Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li je žuta traka uvek tamo gde treba?

Recommended Posts

žuta traka.jpg

 

Žute trake postoje da bi se vozila javnog prevoza brže kretala - ako su pravilno postavljene. Vozači ih ne vole. Zbog vožnje tim trakama 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine, prenosi RTS. Ne smeju se uvoditi po svaku cenu već, kažu stručnjaci, na kritičnim deonicama gde je izražen uticaj putničkih automobila i ostalih vozila na sistem javnog prevoza. Profesor Slaven Tica sa Saobraćajnog fakulteta kaže da se mora gledati šira saobraćajna slika i da se mora pažljivo videti opterećenje.

 

''Na tim deonicama gde postoji indicija i potreba za uvođenjem žutih traka, neophodno je videti koliko je linija obuhvaćeno tom deonicom. Žute trake se uglavnom ne izvode za jednu liniju, naprotiv, jedan od kriterijuma je da se obuhvati što više linija kako bi se obezbedila protočnost'', objašnjava Tica. Nedavno su ucrtane žute trake u Ulici Jurija Gagarina i Vojvode Stepe, tako da ih je u Beogradu ukupno 30 kilometara. Ne smeju se uvoditi po svaku cenu.

''Na kritičnim deonicama, gde je izražen uticaj dinamičkog saobraćaja, znači putničkih automobila i ostalih vozila na sistem javnog prevoza putnika. Cilj je da se uticaj saobraćajnog toka ostalih vozila minimizira na sistem javnog prevoza putnika'', ističe Tica.

 

Zbog vožnje žutom trakom, 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine. Za sada je naplaćeno 6.000 kazni iz 2019. godine, a oko 100 postupaka u toku. Đuro Pavlica, zamenik predsednika Prekršajnog suda u Beogradu, kaže da u slučaju kada su vozači inicirali sudske postupke, osporavajući izdate prekršajne naloge, a ukoliko se utvrdi njihova odgovornost, u obavezi su da plate pun iznos fiksne novčane kazne od pet hiljada dinara i troškove prekršajnog postupka. I zato je na jednoj od nekoliko lokacija na kojoj vozači najčešće prave prekršaje i zbog toga idu kod sudije važno strpljenje. Obavezno je čekanje dok se saobraćaj ne proredi, a onda, kada se ukaže prilika, sledi uključivanje u srednju traku, i to što pre kako se ne bi vozilo žutom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta X raskrsnica je jedino iz njegove ere za šta mislim da nije omanuo. Pošto često prolazim tuda primetio sam da je bolji protok saobraćaja nego ranije.

 

Video sam kako to funkcioniše u Japanu, tamo su neke takve raskrsnice turistička atrakcija.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...