Sem 99 Posted December 25, 2019 (edited) Voleo bih da čujem šta drugi misle o jačini servo uređaja u GPu ali i drugim Fiat modelima. Mene je nerviralo što mi je auto u brzim krivinama postajao nestabilan, jer servo "pomaže" i na moje sitnije korekcije. Svoj auto sam na kraju prepravio sa potencijometrima i sada sam mogu da podesim jačinu serva. Možda je sporting specifičan jer ima tvrđe vešanje skoro kao abarth a nema sport dugme za bolji odziv na volanu. Kako se u vašim autima ponaša taj uređaj? Napišite svoja iskustva. Edited December 25, 2019 by neshaoct precizirao naslov teme 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20738 Posted December 25, 2019 U podnaslovu "Uradi sam" podforuma je navedeno: "U okviru ovog podforuma postavljate ono što ste već sami uradili, svoj rad uslikali i onda postavljate ovde temu u kojoj ćete Vašim tekstom i slikama koje imate pojasniti ostalim članovima Foruma kako se određeni posao samostalno obavlja." . Nikakav problem, prebacicemo temu u odgovarajuci podforum . Apropo pitanja, apsolutno se slazem sa tobom. Vec i osnovna servo asistencija je zgodna za motanje po gradu, ali generalno svaki taj elektricni servo prenosi vrlo malo informacija sa podloge vozacu. Pogotovo vazi za "City" mode i dodatnu servo asistenciju, koju sam palio samo da vidim da li radi . Svidja mi se varijanta kod mene na Sportaku - ne postoji City mode, nego je volan sa normalnom asistencijom. Kada se auto prebaci u Sport mode, servo asistencija primetno slabi i to u brzoj voznji kroz krivine deluje vec mnogo bolje. Uz dodatnih 25 Nm torque, reskiji odziv na gas, uz vec spusteno vesanje primetno menja utisak voznje i doprinosi uzivanju kroz krivine i prilikom preticanja. 2 Sem and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9723 Posted December 25, 2019 Može da pomogne veći točak i šira guma da se ''asistencija'' smanji. Na oba Stila, isto kao Ivan takoreći nikada nisam koristio city opciju. Sad na 159-ki nema tog dugmenceta, ali sam primetio razliku između asistencije na 245/40 R18, i kod Save na tadašnjoj njegovoj Alfi 159 koja je imala 19-ce ali 235 (fabrička dimenzija dok je ova 245 šira od onoga što fabrika kaže). Prva obostrana reakcija je bila koliko je kod njega lakši, a kod mene teži volan... 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 25, 2019 (edited) Izvinjavam se zbog promašenog postavljanja.. Mada jesam napravio mod na mom, sada bukvalno imam potenciometar sa kojim mogu bez stepeno da podešavam jačinu serva. Ali nisam slikao nažalost. 1 hour ago, neshaoct said: Može da pomogne veći točak i šira guma da se ''asistencija'' smanji. Na oba Stila, isto kao Ivan takoreći nikada nisam koristio city opciju. Sad na 159-ki nema tog dugmenceta, ali sam primetio razliku između asistencije na 245/40 R18, i kod Save na tadašnjoj njegovoj Alfi 159 koja je imala 19-ce ali 235 (fabrička dimenzija dok je ova 245 šira od onoga što fabrika kaže). Prva obostrana reakcija je bila koliko je kod njega lakši, a kod mene teži volan... Drugar na Alfi 159 ima hidraulični servo, GP, Linea a mislim i Bravo imaju električni, Ivan će me ispraviti ako nije tako :-). Moj npr. Nije ništa promenio sa prelaska sa širih na uže gume.. Koliko sam shvatio verovatno je do torque senzora, više pomaže na veći otpor. Edited December 25, 2019 by Sem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 22171 Posted December 26, 2019 Na oba Punta koja su u porodici, od prvog dana uključen CITY mode i nikad ugašen. Svi smo se navikli, ne smeta nam što je pri manjim brzinama volan lagan. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2817 Posted December 26, 2019 Nemam servo i ne osecam potrebu za njim 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4655 Posted December 26, 2019 Sta znam, city servo nikad nisam koristio ni na Puntu ni u Bravu, ojacao sam dovoljno vozeci staru Nivu bez serva xD najgrdje iskustvo je 166 V6 kada sam bio 'vucen' a rikno joj servo. Posle vece bicepse i tricepse nisam imao a upale misica se rado nesecam 2 Sem and BGMilos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3362 Posted December 26, 2019 Mene je drugar zamolio pre nekog vremena da mu prebacim Logana klotaru negde. Koji je ono bio šok! Nisam vozio auto bez serva od 2012e i ne pamtim da je bilo toliko tesko. Neverovatno koliko su nas moderna kola razmazila. 4 Woodoo, MiloshBg, Sem and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 26, 2019 2 hours ago, Axic said: Na oba Punta koja su u porodici, od prvog dana uključen CITY mode i nikad ugašen. Svi smo se navikli, ne smeta nam što je pri manjim brzinama volan lagan. Auti su većinom u gradu voženi? 1 hour ago, ISV_01 said: Sta znam, city servo nikad nisam koristio ni na Puntu ni u Bravu, ojacao sam dovoljno vozeci staru Nivu bez serva xD najgrdje iskustvo je 166 V6 kada sam bio 'vucen' a rikno joj servo. Posle vece bicepse i tricepse nisam imao a upale misica se rado nesecam O da šlepali drugarevu 159 na 18kama morao sam zastajati da smota kod svakog ćoška :-D Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted December 26, 2019 Ja sam vrlo zadovoljan servom na Lybri, prilično je lagan volan, a ne osećam neki gubitak informacija. Imao sam priliku da budem šlepan bez servo volana, i nije baš za uživanje. Probao sam električni servo na Puntu i za njega se slažem da možda malo ubija osećaj. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 711 Posted December 26, 2019 Posto sam taksista i svaki dan imam 8+ sati dan motanja volana po Bgd ulicama city servo mi je zlata vredan.Kao sto i sam naziv kaze za grad je city jednostavno prava stvar. 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 26, 2019 (edited) 3 hours ago, BGMilos said: Ja sam vrlo zadovoljan servom na Lybri, prilično je lagan volan, a ne osećam neki gubitak informacija. Imao sam priliku da budem šlepan bez servo volana, i nije baš za uživanje. Probao sam električni servo na Puntu i za njega se slažem da možda malo ubija osećaj. Drago mi je čuti da nije svuda tup osaećaj kao u Puntu. 2 hours ago, werp690 said: Posto sam taksista i svaki dan imam 8+ sati dan motanja volana po Bgd ulicama city servo mi je zlata vredan.Kao sto i sam naziv kaze za grad je city jednostavno prava stvar. Znam da su nam svima očekivanja drugačija zato i ova tema Verujem da je mnogo lakše tako po čitav dan.. Edited December 26, 2019 by Sem 1 BGMilos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2817 Posted December 26, 2019 Meni su svi rekli da kad sednes u karting da bole ramena Ja kad sam vozio karting imam isti osecaj kao kad svoj auto vozim po stazi Ali zato osecaj sta se desava pod tockovima je odlican, danas sam imao situaciju da naglo kocim i istovremeno osetim i na kocnici i na volanu granicu blokiranja tockova. 2 Zvezdo and Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 288 Posted December 26, 2019 Ja srećom imam kući i traktor imt pa se često podsetim kako se vozi bez serva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mix74 46 Posted December 26, 2019 Znam samo da servo kod novog Tipa znatno manje pomaže od onog na 500L. Na 500L skoro pa malim prstom se okreće volan, što na Tipu baš i ne može. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 950 Posted December 26, 2019 Nema šta servo je neophodan na autima preko 1000kg, (vozio sam dugo 850kg teškog Ford escorts mk4 , prstom se moglo parkirati) da li su fabrička podešavanja dobra za sve uslove, sigurno nisu. Kod mondea mk2 krutost volana zavisi od brzine što nije je tako loše, što se brže ide volan je sve čvršći, dok kod stila to nije slučaj uvek je asistencija na istom nivou, pa može na većim brzinama da dođe i do nehotične greške. Послато уз помоћ ТT Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4839 Posted December 26, 2019 Progresivni servo je u sustini najbolji, imas pojacanu asistenciju kada ti treba, a bude precizniji kada treba (pri brzinama i/ili u sport modu). Naravno ima mnogo ovih izvedbi i nisu sve jednako dobre, drasticne su razlike, ali je u principu koncepcijski najbolje. 1 bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 22171 Posted December 26, 2019 8 hours ago, Sem said: Auti su većinom u gradu voženi? I grad i otvoreno. CITY mode se sam ugasi čim se predje 30-40 km/h pa je bezveze paliti ga u gradu a gasiti na otvorenom, sam nek se gasi i pali kad treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20738 Posted December 27, 2019 (edited) Bar na Stilu je City mode bio apsolutno nepotreban - ne da je tada moglo da se mota malim prstom, nego jos malo mozes i da zavrtis volan . Standardna asistencija je bila i vise nego dovoljna, da npr. komotno motas dlanom kada ides u rikverc. Sta ces vise od toga za parkiranje i za po gradu, a na otvorenom samo smeta. Inace, "TRW" elektricni servo je ogroman potrosac struje, prilikom motanja mislim da je mereno i do 93 A, u piku. Iz tog razloga se on prvi automatski gasi i prijavljuje na tabli, vec i na naznaku problema sa akumulatorom ili punjenjem istog. Napisah vec da je na bivsem Stilu bio upaljen mozda samo za probu kod kupovine. Iz svih pomenutih razloga mi je mnogo draze sto sada umesto "City" dugmeta, na tabli imam isto takvo, samo pise nesto "Sport" , uokvireno crvenim. Tj. (pored ostalog) ponistavanje cak i te standardne asistencije na otvorenom putu. Inace, u celoj prici oko nasih (uglavnom) Zabara, treba razlikovati elektricni servo ("TRW" jedinica sa dodatnim pojacavanjem, pomenuti City mode) i klasicni hidraulicni servo, cest na starijim modelima. Edited December 27, 2019 by Ivan 1 bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8176 Posted December 27, 2019 Послато са SM-J330F помоћу Тапатока 2 1 zarekg, bglion and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 950 Posted December 27, 2019 A tek kamioni bez serva, tipa Tam 4500, vozio letos kao ispomoć kolegi pčelaru ima tri Tam 4500, nekih 35km uzbrdo nizbrdo.A sunce ti poljubim, kad ide, ide i volan, a kad treba u mestu okrenuti, treba stvarno poteći mišiće i to dobro, a volan kao veći hulahop, beo .Ovi imaju i nesinhronizovani menjač, duplo kvačilo pod mora, ili krlja opasno kad se zaboravi godište 1956 EditTaj zvuk u kabini ne može da se opiše.Послато уз помоћ ТT Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2817 Posted December 27, 2019 (edited) 4 hours ago, MS PK said: Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Vecina i pogresno vozi, ja sam zaista retko kad bio u slucaju da moram da motam volan bas u mestu, a cim se auto pomeri malo, stvari ide puno lakse. A vozim 195 na Yugu sa manjim volanom od fabrickog i izmene na trapu teoretski jos dodatno otezavaju motanje Ja kad sam polagao, svako motanje volana u mestu je znacilo automatsko padanje. Edited December 27, 2019 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8176 Posted December 27, 2019 To znaju samo stariji Послато са SM-J330F помоћу Тапатока 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2817 Posted December 27, 2019 Da ali zato su letve jedne od cescih kvarova kod "modernih" auta Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 950 Posted December 27, 2019 Sve je to u teoriji lepo, ali kad se upakiravaš u dvorište moje zgrade na pr, ima najmanje 3 motanja u mestuПослато уз помоћ ТT Quote Share this post Link to post Share on other sites