Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
Sign in to follow this  
Sem

Proširivanje kućišta vazdušnog filtera na T-Jet 120

Recommended Posts

Ovaj mod je za ljude koji:

1) Hoće/imaju više snage iz najslabije verzije t-jeta

2)  Hoće da se obrtni momenat motora pomeri malo višlje u obrtajima.

 

Nije za ljude koji uživaju da imaju 190 Nm na 2000 rpm pa da lagano opada..

Efekat je sličan kao kada se koristi pečurka filter. "Sportski" filteri daju mnogo veći protok to je činjenica. O efektivnosti filtriranja tih filtera može mnogo da se razglaba, ja lično ne želim da rizikujem oko toga. 

 

Zato se rodio sledeći kompromis:

Fabrički papirnati filter sa fabričkom kutijom, ali što većim protokom.

Donji deo kutije gde ulazi elipsasto crevo sam isekao i sproveo 75mm kanalizacionu :-D cev sa 45 kolenom. Slika1-3. Ovako usmerena cev kupi vazduh iza branika ispod fara.

Ovaj deo moda preporučujem svakome ko ima t-jet.

Ozbiljniji deo priče je u poklopcu kutije. Isekao sam izlaznu cev koja je značajno manjeg prečnika i tako guši motor. Ubacio pvc cev 75mm. Slika 4-8 ovaj deo prepravke ozbiljno utiče na spool tj. Kasnije počinje obrtni momenat ali je turbo osetno rasterećen.

 

Nemogu dovoljno da naglasim značaj oblika cevi gde vazduh ulazi u cev!

Treba da bude kao truba ili levak rašireno i bez grubih površina! 

Nažalost nemam slika o tim delovima nakon što sam raširio fenom i metalnim levkom.

Dodaću kada budem otvarao filter i slikao.

 

Pišite svoja iskustva ako ste radili slične prepravke.

 

IMG_20191031_175328.jpgIMG_20191031_175248.jpg

IMG_20191031_183131.jpgIMG_20191108_133640.jpgIMG_20191108_133631.jpg

IMG_20191108_150713.jpgIMG_20191108_143009.jpgIMG_20191108_152657.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican DIY! :) 

 

Kazi mi samo, a kako izgleda dalje spoj izlaznog creva iz kucista filtera sa onim delom gde je MAF? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj auto nema MAF.

Tvoj Ima?

Kratka cev iz kutije taman ulazi u postojeće crevo koje vodi do turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Fiat/Nuova_Bravo/Fiat_NuovaBravo_1.4TjetEngine.pdf

 

Bio sam ubedjen da imam, ali citajuci ovaj pdf, sad vise nisam tako siguran. Ali bacicu pogled pod haubu, moj nije bas 100% ovakav kao iz PDF-a, imam neke modifikacije sitne (izmedju ostalo IHI VL 39 turbo) ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, horvat said:

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Fiat/Nuova_Bravo/Fiat_NuovaBravo_1.4TjetEngine.pdf

 

Bio sam ubedjen da imam, ali citajuci ovaj pdf, sad vise nisam tako siguran. Ali bacicu pogled pod haubu, moj nije bas 100% ovakav kao iz PDF-a, imam neke modifikacije sitne (izmedju ostalo IHI VL 39 turbo) ... 

Pogledaj, nikada nisam čitao ni o jednoj vrsti t-Jet da je imao Maf. 

Inked2568812469_LI.thumb.jpg.00c72b1105c434090476ff213650a5f8.jpgAko je tvoj ovakav ispod haube zaokruženo crevo je gore pomenuto. Isto je i na GP i taman nailazi na 75mm pvc cev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj se malko razlikuje, kuciste filtera mi je skroz dole, bukvalno iza desne maglenke. Ali ostatak je isti, sigurno. Evo sad nesto kopam po eperu, katalozima, izgleda da stvarno nemam MAF... 

 

Jel to onda postoji samo boost kontroler i MAP u usisnoj grani?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, horvat said:

Moj se malko razlikuje, kuciste filtera mi je skroz dole, bukvalno iza desne maglenke. Ali ostatak je isti, sigurno. Evo sad nesto kopam po eperu, katalozima, izgleda da stvarno nemam MAF... 

 

Jel to onda postoji samo boost kontroler i MAP u usisnoj grani?

Da, koliko ja znam i noviji t-jet pa čak i multiair verzije koriste samo  Map  senzor pre leptira gasa i u usisnoj grani za merenje količine vazduha. 

Ako ti je kućište drugačije, onda ustvari najbolje da pregledaš putanju vazduha kroz sistem do turba i vidiš dali postoje uska grla. Odstraniš ali to naravno tako da se ne stvore dodatni vrtlozi, oni jako loše utiču na slobodan tok vazduha..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti pritreba, imam i da odvadim za tebe od pisljivih benzinskih 250 i kusur Njutna :P .

 

PS: Za Pestan cev bih ti rekao sta da uradis sa istom. Nego nije pristojno :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...