Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Skinut DPF i novi strožiji tehnički?

Recommended Posts

Bio sam "vredan" ova dva dana.

Otisao sam u "Safe Chip Tuning" na dinamo merenje i proveru ECU-a sa ciljem da mozda uradim chip tuning - ko veli, nek' ide zivot.

 

Umesto chip tuninga sacekalo me je jos malo neprijatnih iznenadjenja...

 

Chipovan mi je auto tako da daje 190ks/430Nm, a losa je i velika turbina - curi ulje na njoj.

Ovo su otkrili tako sto je krenuo da se dimi auto pod haubom i kada su je digli su videli da kaplje ulje sa vece turbine na manju i onda gori.

Ovo nisam primetio u realnom svetu, jer nije velika kolicina dima, pa se razidje dok se auto krece.

 

Sto se mape tice - rekose mi ljudi da je mapa uradjena tako da naliva goriva kao lud u komore i zato i dimi.

Morali su da pobegnu iz radionice koliko je zadimio, sto im se nikada nije desilo.

 

Na moje pitanje da li mogu da urade fabricku mapu su me odbili. Prosto ne zele da rade na takvom autu...

Malo je reci da sam izasao iz radionice kao da su mi sve ladje potonule.

 

Veceras sam isao na proveru izduvnih gasova.

 

Stanje je trenutno ovakvo:

  1. Za vozila uvezena i registrovana u srbiji pre 01.03.2014. zadovoljavajuce je da merenja pokazuju ispod 2.5 (ne secam se merne jedinice) za vozila ispod 73kW, a 2.3 za vozila iznad 73kW.
  2. Za vozila uvezena i registrovana u srbiji posle 01.03.2014. zadovoljavajuce je da merenja pokazuju ispod 1.5.

Jos uvek se ne zna da li ce ta granica da se spusta, jedino se zna da ce se meriti vise parametara nego sto je to sada slucaj i navodno ce biti teze benzincima da prodju tehnicki nego dizelasima, jer ce se za benzince meriti 3-5 parametara, a za dizelase bi trebalo da ostane samo merenje cadjavosti.

 

Sto se tice mog auta, uvezen je i registrovan u srbiji prvi put u aprilu 2014., te spadam u ovu "stroziju" kategoriju.

Uzima se prosek tri merenja pri maksimalnom broju obrtaja.

  • prvo merenje: 1.07
  • drugo merenje: 1.17
  • trece merenje: 1.36
  • prosek: 1.2

Jedva prolazim i sada...

 

E sad, nisam jos razumeo najbolje coveka da li bi me pustio da prodjem pregled, s obzirom da je na keca skontao da nemam DPF, jer se vidi da je secen auspuh.

Nesto je pominjao da se jos razmatra da li ce biti kamera u kanalu ili nece i sta ti ja znam. U svakom slucaju, ne sluti na dobro.

 

Kako je neko vec naveo, mi smo cesto veci katolici i od pape (pogotovo kada se koplja lome na obicnom narodu), pa ne znam sta ce biti na kraju od svega ovoga.

 

U svakom slucaju - prvi put u zivotu sam kupio lep i udoban auto; bas sam bio presrecan, a pretvorilo se vrlo brzo u nocnu moru.

Zestoko sam se zeznuo i kostace me skupo sve ovo, na ovaj ili onaj nacin. :(

 

Samo jos da dodam da sam se cuo sa prethodnim vlasnikom auta ne bih li saznao nesto vise o istoriji auta.

Gospodin nista od ovih informacija nije znao, a sklon sam da mu verujem, jer je stariji gospodin sa oko 60 godina. Ne verujem da bi se on pustao u vode chip tuninga i slicno.

 

Ali sam saznao da je prethodni vlasnik u Srbiji bio serviser ili sef servisa (nisam dobro razumeo) u AK kompresor, pa bi ovo mozda objasnilo trenutno stanje.

Edited by yoxa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoxa

 

Kako misliš ''već ti je čipovan auto'' kad ima 190 konja? Fabrički Delta 1.9 MJet TwinTurbo ima toliko.

Ili, misliš na to da je bio čipovan, ali je u međuvremenu izgubio sve te dodatne konje zbog neispravnosti i opet došao na fabričkih 190?

 

Mislim da treba da vratiš fabričku mapu (ako oni nisu hteli, ima ko hoće sigurno), središ tu jednu turbinu, pa da vidiš na čemu si. Trebalo bi da budeš na mnogo boljoj poziciji mada i sada ispunjavaš traženu normu (nije to baš jedva jer si 20% daleko od gornje granice), tako da sa vraćanjem na fabriku i sređivanjem jedne turbine može da bude samo bolje. Valjalo bi pogledati i kakve su dizne.

 

Hvala i na korisnim informacijama oko traženih vrednosti. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, neshaoct said:

@yoxa

 

Kako misliš ''već ti je čipovan auto'' kad ima 190 konja? Fabrički Delta 1.9 MJet TwinTurbo ima toliko.

Ili, misliš na to da je bio čipovan, ali je u međuvremenu izgubio sve te dodatne konje zbog neispravnosti i opet došao na fabričkih 190?

 

 

Upravo tako.

 

Evo sada sam kucao broj sasije u google i nasao neki arhivski oglas sa "mojauto"

Izgleda da je imao 225ks.

5e432335a2fb7_2020-02-1122_56_18-Window.thumb.png.e94a0fc4c0a905c34e86b2efb2eec90f.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh... baš mi je žao zbog nevolje u kojoj si se našao, iskreno saosećam.

 

Slažem se sa prethodno rečenim, ovo treba da središ korak po korak, od najvećeg ka najmanjem problemu. U ovom trenutku, kompromitovana turbina i boost leak + oil leak koji imaš je apsolutni prioritet. DPF će već doći na red u nekom momentu...

 

Zavisno od toga u kom stanju je turbo i da li je moguć remont, tu te čeka od nekih 70 do 250€ troška.

 

DPF se može naći za 150-200€ polovan u dobrom stanju (sa recimo 40-50% napunjenosti i 6-9 godina starosti) + 20-50€ montaža, zavisno kod koga radiš (u teoriji možeš to i sâm).

 

Vraćanje fabričke mape bi pomoglo utoliko da će malo rasteretiti sistem, ali to možeš i "nežnijom" vožnjom, te sa time sačekati dok ne središ hardver koji je u problemu.

 

Verovatno je dobra ideja da se pregledaju i EGR i usisna grana, budući da auto ide "prljavo" već neko vreme, a to može dodatno doprineti nedaćama.. Možda nije zgoreg ni da se pogledaju klapne u usisu (swirl flaps), kad već ima toliko toga što je upitno, ne bi valjalo da i tu čuči ipotencijalno neprijatno iznenađenje.

 

Moglo je biti i gore, kad su u pitanju mačke u džaku, tako da glavu gore i rešiće se ovo :)

Barem imaš nas da te razumemo i posavetujemo, nije ni to za baciti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

Krenu od turbine, a DPF neka ti bude na zadnjem mestu.

Registraciju mozes produziti mesec dana ranije, odes lepo mesec dana pred istek registracije da produzis, ako te ne puste zbog DPFa onda imas jos mesec dana registrovan auto da se vozas okolo i da resavas DPF, ako te puste odlazes ga za sledecu godinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se to da resiti, uz malo gimnastike, ali nista strasno.

Ovo je samo ono sto mislis da si kupio besprekoran auto, i da ce biti samo sipaj, menjaj ulje, mozda po koji stabilizator i gas. I sad sam na svojoj kozi osetio kako je kad te klepi po glavi i kad se razocaras, jer ne ispadne bas onako kako si mislio...

 

ALI...sredi se sve

 

Evo ti moj primer, na 3 merenja izduvnih gasova sam imao 0.18, 0.3 i opet 0.18, dima nikakvog nemam, a nemam DPF. I daleko od toga da nisam imao gimnastika, raznih...

 

Jos jedan predlog da prvo sredis turbo, i da se malo pozabavis ciscenjem...egr i usisna grana, pa onda da vidis kakva je situacija sa dimovima. Pozeljno i opet odes na merenje, ipak imas sada reper...odnosno vrednosti

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica o remontu turba prebacena je u odgovarajucu temu:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrednosti merenja na mom autu na poslednjem tehničkom

Prosečna vrednost nakon 6 merenja je 0.1565299c7bbfb2f37e383f7f57570e5fd5.jpg2fac89bb23a57828dac0271ad7d14490.jpg

 

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koji auto, motor? Jel dpf u funkciji? 
Grande, 1.3 MJTD, Euro 5 sa DPF

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradjena komplet dijagnostika auta sa alatima kod lika koji inace radi u ovlascenom Fiat servisu i poseduje svu dijagnosticku opremu.

 

Lose vesti:

  • Ugaseni EGR i DPF (dobre vesti za motor, lose za okolinu/potencijalnu tehnicku ispravnost)
  • Dizna na cetvrtom cilindru uliva mnoooogo vise goriva nego sto treba. Normalna vrednost je do +/- 2mm3/l, a ova gura +5mm3/l i to alat ne pokazuje vise od +/- 5mm3/l. Ostali cilindri onda kompenzuju, pa i oni imaju vrednosti iznad 1mm3/l, ali ispod 2mm3/l. Moram da sredjujem diznu/e.

Dobre vesti:

  • 181.000km na satu je i originalna kilometraza auta. Racunar pokazuje ~177.000km
  • Auto ne daje ni jednu gresku
  • (relativna) Kompresija motora je ~100%, odnosno svi cilindri imaju jednaku kompresiju
  • Senzori u turbini pokazuju ispravne vrednosti i normalan pritisak
  • Ulje koje navodno curi iz turbine u stvari curi sa nekog drugog dela motora gde je otisla gumena prsten-zaptivka, pa se sliva tuda i izgleda kao da je iz turbine. Ovo je jeftina popravka.

Cudne vesti:

  • Softver je (prvi i) zadnji put upisan 11.08.2008. kada je na satu bilo 0km i verzija softvera je fabricka. Ovo je cudno s obzirom na to da su mi u SafeChipTuningu izmerili 190ks/440Nm i rekli da je radjen chip tuning auta, a ugaseni su i EGR i DPF.    EGR i DPF su morali da budu softverski ugaseni, pa je morao biti radjen upis u softver. Mozda se ovo radi u delu softvera koji se ne odnosi na ovo sto je dijagnosticki alat pokazao?

 

Sve u svemu, vise da se smejem nego da placem. :)

Uradicu dizne, pa cu da vidim sta ce da kaze...

 

17.04. mi istice registracija. Resicu do tada problem, i onda cu da vidim vrednosti merenja izduvnih gasova kada odem na tehnicki pregled. Nadam se najboljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto moze da se menja km u ecu, tako moze da se menja i datum upisa, broj upisa/programiranja itd.

Sredi dizne, ako budu perfektne verovatno nece praviti nimalo dima cak i bez dpf.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde su bre ovi silni tuneri i programeri? Jel moze da se napravi neka mapa na dugme za tehnicki ili je to nuklerna fizika sobzirom da nije copy paste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoxa

Pre nego sto krenes da radis dizne, prvo proveri da li ti je EGR fizicki uklonjen/zatvoren ili kako to vec treba da bude uradjeno. Posto ako je samo softverski, moguce i da zbog njega imas problem na 4. dizni. Takodje, ako nije to, proveri pritisak pumpe (u railu), mozda je slab, pa zato do 4. ni ne dodje dovoljno... 


Sto se tice cipovanja i softvera, treba znati jednu vaznu stvar. Cipovanje se (uglavnom) ne radi izmenom softvera nego parametara u EEPROM mapi! Tako da ono ne utice na verziju softvera! Postoji i provera datuma mape, ali to se vec ne radi dijagnostikom nego tim alatima za tuniranje... 

 

@Desmo

Cuo sam da se vec prave mape za tehnicki, aktiviraju ih nekom sekvencom dugmica, uglavnom na tempomatu i slicno, i drasticno redukuju i snagu i ubrizgavanje (prave lean smesu). Konkretno sam video za VAG group vozila, ali verujem da ce to biti uskoro za sve, kako bude postajalo aktuelnije... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jednom molba da ne pravimo kupusaru od teme ;) . A to je DPF i buduca kontrola istog na tehnickom... Dosli smo do ciscenja dizni, turbine/vakuuma koja slini, kompresije motora, cipovanja, popravki ...

Prica oko ciscenja dizni, prebacena je u odgovarajucu temu: 

 

Generalna tema o cipovanju: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/36586-chip-tuning-čipovanje/

Cipovanje, iskustva sa firmama/pojedincima: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/50828-chip-tuning-iskustva-sa-raznim-firmama-pojedincima/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sire paniku kao i ovi za Coronu... Raščišćavaj to Ivane i u izolaciju na 14 dana sve koji paniče oko DPFa i buduceg tehničkog pregleda...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoxa

To sto stoji da je softver tad upisan i ne mora da bude tacno,jer neki alati ne diraju to kad upisuju.

Taj auto bi trebalo isflesovati sa Examinerom na fabriku pa na merenje,mislim da ce tad proci lagano emisije izduvnih gasova ako je turbina dobra.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upisana je fabricka mapa motora.

O ovome sam pisao na temi chipovanje.

Evo linka

 

Sada vise skoro i ne dimi. Probao sam da turiram u leru.

Dimi samo kada naglo nabodem gas, izbaci kratko crni dim dok ne dostigne obrtaje i onda stane.

 

Kada ga drzim na istim obrtajima, nema vidljivog dima.

 

Evo linkova ka dva videa. Jedan je pun gas od nule, a drugi je turiranje.

 

 

 

U oba slucaja ga je gazila zena (koja nema vozacku) u prvom videu mu je .... sve po spisku :P

Edited by yoxa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa dekirs što se tiče otvorenog puta i malo oštrije vožnje. Ja imam alfu 159 1.9 jtdm bez DPF i kada duže vozim po gradu  počne da dimi onda ga provozam par km van grada i posle toga opet sve bude ok.

Peimetio sam da naročito pomaže kada par puta za redom dam pun gas od 1600-1700 do nekih 4000 obrtaja, mnogo brže se pročisti nego kada duže voziš na većim obrtajima, probao sam i da vozim 7-8 km na 3500 obrtaja, mnogo bolji efekat imam kod nekoliko naglih ubzanja.

 

Edited by Miloš Brkić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednjih godinu dana najvise vozim po gradu i svaki put kada sam je isterao na otvoreno i nagazio malo, danima posle toga se videla razlika.. Doduse ja imam DPF pa je sve to jos izrazenije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzvz mi je sto je auto prljav na snimku, ali sneg je padao, a isao sam prvo da ga zagrejem da ga ne turiram 'ladnog.

 

Druga stvar; auspuh mi je pobegao u stranu iako sam menjao nosac lonca, pa ce i to doci na red, ali o tom potom. :) 

 

Veliku muku sam resio, videcemo koliko su nadrljale turbine zbog cele ove price (sigurno jesu).

Sto se zvanicne price (u ovoj temi) o DPFu i izduvnim gasovima tice - 17.04. mi istice registracija, pa idem uskoro na tehnicki (ako ga ne odloze zbog Korona situacije) i onda se javljam sa rezultatima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...