Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Skinut DPF i novi strožiji tehnički?

Recommended Posts

Ne. On ubaci sondu u jednu cev i koliko čega auto izbaci u koliko već 3ili 4merenja I odštampa to je zvanični rezultat. Ništa ne množi sa brojem cevi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi Zvezdo razumeo sta je hteo da kaze.. Ni ne treba da se mnozi sa brojev cevi, nego ako se meri neki procenat, on ce biti isti merio ti jednu cev ili dve ili cetiri (ili 8, ili 16.... :D )

sto vise cevi, u svakoj manje dima, ali manje i tih cestica ili cega vec, tako da procenat ostaj eisti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, upravo to. Nema mnozenja naravno, to je 'plastican' primer koji pokazuje da je proporcija uvek ista, koliko god da cevi auto ima... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2020 at 12:39 PM, alfini0507 said:

Ti bese vozis kao i ja 1.9 110kw?

 

Debeli je iz mladje generacije - - 2.0mjet

 

Tu elm i slicno ne pomaze.  Morala bi prepravka mape da se odradi. Vise sam pricao onako...hipoteticki. 

Za sada je djembeli prolazio lagano, a nadam se da ce tako biti i od tog zloglasnog juna -

 

"Juuuna leta Gospodnjeg 2021. kada će se nad Srbijom nadviti crni oblaci zloslutnici. Mnogi DPF-ovi se uzalud povadiše i pogiboše. Mnogi junaci dizel kočije ne uvezoše i ne kuuupiše već na zemaljski plin pređoše. Mnogi Tdi i Jtd agregati pored puta ostaše i utrobe im zahrđaše itd."

 

Odlomak iz "Gorskog vjenca", mislim da je adekvatan sad za ovu situaciju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada nema potrebe. Debelo sam ispod granice koja je za sada propisana. 

Sada je informacija da je granica na 1.5 necega po necemu. A ja sam izbacio 0.18 prosle godine i tada su ga strucnjaci dobro patosirali kao da im je djembeli nesto skrivio...e tako.

 

A ako sa ~0.2 ja ne prodjem - verujem da 60-70% kola u Srbalja nece moci proci tehn. po istim kriterijumima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2020 at 10:11 AM, Zvezdo said:
Meri ga na 2500 okretanja. Svaki noviji vagen ima tu blokadu i tehnički to znaju. Drugar ispitivač i auto entuzijasta pitao na seminaru za to i za dve ili više cevki auspuha i rečeno mu je.  Stisne se papučica gasa do kraja i to je to. Ako ima više od jedne cevi završetka auspuha.
Imate jednu sondu i stavite je gde hoćete. 
Dakle kao i svi propisi kod nas i ovaj ima mnogo rupa! 
Dakle na fabriku dima na točkovima se stavi neka blokada i još koja cev auspuha  i sav dim ako ga i bude na tim okretajima se meri na jednoj cevi završetka auspuha a na preostale 3 ne. Dakle logično bi bilo da na jednoj cevi bude 1/4  dima koji auto proizvede. 
Sećam se vremena kada je đački džeparac bio nedovoljan za sav benzin koji motocikl može da potroši. Problem se je rešavao smanjenjem potrošnje goriva! Dakle u diznu se ubaci licna i ograniči protok goriva... Nadam se da nitko neće stavljati licne u dizelske dizne ili pumpe. Ali možda se nešto može napraviti ako se skine konektor dizne sa nekog cilindra? Neki auti isključuju cilindre na malom opterećenju. 

Ako skines konektor dizne - iskljucis je , pocece da trokira motor- da ima nepravilan rad, lose sagorevanje i dobices dim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako proveriti da li će auto proći ispitivanje izduvnih gasova na tehničkom?

 

izduvni gasovi.jpg

 

Približava se jul - tada će na tehničkom da padne svaki auto koji ne prođe ispitivanje izduvnih gasova. Zato vi želite da proverite izduvne gasove pre jula, kako biste imali vremena da pre tehničkog pregleda sredite auto ukoliko izduvni gasovi nisu u redu. Ili možda kupujete auto, pa želite da ga proverite. Stoga se mnogi vozači pitaju gde i kako mogu sada da provere hoće li auto proći tehnički pregled kada su u pitanju izduvni gasovi. Naglašavamo da nas sada interesuje samo ispitivanje gasova.

 

Pa, proveri izduvne gasove na tehničkom pregledu
Tehnički pregledi već sada proveravaju izduvne gasove, ali ne obaraju ukoliko auto zagađuje više nego što je dozvoljeno. Dakle, zašto vozač ne bi otišao na tehnički pregled i obavio proveru? Zato što postoji jedan ''problemčić''. Ne možete da dođete na tehnički pregled i da tražite samo ispitivanje izduvnih gasova. Jedina opcija je da prođete kompletan tehnički pregled i da platite punu cenu. A mnogima 4.000-5.000 dinara nije malo, naročito u situaciji kada su se već finansijski rastegli za kupovinu automobila, plus porez na prenos, nova dokumenta, overa ugovora, a nakon kupovine je pametno uraditi mali i veliki servis, koliko god nas prodavac uveravao da su oba servisa ''baš nedavno'' urađena.

 

Mogu li na nekom drugom mestu da se provere izduvni gasovi?
Krenuli smo redom. Zvali smo sve koji imaju bilo kakve veze sa automobilima. Ispostavilo se da izduvne gasove možemo da proverimo samo na tehničkom pregledu. Podsećamo da to podrazumeva da se tu obavlja kompletan tehnički pregled i da se plaća puna cena. Nismo uspeli da nađemo nijedan servis, ovlašćeni ili neovlašćeni, kao nijednu drugu opciju gde bi običan čovek, potencijalni kupac u ovom slučaju, mogao da doveze automobil na proveru izduvnih gasova i da pritom dobije bilo kakvu potvrdu da će proći ispitivanje gasova na tehničkom pregledu.

 

Da li su tehnički pregledi u obavezi da pismeno obaveste vlasnika ukoliko izduvni gasovi nisu u skladu sa propisanim normama?
Nažalost, od MUP-a nismo dobili nikakav odgovor na ovo pitanje. Međutim, AMSS nam je odgovorio da tehnički pregledi nisu u obavezi da daju bilo kakav pisani izveštaj vlasnicima ukoliko postoji problem sa izduvnim gasovima ili skinutim katalizatorom ili DPF filterom, već samo usmeno da ih obaveste. U svakom slučaju, kada ste na tehničkom pregledu, čak i ako vam kontrolor ništa ne kaže, pitajte za izduvne gasove.

 

Čemu panika - do jula ima još skoro pet meseci...
Verovatno ste u medijima videli ''najave'' da preko milion vozila od jula ove godine neće moći da prođe tehnički pregled. Zato smo dugo pokušavali da dođemo do preciznijih i konkretnijih podataka. Nažalost, nismo uspeli da dođemo do njih, ali ni da nađemo originalni izvor ove informacije. Kontaktirali smo AMSS i zamolili za podatke sa njihovih tehničkih pregleda. Odgovorili su nam da za sada ne postoji centralizovan sistem koji bi prikupio ovakve podatke. Pitali smo i MUP da li prikuplja informacije o vozilima kod kojih je na tehničkom pregledu zabeležena veća emisija štetnih izduvnih gasova od propisane. Nažalost, od decembra 2019. odgovor nismo dobili.

 

Šta ako ne prođem ispitivanje gasova kada stigne jul?
Recimo da se na tehničkom pregledu utvrdi da vaš auto izbacuje više štetnih gasova nego što je dozvoljeno. Tada će vam radnik (kontrolor) na tehničkom pregledu možda reći u čemu je problem, ali najverovatnije neće pošto ni on neće znati zbog čega su izduvni gasovi probili granicu. Na primer, možda otkrije da je skinut katalizator ili DPF filter; ili da im je izvađeno saće, a kućište vraćeno na mesto kako vizuelno ne bi moglo da se otkrije. Uglavnom, ostaje vam da idete u servis i da rešavate problem kako znate i umete.

 

Nakon što saznate da ste pali na tehničkom, imate tri radna dana da sredite problem. Deluje kao dovoljno vremena, ali treba imati u vidu da treba zakazati termin u servisu, a znamo da u servisu nije baš lako zakazati termin danas za sutra, naročito kod onih ''popularnijih''. I sama popravka može da potraje dugo. Možda pomogne prosta zamena svećica i kablova, a možda bezuspešno potroše dva dana tražeći uzrok lošeg sagorevanja... Uglavnom, ukoliko uspete da sredite problem u roku od tri dana, vraćate se na tehnički, gde ponovo proveravaju samo izduvne gasove. Prođete li ispitivanje gasova, prošli ste i tehnički i možete da registrujete auto. Ukoliko ne prođete, ostaje vam da odlučite šta dalje sa autom. 

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

 

-----

 

Šteta što autor teksta nije malo realnije predstavio stvar, npr.:

 

- na tehničkom gde idete svake godine (dosta ljudi preko Agencija), možete bez problema proveriti samo izduvne gasove. Najava je sve što treba, nijedan tehnički neće odbiti auto koji pošalje lik iz Agencije (sa kojom inače sarađuju) jer to je bukvalno par minuta posla.

 

- 3 dana će uglavnom biti dovoljna, ustvari u velikom broju slučajeva će biti dovoljno da se vrati na isti tehnički već posle sat ili dva.

Tokom tog vremena se izađe na otvoreni put, ako je dizel vozi na konstantnih npr. 3.000-3.500 obrtaja jedno 15-30 minuta, i nazad na tehnički. Izbaciće tako garež nakupljenu od stalne gradske vožnje...

Znam već za takve primere, jedna Laguna je imala izmerenih 2.2 (dozvoljeno za taj auto je 1.4), prošao je tehničlki naravno jer kao što piše gore još ne obaraju. Ali, vlasnik je hteo da zna šta ga čeka, pa je pitao šta da radi... Rečeno mu da izađe na autoput, ode do Šimanovaca i nazad i opet dođe dođe do njih. Uradio tako i na ponovnom merenju odmah nakon te vožnje izmereno je 0.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct 

Quote

-na tehničkom gde idete svake godine (dosta ljudi preko Agencija), možete bez problema proveriti samo izduvne gasove. Najava je sve što treba, nijedan tehnički neće odbiti auto koji pošalje lik iz Agencije (sa kojom inače sarađuju) jer to je bukvalno par minuta posla.

 

Ovo nije tačno, bar u mojoj okolini.

Na ovaj i slične probleme sam ukazivao i ranije prilikom intervencija na kočnicama i trapu uopšte.

Da bi ste proverili sile kočenja i sve vezano za oslanjanje i upravljanje, morate platiti Teh. Pregled kompletno.

Ostaje vam da tokom godine, između registeacija, vozite auto nadajući se da je ispravan a tek tamo pred registraciju da vršite intervencije kako bi eto uštedeli na nobjašnjivo skupom Teh. Pregledu.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mijailović P.

 

Kod mene (mojoj okolini) je tačno. :) 

Ima dosta situacija gde je Agencija ujedno i vlasnik linije za tehnički i tek tada nema problema oko brzinske provere izduvnih gasova. Govorim kad vas ''već znaju u Agenciji'' jer godinama kod njih registrujete auto. Da neko dođe sa ulice k'o padobranac i zatraži takvu proveru od njih (a godinama pre toga od njega dinar nisu zaradili) verovatno se tada ne bi ''iscimali'', tj. tražili bi da se plati ceo tehnički. Meni je u Agenciji, gde skoro 10 godina registrujem automobile, rečeno ''dođi kad hoćeš za tu proveru, samo se najavi dan ranije''. 

 

Pravi odgovor bi onda bio da negde to može, a negde ne može. :thumbup: 

Svakako je najbolje da ljudi provere kakva je kod njih situacija, a ne da odmah misle da sigurno moraju platiti ceo tehnički samo kako bi proverili izduvne gasove. I, namerno pričam samo o proveri izduvnih gasova, ne širim i npr. na proveru kočnica ili sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očigledno je tako.

Zaboravio sam napomenuti da sam takođe birao Teh. Pregled kod kojih godinama radim registraciju jer su u vlasništvu dotične Agencije.

Baš ću prvom prilikom probati opet da ih posetim.

Naravno, nešto drugo ću tražiti jer realno izduvne gasove nam' potrebe da merim. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako pre tehničkog izduvati auto dobro na AP i fino zabosti kočnice par puta da se podgreju. Prošle godine sam u februaru na - beskonačno imao tehnički, došao 15min ranije, kočnice se ohladile skroz. Brt i ti da blejiš 15 min pa ti se g*** smrzne, a ne nekoj leguri metala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal je realno da ovo upali kad su svi filteri skinuti,ok za starija vozila 15-20 godina ali za ova sa DPF malo mi nerealno. Već sam kačio tekst iz revije sat+ da se planira prvo provera preko obd-a. Čisto sumnjam da će ovo zaživeti kod nas, pogotovo što su izbori sledeće godine 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski moze, ali kod nekih automobila konektovanje dijagnostike i iscitavanje gresaka traje lagano 20ak minuta, sto bi znacilo da bi morali pomeriti trajanje tehnickog na sat da imaju vremena, a to znaci duplo manje para i zarade.

Jedino da tehnicki poskupi duplo na 10.000din, sto je malo verovatno kao i da tehnicki smanji zaradu.

Mada mi smo zemlja mogucnosti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako auto fabrički nema DPF ili katalizator, da li će proći tehnički?

 

211200-vw golf.jpg

 

Ukoliko vozite dizelaša koji nikada nije imao DPF filter ili stariji auto koji se proizvodio bez katalizatora - pitate li se da li će vaš auto moći da prođe tehnički pregled od jula ove (2021.) godine? Naslovi u medijima ''prete'' da neće moći više da prođe tehnički i da se registruje. Dobili smo mnogo ovakvih pitanja, pa ćemo razjasniti tu problematiku.

 

Odgovor je jednostavan - ako je auto konstruisan i proizveden bez katalizatora i DPF filtera, to znači da ne mora ni da ih ima da bi mogao da prođe tehnički pregled. Dakle, ako originalno, fabrički, nikada - ni kao nov nije imao DPF i katalizator, nema potrebe da se oni ugrađuju zbog oštrijih tehničkih pregleda. S obzirom na to da se katalizatori ugrađuju duže od 30 godina, većina benzinaca na našim ulicama danas bi trebalo da ih ima, odnosno proizvedeni su sa katalizatorom. Izuzetak su, naravno, ''jugići'', ''kečevi''...

 

Da li dizelaši imaju katalizator?

Da - katalizator mogu da imaju i dizelaši. Mogu da ga imaju i dizelaši sa DPF filterom i bez DPF filtera. Kod onih sa DPF filterom, naročito kod iole novijih, uglavnom je smešten u isto kućište (lonac) sa DPF-om. Zato kad se kod dizelaša ukloni DPF filter obično odlazi i katalizator.

 

Da li moj auto fabrički ima DPF i od kada se ugrađuju DPF-ovi?

Ne možemo da kažemo na osnovu godišta ili drugih podataka da li vaš auto ima DPF filter. Pokušajte da proverite u ovlašćenom servisu preko broja šasije. Recimo da je DPF počeo kod retkih vozila da se ugrađuje od 2001. godine. Masovnija ugradnja kreće 2005-2006. godine. Ako je auto Euro 5, što je standard uveden u septembru 2009, onda skoro sigurno ima DPF. Međutim, moguće je da auto bude iz 2009. i 2010, a da nema DPF. Objašnjenje leži u raznim propisima, kao i u raznolikim pravilima određivanja godine proizvodnje automobila. Zato se ne oslanjajte na godište, nego proverite preko broja šasije, po mogućnosti na više mesta - ništa nije 100% sigurno. U nekim slučajevima ne pomaže ni zavirivanje ispod auta ili gledanje iz kanala.

 

Zaključak

To što je auto fabrički proizveden bez katalizatora ili DPF-a, apsolutno ne znači ni da automatski prolazi ispitivanje izduvnih gasova na tehničkom pregledu.

Kakvi će biti izduvni gasovi - to zavisi od stanja u kakvom je motor, kakvo mu je sagorevanje, da li je izduvni sistem negde oštećen... Dakle, ako su motor i prateći elementi i sistemi ispravni i u relativno dobrom stanju, proći će ispitivanje izduvnih gasova bez obzira na starost vozila i činjenicu da je vozilo fabrički proizvedeno bez katalizatora ili DPF filtera ukoliko je reč o takvom automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi tip kamera otkriva ako je neko skinuo DPF

 

214697-izduv.jpg

 

U Belgiji će biti uvedene tzv. zelene kamere koje će otkrivati zagađenja vozila i pomoći u njihovom uklanjanju iz saobraćaja. Nedavno je završeno eksperimentalno ispitivanje na gotovo 200.000 vozila. Prema belgijskoj vladi, mnogi vozači ne menjaju filter tvrdih čestica dizelskog motora kada se pokvari. Oni ga uklone i voze bez njega. Belgija želi da procesuira ove prevare i sada je završila niz testova sa ekološkim kamerama. Istraga koju je naručio Zuhal Demir, flamanski ministar okoline, pokazuje da mala grupa vozača nanosi veliku štetu okolini.

 

Za istraživanje je korišćen inovativan merni program sa senzorima na javnom putu na različitim mestima u Flandriji. Tako su izmerene emisije 200.000 vozila u prolazu. Zelene kamere u početku će se koristiti u Briselu i u luci Antverpen. Za sada nemamo fotografiju novih kamera, ali nadajmo se da ćemo ih uskoro videti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i 307 2,0 HDI od 90 ks iz 2004. ima:

1/ katalizator (i gde se nalazi ako ga ima) i

2/ DPF ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...