Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ultimativna provera polovnjaka

Recommended Posts

Kupiti polovnjak bez brige o njegovom stanju?


Izraelska kompanija UVeye proizvela je dijagnostički sistem koji može otkriti sve nepravilnosti i nedostatke na bilo kom automobilu. Sistem će registrovati i one najsitnije, oku nevidljive, greške na autu. Mnogi proizvođači automobila interesuju se za saradnju i partnerstvo sa ovom kompanijom. UVeye je pre svega ušao u ovaj bizinis neplanirano jer su se originalno specijalizovali za proizvodnju senzorskih sistema u bezbednosne svrhe. Kao što znamo, moderni Izrael od svog nastanka ima bolno iskustvo u borbi sa raznim oblicima gerilskog ratovanja i terorizma. Kompanija UVeye je prvobitno razvila ovaj sistem za kontrolu automobila od eksplozivnih naprava.

Međutim, onda je zahvaljujući uspehu te opreme UVeye uvideo i širu primenu za opštu proveru vozila. Kompanija je brzo počela saradnju sa velikim imenima iz autoindustrije, gde su takođe prepoznali da bi njihovi uređaji prilagođeni za potrebe autoindustrije mogli postati deo proizvodnog procesa, npr. kao svojevrsna automatska kontrola kvaliteta sa najboljim rezultatima te kontrole.

 

Ovaj sistem kontrole stanja vozila opremljen je najnovijim senzorima koje nije trebalo menjati u odnosu na njihovu vojnu ulogu, već samo reprogramirati, tj. naučiti ih šta je šta na automobilu. Sistem raspolaže veštačkom inteligencijom što mu omogućava da sam donosi odluke i procene bazirane na izmerenim podacima. Sistem može prepoznati i najmanje nepravilnosti i nedostatke na automobilu. Površinska kontrola automobila ili čvrstoća njegove karoserije su samo mali deo onoga što UVeye sistem može. Uz male izmene u odnosu na funkciju traženja eksploziva, UVeye može detektovati probleme na automobilu od onih opštih do specifičnih. Npr. otkrivanje rđe u ranoj fazi nastanka, karoserijskih nedostatka, pa sve do otkrivanja dubinskih mehaničkih problema. Može otkriti i curenja u motoru, da li je određeni automobil ikada bio udaran, koji su limarijski delovi potom farbani. UVeye razvija i sistem pomoću kojeg mogu kontrolisati i pritisak vazduha u gumama nezavisno od toga ima li auto TPMS senzore ili nema. U svemu nabrojanom najvažnije je postojanje veštačke inteligencije koja sa vremenom (brojem pregledanih automobila) uči i daje zato sve potpunije, tačnije i preciznije podatke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo provere vozila, ponudio mi je salon gde sam kupio kola da zamenim Leona za Atecu uz doplau posto im bas i ne ide prodaja Atece FR.

Posto je auto 15 dana pre toga bio na malom servisu i "detalnjom pregledu", moje logicko razmisljanje je da znaju stanje vozila i da mogu da daju ponudu odmah.

 

Prodavac mi saopstava da to nije moguce.


Razgovor je tekao otprilike ovako:

 

- Samo jos da dovezete auto na pregled da damo procenu

- Ali pregledali ste auto pre 15 dana, nakon toga sam otisao na put tako da je to to, samo da mi javite procenu

- Ali gospodine, pregledi se razlikuju za otkup vozila i servis

- Hocete da kazete da vas bas briga sta je sa kolima na servisu jer imate problem ako nesto ne valja posto je u garanciji pa se menja samo sta ja primetim?!

- Neeee, ne bismo to tako rekli, nego se kolege koje pregledaju razlikuju pa,..

 

To je razgovor stao.

A i ne pada mi na pamet da uzimam slobodan dan da bi oni ponovili posao koji su vec trebali da obave. Tako da Ateca FR sa super popustom ceka nekog drugog.

 

Odrzavanje automobila u Porsche Ada se reklamira kao velika referenca za auto, a cak je ni sam salon ne postuje.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan insajder tip za Porsche servis. Ja po nagovoru coveka koji radi tamo na solidno visokoj poziciji idem u NS na servis. Kad sam ga pitao zasto me salje tamo, dobio sam odgovor: pusti... u ove u NS imam poverenja, ovi po BG-u su banda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za procenu, kontam da mora neko ipak vizuelno stanje da pregleda, realno mogao si izlupati auto u tih 15 dana? 

 

A sto se tice ovlascenih, zadnje vreme kakve stvari cujem, stvarno mi deluje da kad bih kupio sebi nov auto, da bih mozda i zrtvovao garanciju samo da ne nosim kod njih, ili bih servisirao 'duplo' - kod njih zbog pecata tj garancije, a posle sam zbog sebe... Malo karikiram, ali kriticno je ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki sistemi manje vise uvek pate od birokratije.

Takodje na servisnom pregledu nisu gledali jel ima rupe od cigare negde, jel osteceno sediste, nebo, volan, generalno vizuelno stanje eksterijera i enterijera.

Oni pogledaju na nekim tackama jel ima korozije itd. A ako ti je zaderan plasticni branik od gradske voznje to serviseta ne interesuje i nema veze sa garancijom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, ali onda sam ocekivao da se kaze opseg cena i npr utice jos stanje branika, enterijera, sta god.

 

Ali stanje branika ih itekako zanima jer upisu sva zatecena ostecenja kako im neko ne bi "podvalio".

 

Nikako mi se ne svidja opcija na foru "Dodji ti jedan dan ujutru, mi to pregledamo 3h pa ti kazemo".

 

Racunam da za takav dogovor i auto koji im ide tesko da prodaju moraju vise da se potrude.

 

@horvat Pa videli bi auto pre preuzimanja. To je isto kao da odrade procenu, ti odes kuci i slupas, ista prica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih razumem za tu procenu.
Ti si npr. možda u međuvremenu ofarbao 3, 4, 5 delova na autu i kao takav nema istu vrednost za dalju prodaju, za razliku od onog koji je komplet u prvoj boji. A to na redovnom servisu neće gledati.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali servis je mali servis.

Procena auta je nešto potpuno drugo, i ne znam šta ti tu nije jasno.

To ti je isto kad zaduže restauratora slike da restaurira jedan delić, nije on procenitelj , njega zovu posle ako je slika za prodaju.

Tada dođe procenitelj i proceni, ako nisi zadovoljan, zoveš drugog procenitelja istog renomea...

Mali servis je mali servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mi nije jasno?

To sto pogledam racun i ne pise mali servis, vec pregled vozila i stanje gomile sklopova, primecena ostecenja, promene,...

 

A sta mi smeta?

 

Sto za nesto sto prodavcu ide u prilog treba da uzmem sloboan dan i trosim vreme, a ne mogu da dobijem opseg cena unapred sto me odmah odbija.

 

Meni nije problem da odvezem auto na procenu ako dobijem informaciju da za moj automobil racunaju 13-15 000e zavisno od stanja.

Ako je ta cifra niza, ne odgovara mi i necu da trosim vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da. E sad ono sto meni nije jasno je:

 

Da li imaju toliko dobru prodaju u Srbiji da ih bas briga da uvale Sear od 30k?

 

Ja bih rekao da ne. Jer da imaju, ne bi se mene ni setili.

 

I vrhunac je sto kazem da bih im dao da gledaju Leona za vikend dok obavim test voznju i dobijam odgovor - nema test vozila i ne moze provera za vikend.

Vrlo cudno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za par slucajeva, bas iz porsea, gde je prodavac cuvao model sa lagera, nezainteresovan za prodaju tog modela, natprosecna oprema i nije hteo da spusti cenu skoro 2 godine, pa je onda prodao po debelom popustu poznaniku. 

 

Mozda je tako neka prljava igra u pitanju za taj specificni model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo moguce.
Znam da se to generalno radi i sa fiktivnim test modelima koji nisu videli test vozaca.

 

Ista prica bude. Cuva se model kao test i ne vidi ulicu pa se nakon toga proda za 80-90% vrednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se o jednom nacinu na koji vlasnik vozila moze (uz uslugu) da odredi vrednost svog vozila..pa sam sa tim u vezi hteo da postavim jedno pitanje..

Npr. mene zanima da li kod nas u Srbiji negde moze da se dobije ovakva usluga - procene vrednosti vozila od strane nekog auto-centra ili AMSS?
 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Decak Iz Vode

 

Ima nešto AMSS CMV (klik OVDE), gde osim kataloške mogu da urade i ''realnu vrednost vozila'' - tada se pored kataloške procene dodatno uključuju i faktori koji se odnose na pređenu kilometražu, opšte stanje vozila, način eksploatacije i broj prethodnih vlasnika, investiciona ulaganja i ponudu/potražnju na tržištu.

 

Ali, realno mislim da ta cifra (koju god da napišu) na našem tržištu nema ''težinu''.

Ne u smislu da oni napišu tu neku nerealnu cifru (nemam iskustvo), već čak i da napišu nešto što se čini realnim, oni nisu taj autoritet u našem shvatanju koji može da odredi cenu sa kojom će se složiti i prodavac i kupac...jer je eto tu cenu odredio ''autoritet'' u vidu Centra za motorna vozila AMSS-a. Mislim da je praktična (upotrebna) vrednost takve njihove procene ''realne vrednosti vozila'' nepostojeća.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveški projekat za suzbijanje prevara pri kupovini polovnih vozila

 

217521-sudar.jpg

 

Registar u koji se upisuju sudari i oštećenja postaje obavezan?

Kad pomenete prevare sa polovnjacima i Norvešku, prva rekacija je: ma, nemoguće, takav kriminal tamo ne postoji. Međutim, dobri, pošteni Norvežani takođe muku muče sa trgovcima koji vozila prikazuju boljima nego što to zaista jesu.

 

Tako je u sudaru oštećeni automobil glumice Lise Tonne kupio trgovac Bilia, sredio ga i zatim ga preprodao drugom kupcu kao neoštećeno vozilo. Ovaj slučaj je podigao prašinu u zemlji električnih automobila i nalazišta nafte. Norveški autoklub (NAF) i drugi zainteresovani čuvari norveškog poštenja su zatražili uvođenje registra polovnih automobila, u kome bi se pod kaznenom odgovornošću unosile sve ovakve situacije, sudari, oštećenja i slično. Kupce niko ne bi varao, a i prodavci bi bili obeshrabreni da puste mašti na volju prilikom oglašavanja polovnog automobila. Norveška uprava za javne puteve podupire uvođenje registra, a on bi trebalo da sadrži podatke o tome kada je nastala šteta, o kakvoj vrsti štete je reč i ko ju je popravio.

Sada je sve na Vladi koja će doneti odluku, a pretpostavlja se da će podržati ovaj predlog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...