Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Le Pantere della Polizia Italiana

 

2004. godine Policija je u Italiji otvorila svoj Muzej u kojem se nalazi sve od motocikala i automobila koje su kroz svoju istoriju koristili. U ovom dokumentarnom filmu je posebno obrađeno nekoliko modela pre i posle II svetskog rata, pa i nastanak nadimka ''Panteri'' za određene automobile i policajce koji su ih dužili.

Prvi auto u upotrebi italijanske policije je bio Fiat 509 tokom dvadesetih godina prošlog veka. Onaj u Muzeju je mnogo godina kasnije pronađen u jednoj štali, delimično obnovljen i zato je danas izložen sa senom oko njega:

 

fiat 509.jpg

 

Ipak, taj Fiat je bila retkost jer je malo gradova u Italiji sebi moglo da priušti auto kao policijsko vozilo. Zato su sve do tridesetih godina italijanski policajci uglavnom vozili bicikle.

A, onda...faktički prvi pravi policijski auto u Italiji je bio Fiat 618 (baziran na Fiat Ardita) tokom tridesetih godina. Bio je to ustvari pravi mini-bus jer je bio predviđen za prevoz do 16 policajaca:

 

fiat policija.jpg

 

Posle kraja II svetskog rata Italija više nije imala ništa od svojih automobila što je mogla da koristi kao policijsko vozilo, pa je počela da koristi uglavnom savezničke, ali nešto čak i zaostalih nemačkih vozila tog vremena. Najviše je bilo čuvenog Jeep Willys i 3/4 Dodge. Američka vojska nije nosila sa sobom gomilu tih automobila nakon kraja rata, nego ih je ostavila u Italiji. Oni su dobrodošli novoformiranoj Republici Italiji i njenoj novoj mladoj Policiji. Ali, to su bila sve vojna vozila koja nisu pravljena da budu udobna, da traju dugo, ili da budu posebno pouzdana jer se ionako smatralo da će brzo okončati svoj životni vek. To se sve nikako nije slagalo sa potrebom policije da ih koristi svakodnevno, godinama, da sa njima prelazi veliki broj kilometara. Ali, drugog izbora nije bilo. Poskidali su oznake Američke i Nemačke vojske i koristili ih.

Tako je bilo par godina, a onda 1949. godine tadašnji ministar unutrašnjih poslova Italije donosi odluku da svi policijski automobili moraju biti iste boje. Građani ionako nisu mnogo verovali novoj policiji, a problem je bio veći što je svako mogao da uzme neki stari Jeep Willys sa vojnog otpada, skine vojne oznake sa njega i glumi policiju. Odluka je doneta da se koristi jarka crvena boja i tako gomila Jeep-a u Italiji postade crvena:

 

crveni Jeep.jpgcrveni jeep 03.jpgcrveni jeep 02.jpg

 

Nova boja nije rešila probleme koje su ti automobili imali, tj. njihovu neuslovnost da se koriste kao policijska vozila. Stiže se tako do pedesetih, a tu Italija ponovo ima svoje nove automobile iz obnovljenih fabrika. Međutim, i kriminalci imaju iste takve. Alfa Romeo 1900 Super je zaslužna za pojavu oznake Panter kod Policije:

 

crna alfa01.jpg

 

Odmah po izlasku iz fabrike išla je na doradu. Stavljala joj se blindirana šoferka, ali pošto u to vreme nije postojala tehnologija da zakrivljeno staklo bude blindirano, šoferka je morala biti iz dva dela, odnosno iz dva komada. Modifikovan je krov, dodat policijski radio...to je prvi auto sa kojim je italijanska policija jurila kriminalce koji su kupovali iste takve Alfe i dorađivali ih kako je njima odgovaralo. Npr. namerno su menjali ulogu stop svetala, tj. ona su se na njihovim automobilima za beg palila kada se davao gas, a sve sa ciljem da zavaraju policijsku Alfu koja ih je jurila posle izvršenog dela...

 

Naravno, nije poenta da vam prepričam ceo video...pogledajte sami. Ne zaboravite klik na CC kako bi imali prevod na engleski. Nije Google translate, nego pravi prevod.

Videćete i kako je tokom šezdesetih Ferrari 250 došao u policiju grada Rima, ko je bio njegov najslavniji policajac koji ga je vozio, kako su birali svega 10% svih uniformisanih policajaca koji su išli u Maranelo kod Ferrarija da nauče da sportski voze, kako je jedan od njih odbio posao trkačkog vozača tima Ferrari koji mu je ponudio Enzo lično...ali, kako je i napredak tehnologije uslovio da policija više nije imala potrebu za najjačim mogućim autom jer više nije bilo razloga da jedan auto juri kriminalce desetinama kilometara po novootvorenim italijanskim autoputevima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari 250 GTE italijanske policije

 

202562-ferrari gto 03.jpg

 

Aukcijska kuća ''Girardo&Co'' je na prodaju ponudila Ferrari 250 GTE Serije II iz 1962. godine, koji je koristila italijanska policija. Navedeni policijski automobil se koristio u Rimu, a služio je oko šest godina pre nego što se penzionisao.

 

Italijanska policija je tokom 1960-ih godina koristila različite modele Alfa Romea, od 1900 do Giulia 1600, ali često se našla u situaciji da jednostavno ne mogu da ulove kriminalce. Zato kada je policijska uprava upitala njihovog najboljeg policajca Armanda Spataforu šta mu je potrebno, on je jednostavno odgovorio: ''Šta bi moglo da bude bolje od Ferrarija?''. Sam Spatafora je bio prijatno iznenađen kada je već 1963. godine ugledao dva policijska Ferrarija kako spremno čekaju ispred policijske stanice. Nažalost, jedan Ferrari bio je ubrzo razbijen, ali je drugi uz Spataforu uspešno odslužio šest godina te je stvorio legendarni tim kakav će se još dugo pamtiti.

 

202563-ferrari gto 02.jpg

 

Upravo 250 GTE je bio prvi Ferrarijev drumski automobil u obliku karoserije 2+2. Dizajnirao ga je Pininfarina, a pokreće ga poznati 3.0 V12 Colombo sa 240 konjskih snaga i 4-brzinskim ručnim menjačem. S obzirom na to da je nudio priličnu praktičnost uz odlične performanse, GTE je za Ferrari bio veliki uspeh.

 

202564-ferrari gto 01.jpg

 

Nakon što se policijski Ferrari penzionisao, poslat je na detaljnu obnovu u Maranello i 1972. godine je prodat na aukciji. Iako je izmenio nekoliko vlasnika, zanimljivo je da je to jedini privatni automobil u Italiji kome je dozvoljeno da se vozi u policijskim bojama i opremljen sirenama. ''Ferrari Classiche'' je 2014. godine napravio sertifikat autentičnosti za ovaj policijski automobil, kojim je potvrdio da još uvek ima originalnu šasiju, motor, menjač i zadnju osovinu. S obzirom na to da je automobil ponovo na aukciji nakon dugog niza godina, jasno je da cena neće biti mala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantna prica o specijalnoj policijskoj jedinici i njihovim Alfama 2600 Sprint zvanim "Pantera"  :)  

 

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo slika službenih modela, većinom Tipo. Mahom su u službi lokalne policije ali ima ih i u državnoj policiji a i karabinerima.

Lokalci ima i po koji 500X:

 

486989034_IMG_9851(1)-2.thumb.jpg.59609e0199ee247bc74e2a7bffeff841.jpg 48937096616_27d9165b9e_o.thumb.jpg.bbc480113ac7f7a9e14aa334f457a2e7.jpg 100087359_10158419821019583_7298956809681764352_n.thumb.jpg.b07c6acf0a495dffd31e0b3c065fe02e.jpg

20180930_103732.thumb.jpg.62e1ca853e4625682d9b51cc5bfcba4a.jpg

 

Finansijska preferira ipak nešto drugo:

 

48936552623_8269164ec8_o.thumb.jpg.183fc8c64eaa47727b9ace8d1dabec77.jpg

 

Državna i opet malo Tipa:

 

PhotoCollage_1598524523167.thumb.jpg.e97cf5cdfb44583afa3fe521ae4d03ab.jpg um_ps_m4617_1.thumb.jpg.e5fb086d1afe721130bbb1d6772bdb42.jpg

 

Karabineri:

 

28619247_10156181158829583_8045773702344175565_o.thumb.jpg.5e249f4cabde6bb68e63c2d236af24cb.jpg 52755270_10157068852124583_7822325151956992000_n.thumb.jpg.2a3e02cc1574c35475c2d6d1c2d617e7.jpg 91706790_10158200330209583_6547574997328592896_n.thumb.jpg.045451c8081639852b5eac6108465bde.jpg

 

I kada se na kraju nisam šlogirao...

 

47687120_10156883653049583_443357667100983296_n.thumb.jpg.bcf19de761af5e64960c55575a879375.jpg 61526557_10157292209164583_1361908879448866816_n.thumb.jpg.f622c0015556e1fe7bd50051cfbe71ab.jpg

 

krstixf7.gif.8cfe6bc87795ec54ac88b76aca474dbb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Iliti narodski receno, "u kobasicama" :) . Lepo se vidi sa cega su, po belim Squadra Volante straftama i tim uskim tablicama.

Andrija sa Altine, korektan momak, pazario sam kod njega par puta jos dok sam imao Stildzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1970. Fiat 500F Carabinieri

 

223665-fiat c 03.jpg

 

 Za automobil se navodi da je u dobrom stanju, a prešao je 72.947 km

 

223666-fiat c 02.jpg

 

Pokreće ga dvocilindrični benzinski motor od samo 499 kubika, sa 18KS, uz 4-stepeni manuelni menjač i zadnji pogon.

 

223667-fiat c 01.jpg

 

Aukcija je završena, bilo je 38 ponuda, a pobednička je iznosila 9.801 evro - na Collectingcars.com.

 

pi01.jpg pi02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...