove manifestacije, opredelili su se da u skladu sa novim vremenom i prilikama prilagode izlagački koncept manifestacije akcentujući vozila sa ekološki naprednim pogonskim rešenjima, automobile na električni pogon i hibride, ali i nove modele sa konvencionalnim pogonima, ekološki unapređene i sa najvišim ekološkim standardima. To je moglo da se ostvari u uslovima očekivano smanjenog komercijalnog efekta u smislu prodaje vozila, zbog nedostatka novih vozila na tržištu.

 

Ovaj najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi, okupio je u okviru sajma automobila 210 automobilskih izlagača, sa tridesetak brendova (uključujući premijerno i 102 godine star, danas kinesko-britanski MG, trenutno najbrže rastući automobilski brend u Velikoj Britaniji). Oni su prikazali više od 140 različitih modela. Bilo je 48 novih modela, od čega su 36 bile premijere a 12 noviteti. Sa potpuno električnim ili punim hibridnim pogonom bilo ih je čak 36. Čisto električnih automobila među premijerama i novitetima bilo je 25, odnosno više od 50%. Na ''Motopassion'' sajmu je izlagalo 50 izlagača, koji su predstavili tridesetak brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila, sa više od 80 modela.

 

Najekskluzivnije i najskuplje modele većine brendova i kategorija nestrpljiviji i platežno sposobniji kupci uspeli su da ''ugrabe'' ili rezervišu čim je sajam počeo.

Prvi je prodat Mercedes EQS za 175.000 evra. A ove godine cene naskupljih bile su od 135.000 do 185.000 evra. Tako je, na primer, naskuplji Audijev model koštao 134.875 evra, a najskuplji automobil na sajmu bio je ''klasični'' Land Rover Defender sa cenom od 183.765 evra, koji je takođe odmah prodat. Iako visoke, ove cene nisu ni blizu cenama najskupljih modela na nekim ranijim sajmovima. Tako je Fiat ponudio klasični 500L po početnoj ceni od 12.000 evra, Dacia Sandero Stepway koštala je ukupno 16.440 evra, a Citroen je ponudio jedan svoj električni model za 10.000 evra, ali kupcima dostupan tek u 2023. godini.

 

I sektor prateće industrije akcentovao je kompatibilnu i prateću opremu za ekološki napredna vozila, punjače, solarne module i drugu odgovarajuću infrastrukturu. ''Aktivirana'' je čak i posebna, nova robna grupa koja obuhvata sada već obiman i kompleksan segment punjača za električna vozila, ali i solarne module za primenu u auto-industriji. Specijalitet ovogodišnje sajamske manifestacije, koji je već privukao ideje da preraste u zasebnu manifestaciju, bili su oldtajmeri i različiti tipovi starovremenskih automobila, kojima je bila posvećena cela hala 3 Beogradskog sajma. S obzirom na opštepoznate međunarodne, geopolitičke, komunikacijske, transportne, tržišne, proizvodne i sve druge nepovoljne okolnosti i teškoće u kojima je ova manifestacija organizovana, ali i na sasvim novi koncept sajamskih postavki, utisci po zatvaranju kapija DDOR Eco BG Car Show 07 i 14. Motopassion su više nego pozitivni. Beogradski sajam je odlično obavio svoj, organizacioni deo posla i pokazao se dostojnim i pouzdanim osloncem sajamske delatnosti na širem međunarodnom planu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovina automobila na sajmu kupljena za keš, prodato više od 75 vozila vrednijih od 150.000 evra

 

bg sajam o.jpg

 

Kupci u Srbiji potrošili su oko 20 miliona evra na Sajmu automobila u Beogradu. Pritom, svako drugo vozilo na toj manifestaciji kupljeno je gotovinski tj. u kešu. Ukupno je prodato 2.000 vozila od čega najmanje potpuno električnih. Prodato je preko 75 vozila klase preko 150.000 evra što ne ulazi u ukupan zbir prodaje jer je to klasa za sebe. Kupljeno je svega 5% čistih električnih vozila. Ukoliko želimo bolji vazduh, čistiju sredinu moraćemo da uložimo najmanje 11 milijardi evra da bismo ispunili uslove država Evropske unije koja se odnosi na sprečavanje zagađenja vazduha motornim vozilima, kažu stručnjaci sa Mašinskog fakulteta.

 

Sadašnje donacije nisu dovoljno dobar razlog da bi neko kupio čisto električno vozilo, jer infrastruktura zakonski nije obavezna i ne postoji. Postoje i dalje problemi oko registracije i homologacije iako se Evropa u tome veoma liberalizovala, navodi RTS. ''Ono što smo dobili kao neke nove evropske direktive postoji mogućnost sada posle 10 godina korišćenja električnih automobila, ukupna vrednost tog auta biće nula. Zašto? Zato što je posle deset godina potrebno zameniti bateriju, zamena baterije po sadašnjim cenama je oko 10.000 evra i onda to vozilo ne vredi toliko pa se ide na projekat da se to vozilo reciklira'', kaže Miloš Petrović sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.

 

Uvoznici su i dalje ljuti na državu jer uporno drži standard evro 3 za uvoz polovnjaka koji je ukinut u svim susednim zemljama. ''To znači da vozila koja zagađuju moraju da podležu određenim taksama, a vozila koja ne zagađuju da podležu određenim subvencijama. I najvažniji postulat ovog poglavlja je - zagađivač plaća. To je nešto što bi trebalo da nas vodi kada razmišljamo uopšte o subvencijama'', poručuje Dušan Đurašević iz firme ''Eurosumar-Suzuki''. Ranijih godina srednja klasa na sajmu mahom je kupovala na lizing, pri čemu je vrlo popularan otkup polovnih automobila i sa lizinga, a oni bogati za gotov novac. Sada, međutim, i oni sa dubljim džepom često kupuju na lizing. Odnos je otprilike 50% prema 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Oldtajmeri na sajmu automobila u Beogradu 2022.

 

Da je hala beogradskog sajma kojim slučajem muzej automobila, sa ovom postavkom (103 automobila) mogla bi da se bez stida nađe u bilo kojoj metropoli Evrope:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

55. Međunarodni salon automobila i motocikala u Beogradu počinje 23. marta 2023.

 

bg sajam o.jpg

 

Beogradski sajam objavio je da će se 55. Međunarodni salon automobila održati narednog proleća u Beogradu, u tradicionalnom terminu, od 23. do 29. marta 2023. godine.

 

Posle nekoliko godina odlaganja zbog epidemije, i ovogodišnje organizacije sajma u maju, izložbene hale će ponovo oživeti poslednje nedelje marta, što je višedecenijski termin beogradskog salona u kalendaru međunarodne organizacije proizvođača motornih vozila OICA. Iako poslednjih godina sjaj i glamur ove manifestacije nešto manje privlače potencijalne kupce, Salon u Beogradu je i dalje nezaobilazno mesto za one koji prate dešavanja i novitete u automobilskoj industriji. Naravno, ne sme se zaboraviti ni poslovni segment, kao najznačajniji, jer se na ovoj izložbeno-prodajnoj priredbi okupljaju uvoznici i distributeri svih najvećih svetskih automobilskih brendova, proizvođači auto delova i opreme, predstavnici pratećih industrija, strukovnih organizacija, udruženja, klubova i tako dalje. Istovremeno, uporedo sa sajmom automobila biće organizovan i 15. po redu Motopassion, sajamski nastup koji obuhvata motocikle i prateću opremu. Na svojim izlagačkim mestima naći će se motocikli, mopedi, skuteri, rezervni delovi, oprema i pribor, kao i proizvodi prateće industrije, strukovne organizacije, udruženja, klubovi, mediji, što je već standardni sadržaj Međunarodnog sajma motocikala.

 

Međutim, potreban je konačni dogovor sa uvoznicama automobila, motocikala i opreme, s obzirom da je Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova suorganizator ove manifestacije. Kako pripreme za prolećni Salon započinju već krajem godine, očekuje se da će u narednom period biti poznati sve detalji u vezi sa organizacijom i nastupom izlagača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Međunarodni salon automobila i motocikala u Beogradu od 22. do 28. marta

 

bg sajam 2023.jpg

 

Manje od 20 dana pre otvaranja kapija 55. Međunarodnog salona automobila i 15. Međunarodnog sajma motocikala, kvadova, skutera i opreme ''Motopassion'', koji se na Beogradskom sajmu održavaju od 22. do 28. marta 2023. godine, skoro sve je spremno za ovaj veliki svetski auto-moto hepening. Poznat je i ''redizajnirani'' raspored izložbi, brendova i svih drugih eksponata i usluga po halama, što je od značaja za veliki broj posetilaca koji ovu manifestaciju prate duži niz godina.

 

Tako će se u hali 3 naći svi premium brendovi, kao što su BMW, Mini, Maserati, Audi, Porsche, Mercedes.

Svi ostali automobilski brendovi biće u centralnoj hali 1, gde će se smestiti velikani kao što su Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Volkswagen, Nissan, Chery, Škoda, Subaru, Geely, Volvo, Kia, Mazda, Renault, Dacia, Hyundai, Ford, MG, Citroen.

Motocikli i oprema biće u hali 4, laka privredna vozila u hali 3A, a prateća automobilska oprema u halama 2 i 1A.

 

U vezi s tim, okolnosti su uslovile još jednu promenu - uređivanje štandova i ostalog enterijera neće biti posao izlagača i vlasnika brendova nego će se sve odvijati u okviru jedinstvene scenografije sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Svi članovi Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, što znači i svi brendovi na našem tržištu, uložili su izvanredan napor da u poznatim globalno teškim okolnostima pripreme za ovu priliku što veći broj noviteta i premijera. Iako je obezbeđivanje izložbenih primeraka u postojećim uslovima bio najveći mogući izazov, brendovi su se potrudili da posetioci ne budu uskraćeni ni za šta što je trenutno najnovije u ponudi. To znači da će svi svetski proizvođači predstaviti aktuelnu ponudu novih električnih, hibridnih i plug-in hibridnih modela, kao i najnovije modele sa konvencionalnim pogonima poslednje generacije. Da će biti tako uvoznici automobila su nezvanično nagovestili već u ranom predsajamskom periodu, znatno pre predstojeće finalne liste noviteta i premijera.

  • Tako je Audi, pored ostalog, najavio sportski ''klasični'' turbobenzinac ''RSR'' ali i Q8 e-tron, koji je naslednik Audijeve porodice električnih SUV-ova.
  • Kineski Chery će predstaviti i Omodu 5, sa prefiksom ''umetnost u pokretu'', i Tiggo 8 Pro, sjajnog kineskog SUV povratnika na srpsko tržište.
  • Dacia će predstaviti sva četiri svoja inovirana modela - Sandero, Logan, Jogger i Duster.
  • Ford je preporučio svoj ''Ranger Raptor'', sportsku varijantu pikapa sa specifičnim podešavanjem.
  • Još jedan povratnik, kineski Geely, predstaviće se svojom SUV-om Atlas Pro''.
  • Seat na sajam donosi i sportski brend Cupra sa modelom Leon.
  • Od Hyundaija se pored ostalog, može očekivati Ioniq 6, originalna kupe limuzina u deko-stilu sa futurističkim elementima.
  • Mazda dolazi sa modelom CX-60, prvim plug-in hibridom u istoriji fabrike i svojim četvrtim SUV-om sa pet sedišta.
  • Kia dovozi Niro, veći i prostraniji od svog prethodnika, i premijerni modernizovani Picanto, najmanji model te korejske fabrike.
  • Mercedes je blagovremeno najavio modernizovani i atraktivniji GLC i avangardni luksuzni SUV EQS.
  • Legendarni britanski brend u kineskom posedu MG pripremio je globalni električni model 4EV koji u Evropu dolazi kao MG4. Tu je i veliki SUV HS iz iste fabrike.
  • Nissan priprema četvrtu generaciju SUV-a X-Trail.
  • Opel će ponuditi i izdanje nove Astre za veliki transport - Astra Sports Tourer.
  • Porsche dolazi sa sa Taycan Sport Turismom.
  • Peugeot će se preporučiti i novim izdanjem 408 iz sve popularnije klase kupe-krosovera.
  • Reanultov Austral, naslednik Kadjara, nosilac je priznanja Autobest 2023.
  • Škoda dovozi Enyaq RS iV, sa trenutno najsnažnijim pogonskim sistemom koji češka fabrika nudi.
  • Toyota će predstaviti bZ4X, prvi elektromobil sa baterijama smeštenim ispod poda, a tu je i povišena verzija Corolle Cross.
  • Volkswagen afirmiše električni ''buli'' ID-Buzz i Multivan novi T7, sa plug-in pogonskim hibridnim pogonom.
  • Volvoov XC90 Recharge privući će pažnju kao vodeći model kompanije osvežen za 2023.

Kad su u pitanju najave iznenađenja, ni ''Motopassion''nije bez aduta.

  • Tamo će uvoznik Burnout parkirati čak pet premijera Ducatija i jednu Benellija. Snow će predstaviti čak sedam premijera Triumpha, dve Polarisa i jednu Indian Motorcyclesa.
  • Delta će ukrasiti podij sa čak sedam premijera KTM-a, dve Honde i tri BMW-a.
  • Guevara će u vom sektoru imati pet premijera proizvođača CFMOTO i jednu ZEEHO.
  • PGS Motori planiraju dve premijere Moto Guzzija, dve Aprilie, jednu Vespe i jednu Piaggia.
  • Pridružiće im se Kompp Co sa po dve premijere Husqvarne i Malagutija.
  • U kategoriji ATV-a Rotam će imati najmanje jednu premijeru brenda Odes. Do početka sajma spisak će biti značajno dopunjen.

Da li će uvoznici ostati pri ovakvim najavama, šta će od svega ostati, a pogotovo šta će sve novo biti uključeno u finalni spisak noviteta, premijera ali i proverenih već viđenih modela, biće poznato za samo nekoliko dana. U svakom slučaju, na oba sajma možda najveća novost je veliki povratak kineskih proizvođača. Pred posetiocima će se naći reprezentativna ponuda svih vidova drumskog saobraćaja, automobilske i prateće industrije, lakih dostavnih vozila i garažno-servisne opreme, ali i ponuda banaka, lizing kompanija i osiguravajućih društava, koji će potencijalnim kupcima pomoći da svoje dileme u vezi sa izborom i kupovinom novog vozila ili neke od dodatnih usluga razreše na najbolji mogući način.

 

Reagujući na interesovanje posetilaca, izlagači u sektoru prateće automobilske industrije, garažno-servisne opreme i rezervnih delova takođe najavljuju posebne i atraktivne promocije kako standardne i univerzalne opreme tako i kompatibilne i prateće opreme za ekološki napredna vozila, značajan izbor punjača za električna vozila te solarnih modula za primenu u auto-industriji i druge odgovarajuće infrastrukture. Za medijske profesionalce u oblasti auto-moto industrije predviđen je i novinarski dan (''press day''), i to 21. marta - dan pre zvaničnog početka manifestacije. Strateški partneri - Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, Udruženje proizvođača drumskih vozila Srbije i generalni sponzor kompanija DDOR Osiguranje Novi Sad - i ove godine će biti nezamenjivi i kompetentni saradnici u realizaciji ovih manifestacija.

 

-----

 

Radno vreme Sajma automobila i sajma ''Motopassion'' biće od 10 do 20 časova.

Cena pojedinačne ulaznice 450 dinara, grupne 350, za organizovane posete studenata i đaka 250 dinara. Cena porodične karte 1.000 dinara. Cena parkinga u krugu Sajma 150 din/1h, maksimalno 1.000 dinara po danu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

autocafe youtube PNG.png Autocafe: Maserati / BMW / MINI / Honda

 

Nisam gledao video sa ponudom brendova "Delte". Nego, kažu li u njemu i da su pred Sajam podigli cene Civica (za sve pakete 1.000 evra) i CRV-a ( 900-1.600, kako koji paket) ?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam aktuelne reklame za Toyotinu "sajamsku ponudu" za finansiranje, sa fiksnom kamatom od 3,99%.

I nema dileme da su opet u pitanju "srpska posla".

 

Jer, fiksne kamate su trenutno 7-8%  i očito je jedna cena vozila za kupovinu na "njhov kredit" ( viša cena), a druga cena ako nije "njhov kredit" ( npr, 3-4% niža cena, tj. toliko ti kao daju "popust" kada čuju da ne želiš "njihovo finansiranje", već si keš kupac ili kažeš da imaš kod neke druge banke ili lizing firme ponudu za "svoje finansiranje" ), pri čemu kada je (taj) "njhov kredit" u pitanju, firma prodavac nadje neki način da onaj fiktivno naduvani deo cene vozila vrati "svojoj banci" ( van vidokruga kupca ) i da tako "njhova banka" u zbiru ( "to" + fiksnih 3,99% ) dobije svoju trenutnu uobičajenu fiksnu kamatu od 7-8%.

 

Inače, slično je bilo i kada sam pre oko godinu dana kupovao Yaris, kada su takodje imali ponudu za Toyota finansiranje. "Moj" Yaris Stella 1,5 125 je imao "akcijsku cenu" od 16.790, a čim su posle testne vožnje videli da sam zainteresovan, a da se kao "lomim", pri čemu im rekoh da mi ne treba njhovo "Toyota finansiranje", odmah mi ponudiše "dodatni popust" od 600 evra :) 

 

Ista (prevarna) priča kao ovo danas ...

 

 

A da ne pominjem to što je "moj" Yaris u julu '22. ( kada sam ga preuzimao ) imao tu cenu od 16.190, a da je danas 19.890.

 

Rast cene 22,8 % !

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, moron said:

Ista (prevarna) priča kao ovo danas ...

Davno je na ovom forumu napisano od čega žive prodavci automobila. Glavni izvor zarade im je prodaja finansijskih usluga (kredita/lizinga). Svuda od toga prvenstveno žive, pa sa dosta godina kašnjenja to eto stiže i kod nas.

Zato je na ovom Forumu isto tako davnih dana napisano da je najbolje (iz ugla kupca) da ljudi sami sebi obezbede finansiranje (keš/kredit/lizing). Ovo što sada pominješ 3.99, a da je kod banaka 7-8, ranije (kad su kamate bile manje a euribor negativan) je bilo još lakše primetiti jer su dileri nudili beskamatne kredite/lizinge.

Da ne ponavljam, evo tog pisanja ovde:

Prilikom kupovine automobila - najbolje iz ugla kupca

 

Prodaja finansijskih usluga, prodaja dodatnih usluga pre isporuke auta (nanošenje raznih zaštita tipa nano-keramika za lim/staklo/felne, ili milion drugih sličnih stvari), aftersales (servis i delovi), i tamo negde četvrta ili peta stavka po važnosti koja utiče na njihove profite je trgovačka marža na samom autu koji prodaju.

Zbog toga smatram da je uobičajeno poslovanje dilera pogrešno nazivati prevarnim, jer onda svi dileri ovog sveta postaju prevaranti. :D Svakako ljudima treba pojasniti zašto to odjednom dileri nude kredite/lizinge k'o da svako od nas ne može sam sebi to da obezbedi.

 

Međutim, jedna je stvar to pojasniti ljudima i ukazati gde je njihov interes, a potpuno druga je potrčati i uobičajeno poslovanje dilera automobila širom sveta nazivati ''srpska posla'' i ''prevarom''.

Niti su to ''srpska posla'', niti je ''prevara''... niti bilo koji naš diler može da uradi (izmisli) bilo šta po pitanju prodaje automobila što se po svetu već ne koristi 5-10-20 godina.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...