Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiatova prodaja u Americi

Recommended Posts

Da li je prodaja Fiat automobila u Americi gotova stvar?

 

fiat usa 2020.jpg

 

Vratimo se na početak ovog eksperimenta dugog već celu jednu deceniju.

2010. godine na salonu automobila u Detroitu, Fiat 500 je pokazan njegovim posetiocima i najavljena je njegova prodaja. Posle 26 godina brend Fiat se tako vratio na tržište severne Amerike. I, može se slobodno reći da se vratio na velika vrata jer je mali Fiat 500 bio jedna od zvezda salona. Prisetimo se, u to vreme u toku je ''SEKA'', najveća je bila tamo odakle je i krenula (Amerika), cene nafte su bile na istorijski maksimalnim vrednostima i mnoge porodice su se borile kako da preguraju taj period, a autoindustrija im nije nudila puno izbora kad je bila reč o malim, štedljivijim automobilima. Još kako je tu bilo rezona ponuditi poseban Fiat 500 za tržište Amerike i Kanade.

 

Nisu se žalile pare za marketing, sećamo se Jennifer Lopez, Charlie Sheen je kasnije takođe reklamirao Fiat 500. Ali, od dobre ideje do njene dugoročno dobre realizacije je dug put.

Prva sporna odluka je bila da se Fiat ne nudi preko već postojeće dilerske mreže Chrysler, Dodge, Jeep, Ram (CDJR) na tom tržištu, već da se napravi potpuno nova mreža dilera, tzv. ''Fiat Studios''. To su fancy objekti u kojima je trebalo da se nudi čitava paleta Fiat modela (ne samo 500), pa onda par godina kasnije i novi Alfa Romeo modeli. Ti objekti su trebali kupcima da daju šmek Italije, Evrope, mnogi su bili potpuno samostalni (nisu prodavali još neki brend), neki od njih su uz objekat dodavali i malu trkačku stazu da se isprobaju Abarth verzije...i vrlo brzo je njihov broj prešao 130. Bilo je kupaca koji su se prethodnih godina ''zarekli'' da više nikada neće ući u Chrysler salon i nije da nije bilo logike otvarati potpuno nove za novu priču. Firmama koje su odlučile da uđu u projekat je govoreno da će posle Fiata 500 dobiti još tri Fiat modela za prodaju, pa preko toga još i skuplje Alfe kasnije. Naravno da nijedan diler ne može živeti od prodaje jednog modela, ali puna ponuda Fiata, plus obećane skuplje Alfe sa većim zaradama...e, od toga još kako može.

 

Počeo je da se povećava broj ''Fiat Studios''. Zarađivalo se.

Međutim, početni optimizam je brzo počeo da bledi jer nije se obećanim tempom povećavao broj modela automobila za prodaju. Jeste počeo da dolazi Fiat 500L par godina kasnije...ali to je bio samo jedan od obećana tri nova modela. SEKA je prošla, gorivo je pojeftinilo, SUV/crossover manija dobila na zamahu, FCA i dalje daje dosta za marketing ali tada mnogo više za Maserati i Alfa Romeo nego na Fiat, pa sve zajedno uz kašnjenje novih modela za prodaju nikako nije pogodovalo prisutnosti brenda Fiat na tržištu severne Amerike. Pošto saloni imaju deo fiksnih troškova i moraju od nečega živeti, dosta njih je počelo da prodaje polovnjake raznih brendova da ''preživi'' dok eto ne stignu ti obećani novi Fiat modeli. Prodaja Fiata im je tako postala usputna delatnost. Da im nevolja bude veća, i ona godina kada je trebalo da im pristigne skuplja Alfa za prodaju je prošla, a nove Alfe još nije bilo jer je odložena. Mreža od skoro 400 objekata je počela da nestaje. Zvanično, 2016. godine FCA saopštava da im više ne trebaju posebni ''Fiat Studios'' po Americi i nudi pomoć oko zakupa za one koji su ostali samo na prodaji Fiata. Ali, do tada se dobar deo njih već zatvorio, prešao na druge auto brendove, ili postao deo CDJR dilerske mreže.

 

fiat amerika prodaja.jpg

U hiljadama prodatih Fiat automobila po godinama

 

Do godine u kojoj je stigla Alfa Romeo 4C na to tržište, pa onda 2016. godine Fiat 500X, 2017. godine i Fiat 124 Spider (pravljen od strane Mazde), stiže i Alfa Romeo Giulia - više nije bilo tih posebnih salona da ih prodaju. FCA je posle toga mogao ili da ponudi Fiat automobile u svim CDJR salonima, pa ići prosto na volumen ljudi koji prođu kroz te salone i prodati im poneki Fiat. Veliki broj ljudi x poneko kupi Fiat jednako ipak solidna prodaja. Ili, pošto Chrysleru fale modeli u ponudi, možda neke Fiate ribrendirati kao Chrysler i tako ih prodavati. Ili, uložiti pare i napraviti još modela...ali, ako se već ulažu pare zarad prodaje na tom tržištu, zar nije bolje te iste pare onda uložiti u domaći Chrysler, popuniti njegovu ponudu na domaćem tržištu nego pokušavati opet sa Fiat brendom i mnogo više neizvesnim rezultatom.

 

Ipak to tržište ima specifični ukus kad je dizajn automobila u pitanju. Neće sve što je popularno u Evropi imati automatski dobar rezultat u Americi. Fiat mora za to tržište uskladiti dizajn svojih modela. Još važnije, loša reputacija Fiata na tom tržištu može da se izleči jedino pravljenjem kvalitetnijih automobila od konkurencije, ili jednako kvalitetnih ali jeftinijih. Imalo je tu dosta prostora za napredak kod 500L i 500X modela za severnoameričko tržište. Samim tim i njihova vrednost kao polovnjaka će početi da se popravlja, jer ipak i ta vrednost je faktor koji se uzima u obzir prilikom kupovine novog auta. Nije nijednom kupcu novog auta problem da mu automobil izgubi na vrednosti, ali ne mora to da bude takoreći najviše u odnosu na bilo koji drugi nov model u istom segmentu. Broj i kvalitet dilerske/servisne mreže treba da bude optimalan. Dok ove stvari Fiat ne popravi neće imati značajnijeg uspeha na zahtevnom tržištu Amerike i Kanade.

 

Međutim, svi mogući planovi padaju u vodu jer treba praviti nove nakon spajanja sa PSA koji nije prisutan u Americi. FCA kao grupacija još kako jeste, ali sa Fiat brendom tek u tragovima.

Svakako će biti zanimljivo da li će FCA/PSA u Americi nastaviti da zarađuju dobre pare na Jeep, Ram vozilima, a od ulaganja podići Chrysler kako bi taj amerima poznati brend imao bolje rezultate i kako bi počeli i na njemu da zarađuju (možda vidimo Chryslere pravljene po uzoru na evropsku ponudu FCA/PSA), ili će više rizikovati, uložiti još više pa pokušati progurati u Americi Fiat/Peugeot modele u narednoj deceniji...

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imati Amerikance u timu, a ne znati šta američki kupci preferiraju, stvarno umijeće 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat na američkom tržištu ukida modele 500L i 124 Spider, ostaje samo 500X

 

209927-fiat 500x.jpg

 

Fiat na američkom tržištu iz ponude izbacuje modele 500L i 124 Spider, pa će tako tamošnjim kupcima na raspolaganju ostati samo blago doterani 500X modelske godine 2021. Ovde treba podsetiti da je 2019. već prestala prodaja modela 500. Fiat je inače u prvih devet meseci ove godine u Americi prodao tek 392 primerka modela 500L, 1.335 komada 124 Spidera i 1.130 komada 500X.

Što se tiče Fiata 500X modelske godine 2021. najveća novost je Sport Value Package za verziju 500X Sport. Ovim paketom kupac za 700 dolara dobija opremu vrednu 3.400 dolara. Deo opreme između ostalog čine LED svetla, 19-inčni alu točkovi, GPS navigacija, Beats audio sistem, prednja sedišta sa grejanjem, automatsko uključivanje brisača i park assist. Pokreće ga 1.3 turbo-benzinac sa 180KS i 285 Nm obrtnog momenta, uz 9-stepeni automatski menjač i 4x4 pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...