Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Monako 2020

Recommended Posts

Rat Andree Adama i Tommija Makinena, Hyundaija i Toyote, Hyundai sa titulom svetskog šampiona i samim šampionom za volanom u i20. Čeka nas sezona za pamćenje!

 

Prelazni rokovi su završeni, timovi su izabrali nove ili zadržali stare vozače, Citroen je napustio WRC.

Toyota, Hyundai i Ford (kroz M-Sport) su tu i odavno su počeli sa pripremama i treninzima. Monako uvek da ton celoj sezoni, a sudeći po vremenskim prilikama u brdima iznad Monaka nikome neće biti lako naći najbolji balans guma. Ima snega, ima leda, ima i suvih delova, tako da onaj ko pogreši sa izborom guma definitivno nema šta da traži kad je visok plasman u pitanju. Verovatno će najviše muka imati Nojvil kome su klupske kolege svetski šampion Ot Tanak, plus Loeb kao i pre, a još jedan kandidat za pobedu Ožie je sada u Toyoti (nakon odlaska Citroena iz šampionata). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Održan ''shakedown'', večeras počinje rulet

 

sebastien-ogier.jpg

 

U francuskom mestu Gap, tamo gde je rođen Sebastijen Ožie, u brdima iznad Kana i Nice, biće stacionirana ekspedicija čuvenog relija. Tu je održan i probni ispit (shakedown) na kojem je posle 3.35 kilometara najbrži bio domaćin Ožie, prvi put za volanom Toyote Yaris WRC. Svi ljubitelji relija dobro znaju ali da podsetimo: uvodni ispit je poslednja provera već proverenih podešavanja reli ''monstruma'', a pravo takmičenje počinje večeras na dva noćna brzina ispita. Prvi kreće u 20:38 na stazi od 17.47 kilometara, i onda drugi u 22:26 na stazi od 25.49 km.

Reli Monte Karlo je odavno stekao prefiks rulet jer u toku četiri dana učesnici na stazi nailaze na suvu, vlažnu, snežnu i zaleđenu podlogu, pa je srećan i idealan izbor guma najvažnija stvar. Ovaj šampionat će biti upamćen po potpuno novim postavama najjačih timova (Toyota, Hyundai, Ford), a takođe i po tome što posle dugo godina nema fabričkog tima Citroena. Posle dva ispita u četvrtak, petak nam donosi 6 brzinaca, a subota i nedelja po 4 - ukupno 16.

 

Rallye Monte Carlo 2020 - Shakedown:

1. Sébastien Ogier (Toyota) - 1:57.1

2. Thierry Neuville (Hyundai) +0.1 sekunda

3. Elfyn Evans (Toyota) +0.6

4. Ott Tänak (Hyundai) +1.2

5. Teemu Suninen (Ford) +2.3

6. Esapekka Lappi (Ford) +2.6

7. Kalle Rovanperä (Toyota) +2.9

8. Gus Greensmith (Ford) +3.1

9. Sébastien Loeb (Hyundai) +3.3

10. Takamoto Katusda (Toyota) +4.8

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožie najbrži na prvom ispitu, Nojvil sjajan na drugom, Tanak se prevrnuo na četvrtom

 

monako 2020 01.jpg

 

Na prvom noćnom brzinskom ispitu od 17.47 kilometara, kao pravi vihor sa moćnim farovima jurila je Toyota Yaris WRC sa brojem 17, a u kabini je bila francuska posada Ožie/Ingrasia. Šestostruki svetski prvak je u cilju izgovorio: ''Mislim da je ovo bila jedna od najlakših deonica ovog vikenda. Bilo je suvo i možemo u nastavku očekivati drugačiju podlogu.'' Samo 1.8 sekundi iza Ožiea je ostvario zvanični svetski prvak, novi vozač ekipe Hyundai Estonac Ot Tanak, koji je na kraju ispita kratko konstatovao: ''Uslovi su sasvim dobri.'' Devetostruki šampion sveta, sjajni veteran Loeb je bio u Hyundai-ju i na cilju je rekao: ''Bilo je puno šljunka i lišča - bilo je klizavo''. Loeb je ostvario 6. vreme, bio je slaboji od Britanca Evansa na 3. mestu, od Belgijanca Nojvila na 4., pa i od mladog Finca Rovanpere koji je za samo 0.7 sekundi bio brži od Loeba. Kale Rovanpera (broj 69), klinac od 19 godina koji prvi put u karijeri vozi najjači WRC auto u elitnoj klasi na cilju je bio raspoložen i novinarima je kazao: ''Uživao sam, išli smo na super mekim gumama i bio sam agresivan.''

 

Drugi ispit je održan na stazi od 25.49 kilometara. Bilo je u krivinama po ivicama puta i snega i leda, a tu se najbolje snašao Tijeri Nojvil, čak 25 sekundi bolji od drugoplasiranog Ožiea. Prvi je startovao Ot Tanak, ali je imao veoma loše vreme i rizično okretanje, pa je u cilju reko: ''Srećan sam što sam živ.''

 

Na ispitu broj 3 pobedio je Britanac Elfin Evans sa Toyotom ispred Sebastiena Loeba, a sa staze je izleteo Grensmit u Fordu.

Na samom početku ispita broj 4, sa svojom Toyotom je izleteo zvanični svetski prvak Estonac Ot Tanak. Na jednoj nizbrdici je prebrzo uleteo u jednu blagu krivinu, izleteo sa staze i prevrnuo se:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshaoct said:

Na samom početku ispita broj 4, sa svojom Toyotom je izleteo zvanični svetski prvak Estonac Ot Tanak.

Sa svojim Hyundai-em :D 

 

Jeziv sudar, stvarno impresivno da su ostali citavi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve Toyote jure ka pobedi

 

Ogier toyota.jpg

 

Potpuno ravnopravnu borbu vode dva predstavnika Toyote. Francuz Sebastien Ožie (šest puta reli šampion sveta) i Britanac Elfin Evans bez ijedne titule do sada.

Posle ispita broj 11 njihovo vreme je bilo identično u hiljaditom delu sekunde, što najbolje govori o potpunoj ujednačenosti. Ispit broj 12 je doneo pobedu Nojvilu i prednost Elfinu Evansu koji u generalnom vodi. Zaostaje Ožie sa +4.9 sekundi i Nojvil sa 6.4 sekunde.

Daleko iz ove trojke je stari as Sebastien Loeb koji dosta zaostaje, baš kao i Lapi i Rovanpera. Bilo je nekoliko udesa, srećom bez povreda posada, a desetak takmičara su zaradili penalizaciju ili zbog takozvanog ''jump starta'' (preranog polaska na ispitu), ili zbog kašnjenja u vremenskim kontrolama. Sutra su na redu poslednja četiri brzinska ispita i tradicionalni ''džoker ispit'' koji donosi prvoj petorici dodatne bodove. Izvesno je da će Toyota slaviti, a ko će biti pobednik ovogodišnjeg rulet relija u Monte Karlu odlučiće sitnice ili manji broj loših poteza Ožiea i Evansa (ako im Nojvil ne pokvari planove), a kada to kažemo mislimo i na pravi odabir pneumatika. Kada bi bilo moguće pobeda bi pripala i jednom i drugom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajna pobeda Nojvila

 

thierry-neuville monako2020.jpg

 

U reli šampionatu sveta se ne može ništa prognozirati prerano i pre samog kraja. Mnogo toga je uoči finalnih ispita nagoveštavalo duplu pobedu Toyote i trijumf Elfana Evansa ili Sebastiena Ožiea, ali sa trećeg mesta je bukvalno eksplodirao odlični Belgijanac, 31. godišnji Tieri Nojvil sa svojim Hyundaijem. Dobio je sva četiri poslednja ispita za redom, pobedio je i na specijalu ''power stage'' (imao isto vreme kao i Ožie, u hiljaditom delu sekunde), i kao prvi stigao u cilj relija Monte Karlo, pa je tako sebi doneo prvu ovogodišnju pobedu. Posle velikog udesa Ot Tanaka koji je važio za favorita, pobeda Nojvila je sasvim ublažila razočaranje u timu korejskog proizvodjača.

 

Ovaj Monte Karlo je bio od početka do kraja pravi ''rulet'', a crni led, potpuno zaleđene krivine, sneg po ivicama i opasni ispiti sa puno spusta mnogima su doneli okretanje, izletanje i havarije. Užasno izletanje aktuelnog svetskog prvaka, Estonca Ot Tanaka, mnogima je ukazalo na preveliku opasnost reli šampionata sveta. Čudi što su organizatori odabrali za brzinske deonice baš one gde se vozi nizbrdo i to do 185 km/h, a mi se sada prisećamo čuvene Francuskinje i vice reli šampionke Mišel Muton (1982. godine sa Audijem Quattro), koja je svojevremeno sugerisala organizatorima da vode računa prilikom planiranja itinerera i da vode računa o smanjenju prevelikih brzina. Mišel Muton je kao komesar FIA za bezbednost, prilikom prošlogodišnjeg relija u Švedskoj kada se na dugačkim pravcima vozilo i preko 200 km/h, upozorila organizatore na neophodnu sigurnost svih takmičara.

 

Reli Monte Karlo je bio sjajan za Toyotu, ali se i pored udesa Hyundai ne mora plašiti za dobre rezultate. Mislimo da će već na sledećem reliju u Švedskoj Estonac Ot Tanak pokazati da se oporavio iako će njegov kiks bitno uticati na samopouzdanje. Elfin Evans je već na početku pokazao da se na njega mora računati. On je u karijeri ostvario samo jednu WRC pobedu, ali je očigledno da se sa Yarisom WRC odlično snašao. Može se radovati i Esapeka Lapi, osvojio je četvrto mesto i u novom timu M-sport Ford bio bolji od Loeba, Rovanpere, Suninena.

Naredni susret najboljih reli vozača sveta zakazan je u Švedskoj, 13. februara.

 

Konačan poredak relija Monte Karlo 2020:

1. Nojvil - Hyundai

2. Ožie - Toyota  +12.6 sekundi

3. Evans - Toyota  +14.3

4. Lapi - Ford  +3.09.0 minuta

5. Rovanpera - Toyota  +4.17.2

6. Loeb - Hyundai  +5.04.7

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta zanimljivih prolaza, sitnijih grešaka vodećih vozača poput Nojvila, Tanaka, Ožiea...ali i jedne zaleđene krivine koja je uzela danak gomili automobila. Neki su nastavili posle, a neki su ''oterali točkove'' u plus ili polomili felne:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...