Jump to content
FAS Goran
Sem

Iskustva sa servo volanom u vašim automobilima?

Prelak servo  

8 members have voted

  1. 1. Dali vam se čini da je upravljanje previše lako tj. da servo previše "pomaže"?

    • DA, servo preteruje i zato ima manje povratne informacije sa volana.
    • NE, servo je sasvim uredu.


Recommended Posts

Voleo bih da čujem šta drugi misle o jačini servo uređaja u GPu ali i drugim Fiat modelima.

Mene je nerviralo što mi je auto u brzim krivinama postajao nestabilan, jer servo "pomaže" i na moje sitnije korekcije. 

Svoj auto sam na kraju prepravio sa potencijometrima i sada sam mogu da podesim jačinu serva. 

Možda je sporting specifičan jer ima tvrđe vešanje skoro kao abarth a nema sport dugme za bolji odziv na volanu.

 

Kako se u vašim autima ponaša taj uređaj? Napišite svoja iskustva.

 

 

Edited by neshaoct
precizirao naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

U podnaslovu "Uradi sam" podforuma je navedeno: "U okviru ovog podforuma postavljate ono što ste već sami uradili, svoj rad uslikali i onda postavljate ovde temu u kojoj ćete Vašim tekstom i slikama koje imate pojasniti ostalim članovima Foruma kako se određeni posao samostalno obavlja." . Nikakav problem, prebacicemo temu u odgovarajuci podforum ;)

 

Apropo pitanja, apsolutno se slazem sa tobom. Vec i osnovna servo asistencija je zgodna za motanje po gradu, ali generalno svaki taj elektricni servo prenosi vrlo malo informacija sa podloge vozacu. Pogotovo vazi za "City" mode i dodatnu servo asistenciju, koju sam palio samo da vidim da li radi :) .

Svidja mi se varijanta kod mene na Sportaku - ne postoji City mode, nego je volan sa normalnom asistencijom. Kada se auto prebaci u Sport mode, servo asistencija primetno slabi i to u brzoj voznji kroz krivine deluje vec mnogo bolje. Uz dodatnih 25 Nm torque, reskiji odziv na gas, uz vec spusteno vesanje primetno menja utisak voznje i doprinosi uzivanju kroz krivine i prilikom preticanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da pomogne veći točak i šira guma da se ''asistencija'' smanji. :) 

Na oba Stila, isto kao Ivan takoreći nikada nisam koristio city opciju. Sad na 159-ki nema tog dugmenceta, ali sam primetio razliku između asistencije na 245/40 R18, i kod Save na tadašnjoj njegovoj Alfi 159 koja je imala 19-ce ali 235 (fabrička dimenzija dok je ova 245 šira od onoga što fabrika kaže). Prva obostrana reakcija je bila koliko je kod njega lakši, a kod mene teži volan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se zbog promašenog postavljanja.. 

Mada jesam napravio mod na mom, sada bukvalno imam potenciometar sa kojim mogu bez stepeno da podešavam jačinu serva. Ali nisam slikao nažalost.

 

1 hour ago, neshaoct said:

Može da pomogne veći točak i šira guma da se ''asistencija'' smanji. :) 

Na oba Stila, isto kao Ivan takoreći nikada nisam koristio city opciju. Sad na 159-ki nema tog dugmenceta, ali sam primetio razliku između asistencije na 245/40 R18, i kod Save na tadašnjoj njegovoj Alfi 159 koja je imala 19-ce ali 235 (fabrička dimenzija dok je ova 245 šira od onoga što fabrika kaže). Prva obostrana reakcija je bila koliko je kod njega lakši, a kod mene teži volan...

Drugar na Alfi 159 ima hidraulični servo, GP, Linea a mislim i Bravo imaju električni, Ivan će me ispraviti ako nije tako :-). 

Moj npr. Nije ništa promenio sa prelaska sa širih na uže gume.. Koliko sam shvatio verovatno je do torque senzora, više pomaže na veći otpor.

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oba Punta koja su u porodici, od prvog dana uključen CITY mode i nikad ugašen. Svi smo se navikli, ne smeta nam što je pri manjim brzinama volan lagan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znam, city servo nikad nisam koristio ni na Puntu ni u Bravu, ojacao sam dovoljno vozeci staru Nivu bez serva xD najgrdje iskustvo je 166 V6 kada sam bio 'vucen' a rikno joj servo. Posle vece bicepse i tricepse nisam imao a upale misica se rado nesecam :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je drugar zamolio pre nekog vremena da mu prebacim Logana klotaru negde.

 

Koji je ono bio šok!

 

Nisam vozio auto bez serva od 2012e i ne pamtim da je bilo toliko tesko.

 

Neverovatno koliko su nas moderna kola razmazila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Axic said:

Na oba Punta koja su u porodici, od prvog dana uključen CITY mode i nikad ugašen. Svi smo se navikli, ne smeta nam što je pri manjim brzinama volan lagan. 

Auti su većinom u gradu voženi? 

 

1 hour ago, ISV_01 said:

Sta znam, city servo nikad nisam koristio ni na Puntu ni u Bravu, ojacao sam dovoljno vozeci staru Nivu bez serva xD najgrdje iskustvo je 166 V6 kada sam bio 'vucen' a rikno joj servo. Posle vece bicepse i tricepse nisam imao a upale misica se rado nesecam :lol:

O da šlepali drugarevu 159 na 18kama morao sam zastajati da smota kod svakog ćoška :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vrlo zadovoljan servom na Lybri, prilično je lagan volan, a ne osećam neki gubitak informacija. Imao sam priliku da budem šlepan bez servo volana, i nije baš za uživanje. Probao sam električni servo na Puntu i za njega se slažem da možda malo ubija osećaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam taksista i svaki dan imam 8+ sati dan motanja volana po Bgd ulicama city servo mi je zlata vredan.Kao sto i sam naziv kaze za grad je city jednostavno prava stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3 hours ago, BGMilos said:

Ja sam vrlo zadovoljan servom na Lybri, prilično je lagan volan, a ne osećam neki gubitak informacija. Imao sam priliku da budem šlepan bez servo volana, i nije baš za uživanje. Probao sam električni servo na Puntu i za njega se slažem da možda malo ubija osećaj. 

Drago mi je čuti da nije svuda tup osaećaj kao u Puntu. 

2 hours ago, werp690 said:

Posto sam taksista i svaki dan imam 8+ sati dan motanja volana po Bgd ulicama city servo mi je zlata vredan.Kao sto i sam naziv kaze za grad je city jednostavno prava stvar.

Znam da su nam svima očekivanja drugačija zato i ova tema :)

Verujem da je mnogo lakše tako po čitav dan.. 

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su svi rekli da kad sednes u karting da bole ramena :D Ja kad sam vozio karting imam isti osecaj kao kad svoj auto vozim po stazi :D Ali zato osecaj sta se desava pod tockovima je odlican, danas sam imao situaciju da naglo kocim i istovremeno osetim i na kocnici i na volanu granicu blokiranja tockova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam samo da servo kod novog Tipa znatno manje pomaže od onog na 500L. Na 500L skoro pa malim prstom se okreće volan, što na Tipu baš i ne može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šta servo je neophodan na autima preko 1000kg, (vozio sam dugo 850kg teškog Ford escorts mk4 , prstom se moglo parkirati) da li su fabrička podešavanja dobra za sve uslove, sigurno nisu. Kod mondea mk2 krutost volana zavisi od brzine što nije je tako loše, što se brže ide volan je sve čvršći, dok kod stila to nije slučaj uvek je asistencija na istom nivou, pa može na većim brzinama da dođe i do nehotične greške.

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progresivni servo je u sustini najbolji, imas pojacanu asistenciju kada ti treba, a bude precizniji kada treba (pri brzinama i/ili u sport modu).

Naravno ima mnogo ovih izvedbi i nisu sve jednako dobre, drasticne su razlike, ali je u principu koncepcijski najbolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Sem said:

Auti su većinom u gradu voženi? 

I grad i otvoreno. CITY mode se sam ugasi čim se predje 30-40 km/h pa je bezveze paliti ga u gradu a gasiti na otvorenom, sam nek se gasi i pali kad treba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar na Stilu je City mode bio apsolutno nepotreban - ne da je tada moglo da se mota malim prstom, nego jos malo mozes i da zavrtis volan :D . Standardna asistencija je bila i vise nego dovoljna, da npr. komotno motas dlanom kada ides u rikverc. Sta ces vise od toga za parkiranje i za po gradu, a na otvorenom samo smeta. Inace, "TRW" elektricni servo je ogroman potrosac struje, prilikom motanja mislim da je mereno i do 93 A, u piku. Iz tog razloga se on prvi automatski gasi i prijavljuje na tabli, vec i na naznaku problema sa akumulatorom ili punjenjem istog. Napisah vec da je na bivsem Stilu bio upaljen mozda samo za probu kod kupovine.

Iz svih pomenutih razloga mi je mnogo draze sto sada umesto "City" dugmeta, na tabli imam isto takvo, samo pise nesto "Sport" :lol: , uokvireno crvenim. Tj. (pored ostalog) ponistavanje cak i te standardne asistencije na otvorenom putu.

Inace, u celoj prici oko nasih (uglavnom) Zabara, treba razlikovati elektricni servo ("TRW" jedinica sa dodatnim pojacavanjem, pomenuti City mode) i klasicni hidraulicni servo, cest na starijim modelima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tek kamioni bez serva, tipa Tam 4500, vozio letos kao ispomoć kolegi pčelaru ima tri Tam 4500, nekih 35km uzbrdo nizbrdo.

A sunce ti poljubim, kad ide, ide i volan, a kad treba u mestu okrenuti, treba stvarno poteći mišiće i to dobro, a volan kao veći hulahop, beo .

Ovi imaju i nesinhronizovani menjač, duplo kvačilo pod mora, ili krlja opasno kad se zaboravi godište 1956

 Edit

Taj zvuk u kabini ne može da se opiše.

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, MS PK said:

:D67dd8cf7eea85cfc0330e7056fedde44.jpg

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
 

 

Vecina i pogresno vozi, ja sam zaista retko kad bio u slucaju da moram da motam volan bas u mestu, a cim se auto pomeri malo, stvari ide puno lakse. A vozim 195 na Yugu sa manjim volanom od fabrickog i izmene na trapu teoretski jos dodatno otezavaju motanje :D Ja kad sam polagao, svako motanje volana u mestu je znacilo automatsko padanje.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to u teoriji lepo, ali kad se upakiravaš u dvorište moje zgrade na pr, ima najmanje 3 motanja u mestu

Послато уз помоћ ТT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...