Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Najveće zablude o vožnji kružnim tokom

Recommended Posts

Kad kružni tok nije sigurno rešenje...

 

216980-kruzni tok.jpg

 

Istorija nesreća nam govori da su kružni tokovi sigurniji od T raskrsnica, ali nije uvek tako. U Americi kružni tokovi nisu česta pojava, a ovaj primer pokazuje zašto je tako.

Naime, kružni tok u Milvokuju je magnet za saobraćajne nesreće, a jedan YouTube kanal ih uporno objavljuje - čak 23 nesreće u četiri meseca, a ovo su dve od njih. Na prvom snimku vozač Pontiaca na prilazu kružnom toku juri kao da sutra ne postoji, a sa takvom brzinom skretanje ne bi izveo ni Fernando Alonso u najboljim danima. Sledi udar u rub trotoara i plamen na Pontiacu. U drugom videu letačke sposobnosti Dodge Chargera je testirao drugi vozač:

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo kao u americkom filnu, odmah pri sudaru eksplodira... Al tek posto svi izadju...

 

Btw i kruzni tok u NS na Bulevaru Evrope, Patrijarha Pavla, Cara Lazara, Cirila i Metodija je isto tako magnet za udese samo nema kamere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, pao sam na praktičnom delu vozačkog ispita, tako da nemam svoje iskustvo u vez kružnih tokova. Ali, pošto sam položio testove, pričam sa ljudima oko pravila u vožnji i, što se tiče kružnog toka, 3/4 ljudi (naravno, uzorak je mali) mi je reklo pogrešno - da prednost ima onaj ko je u kružnom toku, zato što je već unutra!?!

 

Ono što mi je nejasno... Jel se pravila, tokok dugogodišnje vožnje jednostavno zaborave ili je nešto drugo u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvenstvo prolaza u kružnom toku regulisano je saobraćajnim znakovima, tj obrnuti trougao je na svakom ulazu, pa samim tim prednost ima onaj koji je već u njemu, jer nema više tog znaka i nema koga da propušta - ne nailazi više na put sa prvenstvom prolaza.
U nekim zemljama je drugačije regulisano, pa su obrnuti trouglovi unutar kružnog toka i samim tim ne važe pravila kao kod nas.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. upravo sam to i rekao, a i lepo je objašnjeno u prvom postu na temi. Instruktor mi je spomenuo jedan kružni tok koji nema obrnute trouglove na ulazima, ali sam zaboravio koje je mesto u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje dva tipa kruznih tokova. Kod nas je zastupljen prvi, sa trouglom ispred i tacno je da onaj ko je u kruznom toku ima prednost.

 

Ukoliko ih nema onda vazi pravilo desne strane iliti onaj ko je u kruznom toku je duzan da propusti vozila sa svoje desne strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to, pogrešno je reći da onaj ko je u kružnom toku uvek ima prednost zato što je unutra, već da to zavisi da li postoji obrnuti trougao ili ne. Dakle, nekad ima prednost, a nekad nema.

Mislim, pričamo iste stvari? Za trenutak mi se učinilo kao da pričam kineski :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...