Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Suzuki Vitara

Recommended Posts

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test Suzuki Vitara

 

U današnje vreme većina automobila se kupuje putem kredita ili lizinga, a zašto 4 od 5 kupaca Vitare nju prepoznaje kao nešto u što se isplati uložiti novac, pogledajte u videu...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test 2019. Suzuki Vitara

 

U prošlosti se Vitara isticala dobrom, povoljnom cenom. Ali, danas je segment u kojem je (mali SUV modeli) sa nikada više konkurencije, i mora se zato ponuditi više od toga da se eto samo bude finansijski najpovoljniji. Pogledajte gde je Suzuki poboljšao Vitaru, a gde je nastavio da štedi...

 

 

 

carsguide.jpg CarsGuide video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Suzuki Vitara

 

Ovo je četvrta generacija Vitare, modela koji se pravi već više od 30 godina. Za razliku od prvih modela ova generacija nema čeličnu šasiju već samonoseću konstrukciju uobičajenu za putničke automobile. Dakle, Vitara je sada višenamenski porodični adut, a ne terenac. Dugačka je četiri metra i 17 centimetara, dok je međuosovinsko rastojanje dva i po metra. Drugim rečima nije postala glomazni SUV model, kako je to sad kod većine proizvođača moderno, već se smanjila u odnosu na prethodnika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg Vrele Gume video: Test Suzuki Vitara

 

Suzuki Vitara, model koji vodi bitku na dva tržišna koloseka. Šta pobeđuje - SUV ili povišeni pripadnik Golf klase otkrićete u testu koji sledi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Suzuki Vitara Hybrid

 

1.4 turbo-benzinac dobija pomoć elektromotora (ustvari je to ovde veliki alternator sa 10 kW), tj. ovo nije klasični hibrid nego ''blagi hibrid''. Taj ''veliki alternator'' služi ili da puni klasični akumulator i malu bateriju, ili da pomogne benzincu po pitanju snage. Vitara sada ukupno ima 129 konja i 235 Nm, plus još 50 Nm koje može povremeno dobiti od elektro-motora, naročito pri jačim startovima. Pri brzinama ispod 15 km/h i ako je auto izbačen iz brzine automatski će se ugasiti benzinac i auto će ići samo na struju.

 

Suzuki se namerno odlučio za ovakvu verziju hibrida (a, ne za plug-in varijantu), jer suština kod Vitare je da bude cenovno prihvatljiva i kao hibrid. Njena cena, odnos uloženog/dobijenog joj je bio glavni adut koji nikako nije smeo otpasti kad postane hibrid. Zato ovde nema posebnog velikog i snažnog elektro-motora, nema baterija velikog kapaciteta, nema vožnje stotinama kilometara samo na struju, već je u pitanju samo uvećan alternator koji je kao i kod klasičnih automobila preko remenice povezan sa radilicom, pa se samim tim uključuje čim se startuje benzinac. Ali, pošto je veći nego inače, pravi više struje koja se onda koristi kao ''dopuna'' benzincu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Suzuki Vitara 1.4 4WD

 

Suzuki Vitara 1.4 ''boosterjet'' sa 140 konja u Elegance opremi sa pogonom na sva četiri točka ( 4WD) sa šestostepenim manuelnim menačem.

Putevi koji vode ka Tari i sami vremenski uslovi bili su idealan test za ovaj motor, velike točkove, visok klirens, pogon na 4 točka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Suzuki Vitara

 

Šminker sa off-road gnetikom koja oduševljava već 5 generacija. Šta donosi restilizacija iz 2019. godine?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT video: Test Suzuki Vitara Hibrid

 

Ovo je Suzuki Vitara hibrid, novi dodatak čitavoj familiji hibridnih vozila japanske kuće. Pokreće je već poznati 1.4 benzinac koji je u obnovljenoj verziji, da bi manje zagađivao i ispunio sve strožije propise, malo oslabio. Umesto 140 sada ima 129 konjskih snaga. Njemu pomaže mali elektromotor od 10 kW što je otprilike 13.6 konja, te onda ceo sistem opet daje više-manje onih starih 140 konja. Ali, postoji jedna bitna razlika.

 

Ranije je ovaj motor imao 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta, sada tehnički podaci kažu da je ta cifra 235 Nm, a elektromotor ima svojih 53 Nm. Elektromotor pomaže pri startu iz mesta i pri naglom ubrzanju, tj. u najkritičnijem trenutku za benzinca dok mu se turbina još nije ''zavrtela''. Nažalost, ne možemo da saberemo 235 Nm i 53 Nm jer Suzuki kaže da oba motora nikada ne rade zajedno u maksimalnom režimu. Svakako je ova Vitara mnogo živahnija nego ijedna pre, do stotke joj treba okruglo 9.5 sekundi i maksimum je na 190 km/h. Ovaj hibrid nije plug-in, dakle nema punjenja već je u pitanju tzv. ''laki'' hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Test Suzuki Vitara Hibrid

 

Uvek praktična i cenovno dostupnija Vitara je sada dobila i ''blagi hibrid'' kao opciju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne tako davno, dok se aktuelna vitara prodavala i sa fiatovim 1,6 MJ, najskuplja verzija Vitare je u Srbiji bila oko 22k, a sada je sa 1,4 turbo (blagim hibridom) u toj top varijanti skoro 24k. To je "van mozga".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, ja mislim da je to u bitnome delu "prokletstvo uvoznika". Jer, kada se "prelazilo" sa običnog 1,4 turbo na 1,4 MHEV, u Srbiji su za MHEV varijantu dignute cenu značajno više nego u okruženju. Zato je naš uvoznik posle izmislio "marketinško čudo", popust, ali pod nazivom "suzuki subvencija"  :) Ali, čak i sa tom "subvencijom", vitara je kod nas značajno skuplja nego u SLO (skoro 2.000e u top varijanti), pri čemu je u SLO veći PDV.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na servisu što deru....sreća pa se ne kvari puno,ali ko radi redovne servise zbog garancije....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/25/2020 at 4:18 PM, moron said:

Ne, ja mislim da je to u bitnome delu "prokletstvo uvoznika". Jer, kada se "prelazilo" sa običnog 1,4 turbo na 1,4 MHEV, u Srbiji su za MHEV varijantu dignute cenu značajno više nego u okruženju. Zato je naš uvoznik posle izmislio "marketinško čudo", popust, ali pod nazivom "suzuki subvencija"  :) Ali, čak i sa tom "subvencijom", vitara je kod nas značajno skuplja nego u SLO (skoro 2.000e u top varijanti), pri čemu je u SLO veći PDV.

Nije ti baš najbolja precepcija.

 

Prvo, kod nas Suzuki važi za jeftiniji brend, tako su kupce navikli uvoznici i nikako im ne ide u prilog da budu skupi jer onda nema prodaje, a od prodaje žive. Činjenica je da će zbgo CAFE-a svi da poskupe, međutim, neće kupci svih brendova na isti način da prihvate povećanje cena, uvek ih teže prihvataju oni koji kupuju jeftinije automobile. Našim uvoznicima nikako ne odgovara povećanje cena.

 

Drugo, ne možeš da znaš kakva je pregovaračka pozicija određenog uvoznika, da li povlači više automobila pa se onda bavi reeksportom npr kada se ta prodaja ne vidi u statistici ili slično. Ne znam da li je to slučaj kod slovenačkog uvoznika Suzukija ali ono što znam je da je njihov uvoznik u stvari direktno mađarski proizvođač tj. Magyar Suzuki Zrt. Možeš samo da pretpostaviš kakva je to razlika u  odnosu na Srbiju gde em je manje tržište, em imaš dva dilera (Beta Motors i Euro Sumar) koji je svaki zasebno za sebe uvoznik. Kakvu oni pregovaračku moć imaju, nikakvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislim ja da je meni loša percepcija.

 

Beta Motors i Euro Sumar nisu samo obični dileri suzukija, oni su istovremeno uvoznici i dileri ( kao i još neki, za neke druge brendove ) i to je ogromna razlika u poziciji na tržištu i poslovanju (i u moći da se utiče na cenu), kao što je i ogromna razlika u maržama. Jedan je "sve" i radi sa ogromnom maržom (uvoznik), a drugi je daleko od toga i ima smešnu maržu (diler). Par puta sam kupovao nova kola i za njih imao prilike gledati i kompletne papire i mogao dobro videti ko je tu u lancu do mene uzeo koliki "kajmak". To je elementarna matematika i tu greške nema.

Ali, svakako poznata mi je ta tužna priča kako naši uvoznici (pa i Suzukija) rade sa minimalnim maržama i da su maltene altruisti.

 

Inače, na "Vrelim gumama" je pre neku godinu (pre nego je Barta prethdni put otišao sa nje, pre nego se nedavno opet vratio) revizor Zoran Božinović imao serijal članaka sa analizom poslovanja naših pojedinačnih uvoznika (a i nekih njihovih dilera),, sve na bazi javno dostupnih podataka (godišnjih finansijskih izveštaja), a neki (retki) uvoznici su čak pristali da daju dodatna objašnjenja, pa se tu moglo videti ne samo šta knjige kažu (i o tome kolika je marža kod kog uvoznika), pri čemu je revizor za neke uvoznike ne samo ukazao na neka muljanja oko pojedinih pozicija troškova (sećam se jasno priče oko KIE), a rekao i neke stvari koje knjige skrivaju (pa i kako neki, uvozeći preko faktički povezanih ino firmi (uvozeći "sami od sebe"), uspevaju da pri uvozu u Srbiju kod nas prikažu minimalnu uvozničku proviziju i da tako najjveći deo dobiti ostvare napolju i ovde i ne plate neki značajan porez na dobit). Time se stvara privid da neki uvoznici posluju maltene na granici egzistencije, i uz minimalne marže.

 

Ali, knjige su jedno, a realnost je drugo.

I džaba što zvanične "knjige" za uvoznika, a istovremeno i dilera (dakle, ista pozicija kao i za Suzuki) od koga sam ja kupio poslednja kola govore (po rečima revizora) da on radi uz maržu od oko 8,5%, kada je ta firma meni na ta poslednja nova kola dala "popust" od skoro 14%. A može mu se da da toliki popust, i da maltene "prepolovi maržu" (videlo se i kada sam dobio sve papire za prvu registraciju ).

 

Tako da nema dileme da ni Beta Motors i Euro Sumar ne rade za "kikiriki". Rade oni za veoma lepe marže. Jer su uvoznici. Da nemaju velike marže, ne bi mogli ni davati one velike "popuste" ( koje kao deca zovu "subvencije" ) Da su im kola sve skuplja, jesu, jer i proizvodjačka i uvoznička cena raste, ali, njihova marža svakako ne pada.

Bio sam ja inače vlasnik suzukija, a pre oko 3 godine sam, tražeći poslovno kola B segmenta, sagledavo i swift i ignis i lepa je razlika cene tada i danas. Doduše, tada je i 1,2 motor bio jači nego danas, zbog eko normi i "blage hibridne tehnologije" koja je u medjuvremenu došla i kod Ignisa, a ona košta. Jer, još tada se (krajem 2017.) pojavio kod swifta blagi hibrid, ali i on je u medjuvremenu poskupeo (npr, onaj od 15.100 je danas 16.300 (Sve bez doplate za boju), bio je blagi hibrid i ostao je blagi hibrid).

Evo ispod i ti stari i sadašnji cenovnici, da ne bude da izmišljam cene  :)

 

http://suzuki-srbija.rs/Upload/auto/ignis/NOVI IGNIS - CENOVNIK - 2017.pdf

http://suzuki-srbija.rs/Upload/auto/swift/NOVI SWIFT - CENOVNIK - 2017.pdf

http://www.suzuki-srbija.rs/Upload/cenovnik/IGNIS-HYBRID-CENOVNIK-2020-07.pdf

http://www.suzuki-srbija.rs/Upload/cenovnik/SWIFT-HYBRID-CENOVNIK-2020-07.pdf

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sećam se te priče za uvoznike,što uvoze sami od sebe, pominjali smo to i mi ovde na forumu tu priču u nekoj diskusiji...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg PitStop: Suzuki Vitara

 

1.4 turbo-benzinac automatik sa pogonom na svim točkovima, ''blagi'' hibrid: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Suzuki Vitara

 

Vitara je prvi masovno prihvaćen i često hvaljen SUV. Koji su njegove ''supermoći'' u okršaju sa aktuelnom konkurencijom?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledah nekoliko review-a okacenih na temi i na jednom od njih (za Vitaru Hybrid) novinar Miodrag Piroski rece da mu je kapacitet prtljaznika smanjen na 376l zapremine,a da je u "redovnoj" ("cisto" benzinskoj) verziji ona cak 567l. Meni to deluje previse..mora da je previd/greska Piroskog. Mozda @moronzna konkretan podatak,a sva je prilika i da je gledao/provozao,pa moze da kaze vise :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šanse nema da je aktuelna Vitara ikada imala prtljažnik 567 litara :) A i tih pomenutih 376 litara, to je moglo da bude samo ukupna zapremina gepeka računajući i zapreminu "rupe" u podu gepeka ( namenjenu ćopavcu ).

Od kada je postala MHEV, ne znam gde joj je smeštena baterija za MHEV, jer, ako je "u gepeku", onda bi to smanjilo ( ali, npr. kod Fiata 500 je baterija ispod sedišta vozača).

Vitara je ipak u osnovi malo vozilo ( Wb joj je samo 250 cm, niko nema tako malo u klasi ), tako da sa dužinom koju ima ( oko 417-418 ) i ne može da ima neki baš grandiozan gepek, koji bi odskakao od proseka klase. A 567 litara nemaju ni mnoga vozila SUV C segmenta.

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Vitara od 2022. sa punim hibridnim pogonom

 

220347-suzuki vitara 02.jpg

 

Šest godina nakon uvođenja na tržište, Suzuki Vitara se tehnički modernizuje: potpuna hibridna varijanta biće dodata u modelsku paletu kompaktnog SUV-a za prvi kvartal 2022. Suzuki Vitara kao potpuni hibrid se očekuje na proleće sledeće godine. Srce nove Vitare Hybrid je električni motor od 32KS koji ne samo da podržava novi 1.5 četvorocilindrični turbobenzinski motor sa 102KS pri ubrzavanju, već može i da samostalno pokreće Vitaru. Kombinovana snaga pogonskog sistema je 116 konja. Sistem je povezan sa automatizovanim 6-stepenim ručnim menjačem (AGS).

 

220348-suzuki vitara 01.jpg

 

Reč je o sistemu koji nudi Toyota kao Corolla Hybrid, odnosno Suzuki Swace. Nova Suzuki Vitara 1.5 Dual-jet Hybrid će se nuditi u dve linije opreme Comfort i Comfort+, od kojih svaka može da se kombinuje s pogonom na prednje i sve točkove. Comfort verzija već uključuje audio sistem s vezom za pametni telefon, automatski klima uređaj i LED prednja svetla. Standardna sigurnosna oprema uključuje aktivnu pomoć pri kočenju s podrškom s dva senzora, sistem upozorenja na napuštanje trake s intervencijom upravljanja, detekciju pospanosti, prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem upozorenja na mrtvi ugao, pomoćnika pri parkiranju i kameru za vožnju unazad. Uz novu Vitaru full hybrid, SUV model je još uvek dostupan u kombinaciji s klasičnim turbo benzinskim motorom 1.4 snage 129KS, koji je uvek povezan s blagim hibridnim sistemom od 48V i ručnim menjačem. Uz varijante Comfort i Comfort+, ovde je dostupna i početna verzija Club.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je zaista novost za Suzuki. Ne znam samo da li je njihovo, ili iz kuhinje Toyote ( "Suzuki Vitara kao potpuni hibrid se očekuje na proleće sledeće godine. Srce nove Vitare Hybrid je električni motor od 32KS koji ne samo da podržava novi 1.5 četvorocilindrični turbobenzinski motor sa 102KS pri ubrzavanju, već može i da samostalno pokreće Vitaru. Kombinovana snaga pogonskog sistema je 116 konja. " )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...